T
"tyhmä"
Vieras
MINÄ: herään aamulla klo05, lenkitän koirat, puen päälleni, herätän lapsen, vien päiväkotiin, menen töihin. teen työpäivän, haen lapsen klo14, tulen kaupan kautta kotiin, teen ruuan muhimaan uuniin, käytän koirat, imuroin matot ja roudaan ne ulos, kerään kaiken sälän ja kaman paikoilleen, järjestän vaatenaulakon, pistän pyykkikoneen pyörimään, pyyhin pölyt, nostan keittiön tuolit pöydille, lataan tiskikoneen, imuroin joka nurkan, laitan vessanpesuaineen vaikuttaan, revin petivaatteet pois ja vien peitot ja tyynyt ulos, pesen lattiat, vaihdan olohuoneen järjestyksen, syön, hoidan lapsen, pakkaan koirat autoon ja vien ne juoksemaan metsään, tulen kotiin, laitan matot lattioille, puhtaat pyykit kuivausrumpuun, likaset petivaatteet koneeseen, tyhjennän tiskikoneen, viikkaan kuivia pyykkejä kaappiin, käyn naapurissa hakemassa dermosilin tilaukseni, pesen vessan ja pesuhuoneen, laitan puhtaat petivaatteet, laitan kynttilöitä pöydille ja sytyttelen ne, käytän lapsen iltapalalla- ja pesulla, luen iltasadun, maksan laskuja, käyn lenkillä koirien kanssa, käyn suihkussa, puen päälle ja kaadun sohvalle kysyen mieheltä (joka maannut lähes koko tämän ajan jalka paketissa sohvalla): mikä leffa katsottais?
mies siihen: mä aattelin kyl lähtee kaljalle.
mä vedin herneet nenään, että et oo tosissas. mies haastaa riidan siitä miten hän ei koskaan saa mennä mihinkään ja häneltä vaaditaan kaikkee, et kato peiliin ja heippa.
haluaako joku mun miehen?
sitä minäkin, en minäkään. enää.
ja turha tulla sanomaan et vaadi siltä ja sano suoraan mitä haluat ja keskustelkaa ja plaaplaa. itsekeskeinen ja keskenkasvunen kakara se on, eikä todellakaan tunnu kasvavan aikuiseksi koskaan.
tästedes mun palvelut eivät ole enää sen käytettävissä.
ja aikuisena ihmisenä sen juuri sille tekstiviestillä ilmaisin.
kiehuu.
mies siihen: mä aattelin kyl lähtee kaljalle.
mä vedin herneet nenään, että et oo tosissas. mies haastaa riidan siitä miten hän ei koskaan saa mennä mihinkään ja häneltä vaaditaan kaikkee, et kato peiliin ja heippa.
haluaako joku mun miehen?
sitä minäkin, en minäkään. enää.
ja turha tulla sanomaan et vaadi siltä ja sano suoraan mitä haluat ja keskustelkaa ja plaaplaa. itsekeskeinen ja keskenkasvunen kakara se on, eikä todellakaan tunnu kasvavan aikuiseksi koskaan.
tästedes mun palvelut eivät ole enää sen käytettävissä.
ja aikuisena ihmisenä sen juuri sille tekstiviestillä ilmaisin.
kiehuu.