Voiko miehen ex tehdä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Olenko ainoa joka ei tajua, että miten se on teiltä pois, että tytär saa äidiltään asunnon???????? Ettehän te joudu siitä mitään maksamaan ja saatte tilanne ja rauhanne takaisin!!!!!

Samaa mietin minäkin. Vastaathan Tarja?
Ette te näköjään ymmärrä mitään!

Mä ymmärrän. Ap menettää suojatyöpaikkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
"Tarja" voisi muuttaa kahden lapsen kanssa asumaan ja maksaa miehelleen 1400 e/kk, koska mies "suostuu ottamaan" lapset luokseen asumaan. :saint:
On ihan eri asia asua lasten kanssa heidän syntymästään lähtien kuin että lapsi 12 vuoden jälkeen yks kaks muuttaa toisen vanhempansa luokse. Ja vielä teini-ikäinen lapsi.

Herranjumala millanen nainen sä olet!!!!!! mene nyt oikeasti hyvä nainen itseesi ja mieti vähän miten huonosti olet kohdellut miehesi tytärtä, omien lastesi siskoa...
Tällä lapselle on aivan samanlainen oikeus asua isänsä kanssa kuin teidän yhteisillä lapsilla, eihän se ole lapsen vika jos äiti ja isä eroavat...
Miksi aikoinaan aloit seurustelemaan miehen kanssa jolla on lapsi?

Siivootko sä melkein täysi-ikäisten tyttöjen huoneen?
Imuroin, pesen lattiat, tamppaan matot, pesen liinavaatteet ja vaihdan verhot. Tytöt itse korjaavat tavaransa omille paikoilleen.

No hui sentään, etkö sä muuten sitä joutuisi tekemään kotiäitinä??
Hitto, mulle maksaa kela sen kotihoidontuen huiman että teen noi lapsenhoidon sivussa..mutta nyt vaan puhutaan siis parista sadasta miinus verot. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt:
Eikös sun pitäis olla iloinen, että nyt siis vapaudut tästä rankasta taakastasi? Olethan saanut työstäsi kelpo korvauksen? Herranen aika, jos nuo kaikki maksaa 700e/kk per lapsi, sulla on aika kiva kuukauspalkka:). Ai niin, miehesi osa vielä siihen päälle... Miksi tytön äitin pitäisi maksaa sinulle siitä mahdollisuudesta, että voit hoitaa omia lapsiasi kotona? Etkös alkuperäisessä viestissä sanonut, että sovitte alaikäisen lapsen asumisesta luonanne - nyt hän ei ole enää alaikäinen, tuo "lukion loppuun asti" lienee oma oletuksenne?
Lukion loppuun oli meidän oma oletuksemme ja siinä teimmekin virheen. Olisi pitänyt vaatia mustaa valkoiselle asiasta ennenkuin edes suostuin järjestelyyn.

No mutta eikös sun pitäis olla iloinen että tyttö lähteekin aikasemmin kun olit niin sitä vastaan että hän tulee teille? Mikä tässä muuten on ongelmana muuta kuin se että suunnitelmat muuttuu?? Mä tiedän että kismittää kun asiat ei mene sovitulla tavalla mutta eikös tuo kuitenkin ole semmonen win-win tilanne teille? Vai mitä mä en tässä ymmärrä??? :saint:

Mitä mieltä tytön ISÄ on asiasta ja tyttärensä muutosta?
Miehen mielestä tyttö olisi voinut aivan hyvin asua vielä meidän kanssamme ja muuttaa omaan asuntoon vasta lukion jälkeen.

Isät on aika suojelunhaluisia.

miehen ex oli aika huomaavainen, hän ei kysellyt taloudellista tilannettanne, antoi rahaa lapsen kuluihin ja otti huomioon senkin, että jos olette saaneet asumistukea tms, ette joudu nyt huonompaan asemaan.

Joko miehesi on tehnyt sopimuksen koulutustuesta, joka maksetaan suoraan lapsen tilille?

p.s Ei asiasta olisi voinut tehdä etukäteen sopimuksia, koska lapsi päättää asioistaan kun täyttää 18v.

Mä olen niin onnellinen sen tytön puolesta, että muuttaa pois. Ja toivottavasti se sais joskus todella hyvä palkkasen työn= eli rahaa kuin roskaa. ja tuo hienolla bemarillaan teille tiimarin joulukortin. Burberryn kaulaliina kaulalla ja DG vaatteet päällä.

Oletko jutellut tästä jonkun muun kanssa? mitä mieltä he ovat? Tai ei sulla taida paljon ystäviä olla, veloitatko ystäviltäkin kun esim, tulevat kahville teille, niin kahvi ja pulla rahaa niin ja kuuntelusta tietenkin40E tunti. siis apua....

Alkuperäinen kirjoittaja papua:
Äiti, tytär ja rikas tytärpuoli. Tytärpuolen reppana-isä, joka ei osaa pitää tyttärensä puolia.

Tytärpuoli on kotona pakollinen paha, mutta kun tämä lopulta lähtee pois kotoaan onneen ja vaurauteen, niin äiti ja tytär kärsivät vääryyttä.

Kuulostaako toi kenenkään muun mielestä tutulta? ;)

Jatkoa...

Äiti ottaa tyttärelle kuuluvan omaisuuden omaan käyttöönsä.

Tytär on kateellinen tytärpuolelle.

mulle on ihan tosi vaikeaa käsittää 17v asumista edes minään työnä ja hoitona ja huolehtimisena. Normaaleja kotiaskareita on ne pyykit ja ruuat, ei niistä makseta palkkaa kenellekään. Ja ei 17v:lle kyllä mitään hoitotoimenpiteitä tartte kai tehdä, kuten kylvettää ja vaihtaa vaippoja? Ei ainakaan oo tullut ilmi. Hirveen raskasta varmaan tommonen. :headwall:

Koska Tarja ei vastaa mitään asian ytimestä eli siitä miten se 700 euroa joka ei ole tarjalle vaikuttaa kuitenkin tarjan tulevaisuuteen kun se lakkaa tulemasta niin päättelen että ihan täyttä paskaahan tää on ja provo. Öitä.

Ymmärrän kyllä lukemaani, mutta et ole tähän asiaan vastannut. Ymmärsinkö oikein: niillä rahoilla pystyt olemaan kotiäitinä? Nyt et sitten pysty kun tyttö muuttaa pois?
Ymmärsit ihan oikein. Mielestäni meillä on ollut ihan täysi oikeus tehdä pidempiaikaisia suunnitelmia eikä elää päivä kerrallaan, kun tytön otimme asumaan meille.

Nyt tajusin. Ap on siis ilmoittanut jo työnantajalleen jatkavansa hoitovapaata siihen saakka kun tyttö olisi lopettanut lukion (olettaen saavansa siihen asti 700 euroa) nyt 700 euroa poistuu ja ap on vihainen kun ei voi palata työhön aikaisemmin tai jatkaa hoitovapaata.

Koska Tarja ei vastaa mitään asian ytimestä eli siitä miten se 700 euroa joka ei ole tarjalle vaikuttaa kuitenkin tarjan tulevaisuuteen kun se lakkaa tulemasta niin päättelen että ihan täyttä paskaahan tää on ja provo. Öitä.

mutta tää on hyvä provo. mä joskus kans mietin että vois heittää jotain... mutta en keksi.. :/ mistä ihmiset keksii näitä..?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Isät on aika suojelunhaluisia.

miehen ex oli aika huomaavainen, hän ei kysellyt taloudellista tilannettanne, antoi rahaa lapsen kuluihin ja otti huomioon senkin, että jos olette saaneet asumistukea tms, ette joudu nyt huonompaan asemaan.

Joko miehesi on tehnyt sopimuksen koulutustuesta, joka maksetaan suoraan lapsen tilille?

p.s Ei asiasta olisi voinut tehdä etukäteen sopimuksia, koska lapsi päättää asioistaan kun täyttää 18v.
Mistä koulutustuesta?

On ihan eri asia asua lasten kanssa heidän syntymästään lähtien kuin että lapsi 12 vuoden jälkeen yks kaks muuttaa toisen vanhempansa luokse. Ja vielä teini-ikäinen lapsi.

Onhan se. Jospa odotat siihen asti, että kaksi vanhinta yhteistä lastanne ovat teini-ikäisiä ja sitten muutat kahden nuoremman kanssa omaan asuntoon ja maksat teinien isälle 1400 e/kk +indeksikorotus. - Hieno idea!

Ymmärrän kyllä lukemaani, mutta et ole tähän asiaan vastannut. Ymmärsinkö oikein: niillä rahoilla pystyt olemaan kotiäitinä? Nyt et sitten pysty kun tyttö muuttaa pois?
Ymmärsit ihan oikein. Mielestäni meillä on ollut ihan täysi oikeus tehdä pidempiaikaisia suunnitelmia eikä elää päivä kerrallaan, kun tytön otimme asumaan meille.

Miten olette voineet tehdä tuollaisia suunnitelmia kysymättä asiaa tytöltä itseltään ja exältä. Entä jos exä olisi menehtynyt tai tyttö hankkinut soluasunnon. Kyllä tuollaiset päätökset pitää tehdä muulla tavalla kuin toisten elämällä ja jos elämä on kiinni siitä 700 eurosta niin ei kyllä kannata kotiin jäädäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt:
Eikös sun pitäis olla iloinen, että nyt siis vapaudut tästä rankasta taakastasi? Olethan saanut työstäsi kelpo korvauksen? Herranen aika, jos nuo kaikki maksaa 700e/kk per lapsi, sulla on aika kiva kuukauspalkka:). Ai niin, miehesi osa vielä siihen päälle... Miksi tytön äitin pitäisi maksaa sinulle siitä mahdollisuudesta, että voit hoitaa omia lapsiasi kotona? Etkös alkuperäisessä viestissä sanonut, että sovitte alaikäisen lapsen asumisesta luonanne - nyt hän ei ole enää alaikäinen, tuo "lukion loppuun asti" lienee oma oletuksenne?
Lukion loppuun oli meidän oma oletuksemme ja siinä teimmekin virheen. Olisi pitänyt vaatia mustaa valkoiselle asiasta ennenkuin edes suostuin järjestelyyn.

Tän on pakko olla provo. Oot ehkä tunteettomin/kylmin/ahnein äitipuoli kenestä olen kuullut.

Nyt tajusin. Ap on siis ilmoittanut jo työnantajalleen jatkavansa hoitovapaata siihen saakka kun tyttö olisi lopettanut lukion (olettaen saavansa siihen asti 700 euroa) nyt 700 euroa poistuu ja ap on vihainen kun ei voi palata työhön aikaisemmin tai jatkaa hoitovapaata.

mä aattelin kans tätä :D 700e kodinhoidontuen päälle on melko summa rahaa. Voi ostaa huoletta reimateciä ym. Eikä tartte töihin mennä :P

Sanoin miehelle, että saa luvan etsiä itselleen iltatöitä. Minä en ala tämän vuoksi etsimään uutta työpaikkaa.

Sanoin miehelle, että saa luvan etsiä itselleen iltatöitä. Minä en ala tämän vuoksi etsimään uutta työpaikkaa.

:o Voi mikä tossukka :( Täti vois kyllä vähän mennä itteesä...

voi mies parkaa... :(

Lainaan tässä eroperhe.net

Vanhempien elatusvastuu loppuu kun lapsi täyttää 18-vuotta tai kykenee itse elättämään itsensä (kesä/loma-ajan työtä ei lasketa). Koulutusvastuu kuitenkin jatkuu ellei lapsi kykene vielä itse vastaamaan koulutuksestaan. Mikäli lapsi opiskelee täytettyään 18, voi hän vielä saada etävanhemmaltaan koulutusavustusta. Sitä maksetaan usein meneillään oleva oppilaitos loppuun. Koulutusavustussopimus laaditaan samoin kuin elatussopimuskin sosiaalitoimessa ja kiistatapauksissa tuomioistuimessa. Koulutusavustuksesta ks. Korkeimman oikeuden päätös KKO: 1996/5.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
mulle on ihan tosi vaikeaa käsittää 17v asumista edes minään työnä ja hoitona ja huolehtimisena. Normaaleja kotiaskareita on ne pyykit ja ruuat, ei niistä makseta palkkaa kenellekään. Ja ei 17v:lle kyllä mitään hoitotoimenpiteitä tartte kai tehdä, kuten kylvettää ja vaihtaa vaippoja? Ei ainakaan oo tullut ilmi. Hirveen raskasta varmaan tommonen. :headwall:

juu, no minusta taas ruoanlaitto on työtä, mikään pienen kylvettäminen ei, koska pikkulapsiaika on lyhyt ja nautittava, mutta ruoanlaitto rankkaa työtä jota tehdään kunnes ihminen kuolee.

mutta sitä en ymmärrä mikä oksetus ap:lla on puolisona. ap on tuhkimon äitipuoli. tämä on tosiaan niin tuttu tarina. toivottavasti paha saa palkkansa kuten tuhkimossakin.
grimmin sadut ovat todempia kuin uutiset. uutiset ovat aina jonkun näkökulma asioihin, länsimaisen median ja valtaapitävien raharikkaiden. mutta grimmin sadut ovat totisinta totta.