Voihan hello Kitty sentään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Alkaa pursua tuo Hello Kitty korvista. Kaikki pitää olla sitä jo 1-vuotiaasta lähtien, vaikkei lapsi ole ikinä edes nähnyt vielä sitä sarjaa. Just naapuri elvisteli HK-kumppareilla, sateenvarjoilla ja vaatteillaan, eikä ole ikinä edes nähnyt sitä sarjaa. Sitten haukkuu omalle tytölle minua kun en ole niitä ostanut tytölle. Tyttö ei tykkää yhtään siitä, eikä halua niitä tuotteita, muttei oikein osaa selittää sitä muille.

Ärsyttää tämä materialismi jossa jo 5-vuotiaat elää.

Hmm.. mä rakastan Hello Kittya ja jos tytön saan niin varmasti sillä tulee olemaan HK-juttuja, kun mullakin on. Enkä mä sitä pidä mitenkään materialismina.

Hmm.. miten se naapuri elvisteli jos ei ole ikinä nähnyt sitä sarjaa? Siis mitä sarjaa? Ikävää kyllä tuollainen haukkuminen. Ja jos 5v ei tykkkää HK jutuista niin ei niitä saisi pakottamalla pakottaa.

Saman olen huomannut, mutta kaikki käyttää lapselleen niitä mistä itse tykkää :) Enemmän minua häiritsee se että tytöille on aina pelkkää vaalean punaista ja muita "tyttöjen värejä" jo pojille "poikien värejä". Kun etsii tytölle vaikka vaaleansinisiä vaatteita niin ei meinaa mistään löytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Hmm.. mä rakastan Hello Kittya ja jos tytön saan niin varmasti sillä tulee olemaan HK-juttuja, kun mullakin on. Enkä mä sitä pidä mitenkään materialismina.

Hmm.. miten se naapuri elvisteli jos ei ole ikinä nähnyt sitä sarjaa? Siis mitä sarjaa? Ikävää kyllä tuollainen haukkuminen. Ja jos 5v ei tykkkää HK jutuista niin ei niitä saisi pakottamalla pakottaa.

Elvisteli uusia hk-tavaroitaan. Kun kysyin että seuraako sitä telkusta, niin ei, mutta kaikkien tavaroiden pitää olla sitä sarjaa. ja sitten tosiaan lapselle sanoo että olen tyhmä äiti kun en osta omalle lapselleni niitä tavaroita (on mm. nokian kumpparit).

HIH, mun kaverin tyttö (6v) on ihan heikkona Hello Kitty tavaroihin, ei piittaa televisiosta ;) just yksi päivä kaveri sanoi että tytön polkupyörä (HK) menee perintönä pikkusiskolle mutta ei sitten enää pikkuveljelle - siinä hän vetää rajan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Elvisteli uusia hk-tavaroitaan. Kun kysyin että seuraako sitä telkusta, niin ei, mutta kaikkien tavaroiden pitää olla sitä sarjaa. ja sitten tosiaan lapselle sanoo että olen tyhmä äiti kun en osta omalle lapselleni niitä tavaroita (on mm. nokian kumpparit).

No jos se tykkää niistä vaatteista?! Kyllä se Hello kitty on ollut ennen mitään ohjelmaa keksittynä jo 80-luvulla, nyt vaan tehty joku sarja...Ja tuskin se sua tyhmäks haukkuu lapsellesi? Vai ootteko jotain teinejä? Jotenkin paitsaa kateus.

Mikä on elvisteli? Aijoo se HK sarja telkkarista, se on ihan pepusta ja kyllä Hello Kitty on ollut olemassa ennen sitä tv-sarjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos se tykkää niistä vaatteista?! Kyllä se Hello kitty on ollut ennen mitään ohjelmaa keksittynä jo 80-luvulla, nyt vaan tehty joku sarja...Ja tuskin se sua tyhmäks haukkuu lapsellesi? Vai ootteko jotain teinejä? Jotenkin paitsaa kateus.

No pointti minusta on, että äiti ostaa lapselle juttuja mitä ITSE haluaa/olisi halunnut lapsena. Ei se mitä lapsi itse haluaisi alun alkaen. Ja kyllä, on haukkunut minua tyhmäksi lapselleni, tämä ei ole ainoa kerta.

Ja en todellakaan ole kateellinen siitä, että naapurilla on hk-tavaroita, huhhuh. Meidän perheessä ei ole kovin materialistiset arvot, mutta ei se johdu mistään rahan puutteesta tai mistään miksi olisin kateellinen muille

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No pointti minusta on, että äiti ostaa lapselle juttuja mitä ITSE haluaa/olisi halunnut lapsena. Ei se mitä lapsi itse haluaisi alun alkaen. Ja kyllä, on haukkunut minua tyhmäksi lapselleni, tämä ei ole ainoa kerta.

Ja en todellakaan ole kateellinen siitä, että naapurilla on hk-tavaroita, huhhuh. Meidän perheessä ei ole kovin materialistiset arvot, mutta ei se johdu mistään rahan puutteesta tai mistään miksi olisin kateellinen muille

So? Vanhemmathan ne kuiteskin vaatteet maksaa ja päättää mitä ostetaan. Ja jos sen lapsi tykkää niistä?! En nyt tajua sun pointtia, kateelliselta vaan tuntuu...

Kyllä se on äärimmäisen vaikea ostaa mm vastasyntyneelle ja jopa vielä yksivuotiaalle mitä hän haluaa! Kulkekoot siis kapaloissa kunnes oma tahto alkaa ilmetä ja voivat itse valita mielivaatteensa kaupan rekistä ;)

Yhteistyössä