voi vattu tuon vauvan kanssa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "karita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"karita"

Vieras
mitä ihmettä mä teen ton vauvan kanssa? yöt se valvottaa.. ensin juttelee sitten itkee. maitoa pitäs olla antamassa monta kertaa et rauhottuis mutkun on jo 9kk niin ei viittis totuttaa taas moniin yösyöttöihin. herää yöllä monta MONTA kertaa itkemään ja ähiseen. viime yönä valvotti monta tuntia. heräs 5.30 ja nyt jo ensimmäisen unet nukuttu, kestoltaan 20min. menee parin tunnin päästä seuraaville ja taas max 1h. sitten vielä kolmannet unet jotka kestää taas sen 40min. sitte klo 17-19 itkee ihan väsyneenä ja viim klo 19 pitää yöunille laittaa. ei viitti neljänsiä päikkäreitä nukuttaa enää eikä nukahdakkaa ollaa kokeiltu siinä klo 18 aikoihin.

nyt ihan väsynyt täällä taas päivän pitäs jaksaa. miten paljon ihminen jaksaa yövalvomisia? alan kohta antamaan taas sitä maitoa yöllä vaikka sen seittemän kertaa että nukkuis... yhellä syötöllä on menny ennen. olen hukannut mun ilon jonnekkin. iltasin ku puhelin soi kaverit soittaa en jaksa ees vastata ku väsyttää. en jaksa nauraa en seurustella kenenkään kans ku väsyttää. oon ihan nukkuneen rukous koko ajan. miten ihmeessä saisin ton vauvan nukkuun enemmän ja kauemmin????nytki oli ihan sippi mut nukahti sen 20min..vaikka yö meni ihan veetuiksi.

Onko vaaville tulossa hampaita tai korvat kipeenä, nuhaa?? Voisit soittaa neuvolaan ja pyytää apua perhetyöstä tai onko teilläpäin kodinhoitajia ja kun saat jonkun sinne, nii meet ite nukkuun! Jos nää oot ihan väsy ite, ni laps vaistoaa sen ja huolestuneena valvoo ja itkeskelee vaan enemmän. En tilannettasi tiiä sen kummemmin, mut onko puolisoa ja jos niin missä auttaa??

• Tykkää
Reactions: soja ja tillukas
Alle 1v iässä tulee yleensä vaihe, kun oppii paljon uutta liikkumisesta ja siksi yöt menee hulinaksi. Saattaa kestää muutaman viikon tai vähäh pidempäänkin. Toki myös hampaat saattaa vaivata! Onneksi nuo tilanteet on yleensä ohimeneviä, vaikka tosiaan saattaa siinä viikkojakin mennä levottomasti. Olen kuitenkin samaa mieltä, älä opeta uudelleen yösyömisiin.

Viikonloppuna mies ottaa valvomisvuoron ja sinä nukut toisessa huoneessa.

Entä nukkuuko ulkona paremmin? Saatko nukkumaan päikkäreitä pihalle turvalliseen paikkaan itkuhälyyttimen kanssa, niin että ehtisit itsekin ottaa kunnollisen mittaiset päikkärit samalla?

kuulostaa tutulta... Meillä ei ole yösyöntejä lopetettu, syökin 1-2kertaa yöllä. Tuttia ei enää vaadi yöllä, mutta sen tilalle tuli karjumiskohtaukset. Heräilee aamuyön puolella tosi monta kertaa vaan karjumaan, eikä kelpaa maito eikä tutti. Tänäaamuna viimeinen huutokohtaus alkoi klo 6 ja kesti klo7, jolloin nousin ja kesti vielä aikansa ennekuin rauhoittui kokonaan. Jokohan nuo voi olla kauhukohtauksia? Ikää kohta 1v. Nukahtaessakin vetää isot pultit, yöunille ja päikyille mennessä.

Voi ei, toivottavasti pian helpottaisi! Meillä kyllä sama tilanne, vauva tosin vasta 6 kk mutta herää 10-20 kertaa yössä. Itse kyllä jaksan onneksi ihan hyvin, en tiedä missä vaiheessa tulee stoppi vastaan. Välillä vauva yllättää (kerran viikossa) ja herää vain pari kertaa, niitten öitten turvin jaksaa taas pitkään.

Meillä 11kk heräilee useamman kerran yössä vielä tissille, muuten ei rauhoitu. Toissa yönä sain ruhtinaallisesti nukkua putkeen 7 tuntia, mutta viime yönä jätkä päätti heräillä useamman kerran ja 4 aikaan meinasi ilmeisesti, että noustaan ihan ylös, mutta sain kuin sainkin sen tainnutettua mun viereen.

Olen tullut siihen tulokseen, että kohta mun vieressä nukkuu 2 pientä poikaa, isompi nukkuu nykyään joka yö ja nuorempikin varmaan kohta siirtyy mun viereen. Mulle on kuitenkin aika tärkeää, että saan yössä nukuttua edes jotenkuten, jatkuvat heräily on väsyttävää ja jos nuo vieressä nukkuvat ilman ongelmia, niin sittenpähän nukkuvat. Sen tiedän että lähipiiri katsoo sitä vähän kieroon, mutta katsokoot.

Uusimmat

Yhteistyössä