voiko fariinisokerin tilalla käyttää tavallista sokeria? neuvokaas viisaammat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
tekisin suklaakeksejä, mutta jokaisessa ohjeessa mikä näyttää hyvältä, on fariinisokeria.
Voiko sitä korvata millään, vaikka sekottaa siirappia ja sokeria tms?
Vai oliko toi ihan tyhmä kysymys :D

Kannattaa ettiä sellanen resepti johon sitä ei tule ellet sitä käy hakemassa. Sähläämällä reseptin ulkopuolella et saa kuin epäonnistuneita leivonnaisia.

[QUOTE="vieras";23528816]Siirappi on paljon raskaampaa kuin fariinisokeri että tuuria saa olla ja paljon jos onnistuu.[/QUOTE]

Joukkoon tavallista sokeria, saa makua muttei littaa koostumusta

no sehän se, kun ei mulla ole hajuakaan, miltä fariinisokeri maistuu. joskus pienenä sitä oon nähnyt kun äiti on tehnyt simaa.
Mut mä en todellakaan olekaan mikään leipuri :D

Mut onnekseni löysinkin ohjeen, johon tulee vain tavallista sokeria ja näyttääkin si ltä miltä pitäis :p jos kokeilis sitä suosiolla.

no sehän se, kun ei mulla ole hajuakaan, miltä fariinisokeri maistuu. joskus pienenä sitä oon nähnyt kun äiti on tehnyt simaa.
Mut mä en todellakaan olekaan mikään leipuri :D

Mut onnekseni löysinkin ohjeen, johon tulee vain tavallista sokeria ja näyttääkin si ltä miltä pitäis :p jos kokeilis sitä suosiolla.

Teeppä niin, fariinisokeri on ruskeaa ja joku jo sanoikin siirappisen makuista.

K: En pidä soodan mausta, voiko kaikkiin leivonnaisiin korvata soodan leivinjauheella?

V: Voit korvata kaikissa leivonnaisissa soodan leivinjauheella. Leivinjauhetta tarvitaan kaksinkertainen määrä soodaan verrattuna (2 tl leivinjauhetta = 1 tl soodaa). Leivinjauhe sekoitetaan aina jauhoihin, toisinkuin sooda, joka sekoitetaan mieluiten happamaan nesteeseen. Mikäli sooda maistuu, sitä on liikaa leivonnaisessa tai sitä ei ole lisätty happamaan nesteeseen.

K: En pidä soodan mausta, voiko kaikkiin leivonnaisiin korvata soodan leivinjauheella?

V: Voit korvata kaikissa leivonnaisissa soodan leivinjauheella. Leivinjauhetta tarvitaan kaksinkertainen määrä soodaan verrattuna (2 tl leivinjauhetta = 1 tl soodaa). Leivinjauhe sekoitetaan aina jauhoihin, toisinkuin sooda, joka sekoitetaan mieluiten happamaan nesteeseen. Mikäli sooda maistuu, sitä on liikaa leivonnaisessa tai sitä ei ole lisätty happamaan nesteeseen.

No ei se nyt niinkään mene. Joulupiparireseptissä sooda lisätään siirappi, sokerimausteliemeen eikä se ola hapanta nähnytkään. Sooda lisätään ihan normaalisti jauhon sekaan. Jos se laitetaan suoraan happamaan nesteeseen se alkaa kuohua ennenaikojaan sillä sekunnilla.