Voiko pettämisen jälkeen suhde parantua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen siis se pettänyt osapuoli (tosin mieskin todennäköisesti sitä ennen, mikä ei ole paljastunu) ja mietin, että jäänkö tähän vai lähdenkö. Petin, koska mies ei suostunut puhumaan mistään, ei erosta eikä muusta ja halusin saada tajuamaan, että tämä on nyt loppu. No rakastuin tähän toiseen mieheen ja mies taas reagoi tähän ihan eri tavalla ja on nyt parantanut tapojaan ja yrittää saada jäämään. Olen sanonut, että olen lopettanut suhteen, vaikka oikeasti en ole ja nyt en tiedä mitä teen. Olen oikeasti tosi masentunut tästä tilanteesta, koska pelkään, että joko menetät tämän toisen miehen tai oman miehen, jonka kanssa voisi riidat sopia.

Meillä on tosi myrskyisä suhde tämän ensimmäisen kanssa, jonka kanssa on myös lapsia. Jos kertoisin, mitä kaikkea mies tehnyt, saisin varmasti vastauksia, että lähde toisen kanssa, nykyinen on hullu. Mutta koska ihmiset ei tiedä kaikkea sen takana en kerro muuta kuin, että mies on ollut väkivaltainen, huoritellut ja kohdellut kuin koiraa, jota voi käskeä. Nyt asiat on muuttuneet ja olen nukkunut oman miehen kainalossa (mitä ei ole vuosiin tapahtunut).Voiko mies muuttua näin, kun tajuaa menettäneensä vai onko nyt joku vaihe, että mies esittää?

Toista miestä en kunnolla tunne ja tämä toinen voi tietysti olla minkälainen tahansa ja tälläkin hetkellä pyörittää monta naista samaan aikaan (väittää, ettei mutta en tiedä). Tämän toisen miehen kanssa oli alusta asti turvallinen olo ja yrittää saada uskomaan, että kannattaa se toinen jättää, ettei suhde ole terve ja se, että mies nyt esittää, on vain esitystä. Kohta menetän molemmat tai sekoan itse tähän väliin.

Ehkä voisi ollakin ihan hyvä, että menettäisit molemmat. Viettäisit hiukan aikaa ihan vain itseksesi, tutustut itseesi ja kasvatat itsetuntoasi. Sitten vasta alat miettimään, millaisen miehen itsellesi haluaisit, ja alat sellaista etsimään.

Huvittavaa, miten tässäkin tarinassa miehestä on tehty roisto. Miten nämä aloittajan kaltaiset naiset jumalauta edes kehtaavat?

”Juu kyl mä vähän huorasin mut kyl toi mieski ehkä varmaan kans ja mä ku oon kato masiksis ja ai niin mies muuten on väkivaltanen hullu joten mulla on oikeus ja velvollisuuski pettää kato ku tää toinen mies on hyvä vaiks mä kyl haluunki ne molemmat mut hei, mä oon nyt kärsivä marttyyri et tuleehan täst nyt symppispisteitä siskot eiksjuu?”

Voi ju-ma-lau-ta.

Siis tietää ja oli tarkoituskin jäädä kiinni, että mies suostuu eroon. Ei halunnut silti.

Ap
”Suostuu eroon”. Älä nyt viitsi. Suomessa saa avioeron yksipuolisella hakemuksella ja erilleen saa muuttaa ja suhteen lopettaa ilman lupaa tai ennakkovaroitusta. ”Tarkoitus jäädä kiinni”. Mitä helvettiä näiden ihmisten korvien välissä liikkuu? Miksi ihmiset alkavat parisuhteisiin tällaisten tyyppien kanssa?

en usko, että teidän suhteesta tulee nykyisen miehesi kanssa enää yhtään mitään. mä jättäisin molemmat ukot, olisin yksin jonkun aikaa, enkä sitoutuisi kehenkään. sitten ajan kans jos joku kiva mies löytyisi aloittaisin suhteen, mutta jos alkaa tuntua sitten siltä, että sitäkin pitää pettää vaikka muka vain kostoksi, niin silloin on parempi olla kokonaan yksin.

Teillä on siis miehesi kanssa lapsia? Minkä ikäisiä lapset ovat? Jos ajattelette lasten etua, niin teidän molempien on tehtävä yhdessä muutos parempaan päin. Jos ette siihen enää pysty, niin sitten teidän on erottava järkevästi "ystävinä". Muutoksia ei saa tehdä siten, että käydään pettämässä vain siksi, että toinen heräisi muuttumaan. Tällaisen toimintamallin tulos on, että toinen osapuolista saa aina pelätä toisen menevän pettämään aina, jos asiat eivät mene kotona hänen tahtonsa mukaisesti.

Mies on nätisti tasan niin kauan kun tietää sun jääneen taas nalkkiin hänen kanssaan. Parempi lopettaa koko avioliitto etkä sä siihen erootu mitään lupia ja pettämisiä tarvitse. Senkun hommaat asunnon, pakkaat tavarasi ja häivyt.

Kyllä voi parantua, ja ihan pysyvästi, jos teette molemmat töitä sen eteen! Suosittelen pariterapiaa tms. ammattiauttajaa, koska teillä ei ehkä ole taitoa ja edellytyksiä nyt selvittää asiaa keskenänne, jos välit on tulehtuneet.

Suhde ei voi parantua niin kauan kuin en kanna vastuuta omasta toiminnastasi ja valinnoistasi. Jos petät, se on sinun syysi eikä miehen. Jos haluat erota, voit tehdä sen vaikka mies ei olisi halukas juttelemaan. Kasvata itsellesi selkäranka.

Huvittavaa, miten tässäkin tarinassa miehestä on tehty roisto. Miten nämä aloittajan kaltaiset naiset jumalauta edes kehtaavat?

”Juu kyl mä vähän huorasin mut kyl toi mieski ehkä varmaan kans ja mä ku oon kato masiksis ja ai niin mies muuten on väkivaltanen hullu joten mulla on oikeus ja velvollisuuski pettää kato ku tää toinen mies on hyvä vaiks mä kyl haluunki ne molemmat mut hei, mä oon nyt kärsivä marttyyri et tuleehan täst nyt symppispisteitä siskot eiksjuu?”

Voi ju-ma-lau-ta.

Voi rassukkaa. Ei sun ole mikään pakko näitä lukea, totuus nyt vaan on tämä että hyviä miehiä on harvassa

En ole huomannut näitä vastauksia, mutta myönnän, että tämän hetkinen käytös on törkeää.

Mutta se että sanon, ettei suostu eroon tarkoittaa lähinnä sitä, ettei mies siitä suostu edes puhumaan vaan käy päälle, kunnes hiljenen. Suomeksi vetää tukasta, kuristaa kunnes lopetan erosta puhumisen. En ole pystynyt lähtemään puhumattakaan, koska mies uhannut poliisilla ja sanoo että olen siepannut lapset ja paljon muuta, jos lähden. Myönnän, että olen ollut heikko enkä ole lähtenyt.

Tämän takia, vaikkei se mikään selitys ole pettämiselle, menin toisen miehen luokse, josta jäin kiinni. Sanoin puhelimessa, että haluan eron. En sanonut, että olen toisen miehen kanssa, mutta mies sai sen selville jälkeenpäin kuristamalla, jolloin kerroin. Myönnän olevani törkeä ja lapsellinen, että tein näin. Olen sanonut, että lopetin suhteen, mutten ole oikeasti lopettanut, minkä tiedän olevan törkeää, mutta tuntuu, että se on ainoa tie, jolla uskallan lähteä. Varmaan se, että toinen mies takoo järkeä päähän, kun oma järki ei toimi. Mies on ollut väkivaltainen ja törkeä ennen kun olen pettänyt. Sitä ennen en ole, vaikka mies jäänyt kiinni toisen naisen kanssa nukkumisesta ja muusta ja oletan että on pettänyt.

Nyt miehen käytös muuttunut ja yrittää saada jäämään. Pää on vähän sekaisin ja pyysin apua. Mutta eiköhän ero ole oikea ratkaisu ja jos toinen mies lähtee myös niin lähtekööt. Yksin selviän kyllä lasten kanssa, mutta tottakai yksin oleminen 10 vuoden jälkeen pelottaa.

Ap

kirjoitin koko jutun väsyneenä ja kuulostan lapselliselta ja siltä, etten pärjää yksin. Pärjään kyllä ja selviän, mutta ajatukset kävi omassa miehessä ja siinä, jos se oma mies voisi sittenkin muuttua tällaisen seurauksena eikä tarvitse erota. Lapsia olen ajatellut ja he eivät koskaan ole mitään nähneet. Tottakai myös heidän takiaan olen ollut lähtemässä, jottei tarvitsisi koskaan nähdäkään.

Ap

Kirjoitanpa oman tarinani lyhennettynä.Tarina alkoi 1.5 sitten jolloin vaimoni ilmoitti ettei tiedä mitä tuntee minua ja lapsia kohtaan.Se oli kun märkärätti vasten kasvoja ja arvasin jo sillin koska niin kauan oltu yhdessä eli 20v että jotain on vialla.Alkoi epäilyt jq helvetillinen ahdistus,harkitsin itsemurhaa ka kävin todella pohjalla elämäni kanssa...raivosin ja epäilin yms ja vika minussa kun ei kuulemma ollut mitään syytä.vuosi 2017 meni hyvin ja tehtiin yhdessä asioita ja nautittiin elämästa.Nyt sitten vaimoni petti minua pikkujouluissa reilu kk sitten ja jäi kiinni.Tämä tuttavuus oli siis tullut kuvioihin silloin 1.5v sitten niinkuin aavistin mutta ei mitään ollut tapahtunut ennen tätä.Minä en heti tuntenut oikein mitään kun olin niin pitkään tehnyt työtä jo itseni kanssa kun epäilin asiaa.Olin varmaan jotenkin asian ji käsitellyt...toki on helvetin paha olo mutta en tunne nyt vihaa.Olemme asiasta paljon puhuneet ja molemmilla on halu jatkaa oikeasti eteenpäin.Vaimo tietää tehneensä väärin ja tuntee itsensä todella paskaksi huoraksi kun tuollaisen teki.Mikään ei anna tuollaiselle teolle oikeutusta mutta rakastan häntä aidosti ihan hemmetisti..20v oltu jo yhdessä ja olen hänelle antanut vaihtoehdon lähteä pois ja jään lastwn joita 4 niin yksin elämään.Ei halua menettää minua tai lapsia vaan haluaa saada minun luottamuksen takaisin.Minulla ka meillä kyllä vahva usko että tästä selvitään etenpäin...niin hyvä pohja kuitenkin ja rakkautta ja hellyyttä riittää kyllä.Kipeää varmaan tekee ja menee aikaa että saan luottamuksen takaisin.Juuri eilen saunassa puhuttiin asiasta että olenko minä se ihminen jonka kanssa haluaa elää....pakosta tässä ei tarvi olla vaikka lapsia onkin ja myös itse olen valmis lähtemään jos en saa itseäni korjattua tai jos jotain uutta ilmenee mutta nnyttuntuu että tästä selvitään ja yhteistä tulevaisuutta on suunniteltu.Ja jos ei muuta hyvää tästä seurannut niin ainakin se että toinen ei ole itsestään selvyys ja nyt joka ilta annamme suukon ja nukahdamme toisistaan kiinni pitäen....tuntuu että tämmöinenkin asia voi lähentää kun asiasta puhutaan ja pettäjä katuu aidosti ja tiwtää virheensä.Olisin myös voinut lähteä kostamaan mutta siinä rikkoo viekä lisää itseään ja kumppaniaan.Ja täytyy sanoa wttä välillä sattuu perkeleesti kyn toinen on töissä esimerkiksi mutta se halaus kun nähdään niin hävittää taas kivun pois.Päivä kerraalla tässä mennään mutta uskon ja toivon että tämä kaikki muuttuu vielä vahvuudeksi ja osaamme nauttia toisistamme ja siitä mitä nyt on.

Kirjoitanpa oman tarinani lyhennettynä.Tarina alkoi 1.5 sitten jolloin vaimoni ilmoitti ettei tiedä mitä tuntee minua ja lapsia kohtaan.Se oli kun märkärätti vasten kasvoja ja arvasin jo sillin koska niin kauan oltu yhdessä eli 20v että jotain on vialla.Alkoi epäilyt jq helvetillinen ahdistus,harkitsin itsemurhaa ka kävin todella pohjalla elämäni kanssa...raivosin ja epäilin yms ja vika minussa kun ei kuulemma ollut mitään syytä.vuosi 2017 meni hyvin ja tehtiin yhdessä asioita ja nautittiin elämästa.Nyt sitten vaimoni petti minua pikkujouluissa reilu kk sitten ja jäi kiinni.Tämä tuttavuus oli siis tullut kuvioihin silloin 1.5v sitten niinkuin aavistin mutta ei mitään ollut tapahtunut ennen tätä.Minä en heti tuntenut oikein mitään kun olin niin pitkään tehnyt työtä jo itseni kanssa kun epäilin asiaa.Olin varmaan jotenkin asian ji käsitellyt...toki on helvetin paha olo mutta en tunne nyt vihaa.Olemme asiasta paljon puhuneet ja molemmilla on halu jatkaa oikeasti eteenpäin.Vaimo tietää tehneensä väärin ja tuntee itsensä todella paskaksi huoraksi kun tuollaisen teki.Mikään ei anna tuollaiselle teolle oikeutusta mutta rakastan häntä aidosti ihan hemmetisti..20v oltu jo yhdessä ja olen hänelle antanut vaihtoehdon lähteä pois ja jään lastwn joita 4 niin yksin elämään.Ei halua menettää minua tai lapsia vaan haluaa saada minun luottamuksen takaisin.Minulla ka meillä kyllä vahva usko että tästä selvitään etenpäin...niin hyvä pohja kuitenkin ja rakkautta ja hellyyttä riittää kyllä.Kipeää varmaan tekee ja menee aikaa että saan luottamuksen takaisin.Juuri eilen saunassa puhuttiin asiasta että olenko minä se ihminen jonka kanssa haluaa elää....pakosta tässä ei tarvi olla vaikka lapsia onkin ja myös itse olen valmis lähtemään jos en saa itseäni korjattua tai jos jotain uutta ilmenee mutta nnyttuntuu että tästä selvitään ja yhteistä tulevaisuutta on suunniteltu.Ja jos ei muuta hyvää tästä seurannut niin ainakin se että toinen ei ole itsestään selvyys ja nyt joka ilta annamme suukon ja nukahdamme toisistaan kiinni pitäen....tuntuu että tämmöinenkin asia voi lähentää kun asiasta puhutaan ja pettäjä katuu aidosti ja tiwtää virheensä.Olisin myös voinut lähteä kostamaan mutta siinä rikkoo viekä lisää itseään ja kumppaniaan.Ja täytyy sanoa wttä välillä sattuu perkeleesti kyn toinen on töissä esimerkiksi mutta se halaus kun nähdään niin hävittää taas kivun pois.Päivä kerraalla tässä mennään mutta uskon ja toivon että tämä kaikki muuttuu vielä vahvuudeksi ja osaamme nauttia toisistamme ja siitä mitä nyt on.Sori kirjoitusvirheet...tää puhelin on hanurista

Yhteistyössä