voiko 4 vuotias jäädä ulos kavereiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja totspots
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

totspots

Vieras
olen muutamia kertoja jättänyt 4 vuotiaan ulos kavereiden kanssa ku olen mennyt vienään vauvaa sisälle nukkumaan (nukkuu päiväunet aina sisällä). Onko se teidän mielestänne ok? Aina on ollut kiltisti leikkipihalla sen aikaa että olen n. 15 min kuluttua tullut takaisin itkuhälärin kanssa. Ja itse olen oleskellut omalla pihalla itkuhälyttimen kanssa ja 4 vuotias leikkipihalla, johon meidän pihalta näköyhteys. Ystäväni kauhisteli asiaa ja sanoi ettei hän voisi omaa 4 vuotiastaan päästää..Rupesin nyt miettimään että teenkö ihan kamalan väärin tässä asiassa.

meidän 4 v on kyllä ollut yksin pihalla. Tää on näitä asioita joissa on niin monta tekijää mitkä tulee ottaa huomioon mm lapsen luonne, pihan turvallisuus

olen muutamia kertoja jättänyt 4 vuotiaan ulos kavereiden kanssa ku olen mennyt vienään vauvaa sisälle nukkumaan (nukkuu päiväunet aina sisällä). Onko se teidän mielestänne ok? Aina on ollut kiltisti leikkipihalla sen aikaa että olen n. 15 min kuluttua tullut takaisin itkuhälärin kanssa. Ja itse olen oleskellut omalla pihalla itkuhälyttimen kanssa ja 4 vuotias leikkipihalla, johon meidän pihalta näköyhteys. Ystäväni kauhisteli asiaa ja sanoi ettei hän voisi omaa 4 vuotiastaan päästää..Rupesin nyt miettimään että teenkö ihan kamalan väärin tässä asiassa.

Tuollahan tuo munkin 4v leikkii paritaloyhtiön yhteisellä leikkipihalla naapurin lasten kanssa. Pikkuveli nukkuu päikkärit sisällä ja minä olen vahtina.

Elkää, elkää, elkää...Ei niillä ole järjen hiventä siellä kupolissa vielä.. Viimeviikolla etittiin naapurin kolmevuotiasta (kohta 4) kun oli hävinnyt pihasta äidin käytyä hakemassa vettä sisältä.. Tähän asti pysynyt pitempiäkin aikoja pihassa ja on rauhallinen, kiltti lapsi..

Onneksi typy löytyi pian, oli juossut kissan pennun perässä tien yli ja löytyi itkemästä postilaatikkojen kun oli hävittänyt kissan jonka ois halunnut tuoda kotiin... Näkyy taas istuvan yksin hiekkiksellä..Jotkut ne vaan ei opi, enneku kolahtaa..:(

Tiesittekö, että jos lapsellesi sattuu pihalla jotain tai se häviää ja joudutte soittamaan virkavaltaa paikalle etsintöihin tms.. saatte syytteen heitteillejätöstä. Alle kouluikäinen ei saa lain mukaan ulkoilla yksin.. Ei tätä lakia kukkaan vahdi, mutta sitten kun jotain sattuu, ni jälkipyykissä vanhemmat saa syytteen..

Meidän 4v8kk poika saa ulkoilla tuossa leikkipihalla mihin on takapihaltamme näköyhteys ja ehkä 10m matkaa. Silti koko ajan tarkkaillaan ja huudellaan poikaa, en uskalla jättää niin ettei koko ajan nähtäisi/kuultaisi poikaa.

Yhteistyössä