Voiko kukaan ymmärtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh

Vieras
Mun 4kk lapsen lähes kaiken aikaa hoitaa nyt mun äiti. Siitä hirveä syyllisyys, tiedän että on väsynyt. Mä oon masentunut ja pahasti ja sain sellaiseen masennuslääkkeeseen reseptin, joka tekee mut aivan hulluksi. Tekis mieli tappaa ittensä. En vain jaksa, en yhtään mitään.

Tärkeintä on nyt että hoidat itseäsi,niin sitten jaksat taas lapsesikin kanssa paremmin. Jos lääke ei tunnu sopivan,soita heti lääkäriin,niin kokeilette jotain toista.

Hurjasti voimia sinulle,itsekin vakavan masennuksen sairastaneena (kun esikoinen oli vauva) tiedän miten raskasta tuo voi olla.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
miten se lääke tekee sut hulluksi? eikö sen olisi takoitus helpottaa.. lääkäriin siitä, hop hop!

alussa menee usein pahempaan suuntaan. sit alkaa helpottaa. mulla kesti yli 2kk et lääkkeet alkoi toimia niinkuin piti.

Joo kyllä mainitaan itsetuhoisuudet, mulla on vain sellanen olo etten kestä itteni kanssa. Ihana pieni lapsi syntynyt, no, yh olen. Ja mun vanhemmat ei kauaa jaksa. Tulee suunnilleen kommentia että "hoida lapses kun teitkin".

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Joo kyllä mainitaan itsetuhoisuudet, mulla on vain sellanen olo etten kestä itteni kanssa. Ihana pieni lapsi syntynyt, no, yh olen. Ja mun vanhemmat ei kauaa jaksa. Tulee suunnilleen kommentia että "hoida lapses kun teitkin".

Saisitko apua ystäviltä? tai kannattaa varata aika neuovlaan ja puhua siellä. Varmasti jotain kotihoitoapua saat sitä kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noin käy kun joku muu ottaa vastuun kaikista arjen rutiineista, jos itse joutuisi nekin tekemään niin ei jäisi aikaa rypeä masennuksessa.

Ikävää et joku purkaa toiselle sitä ettei ite oo saanut apua... Ihan selkeesti sitä toikin kommentti on.

Eipä oo ystäviä. Oikeasti, haudon itsaria, vaikka toisaalta lapsi on ihaninta ja hienointa mun elämässä. Enhän voi jättää sitä yksin?

et voi. ja sinnittele nyt vaan. kyllä se oikeesti kohta alkaa helpottaa. jos ei toi apu mitä nyt saat riitä niin puhu lääkärin kaa. jos vaikka pääsisit jonnekin pois kotolta. sekin saattais auttaa. :hug: :(

Eipä oo ystäviä. Oikeasti, haudon itsaria, vaikka toisaalta lapsi on ihaninta ja hienointa mun elämässä. Enhän voi jättää sitä yksin?

missä asut? varmaan helpommin sanottu kuin tehty, mutta koita olla hautomatta itsaria, vauvasi tähden! hoidat itsesi kuntoon niin varmasti sulla vielä tulee ihana elämä lapsesi kanssa!!

Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noin käy kun joku muu ottaa vastuun kaikista arjen rutiineista, jos itse joutuisi nekin tekemään niin ei jäisi aikaa rypeä masennuksessa.

Sarjassamme fiksut kommentit... :headwall:

no itseasiassa, tuossa on pieni totuuden hiven.. siis jos ei ole mitän mikä pitää kiini arjen rutiineissa niin sitä hyvin helposti jämähtää vaan sängynpohjalle ja näkee kaiken pahempana kuin se on.. kokemuksen syvä rintaääni puhuu tässä... ja noista lääkkeistä, 2vko on se aika jolloin hoitovasteen pitäis ilmetä, jos olo on pahempi sen jälkeen tai pahenee niin silloin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin ja vaihtaa merkkiä..
paljon jaksamista ap:lle, koit kuitenkin sinnitellä, hae uudet lääkkeet ja vietä aikaa lapsesi kanssa, älä murehdi kotihommista etc, vaan nauti niistä hyvistä hetkistä, hymyistä ja muista.. toki oman jaksamisesi mukaan :)

Suosittelisin tuossa tilanteessa lääkkeen vaihtoa toiseen. Masennuslääkkeissä on monta eri lääkeryhmää joista varmasti löytyy parempi vaihtoehto kuin tuo, mitä sinulle nyt on kokeiltu.
Niinpä suosittelen, että soittaisit itse lääkärille takaisin, kertoisit, että lääkkeestä olosi muuttuu vielä kamalammaksi, kuin mitä se jo muuten on ja kysyisit lääkäriltä, vaihtaisiko hän lääkkeen toisenlaiseen.
Uskon ja toivon, että oikealla lääkityksellä pääset hyvään alkuun ja kun vielä saisit siihen lääkityksen päälle kunnollista terapiaa, niin tällä lääkitys-terapia yhdistelmällä saisit hyviä tuloksia.
Masennuksen kanssa ei ole helppoa, mutta masennuksestakin pääsee eroon hyvän hoidon turvin.
Otathan sen askeleen, että soitat lääkärille ja kerrot tästä lääkityksestä joka ei tunnu sopivan sinulle?
Ota tämä askel edes pienen lapsesi ja hänen tulevaisuutensa tähden!
Tunnelin päässä on valoa ja toivoa!!

Paljon voimia Sinulle!! <3 *halaa*

Minäkin ehdottaisin jotain ensikotia tms.. Olisi muita aikuisia, joku joka kanssasi hoitaisi lasta, keskusteluapua. Paljon voimia sinulle! Sinnittele, sinulla on jotain todella arvokasta, pieni vauva, joka tarvitsee sinua ja jolle sinä olet ainoa äiti. Sinua ei kukaan voi korvata.