Voiko pienen lapsen jättää kotiin nukkuun jos käy kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ffssf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

ffssf

Vieras
Kysyn mielipidettäni (itse en näin toimi) voiko 1-2 vuotiaan lapsen jättää kotiin nukkumaan yksin yöuniaan jos itse käy vaikka kaupassa ja reissulla menee puolituntia? Tekisitkö itse näin?

En tekis noin. Meillä on 2 - vuotias niin levoton nukkuja ja täystuho päivät ja yöt läpeensä, etten todellakaan jättäis. Puolessa tunnissa kerkeis sattua vaikka ja mitä. Siksi aikaa voin jättää sisälle yksin nukkumaan että käyn tupakalla , jos olisin pidemmän aikaa pihassa niin itkuhälyttimen kans. En kyllä tiiä kuka uskaltas ton ikäsen jättää puoleks tuntia yksin??

Tietenkin voi. Joskaan kukaan täyspäinen ei niin tee.

Kultaisella 80-luvulla naapurin rouva jätti vauvan päiväunille kun kävi kampaajalla.
Jätti pinnasänkyyn ettei pääse vahingoittaan itseään jos herää,,,:|

ei voi jättää.. minä en ole jättänyt edes siksi aikaa kun käyn saunassa ja kyseessä on eri rakennuksessa oleva sauna eli meillä silloin yleensä vanhin poika jää vahtimaan että pienin nukkuu. Pienin kun ei ole ihan joka saunareisulla mukana.

Jos joku on varma, että se lapsi nukkuu sen koko ajan, ja jos kävisikin niin huono tuuri että heräisi, mutta ei pääsisi kuitenkaan pinnasängystä haahuilemaan, niin en minä katsoisi tuota pahalla.

Provohan tämän on pakko olla. Kukaan ei aidosti voi miettiä tuollaista (paitsi joku alkkis jonka on pakko päästä viinanhimossaan baariin, näitähän tuntuu riittävän).

[QUOTE="jep";24325277]ei voi jättää.. minä en ole jättänyt edes siksi aikaa kun käyn saunassa ja kyseessä on eri rakennuksessa oleva sauna eli meillä silloin yleensä vanhin poika jää vahtimaan että pienin nukkuu. Pienin kun ei ole ihan joka saunareisulla mukana.[/QUOTE]

Ai, no minä käyn kyllä ihan hyvillä mielin ulkosaunassakin, kun lapset nukkuu sisällä yöuniaan. Ajan myös usein nurmikon lasten nukkuessa päikkäreitä sisällä. Ja voisin varmaan kaupassakin piipahtaa, ei mene varttiakaan kun tuossa 200m päässä käväsee.

Anoppini on myös jättänyt nukkuvan lapsen (mieheni) pinnasänkyyn ja käynyt kaupassa. No hän on muutenkin ollut suorastaan tunteeton. Kertoi että hän syötti, vaihto vaipan ja laitto takaisin pinnasänkyyn. Ei hän osannut kuulemma sylitella vauvoja :(

Itse en todellakaan ole jättänyt .

Yhteistyössä