voiko petoksesta kertoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksettaa

Vieras
Hei, Mitä te tekisitte? Minulla on eräs ystäväpariskunta, ei kauhean läheinen mutta tuttu. Tiedän, että mies on pettänyt ainakin noin kuuden vuoden ajan naistaan. Vähän aikaa sitten, näin hänet erään toisen tutun naisen kanssa ja tältä kuulin että heillä on ollut suhde kohta vuoden verran..sitä ennen miehellä oli ollut suhde, vuodenpituinen erään toisen naisen kanssa. Tästäkin kuulin sen naisen kertomana, pyörimme "samoissa piireissä". Miehellä on avovaimonsa kanssa vastasyntynyt vauva. Välillä en kestä enää, vaan tulee mieleen, että haluan avovaimon tietävän tästä....mutta kuuluuko se minulle?? Toisaalta naista käytetään hyväksi ja hän hukkaa aikaansä tähän sikamaiseen roistoon, joka on ulkoisesti ihan viattoman ja kiltin oloinen. En tiedä edes uskoisiko nainen, pitäisikö vaan antaa olla. Olen yrittänyt olla niin etten ole tekemisissä heidän kanssaan usein, syyttelen kiireitä ym, en kestä katsoa sitä menoa.. aiemmin olen ollut paljon yhteisissä juhlissa ym . heidän kanssaan...Olisiko oikein vai väärin kertoa tästä?

Paha sanoa. Jos kerrot, nainen voi suuttua sinulle ja väittää valehtelijaksi ja panna kanssasi välit poikki ja jos taas et kerro ja nainen saa myöhemmin tietää sinun tietäneen, hän voi suuttua ja panna kanssasi välit poikki.

Oli kerran hieman vastaava tilanne ja se ratkesi onneksi asiaa pähkäillessämme niin, että nainen kysyi meiltä, että onko hänen miehellään suhde ja me kehotimme häntä kysymään asiaa suoraan mieheltään. Hän kysyi, mies myönsi ja tällä hetkellä kakkossuhde on ohi ja pariskunta yrittää uudelleen yhdessä.

Luulisin, että on parasta olla sekaantumatta heidän elämäänsä, päästä irti, asian ei pitäisi vaikuttaa sinun mielenrauhaasi. keskity rakentamaan omaa elämääsi.

Avovaimo ehkä jo tietää ja nolaat vain hänet, vaikea ulkopuolisen on tietää mitään toisten elämästä. Ei kannata hallita eikä kontrolloida toisten elämää.

Mieti mikä omassa elämässäsi kaipaa muutosta, kun olet saanut pakkomielteen toisten elämästä.

Lolalan kanssa olen samaa mieltä siitä, että asiaan on paha sekaantua, jos et tunne naista erityisen hyvin ja tiedä heidän suhteestaan tarpeeksi. Mutta täysin ERImieltä siinä, että sinulla olisi pakkomielle toisten elämästä. Minun mielestäni on normaalia, että rehellinen ja moraalinen ihminen tuntee kuvotusta, jos näkee valehtelua ja pettämistä. En ikinä antaisi kaverilleni anteeksi, jos joku heistä ei kertoisi minulle vastaavassa tilanteessa.

Olen itse nähnyt työkaverini miehen toisen kanssa ja viikon pähkäilin miten asian hoidan. Oli vaikea olla työkaverin seurassa, kun tunsin itseni epärehelliseksi. En osannut avata keskustelua mitenkään ja työpaikka ei ole sopiva ympäristö. Viikon päästä sitten työkaverini itse kertoi, että mies oli muuttanut uuden luokse kuukausi aiemmin ja hän ei vaan ollut vielä pystynyt kertomaan asiasta julkisesti.

Olen joskus ajatellut, että jos näkisin läheisen ystäväni miehen toisen kanssa, menisin sanomaan miehelle, että aion kertoa kaverilleni ja kannattaa ehkä kertoa asiasta ensin.

Antaisin asian olla. Se on heidän asiansa. Sellaiseen sekaantuminen antaa sen kuvan että pidät itseäsi jotenkni heitä parempana, tai ystävääsi fiksumpana. Etkä kuitenkaan ole. Sinun ei tarvitse pitää hänen miehestään.

Katkaisin välit lapsuudenystävääni juuri sen takia että kertoi minulle mieheni toisesta suhteesta. Tiesin sitä kyllä itsekin, koska meillä oli eräänlainen aviokriisi siinä meneillään, ja liitto oli puolivaiheessa. Ei kylläkään kellekään puhuttu siitä.

Mutta sitten tää YSTÄVÄ tuli ja alkoi oikein mollaamaan miestäni, muka kertoi "muuten vaan", ja kysyi että tiesinkö. En edes pystynyt sanomaan ystävälleni että tiesin, koska sillä hetkellä tuntui ettei mun asiat kuulu sille enää pätkääkään. Käskin sen suksia kuuseen.

Sen sijaan mieheni ja minä selvittiin meidän kriisistä joka tosin kesti vielä yli vuoden, ja vieraissa olin itsekin käynyt jo ennen tuota YSTÄVÄN paljastusta. Tunteet molemmilla sekaisin, asiat sekaisin... mutta tunne sisällä että rakastan vain häntä ja se pettäminenkin oksetti jo silloin kun se tapahtui, ja kun mies kertoi omasta puolestaan ihan samoja juttuja.. Niin me jatkettiin, ja pysyttiin yhdessä, ja voidaan nykyään paremmin kuin koskaan.

Ei mun kavereilla eikä ystävillä ole Oikeutta tulla haukkumaan niitä ihmisiä joita minä rakastan, ja siten pyrkii vaikuttamaan, että jättäisin sellaiset ihmiset. Heillä saa olla omat mielipiteensä, mutta niin saa minullakin.

Jos ystäväsi tarvitsee joskus olkapäätäsi puhuakseen noista asioista, se voit olla, mutta sanansaattaja.... ei hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen vaimo:
Antaisin asian olla. Se on heidän asiansa. Sellaiseen sekaantuminen antaa sen kuvan että pidät itseäsi jotenkni heitä parempana, tai ystävääsi fiksumpana. Etkä kuitenkaan ole. Sinun ei tarvitse pitää hänen miehestään.

Katkaisin välit lapsuudenystävääni juuri sen takia että kertoi minulle mieheni toisesta suhteesta. Tiesin sitä kyllä itsekin, koska meillä oli eräänlainen aviokriisi siinä meneillään, ja liitto oli puolivaiheessa. Ei kylläkään kellekään puhuttu siitä.

Mutta sitten tää YSTÄVÄ tuli ja alkoi oikein mollaamaan miestäni, muka kertoi "muuten vaan", ja kysyi että tiesinkö. En edes pystynyt sanomaan ystävälleni että tiesin, koska sillä hetkellä tuntui ettei mun asiat kuulu sille enää pätkääkään. Käskin sen suksia kuuseen.

Sen sijaan mieheni ja minä selvittiin meidän kriisistä joka tosin kesti vielä yli vuoden, ja vieraissa olin itsekin käynyt jo ennen tuota YSTÄVÄN paljastusta. Tunteet molemmilla sekaisin, asiat sekaisin... mutta tunne sisällä että rakastan vain häntä ja se pettäminenkin oksetti jo silloin kun se tapahtui, ja kun mies kertoi omasta puolestaan ihan samoja juttuja.. Niin me jatkettiin, ja pysyttiin yhdessä, ja voidaan nykyään paremmin kuin koskaan.

Ei mun kavereilla eikä ystävillä ole Oikeutta tulla haukkumaan niitä ihmisiä joita minä rakastan, ja siten pyrkii vaikuttamaan, että jättäisin sellaiset ihmiset. Heillä saa olla omat mielipiteensä, mutta niin saa minullakin.

Jos ystäväsi tarvitsee joskus olkapäätäsi puhuakseen noista asioista, se voit olla, mutta sanansaattaja.... ei hyvä.

Saiskohan tuolla keinolla omankin vaimon onnelliseksi ?
Nykyään tuntuu olevan niin vaikeaa, kun ollaan jo kohta kolme vuosikymmnetä oltu vaan uskollisia toisillemme, vaikka ikenet tuikassa !
Eli reilusti vierasta, kunnon riita ja tappelu. Sovinto ja onnellisempi elämä ?

niinpä niin, itsellä se tuttu ja turvallinen tuntuu useimmiten parhaimmalta, mitä olla voi. Toki on hetkiä, jolloin voisi pakata kapsäkin ja lähteä... mikä lienee, elämän helppous, ei tarvitse opetella uutta suhdetta koukeroineen... mukavuuden halua? joskus jopa intohimoakin..

Alkuperäinen kirjoittaja grit.:
Minusta on moraalitonta olla kertomatta. Laita vaikka nimetön kirje ja anna asioiden tapahtua omalla painollaan.

Moraalitonta on lähetellä nimettömiä kirjeitä, e-maileja tai tekstareita. Jos ei pysty nimellään vastaamaan puheistaan, on turha puhuakaan. Puun takaa selkään ampuminenko on moraalista?

On erittäin loukkaavaa sekaantua toisten elämään. Ns. moralistisiin vaikuttimiin sekoittuu vahingoniloa ja vallankäyttöä ja omahyväisyyttä. Vaimo tuskin haluaa tietää tai sitten tietää jo. Keskity omaan elämääsi ja pidä vaikka silmällä omaa miestäsi jos olet kontrollifriikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen vaimo:

Hui, järkyttävä tarina! Siis että dumppasit lapsuuden ystäväsi, joka yritti auttaa sinua kertomalla totuuden?!? Olisihan hän voinut vain säälitellä selän takana muiden kavereiden kanssa.

Hienoa että teille menee nykyään miehesi kanssa hyvin, mutta sinun ystäväsi en koskaan haluaisi olla! En vain ole koskaan ymmärtänyt tuota tarvetta ampua sanansaattaja. Ennemmin totuus ja itku kuin valhe ja nauru... Henk.koht.pysyttelisin kaukana parisuhteesta, jossa en tunne toista osapuolta hyvin. Ystävälleni (!) kyllä kertoisin tai yrittäisin kertoa asian oikean laidan. Ja olen aina vannottanut omia ystäviäni kertomaan minulle, mikäli kerrottavaa on. Käsittelen asian paljon mieluummin totuus takaraivossani kuin kuunnellen jonkun kiinnijääneen kusipään rakkaudentunnustuksia.

Tku... leikitkö jumalaa? Jos luit onnellisen vaimon tarinaa, ei hän halunnut repostella omasta ja miehensä välisestä suhteesta ulkopuolisille. Se on ihailtavaa, että joku pystyy pitämään avioliitossa avioliiton sisäisen asian kahden välisenä.
Niin monet naiset repostelee suhteestaan työpaikoilla ja ystävilleen, miesparkojen ollessa tietämättömiä. Samalla mies kuitenkin luottaa vaimoonsa siinä että vaimo pitää heidän asiansa heidän välisinä. Luottamuksellinen suhde...taitaa olla tänä päivänä historiaa.
Etpä tiedä sitäkään mitä kaikkea O.v:n ja miehensä suhteessa oli pielessä, mikä johti pettämiseen ja muuhun. Eikä sillä ole väliäkään. He kuitenkin kumpikin oli tietoisia pettämisistä (näin ymmärsin), eikä siihen tarvita ulkopuolisten mielipiteitä.
Ystävää en haluaisi minäkään meidän makuuhuoneeseen missään muodossa. Ei erottamaan eikä yhdistämään. Sellainen ei ole ystävä.
Tku..hanki oma elämä ja pidä nenäsi poissa toisten elämästä.
Onnellinen vaimo...olisinpa minäkin yhtä lojaali miehelleni. Ainakin tuon jutun luettuani heräsin miettimään miksi tosiaan jotkut naiset työpaikallakin puhuu miehistään kuin olisivat jotain esineitä, joita voi arvostella miten sattuu. Toivon olevani omalle miehelleni sen verran lojaali etten häntä arvostele muiden silmissä, vaan korkeintaan hänelle itselleen, ja mielummin hyvässä kuin pahassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tku:
Ja olen aina vannottanut omia ystäviäni kertomaan minulle, mikäli kerrottavaa on. Käsittelen asian paljon mieluummin totuus takaraivossani kuin kuunnellen jonkun kiinnijääneen kusipään rakkaudentunnustuksia.
Etkö luota puolisoosi kun olet pyytänyt ystäviä vahtimaan sitä ?? :-O

Antaisit asian olla, se on heidän asiansa. Jos kerrot niin onko sinulla sitten niin hyvä olla? Tuskin! Mitä se sinulle kuuluu mitä muut tekevät vai ootko jonkilainen suhdepoliisi...

Ja olen kertonutkin. Ystäväni mies petti häntä, ja kun tämä ystäväni oli niin autuaan tietämätön asiasta, niin valaisin tilannetta. Se oli kamala hetki, mutta ystäväni kiitti minua sitten myöhemmin. Mies oli vielä rukoillut, että en kertoisi, ja en heti kertonutkaan. Sitten kun näin tämän tyypin saman naisen kanssa toisen kerran, niin en voinut enää olla hiljaa.
Kyllä meidän naisten pitäisi auttaa toisiamme, eikä puukottaa selkään.

Itse ainakin haluaisin kuulla heti, jos joku näkee minun ukkoni pelehtimässä jonkun toisen kanssa. Ei ole mitään kamalampaa kuin se, että muut tietää, mutta itse ei.
Ja näin mulle itselle kävi joskus nuorempana. Selvisi, että avokilla oli ollut toinen hoito jo pitkään, ja kotona sitten suunniteltiin häitä ja perhettä. Ei suunniteltu hetkeäkään sen jälkeen, kun pettäminen paljastui.

Ilmeisesti nautit sitten tilanteesta kun kerroit. Pääsit oikesti hiilostamaan sitä miestä kun "puukotit selkään". Typerä teko! Mutta sama tilanne voi sinullekin sattua ja silloin tuksin et ole enää niin ylpeä. Mitään tässä maailmassa ei ole varma ja kukaan ei voi sitä toista omistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja zalavakooja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tku:
Ja olen aina vannottanut omia ystäviäni kertomaan minulle, mikäli kerrottavaa on. Käsittelen asian paljon mieluummin totuus takaraivossani kuin kuunnellen jonkun kiinnijääneen kusipään rakkaudentunnustuksia.
Etkö luota puolisoosi kun olet pyytänyt ystäviä vahtimaan sitä ?? :-O

:D Eihän se ole mielestäni minkäänlaista stalkkerointia, jos ystävä näkee jossain kaupungilla / biitsillä tms mieheni häsäämässä jonkun toisen naisen kanssa... Ja ihan tarpeeksi on tähän ikään tullut nähtyä niitä "luotettavia" miehiä. Jaksan kyllä uskoa että ehkä vielä joskus... Mutta never say never. Kyllä minulla on onneksi erittäin hyvä ystäväpiiri, joiden kesken voimme puhua hyvinkin kipeistä asioista. Eipä ole tarvetta psykologille tai psyyken lääkkeille.

Ja kuten sanoin tuohon alkuperäiseen, en sekaantuisi tuntemattomien juttuihin. Mutta jos puhutaan ystävästä, joka haluaa auttaa minua näkemään totuuden...

Alkuperäinen kirjoittaja niintietysti:
Ilmeisesti nautit sitten tilanteesta kun kerroit. Pääsit oikesti hiilostamaan sitä miestä kun "puukotit selkään". Typerä teko! Mutta sama tilanne voi sinullekin sattua ja silloin tuksin et ole enää niin ylpeä. Mitään tässä maailmassa ei ole varma ja kukaan ei voi sitä toista omistaa.

Kukaan ei voi toista omistaa, mutta kenelläkään ei ole myöskään oikeutta uskotella toiselle, että tämä elää uskollisessa suhteessa jos näin ei ole.

Jos joku ystänävi näkisi mieheni, jonkun toisen kanssa niin ilman muuta haluaisin, että minulle kerrotaan asiasta! Järkytys olisi suuri ja varmasti kauhea tilanne kuulla, mutta jos ystäväni ei kertoisi asiasta, niin sitten olisi ystävyys puntarissa.

Siinä olen samaa mieltä, jonkun edellisen kanssa, että ystävälläni ei ole samassa hengenvedossa oikeutta haukkua miestäni. Mutta toki, jos hän myötäilee kommenttejani "siitä kusipäästä" niin se ei ole haukkumista.

Minä en ihan ymmärrätä tätä "toisten asioista ei puhuta" -logiikkaa?!!?:
Jos kaverini näkee mieheni kaupungilla kaverinsa (mies) kanssa, niin hän saattaa kertoa, että näinpäs "Pekan kaupungilla Villen kanssa". Tämä lienee ok, eikä toisen elämään / parisuhteeseen puuttmista. Mutta jos Ville olisikin Venla, niin edellisten kommenttien perustteella tänä on parisuhteeseen sotkeutumista.

"Kukaan ei voi toista omistaa, mutta kenelläkään ei ole myöskään oikeutta uskotella toiselle, että tämä elää uskollisessa suhteessa jos näin ei ole".

Siinä sitten sinulle tekemistä kun joudut seurata jatkuvasti miten muut ihmiset tekevät jossain ja selvittelet ja raportoit eteenpäin. Silläkin on ihan toinen nimi.
Onko sulla sitten oikeutta sotkea toisteen elämään!

Sellainen ihminen elää toisten elämää, jolla on tylsää. Ts. hän saa tyydytystä elämällä kehonsa ulkopuolella; onnettomaksikin häntä voi kutsua. Juoruakka tai -äijä.

Mies voi liikkua kaupungilla myös työkaverinsa, ystävänsä, siskonsa, serkkunsa etc. kanssa. Mistä sinä tiedät mikä on heidän suhteensa laatu.

Minulla on miespuolisia ystäviä, jotka ovat vain ystäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lolala:
Mies voi liikkua kaupungilla myös työkaverinsa, ystävänsä, siskonsa, serkkunsa etc. kanssa. Mistä sinä tiedät mikä on heidän suhteensa laatu.

Tuo oli hyvä pointti.
Kun sitten joku alkaa juoruilemaan että mies liikuskeli kaupungilla jonkun naisen kanssa niin sitten soppa on valmis, eikä sitä hyvää seuraa.

Tuo oli hyvä pointti.
Kun sitten joku alkaa juoruilemaan että mies liikuskeli kaupungilla jonkun naisen kanssa niin sitten soppa on valmis, eikä sitä hyvää seuraa.

Minulla oli mustasukkainen akka. Hänellä oli "sydänystävänä" juoruakkoja. Joudun usein työni puolesta neuvottelemaan, lounastamaan ja liikkumaan kaupungilla jopa NAISTEN!!! kanssa. Useat näistä naisista ovat tyylikkäästi pukeutuneita ja viehättävän näköisiäkin. Niinpä nämä "ystävälliset" juoruakat raportoivat exälle aina, kun näkivät minun liikkuvan kaupungilla työasioissa vieraassa naisseurassa. Seurauksena oli aina huutoa, mykkäkoulua ja riitoja. Mitkään selittelyt eivät uponneet. Olin kuulemma huorannut ruokkiksella.

No, exän mustasukkaisuus selittyi lopuksi sillä, että hänellä itsellään oli salarakas ja pettäjähän olettaa kaikkien muidenkin pettävän.

Kaiken kukkuraksi nämä juoruakkaystävät tiesivät koko ajan exän pettävän, mutta eivät kertoneet asiasta minulle!

Petturit toki tlille asioistaan, mutta niin myös pahantahtoiset juoruakat!

Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä ns fiksuja liikenteessä:
"Kukaan ei voi toista omistaa, mutta kenelläkään ei ole myöskään oikeutta uskotella toiselle, että tämä elää uskollisessa suhteessa jos näin ei ole".

Siinä sitten sinulle tekemistä kun joudut seurata jatkuvasti miten muut ihmiset tekevät jossain ja selvittelet ja raportoit eteenpäin. Silläkin on ihan toinen nimi.
Onko sulla sitten oikeutta sotkea toisteen elämään!

Siis PUOLISOLLA ei ole oikeutta uskotella toiselle...! Jos kerta pettää / on suhteessa useamman kanssa yhtä aikaa, niin eikös kaikilla osapuolilla ole oikeus tietää millaisessa suhteessa eletään?!?!

Tuo oli hyvä pointti.

Molemman sukupuoliset kaverit on ok, ja jos kaverin seurassa nähdään niin mikäs siinä - miksi siitä pitäisi sopan syntyä!? Huonosti siitä jouruakaan saa aikaiseksi, jos "joku on nähty jonkun kanssa". Edellinenhän on fakta ja juoruksi asia mielestäni muuttuu kun tätä faktaa värittää omilla tulkinnoilla? Ja työn merkeissäkin voi liikkua toista sukupuolta olevan kanssa ihan työasioissa.. Miksi pitää heti tehdä sellainen johtopäätös, että "noilla on varmasti jotain..." Voih, kyllä minullakin on tuolla perusteella miehiä enemmän kuin yksi nainen ehtii hoitamaan ja saataanpa vielä olla ainoa nainen kymmenen miehen porukassa. Huoh, kiirettä pitää! ;)

Yhteistyössä