Voiko noin pahat vieroitusoireet olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskon että saa minusta sellaisen kuvan, mut mä en vaan jaksa näytellä niin kuin esim sun kirjoituksen mukaan, sä teet, eli vaikka mieli tekis johonkin kirjoittaa, huuta se pahaa oloa, puhua että joku rauhoittaa, sä et kirjoittaa koska et halua itsestä anna sellaisen kuvan, mitä mä esim täällä annan. Hyvin ymmärrän että minusta ei ole mikään hyvää ja tasapainonen kuva ole, mut kun mä jo sen sanoi mä en kuulun sellaiseen kategoriaan. Mä olen sellainen ihminen jos on joku hälytys mä hälytän täysillä, jos mä jotain haluan mä saan sen vaikka heti koska haluan. Mut koen että sellaisille ihmisille silti helpompi vaikka hetkellisesti vois olla todellakin raskasta. Mut minä olen mä, et sä voi vaan verratta minua itseään ja on tosi epänormaalia kokoajan vaan sanoa miten joku muu on tyhmä ja vain minä täydellinen, niin kuin sä itsestä ajattelet. Koska myönsit jo sen itsekin että sullakin tulee pahaa oloa jos on vaistonkäyminen ja mistä me kukin tietä miten sä reagoit tai mä, ei siitä voi mitata, vaikka mä kirjoitan pahaa oloa tänne ja sä et ja kukaan ei tiedä myös miten paljon sä stressiä kestät ja kuinka paljon mä

No, ne epätoivoiset hetket harvemmin edes kestää niin kauaa että siinä tahtojen taistelussa kerkeäisin välissä tänne tunteitani tuulettamaan ja sitten kun se hetki on jo ohi niin ei oikeastaan ole tuolle edes tarvetta. Siksi tyydyn vain toteamaan että minulla on vaativa lapsi jonka kanssa ei suinkaan ole aina helppoa ja joskus on pinna koetuksella. Samoin kun isommissa asioissa (veljen kuolema, lasten sairaudet ja vammat, työpaikan menetys...) olen kyllä myös kertonut täällä peloistani ja ahdistuksestani, kuitenkaan missään vaiheessa ei ole vielä tullut eteen sellaista asiaa missä en olisi uskonut selviäväni. Vaikka sitten välillä väsyttääkin, mitä en mielestäni sitäkään ole täällä kieltänyt.

Eikä tarkooitukseni ole suinkaan ollut verrata itseäni sinuun, saati sitten pitää itseäni täydellisenä. Siitä olen hyvin kaukana! Päinvastoin olen yrittänyt aika pitkälle ymmärtää erilaisia ihmisiä, heidän reaktioitaan jne. Se mitä olen tässä yrittänyt sanoa on vain tuota että se elämä voi olla ihan kivaa vaikkei kaikki (oma itsensä kaikista vähiten!) olekaan täydellistä. Ja että jos vähänväliä kirjoittaa isoja otsikoita siitä kuinka on paniikki, ahdistaa, paha olo ja hermot menee niin ehkä se vaikuttaa siihen millaisen kuvan toiset tästä luovat.

Mutta juu, jankkaamiseksi menee taas, joten annetaan olla... :ashamed:

Niin, no en tarkoittanutkaan että pitäisi tehdä samoja juttuja tai tykätä samoista asioista. Lähinnä vaan sitä että elämä voi olla ihan kivaa vaikkei aina saakaan kaikkea mitä haluaa ja on kiva löytää iloa pienistä asioista.

Mutta tosissaan, jos olet elämääsi tyytyväinen ja voit hyvin niin ehkä ei kannata kirjoittaa tänne ihan jokaisesta pikkuvastoinkäymisestä hirveän yliampuvia aloituksia. Niistä saa oikeasti aika ihmeellisen kuvan joka ei sitten välttämättä vastaa lainkaan todellista sinua.

NO en saakaan ihan mitä haluan, en voittanut prkle 7miljoona viime vkolla, eikä ole rahaa ostaa keltaista lamroghinia, niin kuin mun asiakas osti Nyh;(. Ei ole miljoonia rakentaa iso taloa Miamissa, olla super starra, omista 10 lasta, elää tasan 100v ja pla pla, mä voi jatka vaika miten kauan, mitä mä haluan, mut kun tätä tiedän melkein mahdotonta saada, ei mun energia ehkä ihan siihen riitä vaikka HALUAN

Niin mut se ei kuulu mun kuvaan, mun mieli ei vaihtu noin vaan ilman syytä joka päivää tai viikko tai joka toinen viikko, mut ihan enää sama täällä ihmiset voivat vaikka ajatella että mulla on VIISI suuntainen mielialahäriö, niin onkin varma, 1. kun jotain tapahtu on pahaa mieli. 2kun kaikki hyvin on hyvää mieli. 3. joskus pakko mennä pakkoostoksille koska halua ja haluan. 4. joskus haluan bilettää. 5. ja joskus ei yhtään halua mennä bailamaan:xmas:

mun varma pitää bailata ja olla surullinen kokoajan, sitten olen= mielialansairas alkoholisti

jos olen kaikki ne 5 samana aikana, niin on =kaksiuuntainen mielialahairiö

mitä muuten on jos en bailaa ja olen aina surullinen=?

tai sitten bailan ja aina onnellinen=?

tai

en bailaa ja jatkuvasti onnellinen=? ei ehkä sekään normaalia

hui nyt mulla menee lujasti sorry:xmas:

Mä laitoinkin, etten ota mitään kantaa sun tapaukseen=)
Sä olet sä ja sulla on oikeus olla sellanen kuin olet. Vikoja ja puutteita on meissä kaikissa.

Korkeintaan 8lasia shampanja, jos juon, mistä tulee niin sekava olo että olen täysin kännissä. Tai yks pullo itse, sitten tööt olen. Se ei ole joka viikkoinen harrastus, mut kun sanoi kuukaus meni lujasti, enkä näe mitään pahaa tästä ja luulen ei se ole kenestäkään pois mitä mä teen ja mitä juon tai miten reagoin

Kyllä se on pois sun lapsilta ja mieheltä.

Turha jatkaa kun et kuitenkaan yhtään tajua mitä muut yrittää selittää. Ehkä toi suomenkielen ymmärryspuoli on vielä sitten heikkoa tai vain se haluttomuus ymmärtää. Mutta sitten mietityttää, miksi viitsit edes kirjoittaa/kysyä? Anyway, koita jaksaa, kerätä itsesi ja elää ihmisiksi, tää lähtee nyt muihin hommiin.

No, ne epätoivoiset hetket harvemmin edes kestää niin kauaa että siinä tahtojen taistelussa kerkeäisin välissä tänne tunteitani tuulettamaan ja sitten kun se hetki on jo ohi niin ei oikeastaan ole tuolle edes tarvetta. Siksi tyydyn vain toteamaan että minulla on vaativa lapsi jonka kanssa ei suinkaan ole aina helppoa ja joskus on pinna koetuksella. Samoin kun isommissa asioissa (veljen kuolema, lasten sairaudet ja vammat, työpaikan menetys...) olen kyllä myös kertonut täällä peloistani ja ahdistuksestani, kuitenkaan missään vaiheessa ei ole vielä tullut eteen sellaista asiaa missä en olisi uskonut selviäväni. Vaikka sitten välillä väsyttääkin, mitä en mielestäni sitäkään ole täällä kieltänyt.

Eikä tarkooitukseni ole suinkaan ollut verrata itseäni sinuun, saati sitten pitää itseäni täydellisenä. Siitä olen hyvin kaukana! Päinvastoin olen yrittänyt aika pitkälle ymmärtää erilaisia ihmisiä, heidän reaktioitaan jne. Se mitä olen tässä yrittänyt sanoa on vain tuota että se elämä voi olla ihan kivaa vaikkei kaikki (oma itsensä kaikista vähiten!) olekaan täydellistä. Ja että jos vähänväliä kirjoittaa isoja otsikoita siitä kuinka on paniikki, ahdistaa, paha olo ja hermot menee niin ehkä se vaikuttaa siihen millaisen kuvan toiset tästä luovat.

Mutta juu, jankkaamiseksi menee taas, joten annetaan olla... :ashamed:

Ei mullakaan ollut helppoa, kun vaikeasta raskaudesta 3päivän synnytyksistä selvisin, pää oli ihan hajolla muutenkin, niin vielä kaikki pahaa alkoi tapahtumaan, kun lapsilla leikkaus pari kuukautta odotin oikeat vastaukset, en edes tiennyt mitä leikataan, isä tuli ensimäistä kerta tänne käymään sanoi mun siskolle pakko mua nähdä viimeinen kerta ja sitten hänet murhatin, saman tien isoisä kuoli, mummi ihan sekosi että viimeinenkin poika lähti ja mieskin. 2 kerta mua pidettiin pahan olon takia suljetulla, ajattelin etten selviä, silti joku oli syy että jaksan ja kestään, luulin silloin kukaan ei ymmärtä siitä pahaa oloa, 3home asuntoa peräkkäin ja yks ok talo uus, missä 100ja vikoja oli, myyimme iso laina silti jäi meillä kun myyimme halvalla. Mut se maksettu jo, nyt on kop kop kop kaikki ok, elämää kun uus, vieläkin pelottaa että jotain jos vielä käy, jos jotain vakava mulle tapahtu niin kun viimeinen epäilys, mä vaan tiedän pää ei kestää. Koska ehkä mulla on nyt kaikki liian ok tai ok, niin sen takia kun jotain tapahtu niin tuntu ei voi olla totta että taas jotain, vaikea selittää mitä ajattelen

turha jatkaa kun et kuitenkaan yhtään tajua mitä muut yrittää selittää. Ehkä toi suomenkielen ymmärryspuoli on vielä sitten heikkoa tai vain se haluttomuus ymmärtää. Mutta sitten mietityttää, miksi viitsit edes kirjoittaa/kysyä? Anyway, koita jaksaa, kerätä itsesi ja elää ihmisiksi, tää lähtee nyt muihin hommiin.

mä kysyin muistakseni että onko ne vieroituoireet noin pahoja?

Ei mullakaan ollut helppoa, kun vaikeasta raskaudesta 3päivän synnytyksistä selvisin, pää oli ihan hajolla muutenkin, niin vielä kaikki pahaa alkoi tapahtumaan, kun lapsilla leikkaus pari kuukautta odotin oikeat vastaukset, en edes tiennyt mitä leikataan, isä tuli ensimäistä kerta tänne käymään sanoi mun siskolle pakko mua nähdä viimeinen kerta ja sitten hänet murhatin, saman tien isoisä kuoli, mummi ihan sekosi että viimeinenkin poika lähti ja mieskin. 2 kerta mua pidettiin pahan olon takia suljetulla, ajattelin etten selviä, silti joku oli syy että jaksan ja kestään, luulin silloin kukaan ei ymmärtä siitä pahaa oloa, 3home asuntoa peräkkäin ja yks ok talo uus, missä 100ja vikoja oli, myyimme iso laina silti jäi meillä kun myyimme halvalla. Mut se maksettu jo, nyt on kop kop kop kaikki ok, elämää kun uus, vieläkin pelottaa että jotain jos vielä käy, jos jotain vakava mulle tapahtu niin kun viimeinen epäilys, mä vaan tiedän pää ei kestää. Koska ehkä mulla on nyt kaikki liian ok tai ok, niin sen takia kun jotain tapahtu niin tuntu ei voi olla totta että taas jotain, vaikea selittää mitä ajattelen

No ei ole ollu helppoa kyllä sulla :hug:

Ei se ole pois mun lapsilta koska he nukku yöllä, eikä pois mun mieheltä, mä en kestäisi olla kenenkään kaa 24/7 meillä varma olisi aina isoja riitoja

Sä turrutat pahaa oloasi lääkkeillä ja alkoholilla ja se ei muka ole pois perheeltäsi?

Mikään pakko ei ole juoda vaikka kuinka olisi bileitä. Ja on todella kummallista ettei voi tehdä töitään selvinpäin.

Sä turrutat pahaa oloasi lääkkeillä ja alkoholilla ja se ei muka ole pois perheeltäsi?

Mikään pakko ei ole juoda vaikka kuinka olisi bileitä. Ja on todella kummallista ettei voi tehdä töitään selvinpäin.

Sulla joku pakkomieli mua kohtaan. Lue koko keskustelu että olen sellainen ihminen joka ei osaa juoda pahaan oloon, mä jos juon niin juon vain ja ainoastaan hyvään oloon.

TÖITÄ SELVINPÄIN????? Mä teen töitä selvinpäin JOKA PÄIVÄÄ. Käyttää välilläkin aivoja, kun mä sata kerta samoja asioita kirjoitan, sä kuitenkin näet jostain että mä sen teen joka päivää eli juon tai sitten juon kun töissä olen, niin kuin en tee ollenkaan siitä ilman alkoa. Mulla oma pää ehkä on, mä en oma terveyttä jaksa tuhlata noin vaan, jos kerrankin pelkään terveyden takia. Jos mä juoda haluan mä juon, silloin kun tuntu siltä, mikä biilettäminen on ilman alkoholia, pla, pla, tekosyy sanoa niin. No sitten hei mä biletän joka päivää jos siitä saa ilman alkoholia tehdä. Koska joka päivää melkein syön ravintoloissa ja olen sellaisessa töissä missä musiikki soi kuin diskossa istun hyvässä seurassa ja nauran ja hymyilen paljon

Miten vähän tajuat lasten kehityksestä, jos ajattelet, ettei lapsia haittaa jos isä tai äiti on kännissä yöt (koska lapset nukkuu?).... Ihan kuin ne asiat, jotka ajaa ihmisiä juomaan, ei olisi se ongelma? Sunkin tapauksessa koko elämä on ongelma lasten kehityksen kannalta. Mutta toi kakskymppisen elämänviisaus ei taida kestää kovin pitkälle, vaikka niihin vuosiin paljon olisi mahtunutkin.

Sulla joku pakkomieli mua kohtaan. Lue koko keskustelu että olen sellainen ihminen joka ei osaa juoda pahaan oloon, mä jos juon niin juon vain ja ainoastaan hyvään oloon.

TÖITÄ SELVINPÄIN????? Mä teen töitä selvinpäin JOKA PÄIVÄÄ. Käyttää välilläkin aivoja, kun mä sata kerta samoja asioita kirjoitan, sä kuitenkin näet jostain että mä sen teen joka päivää eli juon tai sitten juon kun töissä olen, niin kuin en tee ollenkaan siitä ilman alkoa. Mulla oma pää ehkä on, mä en oma terveyttä jaksa tuhlata noin vaan, jos kerrankin pelkään terveyden takia. Jos mä juoda haluan mä juon, silloin kun tuntu siltä, mikä biilettäminen on ilman alkoholia, pla, pla, tekosyy sanoa niin. No sitten hei mä biletän joka päivää jos siitä saa ilman alkoholia tehdä. Koska joka päivää melkein syön ravintoloissa ja olen sellaisessa töissä missä musiikki soi kuin diskossa istun hyvässä seurassa ja nauran ja hymyilen paljon

Mä kuule mielummin raavin vaikka persettäni kuin kehitän pakkomiellettä sua kohtaan.

Aivan kuin mä olisin ainoa joka sulle on yrittänyt tässä ketjussa takoa järkiä päähän, mutta eipä se näköjään taaskaan onnistu. Sulle on monesti sanottu, että rauhootu äläkä paina täysillä koko ajan. Mutta omapahan on päänsärkysi sitten kun mielenterveys ei kestä.

Tämä keskustelu on mun osalta ohitte, jää sä tänne vakuuttelemaan itteäs, että sulla on kaikki hyvin.

[QUOTE="tööt";22134132]Miten vähän tajuat lasten kehityksestä, jos ajattelet, ettei lapsia haittaa jos isä tai äiti on kännissä yöt (koska lapset nukkuu?).... Ihan kuin ne asiat, jotka ajaa ihmisiä juomaan, ei olisi se ongelma? Sunkin tapauksessa koko elämä on ongelma lasten kehityksen kannalta. Mutta toi kakskymppisen elämänviisaus ei taida kestää kovin pitkälle, vaikka niihin vuosiin paljon olisi mahtunutkin.[/QUOTE]

Mitä JOS mä haluan bailata, silloin kun mieli tekee. Kuka sanoi pakko lopeta kaikki ja työskennellä niin kuin on täydellinen, kun on lapset. Ei mua lapset näkee kännissä, älä sä siitä pelkää

Mä kuule mielummin raavin vaikka persettäni kuin kehitän pakkomiellettä sua kohtaan.

Aivan kuin mä olisin ainoa joka sulle on yrittänyt tässä ketjussa takoa järkiä päähän, mutta eipä se näköjään taaskaan onnistu. Sulle on monesti sanottu, että rauhootu äläkä paina täysillä koko ajan. Mutta omapahan on päänsärkysi sitten kun mielenterveys ei kestä.

Tämä keskustelu on mun osalta ohitte, jää sä tänne vakuuttelemaan itteäs, että sulla on kaikki hyvin.

Mikä järkeä, ai että rauhoitun? Mut mitä jos mä en vaan osaa rauhoittaa, ja nyt sä puhut rauhoitamisesta, mut vielä äsken mun alkoholin käytöstä. Sä varma ja kaikki muut elätte mun katolla kun karlsonia, tiedätte ja näette kaikki

oli pakko

293653_3.jpg

Lopettaisin tämän oman jankkaukseni siihen halausyhymiöön jos sen osaisin. Olen jo sanonut ajatukseni.

Mutta yksi kommentti vielä. Voi olla tosiaan, että mielikuva sinusta mikä muodostuu viestiesi perusteella ja sillä että kommentoit heti tänne paniikkisi ja muut kurjat olosi antaa kärjistetyn vaikutelman. Koska se kerta kun olen sinut luonnossa nähnyt, oli jotenkin paljon rauhallisemman, seesteisemmän ja onnelisemman näköinen kuin mitä täällä olin saanut ymmärtää.

[QUOTE="muumio";22134350]Lopettaisin tämän oman jankkaukseni siihen halausyhymiöön jos sen osaisin. Olen jo sanonut ajatukseni.

Mutta yksi kommentti vielä. Voi olla tosiaan, että mielikuva sinusta mikä muodostuu viestiesi perusteella ja sillä että kommentoit heti tänne paniikkisi ja muut kurjat olosi antaa kärjistetyn vaikutelman. Koska se kerta kun olen sinut luonnossa nähnyt, oli jotenkin paljon rauhallisemman, seesteisemmän ja onnelisemman näköinen kuin mitä täällä olin saanut ymmärtää.[/QUOTE]

No koska on helppoa kirjoitta kaikki ajatukset tänne, tänne voi huuta vaikka, mitä mä en muuten voi sen tehdä esim kotona, esim puhua että nyt pelkään kuolla lasten eteen tai vaiks mitä muuta, itkeä ja siitä sun tätä. En oikein jaksa enempää kirjoittaa ei mua kukaan silti ymmärrä kai ikinä.

Missä sä muuten mua näit, voitko kertoa?:)

No koska on helppoa kirjoitta kaikki ajatukset tänne, tänne voi huuta vaikka, mitä mä en muuten voi sen tehdä esim kotona, esim puhua että nyt pelkään kuolla lasten eteen tai vaiks mitä muuta, itkeä ja siitä sun tätä. En oikein jaksa enempää kirjoittaa ei mua kukaan silti ymmärrä kai ikinä.

Missä sä muuten mua näit, voitko kertoa?:)

Vastatko missä näit mut? Ei toki pakko, mut vaan kinosta nyt niin paljon että pakko tietä?:D

Hirveän ilkeämileinen kommentti taas. Pura oma paha olos johonkin muualle.

Yhteistyössä