voiko magneettikuvaukseen mennä jos ei oo käyny verikokeissa enenn sitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esilääkityksestä kysyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esilääkityksestä kysyttävää

Vieras
ja voiko se esilääkityksen pyytää vasta ku on siellä magneettikuvaus huoneessa.. voi juku, tuntuu ettei musta sittenkään ole mitenkään päin menijäksi sinne kuvaukseen

Tottakai sinne voi mennä ennen verikokeita, miksi ei voisi? Uskoisin kyllä, että esilääkitys täytyy pyytää jo aiemmin, senhän täytyy antaa vaikuttaa jonkin aikaa ja sitten menisi aikaa hukkaan odotellessa.

kärsin nimittäin ahtaanpaikan kammosta sun muusta ja pelkään kamalasti tuota kuvausta.. viimeksi sain rauhoittavaa, mutta silti tuntu että pyörryn sinne sisälle..

Mun ystävä teki niin että soitti sinne ensin ja kysyi esilääkityksestä. Meni sitten paikan päälle vähän aikaisemmin, sai napin joka kerkesi sitten kunnolla alkaa vaikuttamaan ennen kuvausta.

Labroista en tiedä, soittamalla sekin selviää. Eikö lääkärisi ohjeistanut?

[QUOTE="aloittaja";23415766]aivojen magneettikuvaus.. olin kipeänä ku olisi pitänyt käydä verikokeissa ja nyt mietin alkaako ne edes kuvaamaan..[/QUOTE]

Soita ja varmista. Jos sulle on määrätty verikokeet ennen tutkimukseen menoa, niin se (yllättäen) yleensä tarkoittaa että otetaan ne verikokeet ennen tutkimukseen menoa & ehditään saamaan tuloksetkin ennen sitä.

Yleensä krea pitää ottaa verikokeesta ennen magneettikuvausta. Soita lähetteen antaneeseen yksikköön ja kysy sieltä neuvoja. Mä luulen että ne osaa siellä neuvoa paremmin kuin me palstalaiset täällä.

[QUOTE="vieras";23415812]Miksi sulta otetaan magneettikuva?[/QUOTE]

olen saanut poissaolokohtauksia ja muitakin ihmeoireita, mutta nyt olen alkanut miettimään, että ehkä tää kaikki johtuukin paniikkihäiriöstä..

toisaalta, otsalohkosta loytyi vajaan sentin kokoinen muunnos, joka on kuvattu muutama vuosi sitten,, mutta kun en uskalla mennä ni en..

Kannattaa sitten varmaan soittaa ja kysyä. Mulle ainakin on annettu labroja varten parikin eri päivää vaihtoehdoksi ja kellonajat jonka sisällä labroissa tulee käydä, esim. klo 10-14. Eli en usko, että se labroissa käyminen on välttämättä niin päiväsidonnaista, jos keskussairaalassa käyt. Ja sittenhän siellä tulee käydä ennen kuvausta jos niin on määrätty.

Magneettikuvauslaitteissakin on eroja, meillä sairaalassa pari laitetta ja toiseen en enää missään nimessä halua uudelleen mennä, oli sen verran ahdstava kokemus! Toinen laite on uudempi ja jo muotoilullaan antaa vaikutteen suuremmasta tilasta.

Yhteistyössä