Voiko miehen ex tehdä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En voi mennä nukkumaan kun odotan jännityksellä mitähän vielä.....

seuraavaksi tytön pitää varmaan maksaa teille 700 euroa kun asuu omassa asunnossa tai siitä, että isä soittaa tyttärelleen ja kysyy kuulumisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tottakai me ymmärrämme sinua, "Tarja" kulta! Sinähän voisit luovuttaa yhden lapsistasi ko. äidin kotiin asumaan ja maksaa hänelle 700 e/kk. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Minä en lähettäisi lastani opiskelemaan vieraalle paikkakunnalle.

Kyllä mä voisin lähettää toiselle paikkakunnalle asumaan ISÄNSÄ kanssa :D

Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Upeaa, että miehen tyttö pääsee teidän kodistanne muualle! Nimittäin ap:n asenne ei voi olla näkymättä huushollin ilmapiirissä. Toivottavasti vielä ap:n mieskin älyää jossain vaiheessa muuttaa muualle...

toivottaan todella. ja ap sitten maksaa 700 euroa lapsi rahaa jos lapset joskus haluavat muuttaa isälleen.

ja viikonloput hinnoitellaan myös, olisiko 100 euroa viikonloppu ok? tekisi 200 euroa kk jos joka toinen viikonloppu lapsenpitää isälleen päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

seuraavaksi tytön pitää varmaan maksaa teille 700 euroa kun asuu omassa asunnossa tai siitä, että isä soittaa tyttärelleen ja kysyy kuulumisia.

Tai tekee jonkun tarkastuskäynnin esim kerran viikossa. Päivystysmaksu?

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
kyllä mulla ainakin meni tää jo jakeluun, vaikka pidän aivan helvetin tyhmänä! mutta se ei mee jakeluun että sä oot koko hoitovapaas perustanu ton 700 euron varaan. Ja nyt mariset kun se raha viedään sulta pois, vaikket oikeasti sitä todellakaan ansaitse, se exä vaan hyvää hyvyyttään on maksanu. Nyt arvon rouva, jos sulla ei oo varaa olla hoitovapaalla, menet ja haet töitä. Ja jos tuo 700e tekee niin ison lovin teidän talouteen niin ala miettiä mistä voi tinkiä! Niin joutuu tekemään kaikki muutkin hoitovapaalla olevat, joiden miehillä ei oo suuret tulot.
Minä palaan omaan työpaikkaani, kun hoitovapaa loppuu. Mies hoitakoon asiat, jotka on sössinyt. Tytön muuttaminen meille oli hänen ja ex-vaimonsa idea ja tahto, ei minun. Nyt menen nukkumaan. Hyvää yötä!!!

Älä anna tuolle ap:lle mitään tälläisiä hienoja ideoita. Kohta se laskuttaa sitä miehen exää tästä mielipahasta mikä hänellä nyt on. Jospa se miehen ex olisi jotenkin korvausvelvollinen ap:lle? Kai tähän nyt joku lakipykälä löytyisi? :whistle: :p :D ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

joo, varsnkin tytön baarireissujen jälkeen 100 euron hälytysraha.

Minä en lähettäisi lastani opiskelemaan vieraalle paikkakunnalle.

Eihän sitä millään estäisi.

paitsi opintotuella, opintolainalla ja sivutöillä niinku valtaosa opiskelijoista. :)

Tarkoitinkin juuri tuota, jos lapsi tahtoo opiskelemaan, hän lähtee, eivät vanhemmat häntä erikseen lähetä. perheen rahatilanteen mukaan sitten toimitaan.

Minä palaan omaan työpaikkaani, kun hoitovapaa loppuu. Mies hoitakoon asiat, jotka on sössinyt. Tytön muuttaminen meille oli hänen ja ex-vaimonsa idea ja tahto, ei minun. Nyt menen nukkumaan. Hyvää yötä!!!

Hyvää yötä sinullekin "Tarja" rakas. Hienoa, että asiat järjestyivät. Kyllä puhuminen aina kannattaa, tässä olet aivan oikeassa.

kyllä mulla ainakin meni tää jo jakeluun, vaikka pidän aivan helvetin tyhmänä! mutta se ei mee jakeluun että sä oot koko hoitovapaas perustanu ton 700 euron varaan. Ja nyt mariset kun se raha viedään sulta pois, vaikket oikeasti sitä todellakaan ansaitse, se exä vaan hyvää hyvyyttään on maksanu. Nyt arvon rouva, jos sulla ei oo varaa olla hoitovapaalla, menet ja haet töitä. Ja jos tuo 700e tekee niin ison lovin teidän talouteen niin ala miettiä mistä voi tinkiä! Niin joutuu tekemään kaikki muutkin hoitovapaalla olevat, joiden miehillä ei oo suuret tulot.

aivan. mutta sinun olisi pitänyt alunperin käyttää ne 700 euroa miehen lapseen, eikä omiisi ja itseesi.
sinun olisi kuulunut tulla toimeen sillä kotihoidontuella. miehen lapselle merkkivaatetta ja sästötilille rahaa jos et olisi saanut kulumaan kaikkea häneen.

joo, varsnkin tytön baarireissujen jälkeen 100 euron hälytysraha.

tai jos tyttö on kuumeessa, erilliskorvaus lääkkeiden viemisestä ja mahdollisesti lääkäriin kuljettamisesta.

se tyttöhän halusi opiskelemaan. jotta saisi paremman toimeentulon tulevaisuudessa kuin kamala äiti puoli ja isänsä. Varmaan alatte pian vaatimaan rahoitusta isälleen onhan hän siittänyt lapsen.

minä minä minä, minä minä minä, minä minä eikä kukaan muu....... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jokunen:
Siis missä sen isän elatus sitten on?? :O
Jos laskettaisiin tolla kaavalla niin isän olisi pitänyt maksaa puolet kuluista vaikka asuisi hottentotin luona eli 700 äidiltä ja 700 isältä niin 1400 kuussa olisi mennyt yhteen lapseen. Vai eikö isän tarvitse maksaa mitään lapsensa elättämiseksi vaan riittää että äiti maksaa kaiken ja isä vaan tarjoaa katon pään päälle.Erikoista!
Mihellä on MUITAKIN elätettäviä kuin tämä tyttö. Tuo 700 ? ei ole mikään elatustuki vaan korvaus siitä, että tyttö asuu meillä.

:o

Mikä korvaus? Mun mielestä tytär olisi saanut asua teillä ilmaiseksi. Mutta oletpas sinä omahyväinen. Viis muista kunhan sinä saat mitä tahdot. Voi lapsiraukkoja jotka sinun kanssasi joutuvat asumaan.
Maksatko sinä miehellesi korvausta jotta sinun edellisestä liitostasi oleva lapsi saa asua teidän kanssa?
Mun mielestä ei ole selitys että se on asunut teidän kanssa alusta asti. Tiesitkö että luultavasti miehesi tytär on luultavasti asunut myös miehesi kanssa. Miksi hänestä pitää maksaa jotain "välittämisrahaa"???

Ettekö te ymmärrä, että jos emme olisi ottaneet tyttöä meille asumaan, hän ei olisi päässyt opiskelemaan haluamaansa lukioon? Meillä ei oikeasti olisi ollut edes tilaa tälle tytölle.

Siis mutta yhtäkkiä tilaa löytyi kun rahaa lyötiin pöytään. Asenteella, seistään vaikka päällämme, että saadaan nuo rahat :O