voiko mielestänne vastasyntyneen jättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isin hoiviin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isin hoiviin

Vieras
isän hoiviin iltapäivällä/illalla vaikka imetyksen jälkeen siksi aikaa että äiti käy yksin vaikka pyörälenkillä? jos menisi noin puoli tuntia. Vai tarviiko teidän mielestä pikkuvauva äidin koko ajan viereen?
minkä ikäisen olette isille jättäneet?

Kyllä voit tietenkin.Eikä ole mitään aikarajaa koska isälle lapsen jättää.Vaikka heti synnyttyään.Ja ei äidin kokoajan tarvi olla läsnä.Toki saa mennä omiinkin menoihin

Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Ihan tosissasko kysyt? Ehdottomasti, jos on juuri syönyt. Onhan isinkin suhde vauvaan tosi tärkeä.

niin onkin! ja olenkin sitä mieltä että isän pitääkin saada omaa aikaa vauvan kanssa, etten koko ajan ole vieressä, mutta tarkoitin että onko liian aikaista jättää ihan vastasyntynyt, että pärjäähän vauva varmasti ettei äiti koko ajan ole siinä, varmaan ihan normaalia huolehtimista :)

Miksei vois jättää??? :whistle: Kyl mä ainaki voisin meidän viikon ikäsen neidin jättää, jos vaan saisin sen ensin kotiin sairaalasta!!! Mun mielestä vauvalla pitää olla muitakin ihmisiä lähellä, ku vaan äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja HAS2006:
Miksei vois jättää??? :whistle: Kyl mä ainaki voisin meidän viikon ikäsen neidin jättää, jos vaan saisin sen ensin kotiin sairaalasta!!! Mun mielestä vauvalla pitää olla muitakin ihmisiä lähellä, ku vaan äiti.

joo tietenkin pitää! mutta ajattelinkin että kun vauva on vielä niin pieni..

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
:laugh: :laugh:

Kyllä voi jättää ja pitääkin. Voi käydä suihkussa, vessassa ja kellarissakin ilman lasta. Minusta isille on etuoikeus olla lapsensa kanssa, ei äiti voi lasta omia vaikka tissit sillä onkin.

no tässä ei todellakaan siitä ollutkaan kyse!! mitä jos lukisit uudestaan kirjoittamani tekstit..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HAS2006:

joo tietenkin pitää! mutta ajattelinkin että kun vauva on vielä niin pieni..

Ei se isi sitä hajota, eiköhän teillä ole isä jo sairaalassa harjoitellut pesemistä, pukemista ja vaippojen vaihtamista. Kun muksu on saanut ruuat napaan, on isän vuoro olla vahdissa ja äiti pääsee hetken virkistäytymään.

Ihan tosissasko kysyt? Ehdottomasti, jos on juuri syönyt. Onhan isinkin suhde vauvaan tosi tärkeä.

niin onkin! ja olenkin sitä mieltä että isän pitääkin saada omaa aikaa vauvan kanssa, etten koko ajan ole vieressä, mutta tarkoitin että onko liian aikaista jättää ihan vastasyntynyt, että pärjäähän vauva varmasti ettei äiti koko ajan ole siinä, varmaan ihan normaalia huolehtimista :)

Joo, mutta oot ehkä vähän liian tunnollinen... Jos et minnekään lähde, niin alkaa vähitellen ahdistaa olla niin jumissa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
:laugh: :laugh:

Kyllä voi jättää ja pitääkin. Voi käydä suihkussa, vessassa ja kellarissakin ilman lasta. Minusta isille on etuoikeus olla lapsensa kanssa, ei äiti voi lasta omia vaikka tissit sillä onkin.

no tässä ei todellakaan siitä ollutkaan kyse!! mitä jos lukisit uudestaan kirjoittamani tekstit..

Mulla voi mennä puoli tuntia vaikka suihkussakin pukemisineen. Mitä eroa siinä on ulkonakäymiseen, jossa menee puoli tuntia?

Sun kannattaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa antaa isälle jättää vauva .Eikä 1v päästä parkua kun mies ei lainkaan ole lapsen kanssa.Joten rohkeesti vaan.Ja vaikka joka ilta menet esim tunnin lenkille.Käy kaupassa ilman vauvaa.Älä sitoudu liikaa.Muuten vauvakin sitoutuu sinuun.

Joo, mutta oot ehkä vähän liian tunnollinen... Jos et minnekään lähde, niin alkaa vähitellen ahdistaa olla niin jumissa kotona.

no voi olla.. ajattelin nyt vain kuitenkin kysyä että mitä mieltä täällä ollaan siitä jos vastasyntyneen jättää isin hoiviin.. ei nimittäin olisi mikään ihme jos vaikka haukut tulis päälle jos oisin aloittanut vaikka niin että aion jättää vauva isälle heti kotiuduttua..

Niin että ajattelit HYLJÄTÄ lapsesi puoleksi tunniksi :o
Äidin kuuluu olla vauvan vierellä 24/7.

Mä en kyllä suosittele pyöräilyä jos olet juuri synnyttänyt :whistle:

Itse olen ollut huono äiti ja käynyt yksin kaupassa heti sairaalasta kotiuduttuani.

Voi toki. Meillä isä piti vauvaa ensihetketkin sylissään, ennen kuin vauva synnärillä pääsi mun rinnalle ja siitä saakka hoivannut vauvaa siinä missä minäkin. Iho ihoa vasten pitänyt rintaansa vasten jne. Ei uskon vauvan tottuneen jo kohdussa hänen ääniinsä ja heti synnyttyään isän tuoksuun ja kosketukseen joten ihan yhtä turvallisisssa käsissä vauva ainakin meillä oli sekä isän että äidin kanssa. Itse olin synnytyksen jälkeen pari viikkoa todella kipeänä 39-40 asteen kuumeessa koko ajan ja päiviä lääkärilläkin joten mies hoisi vauvan pääosin silloin. Itse kun en edes seisoa pystynyt ilman tukea niin edesvastuutonta olisi mun ollut edes nostaa syliini vauvaa.

Kamala olo mulla tosin oli, siis henkisesti koin syyllisyyttä siitä, että näin hylkäsin vauvani... Vaikka en tilanteelle mitään voinut. Mutta ymmärrän siis että kaikenlaiset ajatukset sitä silloin mielessä pyörii kun on herkässä tilassa ja hormonimyrskyissä.

Yhteistyössä