Voiko isä estää maastapostumisen kun olen raskaana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On sillä merkitystä. Ei-muslimimaissa saat lentää paikasta a paikkaan b, vaikka sulla olisi mahakin.
Ja sama juttu monessa muslimimaassakin...

mistähän ton edes keksit, että muslimimaissa ei saisi matkustaa raskaana ollessa?

Mies lähtee työmatkalle 3.7, ja ajattelin samana päivänä lähteä..Heti kun hän on poissa laitan tavaroita kasaan ja lähden. Uskaltaakohan sitä sinne asti odottaa? Mies on aika arvaamaton, ei väkivaltainen mutta manipuloi ja kontrolloi, eikä ota mitään vastuuta tekemisistään. Mun vika vaan kaikki.. Mutta nyt riittää, olen ollut liian pitkään tässä ja antanut hänen alistaa mua. Lennon saan varattua kortilla, jonka tietoja hän ei näe mutta säikähdin kun mies pelotteli että mua ei päästetä mahan takia maasta vaan että mut pidätetään rajalla..Ehkä hän siis vaan vedättää mua taas?

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sulla on kuitenkin ääkköset koneella, vaikka ulkomailta kirjoitat.... :whistle:

Ihan samaa just aattelin... :laugh:

saattaa olla porvoosta kotoisin, mutta eipä nuo ääkköset ulkomailla mikään kumma juttu ole. iteki asuin vuosia ulkomailla suomalainen läppäri seuranani..

Ja se on outoa siksi, että...? :o

Harvapa koneta mukanaan kantaa!?!?

Läppäri on varmasti monella mukana, ja saahan suomiääkköset muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies lähtee työmatkalle 3.7, ja ajattelin samana päivänä lähteä..Heti kun hän on poissa laitan tavaroita kasaan ja lähden. Uskaltaakohan sitä sinne asti odottaa? Mies on aika arvaamaton, ei väkivaltainen mutta manipuloi ja kontrolloi, eikä ota mitään vastuuta tekemisistään. Mun vika vaan kaikki.. Mutta nyt riittää, olen ollut liian pitkään tässä ja antanut hänen alistaa mua. Lennon saan varattua kortilla, jonka tietoja hän ei näe mutta säikähdin kun mies pelotteli että mua ei päästetä mahan takia maasta vaan että mut pidätetään rajalla..Ehkä hän siis vaan vedättää mua taas?

ehkä, ehkä ei. en ole ikinä kuullut maasta, missä ei raskaana saisi matkustaa. mutta kuten jo niin moni kehotti, ota yhteyttä lähimpään suomen konsulaattiin, siellä kyllä osaavat neuvoa paremmin kuin me täällä palstalla

Oletko mennyt sille puhumaan että lähet tuolloin? Älä ihmeessä ja jos olet, lähde huomenna viimestään.

Kiitos asiallisille vastauksille, tämä hätä on ihan todellinen. Katsos kun läppärit Suomesta saa matkustaa ulkomaille ja ääkköset toimivat koneella täällä samoin kuin Suomessakin..

Vedättää tosiaankin. Eikä hän edes voisi tähän hätään todistaa, että odottamasi lapsi on hänen. Jos ette ole naimisissa, hänellä ei ole minkäänlaista juridista valtaa sinuun eikä lapseen ennen sen syntymää, olet vapaa kuin taivaan lintu.

mietin et kannattaa tarkistaa lentoyhtiön, jolla lennät suomeen, sivuilta haluavatko jonkun lääkärintodistuksen raskaudestasi. Ainakin finnairilla on joku raskausviikkoraja jonka jälkeen pitää olla raskaustodistus lääkäriltä.

Kiitos vastauksista. Taidan nyt jättää tämän keskustelun, huomaan että tilanteeni on joistakin perin huvittava eivätkä vitsit omasta hädästä nyt naurata. Sain jo uusia ajatuksia, ja jatkan tästä eteenpäin!

Alkuperäinen kirjoittaja täti:

... ja EU:n ulkopuolelta ei-muslimimaasta.
Ratkaisu: Ap on joko Norjan tai Sveitsin porvoolaisia.
:laugh:

Ei ap sanonut ettei ole muslimimaassa vaan että hän ja mies eivät ole muslimeja!!

Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vaan..:
mistähän ton edes keksit, että muslimimaissa ei saisi matkustaa raskaana ollessa?
En väittänytkään, että muslimimaissa ei saisi lentää. Mutta jos ei ole muslimimaa, niin silloin ainakin saa lentää. Ainoastaan muslimimaissa saattaa olla sellaisia ehtoja - huom :attn: saattaa olla - , että nainen ei saisi yksin lentää minnekään. Kaikkialla muualla maailmassa saa lentää, jos lentolippu ja passi vaan löytyy taskusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vaan..:
En väittänytkään, että muslimimaissa ei saisi lentää. Mutta jos ei ole muslimimaa, niin silloin ainakin saa lentää. Ainoastaan muslimimaissa saattaa olla sellaisia ehtoja - huom :attn: saattaa olla - , että nainen ei saisi yksin lentää minnekään. Kaikkialla muualla maailmassa saa lentää, jos lentolippu ja passi vaan löytyy taskusta.

ok, käsitin, että tarkoitit nimenomaan raskaana lentämistä. onneksi ap on suomalainen, sillä maissa, joissa naisien matkustusta rajoitetaan, saa ulkomaiset naiset silti matkustaa ihan vapaasti.

Poista nyt selaushistoria saman tien. Vaikka miehesi ei suomea osaisikaan ... niin ja suosikit, ainakin tämä 2+. Näkyykö maha kuinka selvästi jo? Ajattelin vaan että niitä raskausviikkorajoituksia oikeesti on lentoyhtiöillä niin voiko sun matka jäädä siitä kiinni että eivät päästä koneeseen ilman lääkärintodistusta.

Harvapa koneta mukanaan kantaa!?!?

Läppäri on varmasti monella mukana, ja saahan suomiääkköset muutenkin.

Meilläkin täällä Suomikodissa ihan USAlainen läppäri.. ja kas ääkköset käytössä...

Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Ja myöhemmin (lapsen synnyttyä) sinun kannattaa olla kertomnatta isää. Jos et halua lastas menettää ulkomaalaiselle isälleen, suosittelen valehtelemaan isyydestä lvalvojalle.

Suomalainen Suomessa asuva (yh-)äiti ei kyllä menetä Suomessa syntynyttä suomalaista lastaan ulkomaalaiselle isälle ennen kun helvetti jäätyy.

Vaan aika turhaahan se isän nimeäminen ap:n tilanteessa olisi, en mäkään alkaisi isyysselvityksiin tuollaisessa tilanteessa...

Alkuperäinen kirjoittaja mo:
ok, käsitin, että tarkoitit nimenomaan raskaana lentämistä. onneksi ap on suomalainen, sillä maissa, joissa naisien matkustusta rajoitetaan, saa ulkomaiset naiset silti matkustaa ihan vapaasti.
Tarkoitin ylipäätään naisten oikeutta matkustaa maahan ja maasta pois. Mutta asianhan muutti jo sekin, että kumpikaan sikiön vanhemmista ei kuulu sellaiseen yhteisöön, jolla olisi jotain sanottavaa sikiön olinpaikasta.

Alkuperäinen kirjoittaja KorpiKuusenKasvattaja:
Ja myöhemmin (lapsen synnyttyä) sinun kannattaa olla kertomnatta isää. Jos et halua lastas menettää ulkomaalaiselle isälleen, suosittelen valehtelemaan isyydestä lvalvojalle.

Suomalainen Suomessa asuva (yh-)äiti ei kyllä menetä Suomessa syntynyttä suomalaista lastaan ulkomaalaiselle isälle ennen kun helvetti jäätyy.

Vaan aika turhaahan se isän nimeäminen ap:n tilanteessa olisi, en mäkään alkaisi isyysselvityksiin tuollaisessa tilanteessa...

Toivottavasti olet tässä tapauksessa oikeassa. :/

Yhteistyössä