Voiko joku olla väkivaltainen vaan "yhden kerran"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N33

Vieras

Tilanteemme: Yhteisiä vuosia takana 12 vuotta, joista naimisissa 10. Kaksi kouluikäistä lasta.

Perjantaina riidan päätteeksi mies repi minut hiuksista lattialle (istuin sohvalla). Jäin typertyneenä lattialle, mies tuijotti minua kauhistuneena. Sanaakaan sanomatta pakkasin miehen kamat ja käskin lähteä. Olemme näiden vuosien aikana kyllä useasti riidellyt, tulisestikin, mutta mitään fyysiseen väkivaltaan viittaavaakaan ei ole koskaan ollut, ei siis ikinä, kummankaan puolelta.

Mies on tietysti viestitellyt ja yrittänyt soittaa, oven takanakin kävi (otin avaimet, asumme minun lapsuudenkodissa ja talo minun nimissäni) En ole vastannut puhelimeen, viesteihin, en mihinkään. Tytöt ovat olleet koko viikonlopun mummolla toisessa kaupungissa, tulivat nyt illalla ja painuivat suoraan nukkumaan, eivät kysyneet isää, mies tekee vuorotöitä ja siis tässä että on pois, ei ole mitään uutta..

Miksi olen järkähtämätön? Lapsuudenkodissani isäni alisti, nöyryytti ja pahoinpiteli äitiäni. Ei ollut siis "suoraa turpaan lyömistä", mutta sellaista inhottavaa tönimistä, nipistelyä, kädestä vääntämistä jne. Lapsena kun näin tätä, vannoin itselleni, että YKSI KERTA RIITTÄÄ. Lupasin mielessäni, että en mene samaan nöyryytyshelvettiin äitini kanssa "...lupaatko ettet koskaan enää..." jne. Inhosin isääni ja säälin SEKÄ inhosin äitiäni hänen suostuessaan vuosikaudet tuohon touhuun. Tukasta repimisestä on 2,5 vrk:tta ja kaikenlaista on liikkunut mielessä. Mies tietysti vannoo, että kerta oli ainoa ja sanoo, että on itse aivan shokissa tapahtuneesta. 12 vuotta eikä ikinä mitään, sitten yhtäkkiä tuollainen.

Voiko joku siis lyödä vain kerran?

Jos miehelläsi olisi tapana pahoinpidellä sinua tai ihmisiä yleensäkin, olisit varmasti tullut siitä tietoiseksi 12 vuoden yhdessäolon aikana. Jostain syystä tolla kertaa hän ylireagoi.
En kyllä tollasen takia jättäis, jos jo noin kauan olette olleet yhdessä, eikä mitään tällästä oo koskaan ennen tapahtunut.
Puhukaa siitä, miksi noin kävi.

yhden mahdollisuuden voisin antaa tuollaisessa tilanteessa.
Mutta jos seuraava kerta tulisi, ero olisi täydellisen ehdoton, ilman mitään muttia.

Vaikka teko on paha, se voi oikeasti jäädä siihen yhteen kertaan. Kokeilematta ei voi tietää. Jos suhde on muuten hyvällä pohjalla, kannattaa punnita tarkkaan vaihtoehdot.

No minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä 6 vuotta ja niistä naimisissa melkein 5. Heti naimisiinmenon jälkeen meillä oli pari hirveää riitaa ja mies läimäytti minua poskelle ja väänsi kädestä. Kauhistui itse kovasti tekoaan eikä ole sen jälkeen enää mitenkään fyysisesti satuttanut, enkä usko että tulee koskaan niin tekemään...

Se on semmonen kakspiippunen juttu toi väkivaltaisuus.Jos sen antaa anteeksi kerran,pitäis kummiski tietää ettei toiste taas joudu uudestaan samaan tilanteeseen..

Se pitää pistää kovaan paikkaan se mies ja sanoa et kerta vielä,ni..

Alkuperäinen kirjoittaja rr:
Voi olla vain yksi kerta. ja eihän mies kait lyönyt sinua? Olitteko pahasti kännissä?

ei siis oltu humalassa, perjantaina töiden jälkeen ja riitakin alkoi ihan mitättömästä asiasta (kuten yleensä), paisui, paisui ja sitten mies tarrasi hiuksiini ja veti hiuksista lattialle. Kesti n. sekunnin koko tilanne. Kuten alussa kirjoitin, olen seurannut läheltä juuri tällaista ei-kai-sentään-lyönyt -väkivaltaa ja se inhottaa minua ihan yhtä paljon, kuin nyrkillä lyöminenkin. Isäni oli siinä taitava, pahoinpiteli äitiäni niin hienosti, ettei jäljet koskaan näkynyt muille (paitsi meille lapsille esim. saunassa)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jos miehelläsi olisi tapana pahoinpidellä sinua tai ihmisiä yleensäkin, olisit varmasti tullut siitä tietoiseksi 12 vuoden yhdessäolon aikana. Jostain syystä tolla kertaa hän ylireagoi.
En kyllä tollasen takia jättäis, jos jo noin kauan olette olleet yhdessä, eikä mitään tällästä oo koskaan ennen tapahtunut.
Puhukaa siitä, miksi noin kävi.

tätäkin olen miettinyt, että olenko voinut tehdä niin pahan virhearvion, että hän on 12 vuotta kyennyt peittämään tuon puolen. Eikä ole koskaan siis käyttäytynyt ketään kohtaan väkivaltaisesti, eli ei ole kännirähisijä tms.

Antaisin tuossa tilanteessa yhden mahdollisuuden, kun ei kuitenkaan ole aikaisemmin kaikkina vuosina ollut väkivaltainen, jos löisi koskaan uudestaan niin jättäisin.

jos jäät vielä suhteeseen,voi käydä niin,että et pysty enää jättämään miestäsi,koska miehesi ehkä miehesi koventaa otteita ja uhkaa.tai,mies tallaa sut ja itsetuntosi niin maahan,ettet kykene jättämään.nyt pystyt jättämään hänet,ylpeänä!

Koska jätätä kertomatta mihin mies noin reagoi, täytyy kysyä, että miten pahasti soitit itse suutasi ja loukkasit miestä riidan aikana? Oletan että et ollut tapahtuneeseen ihan syytön.

Sanoitko jotain sellaista, että sen perusteella ymmärtäisit toisella napsahtavan täysin. Entä onko liittonne mennyt vähä kerrassaan alamäkeä? Vähän kyllä kuulostaa siltä, että suhteenne on ohi joka tapauksessa. Älä silti syyllistä miestä liikaa, yhden ainoan kerran tapahtunut maltin menettäminen 12 vuoden aikana on aika pieni juttu, etenkin kun hän ei edes lyönyt sinua.

Keskustele miehesi kanssa asiallisesti ja anna hänellekin suunvuoro. ÄLÄKÄ HAUKU ja syyllistä, vaan kysele vähän hänenkin tunteitaan.

Tilanne kuulostaa ikävältä, muttei kovin pahalta, vai lähtikö hiuksia päästä? Käsiksi ei saa käydä, mutta sekunnin kestänyt tilanne, ja se ettei miehesi ole aiemmin ollut LAINKAAN väkivaltainen? Sinuna puhuisin miehen kanssa asiasta perusteellisesti ja antaisin mahdollisuuden selittää mikä päässä napsahti.

Alkuperäinen kirjoittaja nostaa hattua:
jos jäät vielä suhteeseen,voi käydä niin,että et pysty enää jättämään miestäsi,koska miehesi ehkä miehesi koventaa otteita ja uhkaa.tai,mies tallaa sut ja itsetuntosi niin maahan,ettet kykene jättämään.nyt pystyt jättämään hänet,ylpeänä!

Ai 12 yhteisen vuoden jälkeen mies muuttuisi ihan totaalisesti toiseksi ihmiseksi? Suuresti epäilen.

:hug: Eli lapset eivät nähneet tilannetta? Se pahentaisi asiaa.

Jos takana on 12 väkivallatonta vuotta niin voisin antaa anteeksi.

Minä olen käynyt mieheen kiinni kahdesti 15 vuoden aikana. En niin, että häntä olisi sattunut, mutta kuitenkin. Vaikka hän olisi pistänyt minut pihalle siitä niin mikään ei olisi ollut niin paha rangaistus kuin sen tajuaminen mitä on tehnyt. Kyllä niistä jää hirveä olo, että sen muistaa seuraavissa riidoissa monta vuotta.

Yhteistyössä