Voiko 5-vuotiaan edellyttää jaksavan kävellä 3,5 kilometriä yhtä soittoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "assi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä 4-vuotias käy jo kanssamme lenkeillä iltaisin. Eihän se nyt hikilenkki aikuisille ole, kun lapsi kävellen mukana, mutta liikuntaa kuitenkin. Mennään jotain 3-5 km lenkkejä ja päivällä lapsi on kävellyt lähes päivittäin myös hoitajansa kanssa, kun perhepäivähoidossa on. Joskus vikisee ja vinkuu lenkeillä, mut yritetään aina keksiä jokin mukava lenkkikohde tai juttu reitille, niin se motivoi.

Onkohan mun lapseni sitten jotenkin epänormaaleja, kun molemmat ovat kävelleet ihan pienestä asti - ja paljon. Nykyinen tarhamatka 5-vuotialle pojalle on vähän yli 2 km suuntaansa - ja ei ole mukissut etteikö jaksaisi. Mun pitää kävellä tosi reippaasti, että pysyn perässä. Poika juoksee edeltä käsin ja mä kävelen sitten ihan reippainta mahdollista vauhtia, enkä meinaa pysyä perässä.

Poika sitten odottelee mua aina tietyissä paikoissa. Eilen tarvottiin auraamattomilla teillä tuo pari km ja lunta oli väliin tosi paljon. Poika vaan totesi, että ei voi mennä kovin reippaasti, kun on niin paljon lunta. Mun edellä tuo silti koko ajan kipitteli :)

Ei kannata kasvattaa lapsista vätyksiä. Tuo ei ole matka eikä mikään 5-vuotiaalle!

Yhteistyössä