Voi VTTU mitkä lahjat!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt oon harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hassu toi "ajatus on tärkein"... Minä voisin paketoida vauvojen paskavaippoja joulupaperiin: persoonallinen lahja ja vieläpä kotitekoinen. Ajatus on tärkein. :heart:

Kukaan järkevä ei todellisuudessa mitään paskavaippoja laittais joulupaperiin ja antais lahjaksi. Eli tosi huono idea sulta.

Kyllä se ajatus on tärkein.Aina ei ehkä vanhemmilla ihmisillä mene ihan kohdalleen noi mitä kenellekkin antaa, mutta ap:n tapauksessa tuoksusydämet esim vauvan vaatekaappiin eli ei lainkaan huono ajatus.

Otitkohan turhan tosissasi viestini? ;)

Mutta niin. Samaa kategoriaa tuo paskavaippa on yksittäisen hedelmän, rikkinäisten vaatteiden ja lapsen ikään sopimattomien lahjojen kanssa. Kertoo vain siitä, että on ollut jotain ylimääräisenä tai ei ole oikeasti muuten vain miettinyt saajan tarpeita. Ajatus (annetaan ees jotaki) ei ole tärkein.

Ei mitään kallista tarvi olla, mutta saajalle sopivaa. Jos ei tiedä mitä saaja tarvitsee tai mistä saaja tykkää, antakoon sitten lahjakortin/rahaa vaikkapa...

No ehkä otin vähän liian tosissani :D ja tuossa minkä lainasin mustalla olet toisaalta oikeassa, mutta ajatus muistamisesta on tärkein ja ap:n tapauksessa ei ne lahjat niin huonoja olleet, että olisivat samassa kategoriassa paskavaipan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hah haa aika hulvaton anoppi sulla :) vittuileeko se vai onko pikkuisen 'hömppä'?

Sama tuli mieleen! Meillä anoppi kyl kysyy tarkkaan mitä halutaan.. Ja esikon toiveet tietysti aikas kalliita 100e luokkaa, mä en kehtais ton hintasii toivoa mut kysyykin aina lapsilta itseltään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Hyvät lahjathan tuo antoi. Ei aikuiset tarvitse lahjoja, eiköhän nuo postikortit olleet vain siksi aikaa kunnes saat lapsen kuvat tilalle.

Nuo tuoksusydämet ovat hyvä lahja, tosin sinun vastuulla on ne ripustella. Kyllä taapero tuoksusta nauttii, kun se tarttuu vaatteisiin. Kyllä vauvoillekin laitetaan röyhelöpukuja yms, vaikka ne itse eivät osaa siitä nauttia.

no meillä on astmaa joten ei mitään tuoksuja meidän kotiin kiitos. ja anoppi tietää sen.

ja luitko mimmosissa kehyksissä ne postikortit oli? siis ei oikeestaan missään kehyksissä ees. vaan lasi ja taustapahvi ja ne metalliklipsit sivuilla.

ja on se kumma kun ei täällä saa tämmösistä asioista napista! mähän nimenomaan sanoin että ME OLLAAN ANOPILLE SANOTTU ETTEI MEILLE MITÄÄN LAHJOJA TARVI OSTAA!

ja ei se anoppi tiedä miltä meidän vaatteet haisee, se on viimeksi nähny tytön ristiäisissä. ei oo paljoa soitellu, ei käyny, ei mitään. ja rahasta ei oo kiinni. hän osaa kutoa, virkata, tehdä vaatteita eli on käsityöihminen. mä olen monta kertaa ihastellu hänen itsensä virkkaamia liinoja, joten tietää kyllä että mä tykkään itse tehdystä erityisen paljon, kun siinä on sitä ajatusta myös mukana kun se on tehty. tommonen halpakaupasta ostettu krääsä mua vaan vituttaa!

ja niinku yks palstailija sanoi: jokainen päättää sisustusasiat itse!

tässähän se jo tulikin :whistle:

joo sori. mikä tahansa krääsä vituttaa, ei ainoastaan se halpakaupasta ostettu vaan myös vaikka kalliista liikkeestäki ostettu ja varsinki semmonen mikä ei sovi meidän tyyliin! ku on kaapit ja laatikot täynnä tavaraa josta me yritetään päästä eroon niin kyllä suaki vituttais jos lisää vaan tulis joka tuutista! vaikka ois mariskoolin ostanu niin silti oisin että yök, koska en niistä tykkää ja tavaraa on liikaa!

ja sinä se vissiin luulet etten minä oo tyytyväinen mihinkään niinkö? mä aina itse kysyn että mitä toivotaan lahjaksi. jos ei sanota niin sitten ostan lahjakortin esim. vaateliikkeeseen, kosmetologille, kampaajalle... yms. ja olen tehny niin myös että olen antanut lahjaksi omaa aikaani (esim. kavereiden lapsenvahti, siivousta, silittämistä, muita kotitöitä). mä vaan toivon että minunkin toivettani joskus kuultaisiin. kun meille aikuisille ei tarvi lahjoja antaa niin sitä toivetta toivoisin kunnioitettavan.

konvehteja en saa syödä (anoppi tietää tämänki) joten silti se laittoi semmosen laatikkoon. ja vielä semmosia konvehteja missä on pähkinätäyte (minä pähkinöille allerginen) joten mies vei ne sitte töihin tänään.

ja se pehmolelu. sekin on varmasti ns. halpakaupasta ostettu, mutta silti tiedän että tyttö tykkää siitä ja niin tykkään minäkin. meillä kerätään pehmoleluja tytölle, ihan kaikenlaisia, eikä tarvitse olla mitään bukowskin nalleja, vaan ihan kaikenlaiset on kivoja.

joten ei tässä se pointti todellakaan ollu se, että oli halpaa, vaan se, että tuli krääsää mitä me ei voida laittaa eteenpäin eikä voida laittaa esillekään kun ei tykätä.

ja ne tuoksusydämet, niinku jo sanoin niin ei voida käyttää. ja anoppi tietää sen.

Hyvät lahjathan tuo antoi. Ei aikuiset tarvitse lahjoja, eiköhän nuo postikortit olleet vain siksi aikaa kunnes saat lapsen kuvat tilalle.

Nuo tuoksusydämet ovat hyvä lahja, tosin sinun vastuulla on ne ripustella. Kyllä taapero tuoksusta nauttii, kun se tarttuu vaatteisiin. Kyllä vauvoillekin laitetaan röyhelöpukuja yms, vaikka ne itse eivät osaa siitä nauttia.

no meillä on astmaa joten ei mitään tuoksuja meidän kotiin kiitos. ja anoppi tietää sen.

ja luitko mimmosissa kehyksissä ne postikortit oli? siis ei oikeestaan missään kehyksissä ees. vaan lasi ja taustapahvi ja ne metalliklipsit sivuilla.

ja on se kumma kun ei täällä saa tämmösistä asioista napista! mähän nimenomaan sanoin että ME OLLAAN ANOPILLE SANOTTU ETTEI MEILLE MITÄÄN LAHJOJA TARVI OSTAA!

ja ei se anoppi tiedä miltä meidän vaatteet haisee, se on viimeksi nähny tytön ristiäisissä. ei oo paljoa soitellu, ei käyny, ei mitään. ja rahasta ei oo kiinni. hän osaa kutoa, virkata, tehdä vaatteita eli on käsityöihminen. mä olen monta kertaa ihastellu hänen itsensä virkkaamia liinoja, joten tietää kyllä että mä tykkään itse tehdystä erityisen paljon, kun siinä on sitä ajatusta myös mukana kun se on tehty. tommonen halpakaupasta ostettu krääsä mua vaan vituttaa!

joo sori. mikä tahansa krääsä vituttaa, ei ainoastaan se halpakaupasta ostettu vaan myös vaikka kalliista liikkeestäki ostettu ja varsinki semmonen mikä ei sovi meidän tyyliin! ku on kaapit ja laatikot täynnä tavaraa josta me yritetään päästä eroon niin kyllä suaki vituttais jos lisää vaan tulis joka tuutista! vaikka ois mariskoolin ostanu niin silti oisin että yök, koska en niistä tykkää ja tavaraa on liikaa!

ja sinä se vissiin luulet etten minä oo tyytyväinen mihinkään niinkö? mä aina itse kysyn että mitä toivotaan lahjaksi. jos ei sanota niin sitten ostan lahjakortin esim. vaateliikkeeseen, kosmetologille, kampaajalle... yms. ja olen tehny niin myös että olen antanut lahjaksi omaa aikaani (esim. kavereiden lapsenvahti, siivousta, silittämistä, muita kotitöitä). mä vaan toivon että minunkin toivettani joskus kuultaisiin. kun meille aikuisille ei tarvi lahjoja antaa niin sitä toivetta toivoisin kunnioitettavan.

konvehteja en saa syödä (anoppi tietää tämänki) joten silti se laittoi semmosen laatikkoon. ja vielä semmosia konvehteja missä on pähkinätäyte (minä pähkinöille allerginen) joten mies vei ne sitte töihin tänään.

ja se pehmolelu. sekin on varmasti ns. halpakaupasta ostettu, mutta silti tiedän että tyttö tykkää siitä ja niin tykkään minäkin. meillä kerätään pehmoleluja tytölle, ihan kaikenlaisia, eikä tarvitse olla mitään bukowskin nalleja, vaan ihan kaikenlaiset on kivoja.

joten ei tässä se pointti todellakaan ollu se, että oli halpaa, vaan se, että tuli krääsää mitä me ei voida laittaa eteenpäin eikä voida laittaa esillekään kun ei tykätä.

ja ne tuoksusydämet, niinku jo sanoin niin ei voida käyttää. ja anoppi tietää sen.

Jos ei krääsä miellytä, niin vie kirpparille ja unohda koko asia.Ja ei mua ota noin kupoliin, vaikka sitä krääsää meillekkin toisinaan tulee.Vien vaikka kirpparille jos ei muuta käyttöä ole.En ala niistä noin suurta haloota nostamaan =)

tässä sulle selvennystä:

1. pehmolelu oli mieluinen, todella mieluinen lahja
2. tuoksusydämet: ei voida astman takia käyttää - anoppi tietää tämän
3. postikortit: ei kunnollisia kehyksiä, ei sovi meidän sisustustyyliin joten mitä niille pitäis tehdä? varastoon?
4. pähkinätäytteisiä konvehteja: minä allerginen pähkinöille - anoppi tietää myös tämän

eli mikä sun ongelma olikaan?

Ymmärrän tunteesi :hug: Muakin vituttais jos turhaa kamaa saisin kun koko ajan kirppikselle muutenkin kamaa kiikutan.

tässä sulle selvennystä:

1. pehmolelu oli mieluinen, todella mieluinen lahja
2. tuoksusydämet: ei voida astman takia käyttää - anoppi tietää tämän
3. postikortit: ei kunnollisia kehyksiä, ei sovi meidän sisustustyyliin joten mitä niille pitäis tehdä? varastoon?
4. pähkinätäytteisiä konvehteja: minä allerginen pähkinöille - anoppi tietää myös tämän

eli mikä sun ongelma olikaan?

ei mulla ollut mitään ongelmaa asian kanssa ;) mutta sinähän tässä käyt kuumana :hug:

heitä roskiin jos on noin vaikeeta. jos sinä et voi syödä suklaata niin miehesi varmaan voi, tyttö saa mieluisen pehmolelun ja te ette lahjoja halunnut niin heittele niillä vaik vesilintuja. tai anna sellaiselle jolle kelpaa.. tai vie takaisin, hauku anoppi pystyyn niin tietää ens vuonna olla tuomatta mitään mikä ei sulle sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
no mä sain miehen tädiltä kerran hänen käytetyt sukkahousut ja mandariinin lahjaksi :laugh:

Et oo tosissas :) tai sitten tädillä kyllä pikkasen viiraa vintillä.

No täysin tosissaan kyllä olen ja se saa mut vieläki nauramaan :laugh:

Nauru pidentää ikää eli sait hienon lahjan =)

Ymmärrän ap:ta täysin!!
Mun mummo on ihan samanlainen, aina on tullut lahjaksi jotain typerää krääsää tai sit jotain kierrätyslahjoja. Oon sille monta vuotta sanonu ettei tarvi ostaa yhtään mitään, mut ei, joka ikinen joulu tai synttäri jotain turhanpäiväistä sieltä tulee. Plus et jos sille ostaa jotain esim kalliita merkkitavaroita lahjaksi se laittaa ne kiertoon. Ei huvittais sille antaa mitään, mut sit mököttää jos ei muisteta häntä.

Ap, olet tosi tökerö. Luin juuri tänään, mitä lapset toivovat. Joulupukille on lähetetty kirjeitä, jotka on tehty Excel-taulukolla ja lahjatoiveiden yhteenlaskettu arvo on yli kymmen tuhatta euroa.

Voi vaan miettiä, että mistä nämä lapset ovat oppineet että tuoksukynttiät ja itse tehdyt taulut eivät ole oikeita lahjoja?

Karmivaa. Tulee paha mieli sellaisten ihmisten puolesta, joilla on vähäiset varat mutta suuri sydän. Monella isoäidillä on jopa kymmeniä lapsenlapsia ja niiden lapsia, ja kansaneläke tilillä. En koskaan voisi sanoa, että en olisi otettu tuoksukynttilöistä tai vaikkapa ihan siitä mandariinista tällaiselta ihmiseltä. Eikä suuret tulotkaan tarkoita sitä, että ne on käytettävä viimeistä senttiä myöten sukulaisten lahjoihin. Menkää helvetti itseenne! Edes kerran vuodessa!

Minulle tuli vähän paha mieli tuosta, itselläni on dementikko äiti ja hänen lahjoistaan ei koskaan myöskään tiedä mitä paketit sisältävät. Lapsemme kuitenkin ovat oppineet kiittämään kauniisti, tuli sieltä vaikka kaksi vuotta vanhaa suklaata tai vanha paita. Kiitämme me vanhemmatkin tietysti, voi voi,,, :/ :(

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Ap, olet tosi tökerö. Luin juuri tänään, mitä lapset toivovat. Joulupukille on lähetetty kirjeitä, jotka on tehty Excel-taulukolla ja lahjatoiveiden yhteenlaskettu arvo on yli kymmen tuhatta euroa.

Voi vaan miettiä, että mistä nämä lapset ovat oppineet että tuoksukynttiät ja itse tehdyt taulut eivät ole oikeita lahjoja?

Nyt täytyy lasten kanssa työskentelevänä ammattilaisena sanoa että suurin osa lapsista kyllä kysyttäessä kertoo mitä kaikkea toivoo lahjaksi. Silti lapset eivät oleta että kaikki toiveet toteutettasiin tai edes suurinta osaa niistä. Moni lapsi on ilahtunut siitä ett äsaa joululahjaksi tiimarin koristeellisiä lyijykyniä vaikka toivelistassa lukee elävä poni, satula, suitset ja talli

todella ärsyttää ihmiset jotka vaativat kovinkin ihmeellisiä lahjoja. kaikilla ei välttämättä ole yhtään ylimääräistä rahaa lahjojen hankintaa ja 7tai lahjoja pitää ostaa monta. mitä muuten itse annat lahjaksi anopillesi?

Mun anopilta tuli tänään joulukortti... osoitteessa oli vaan mein etunimet ja sit oli kadunnimi ja paikkakunta. Ihme et tuli perille. Korttissa luki hyvää joulua ja onnea vuodelle 2007! Siis 2007... Eikä lähettäjän nimeä näkynyt missään. Käsialasta tunnistin että appimuorihan se. :|

Joo tiedän tunteen, kolmannen lapsen jälkeen saatiin mun mummolta kondomipaketti lahjaksi. Pientä vihjettä mummolta :)
Arvaa hävettikö avata pakettia anoppilassa? Luulin avatessani että olis vaikka lahjakortti.
Sen jälkeen oon avannut mummon paketit kotona.

Nyt täytyy lasten kanssa työskentelevänä ammattilaisena sanoa että suurin osa lapsista kyllä kysyttäessä kertoo mitä kaikkea toivoo lahjaksi. Silti lapset eivät oleta että kaikki toiveet toteutettasiin tai edes suurinta osaa niistä. Moni lapsi on ilahtunut siitä ett äsaa joululahjaksi tiimarin koristeellisiä lyijykyniä vaikka toivelistassa lukee elävä poni, satula, suitset ja talli

Kyllä se varmasti niin onkin. Mutta artikkelista jonka luin kävi ilmi, että idästä ja Euroopan eteläpuolelta tulevissa lasten kirjeissä kerrotaan kuulumisia, toivotellaan hyvää terveyttä ja lopuksi toivotaan yhtä asiaa. Usein se saattaa olla vaikkapa siunausta tai isälle työtä.

Sen sijaan länsimaiset lapset eivät vaivaudu sen kummemmin kuulumisia vaihtamaan, vaan pukille saapuu todellakin taulukon muodossa eritelty, pitkä toivelista lahjoista sekä katalogit ja kuvastot, joissa lahja on ollut esillä. Että näin sanoo Joulupukin postivastaava, nimeä en valitettavasti muista nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minulle tuli vähän paha mieli tuosta, itselläni on dementikko äiti ja hänen lahjoistaan ei koskaan myöskään tiedä mitä paketit sisältävät. Lapsemme kuitenkin ovat oppineet kiittämään kauniisti, tuli sieltä vaikka kaksi vuotta vanhaa suklaata tai vanha paita. Kiitämme me vanhemmatkin tietysti, voi voi,,, :/ :(

Mullekin tuli ap:n alotuksesta vain paha mieli.
Ja muut nauraa perässä toisen lahjaa... hohhoijaa. :headwall:
Isänikin eläessään antoi ihan hölmöjä lahjoja, mutta niistä tuli silti lämmin tunne. Eikä ois tullut mieleenkään nauraa.
Eräätkin sen antamat nalletaulut (postikortit raameissa) on nykyään ihan kovassa käytössä seinällä, kun on lapsi. Ja aina muistan lämmöllä isää kun niitä vilkasen. Vaikka varmaan osti ne kännissä jostain markkinoilta.

Ap sais hävetä.

(ja taas tapoin yhden ketjun?)

Alkuperäinen kirjoittaja .......:
todella ärsyttää ihmiset jotka vaativat kovinkin ihmeellisiä lahjoja. kaikilla ei välttämättä ole yhtään ylimääräistä rahaa lahjojen hankintaa ja 7tai lahjoja pitää ostaa monta. mitä muuten itse annat lahjaksi anopillesi?

teetin tytön puolivuotiskuvasta piirroksen, se on kehystetty ja matkalla anopille. kuin myös apelle ja minun vanhemmilleni.

ja siis en todellakaan ole pyytänyt mitään. toissavuonna saimme sukat, olivat todella mieluista ja kovassa käytössä molemmilla, hän oli ne itse kutonut. viimejouluna saimme yövalon tulevaa vauvaa varten, todella tarpeellinen ja mieluisa.

ja ei, en todellakaan ole veemäinen ämmä. jos kirjautuisin niin en varmasti saisi tällaista kritiikkiä osakseni. siksipä teinkin tämän harmaana, tässäkin näkee miten nikki vaikuttaa siihen mimmosen vastaanoton saa.

ja vastauksena siihen kysymykseen että miksen vie kirpparille tai nakkaa vesilintua: ei ole tapanani kohdella lahjaksi saatuja tuolla tavalla. minulle on kotona opetettu että pitää olla vähään tyytyväinen. ja niin minä olenkin. nytkin olisi riittänyt se kortti ja jotain tytölle. kun aukasin paketin ja näin sen konvehtirasian, hymähdin että jaa, anoppi ei taaskaan muista että minulla hengitystiet menee tukkoon kun syön pähkinää. mutta sitten näin sen pehmolelun ja minulle tuli hyvä mieli, että mummo oli laittanut tytölle jotain mistä tämä varmasti tykkää, pehmolelut on meillä juuri nyt in.

minä en enempää tätä asiaa vatvo. en halunnut loukata ketään, mutta eikö minullakin ole oikeus omiin tunteisiini?

kiitos tästä, taitaa tämä palsta olla ihan joitain muita ihmisiä varten kun minua. lähden tästä vakavasti sairaan äitini luo.

:laugh: Nyt ap loukkaantu verisesti MEILLE ! :o
Kuules nyt ap, oisit nyt kuitenkin aattoon säästänyt lahjojen avaamisen. Osoittaa tökeröä ja kiittämätöntä luonnetta että revit ne etukäteen auki, ettei tarttis aattona hävetä.

Joulurauhaa. :flower:

lisään vielä että pyysin anopilta vain yhtä asiaa jouluksi (jos jotain haluaa lähettää kuitenkin): pyysin mieheni vauvakuvaa lainaksi jotta olisin siitä saanut teettää kopion. olisin halunnut teettää mieheni vauvakuvasta anopille piirroksen ja kehystyttää myös sen.

arvaatte kuinka kävi... mutta minä olenkin kylmä ja tunteeton paska joka ajattelee vaan materiaa eikä ole mihinkään tyytyväinen.

kiitos teille kaikille lyttääjille, tuli todella hyvä mieli.

Yhteistyössä