Voiko miehen ex tehdä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Harmi, kun et tullut aiemmin paikalle. Tämä oli illan merkillisin ketju. :)
Jouduin menemään illaksi töihin. Aina missaa jotain hauskaa, kun joutuu toimistolle raahautumaan :kieh:

Pitäisi olla semmoinen mitäs nyt-hälytysjärjestelmä, viestiä vaan puhelimeen, että nyt äkkiä palstalle :D

Tottakai voi. Ja siis toki olisi hienoa, että näistä asioista oltaisiin voitu jutella avoimesti jo aiemmin, mutta niin ei vissiin asiat nyt vain ole. Ja siis eihän tuo 700? kai suurta lovea tee tuloihinne, johan sen tytön eläminen, syöminen jne maksavat jonkin verran...

Meinasin ehdottaa, että sun pitää ruveta soittaan mulle häläri :D
Jatkossa pitää kyllä tehdä niin. En tarkoita ketjun ap:tä halveerata enkä mitään, mutta harvoin on näin yksimielisiä ketjuja nähty.

mä oon ihan innoissani tästä :D en malta mennä nukkumaan!

Meinasin ehdottaa, että sun pitää ruveta soittaan mulle häläri :D
Jatkossa pitää kyllä tehdä niin. En tarkoita ketjun ap:tä halveerata enkä mitään, mutta harvoin on näin yksimielisiä ketjuja nähty.
Periaatteessa tajuan tota ap:tä, että on vähän paska tilanne, kun on mennyt jatkamaan hoitovapaata. Mutta ihan yhtä hyvinhän se tyttö olisi voinut rakastua ja muuttaa poikaystävänsä luokse. Turha siis syyttää miehensä exää.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
mä oon ihan innoissani tästä :D en malta mennä nukkumaan!

Olisiko sinusta kiva, jos provoajat kertoisivat jossain vaiheessa, että mistä on kyse, vai saako se jäädä hämärän peittoon? (noin yleisellä tasolla ajateltuna ) Minusta he voisivat kyllä mainita sitten, että no joo, tää oli tämmöinen juttu vaan :D

Periaatteessa tajuan tota ap:tä, että on vähän paska tilanne, kun on mennyt jatkamaan hoitovapaata. Mutta ihan yhtä hyvinhän se tyttö olisi voinut rakastua ja muuttaa poikaystävänsä luokse. Turha siis syyttää miehensä exää.
Kyllä minäkin tuon harmistuksen ymmärrän, mutta senhän pitäisi kääntyä vain itseä kohtaan, kun on tehnyt liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Raha se on semmoinen jännä voiteluaine, että ihminen tekee itselle epämieluisiakin asioita ja sitten vielä närkästyy, kun pääsee niistä eroon, koska joutuu siitä rahastakin eroon.

Mä en tod. tajua "Tarjaa", mutta omien kokemusteni perusteella siellä aikuistuneen naisen kämpässä pian jo majailee mies :). Ding dong soivat hääkellot ja "Tarja" rakas ihan mielellään on mummona ja hoitaa aikuistuneen naisen lapsosta! Onneksi "Tarja" omaa hyvän elämänhallinnan taidon. Sellaisen soisi jokaiselle.

Kyllä minäkin tuon harmistuksen ymmärrän, mutta senhän pitäisi kääntyä vain itseä kohtaan, kun on tehnyt liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Raha se on semmoinen jännä voiteluaine, että ihminen tekee itselle epämieluisiakin asioita ja sitten vielä närkästyy, kun pääsee niistä eroon, koska joutuu siitä rahastakin eroon.
Niinpä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä en tod. tajua "Tarjaa", mutta omien kokemusteni perusteella siellä aikuistuneen naisen kämpässä pian jo majailee mies :). Ding dong soivat hääkellot ja "Tarja" rakas ihan mielellään on mummona ja hoitaa aikuistuneen naisen lapsosta! Onneksi "Tarja" omaa hyvän elämänhallinnan taidon. Sellaisen soisi jokaiselle.
Miehensä lapsenlapsen hoidosta varmaan tienaisi ihan mukavasti :laugh:

Miehensä lapsenlapsen hoidosta varmaan tienaisi ihan mukavasti :laugh:

Aivan oikein! Enpä turhaan odottanut sinulta lisää tekstiä! "Tarja" kulta voi heti herättyään lukea kuinka ruusuiset tulevaisuudennäkymät virkistävät hänen arkista aherrustaan, josta ei työtä ja vaivaa puutu.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Tää on ihan pakko nostaa kaikkien illantorkkujenkin iloksi :laugh:

Tää oli kyllä eilisillan mahtavin ketju, eli pakko oli nostaa jospa Tarjalla olisi vielä jotain sanottavaa meille tyhmille jotka ei ole tajunneet hinnoitella palveluksiamme. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:
Miehellä on edellisestä avioliitosta tytär, joka peruskoulun jälkeen pääsi Helsinkiin opiskelemaan. Tytön äiti ei halunnut alaikäisen asuvan yksin ja kysyi, voiko tyttö asua meidän luonamme. Minä en olisi aluksi halunnut, koska meille oli juuri syntynyt toinen yhteinen lapsi. Mies oli kuitenkin samaa mieltä ex-vaimonsa kanssa, että tyttö ei saa asua alaikäisenä yksin. Tytön äiti lupasi maksaa meille 500 ?/kk, tytön opiskeluista, matkoista ja harrastuksista aiheutuvat kulut sekä antaa tytölle käyttörahaa. Kun tytöstä loppui lapsilisä, tytön äiti alkoi maksaa meille 700 ?/kk mikä on mielestäni ihan kohtuullinen summa pääkaupunkiseudulla asumisesta. Nyt miehen ex oli meiltä mitään kysymättä mennyt ostamaan Helsingistä tyttärelleen asunnon, johon tämä saa muuttaa heti, kun täyttää tammikuussa 18. Olimme miehen kanssa ajatelleet, että tyttö asuu meillä siihen asti, että on käynyt lukion loppuun. Minun oli tarkoitus olla hoitovapaalla kunnes pienin on 3 vuotta ja 700 ?:n lovi tuloihimme on niin suuri, etten oikein enää tiedä, miten pärjätään. Kaiken huipuksi oma tyttäreni edellisestä liitosta haluaa nyt myös muuttaa omaan asuntoon, kun tulee toukokuussa täysi-ikäiseksi. Meillä on miehen kanssa yhteensä 4 lasta eikä mitään mahdollisuutta ostaa tytölle omaa asuntoa. Hyvähän miehen ex-vaimon on, kun hänen tyttärensä on ainoa lapsi. Onko teidän mielestä oikein toimia selän takana tuolla tavalla? Miehellä on tyttärestään yhteishuoltajuus, joten eikö tuollaisia asunnon ostoja ja muutto asioita pitäisi sopia yhdessä? Meillä ei ole mitään vuokrasopimusta tai muutakaan sopimusta tytön asumisesta meidän luonamme, mutta ei kai kuukauden varoitusajalla voi tällaista tehdä?

Se 700? ei ole tarkoitettu sinun kotona olemisen helpottamiseksi.Se oli tyttären kuluja varten.
Äiti ostaa tyttärelleen asunnon jos haluaa siihen ei sinulla ole sanottavaa.
Tytär muuttaaa omilleen kun täysi-ikäinen eikä sinulla siihenkään sanottavaa.
Jos et kykene ostamaan omalle lapsellesi vastaavasti asuntoa ei voi mitään.

Seuraava ketju Tarjaltakin taitaneen olla että mies tahtoo erota, kun joutuu menee toiseen duuniin illoiksi jotta saa Tarjan ja lapset elätettyä kun exä ei enää elätä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis ei ole todellista :O ei voi kuin ihmetellä... jos olisi minun lapsestani kyse, en edes huolisi mitään rahaa siitä että hän muuttaa luokseni asumaan :O
En huolisi minäkään. Tosin naisena mun ei tarvitsisi pelätä, että mies heittäisi mut pihalle ja veisi mukanaan kaksi nuorempaa lastani.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:
Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh:
Olisitteko myös siinä tapauksessa "tarjonneet asuinpaikan ja pitäneet huolta", jos exä ei olisi maksanut 700??
Meillä oli kaksi pientä lasta ja minun tyttäreni. Jouduimme tekemään järjestelykä, että miehen tyttö edes tänne kotiimme mahtui. Tyttäreni joutui jakamaan huoneensa hänen kanssaan. Onhan minulla ollut ylimääräistä työtäkin siinä, että täällä on asunut yksi lapsi enemmän. Ei tuo 700 ? ole Helsingissä asumisesta paljon.

No mutta mitä sinä valitat..nythän tyttäresi saa huoneensa takaisin itselleen ja sinun työmääräsi vähenee!
Ai niin mutta se 700? minkä turvin sinä olet ollut hoitovapaalla..

eihän se lovi teidän talouteenne tule, kun ei ne rahat olleet sinua tai miestäsi tai yhteisiä lapsianne varten, vaan miehen TYTTÄREN elämiseen kuuluvia rahoja.

Miehen Ex toimii ihan järkevästi asiassa. Hän saa ostaa asunnon tyttärelleen, eikä ole teille millään tavoin ilmoitus velvollinen, kuten ei muissakaan ostoksissaan.

Ennemmin nostan hattua miehesi Exälle kun on noinkin ystävällisesti maksanut 700e kuussa tyttärensä elättämisestä.. mun mielestä 700e on huisin iso summa.