Voiko kylässä pyytää, että saisinko käyttää lasta syihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Thelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Thelma"

Vieras
Lapsemme tarvii jatkvaa rasvasta ja rasvaa ei saa laittaa kuin puhtaalle iholle. Voiko kylässä pyytää,että saisko lasta käyttää suihkussa että saa rasvauksen tehtyä. Kyläily tapahtuu illalla ja tiedän että lapsi nukahtaa autoon. Jos rasvaus jää tekemättä ni lapsi ei nuku ja on tosi levoton.

Mikä rasva vaatii puhtaan ihon? Siis ymmärrä ettei nyt oikein likaiselle, mutta että kuivaa ihoa pitää suihkutuksella rasittaa? Oletko ymmärtänyt asian nyt ihan oikein?

[QUOTE="Xxxx";26338449]Mikä rasva vaatii puhtaan ihon? Siis ymmärrä ettei nyt oikein likaiselle, mutta että kuivaa ihoa pitää suihkutuksella rasittaa? Oletko ymmärtänyt asian nyt ihan oikein?[/QUOTE]

Tulehtunu ja kuivaiho vaatii päivittäisen pesun. Ihan tämän ohjeen antaa ihotautilääkäri. Kaikki epäpuhtaudet ja lika pitää saada pois rasvan alta.

[QUOTE="Xxxx";26338449]Mikä rasva vaatii puhtaan ihon? Siis ymmärrä ettei nyt oikein likaiselle, mutta että kuivaa ihoa pitää suihkutuksella rasittaa? Oletko ymmärtänyt asian nyt ihan oikein?[/QUOTE]

Atooppinen iho pitää pitää puhtaana, nykysuositus on että pikainen suihku päivittäin. Ei tietenkään mitään ammeessa likoamista sitten.

No siis yleensäkin rasvaus suositellaan tekemään puhtaalle iholle josta on pesty edellinen rasva pois sekä mahdolliset hikoilut yms. Peseytyminen ei tarkoita jumalatonta likoamista paljussa vaan ihan pikaista pesua suihkun alla haalealla vedellä.
Mitäään rasvaa ei suositella laittamaan edellisten rasvojen päälle! Pikainen suihkutus ei rasita ihoa vaan on nimenomaan osa hoitoa.

Nimim. atooppikko ja atoopikon äiti, peseydymme molemmat päivittäin ennen rasvausta

No siis yleensäkin rasvaus suositellaan tekemään puhtaalle iholle josta on pesty edellinen rasva pois sekä mahdolliset hikoilut yms. Peseytyminen ei tarkoita jumalatonta likoamista paljussa vaan ihan pikaista pesua suihkun alla haalealla vedellä.
Mitäään rasvaa ei suositella laittamaan edellisten rasvojen päälle! Pikainen suihkutus ei rasita ihoa vaan on nimenomaan osa hoitoa.

Nimim. atooppikko ja atoopikon äiti, peseydymme molemmat päivittäin ennen rasvausta

Oletko huomannut ruokavalion vaikutuksen ihoon?
Lapsellamme on maitoallergia joten vältämme maitoa. Mutta oletko muuten huomann että onko rasvan syönnillä ja laadulla ollu vaikutsta?

Niin ja mitä rasvaa käytätte iholla?
Mä sain nyt lapselle Locoid Creloa joka on auttanu hyvin. Ja sit lisänä käytän hydrania tai apo basea.
Olen varmaan joka ikisen rasvan kokeillu mitä saa ilman reseptiä.

Meillä saisi ainakin, tiedän omasta kokemuksesta ettei iho-ongelmien kanssa ole mukava elää. Ja muutenkin saisi, miksei? Meillä on kiinteä vesimaksu muutenkin, ei yksi suihkussa känti silloin tällöin taloutta heiluta :D

Meillä kans atoopikko lapset ja tottakai päästäisin suihkuun. Kun itse tiedän miten paljon parempana se iho pysyy, kun puhtaana muistaa pitää ja rasvata. Näin kesällä meillä käytetään välilä päivälläkin poikia suihkussa, kun hikoavat ja hiekkallaatikolla pöllyyttävät. Välillä käyvät siis kolme kertaa päivässä suihkussa aamulla, päivällä ja illalla ja todellakin olen sen huomannut auttavan ihon kunnossa pysymiseen :)

Atooppisessa ihossa on kyse iholla olevasta tulehduksesta ja sitä hoidetaan kuten aina tulehdusta. Pitämällä puhtaana. Rasvalla kosteutetaan ja autetaanihoa elpymään, mutta puhtaus on tärkeää. Nykysuositus on säännöllinen pesu.

[QUOTE="vieras";26338610]EI VOI paitsi jos olet ulkomaalainen. Kunnon suomalainen ei pyytele palveluksia.[/QUOTE]

No enhän mä muiden pyydäkkään pestä lastani vaan pesen itse ;) Ettei siinä suurta palvelusta tarvita.

Meillä saisi ainakin, tiedän omasta kokemuksesta ettei iho-ongelmien kanssa ole mukava elää. Ja muutenkin saisi, miksei? Meillä on kiinteä vesimaksu muutenkin, ei yksi suihkussa känti silloin tällöin taloutta heiluta :D

Rupesin miettiin isommasti asiaa et jos pitäis itse käydä tai useampi lapsi kylässä pesulla ni ei takuulla siellä tuli vettä laskettua ku just sen verran et saa pestyä. Eipä kyllä kehtais antaa lasten läärätä.

kyllä mä ainakin mielessäni kiroisin, ehkä jopa ääneenkin. saadakseen lämmintä vettä täytyy ensin tehdä lämmityskattilaan tulet. koska kattila käy niin kuumana ei sillä voi lämmittää pelkkää vettä vaan tyätyy olla myös kiertovesi (eli keskuslämmitys) päällä.
eli reilun puoli tuntia kiertää pattereissa kuuma vesi että saadaan pesuvesi, eikä ne patterit hetkessä jäähdy lämmettyään.

kyllä mä ainakin mielessäni kiroisin, ehkä jopa ääneenkin. saadakseen lämmintä vettä täytyy ensin tehdä lämmityskattilaan tulet. koska kattila käy niin kuumana ei sillä voi lämmittää pelkkää vettä vaan tyätyy olla myös kiertovesi (eli keskuslämmitys) päällä.
eli reilun puoli tuntia kiertää pattereissa kuuma vesi että saadaan pesuvesi, eikä ne patterit hetkessä jäähdy lämmettyään.

Mä kiroisin jos joutuisin joka päivää tekemään tuollaisen homman.

[QUOTE="vieras";26342322]Mä kiroisin jos joutuisin joka päivää tekemään tuollaisen homman.[/QUOTE]

Samoin. Kiroaisin jopa ääneen, ottais kyllä kovasti pannuun. On teillä rankkaa peseytyä, tuskin kovin usein peseydytte moisen urakan takia?

Ja vielä lisätäkseni, teillähän on varsin ihanaa kesäsin. Hiki valuu, kauhee kuuma ja tekee mieli mennä suihkuun. Ensin puolen tunnin lämmityssessio että pääsee suihkuun ja sit koko kämppä on vielä kesäsäätäki kuumempi ihanien helottavien pattereiden ansiosta. KUUMAA KESÄÄ!! :D

Yhteistyössä