Voiko miehen kanssa olla vain ystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis voi olla mut minulla on yksi ystävä joka on minulle siis vain ystävä mut nyt olen alkanut miettimään että sen puheet ja muut onkin ehkä jotain muuta enkä osaa siihen suhtautua oikein ollenkaan.

Mulla on ystävänä kaksi miestä, jotka ovat molemmat tahoillaan naimisissa. Tapaillaan satunnaisesti, mutta sähköpostin ja puhelimen välityksellä ollaan yhteydessä viikoittain. Johtuu välimatkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tikitin:
Ei voi, jossain vaiheessa mies rupeaa kuvittelemaan muuta kuin ystävyyttä ja sitten välit menee poikki. Mulla käynyt niin kolmen kanssa, tosi veemäistä.

Tätä mä juuri tarkoitan.Mulle käy aina nimittäin niin että ei miesten kanssa voi olla vain ystävä tai kaveri.

miksei voisi ja on miehiä ystävinä. luotettavia juttukavereita.. mä olen itse aikoinaan ollut ihastunut pariinkin mun miespuoliseen ystävään mut sit ajan kanssa se on mennyt ohi ja ystävyys jatkunut.

Ei voi, jossain vaiheessa mies rupeaa kuvittelemaan muuta kuin ystävyyttä ja sitten välit menee poikki. Mulla käynyt niin kolmen kanssa, tosi veemäistä.
Tuokin on kyllä totta... Joskus siinä käy niin, että mies ihastuukin naiseen ja varattuna siinä ei auta kuin välit pistää poikki. Tai ainakin suhtautuminen siihen mieheen muuttuu.
Mulle on käynyt muutaman kerran kans niin ja mun suhtautuminen sitten niihin miehiin on muuttunut siten, että olen yrittänyt olla mahdollisimman "epämukava".

No höpsis, jos sinulla on noin käynyt, ei voi yleistää. Joo, on noitakin miehiä, joiden mielikuvitus lentää, mut kyllä sitä voi olla ihan puhdastakin ystävyyttä, joissa kumpikaan ei ole missään vaiheessa kiinnostunut mistään muusta. Tai jos sellaista on käynyt mielessä, sitä ei ole millään lailla tullut kyllä esille. Ja tällaisia ystäviä minulla on ollut aina. Itselläni on aina ollut ja tulee olemaan näitä "miesystäviä", heidän kanssaan on niin paljon helpompi puhua monista asioista.

Niin ja tuosta kuvittelemisesta. Yhteen vaiheeseen kun jouduin lyhen aikavälin aikana useamman kerran tilanteeseen, jossa tuli väärinymmäryksiä, kysyinkin yhdeltä miespuoliselta ystävältäni, teenkö jotakin väärin. Hän totesi, että vaikka minulla onkin tapa katsoa ihmisiä silmiin kun puhun ja "reviirini" on ehkä tavallista pienempi, niin tyhmä pitää olla, jos ei ymmärrä jos luulee minun ajattelevan muuta. Joskus vaan miehet haluaa nähdä sitä mitä itse haluaa - mutta nämä väärinkäsitykset oli niitä, joita en niin ystävinä pitänyt, lähinnä tuttavia.

Sinkkuna ollessa ja ystävämiehen ollessa sinkku siitä on huonoja kokemuksia. Joko mies on alkanut ihastua tai sitten seurustelun aloitettuaan mustasukkainen tyttöystävä on aiheuttanut yhteydenpidon katkon ja se ei mielestäni ole ystävyyttä. Eli lähinnä nämä miespuoliset kaverit on joko miehen kautta tuttuja tai sitten varmasti viattomia, myös varattuja ihmisiä, no niitä ei juuri nyt tosin satu olemaan ketään :D

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Tottakai voi! Mulla on ollut useampikin. Ihan samanlaisia kuin naispuoliset ystävät. =)

Mutta ei enää, kun eihän se miehelleni sovi.

Minun mieheni kyllä noihin tottui - minusta olisi ollut väärin, että miehen takia pitäisi hylätä vanhat ystäväni ja muutenkin ruveta valitsemaan ystäviäni sukupuolen perusteella. Eli jos ei voi minua hyväksyä tällaisena, ei voi olla minun kanssani, yksi ominaisuus muiden joukossa. Eikä nykyisin ole mitään ongelmaa, monista on tullut perhetuttuja kun on menty naimisiin ja saatu lapsia. Joskus vaan nauroin miehelleni, että on se kumma kun sitten kyllä saunaan menet minun kavereitteni kanssa, enkä minä;).

En lukenu ketjua mut voi olla. Tosin itselläni ei oo kokemusta ku siitä et on paljon miehiä nettikamuina mut sit ku on ollu todellises elämäs miehiä ystävinä ja nähny useinki ni yleensä ne on ihastunu ni sit ei oo toiminu.. Et kai se sit toimis jos toisellaki ois kumppani..

Jaa, no mulla on miespuolisia kavereita joiden kanssa oon ollut kaveri ihan pikku penskasta asti, eivätkä todellakaan ole vikitelleet nyt aikuis iällä.

Yhteistyössä