Voiko pomo noin vaan määrätä minut iltavuoroon vaikka minulla on päivätyö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisiko ketään päiväkotikaveria, jonka vanhemmalta voisit pyytää hetkellisesti apua, ja vastavuoroisesti hoitaa tarvittaessa hänen lastaan tunnin/pari? Jos tilanne on (ja toivottavasti näin onkin)vain tämän toisen työntekijän loman tuuraamisen ajan tuollainen, niin voisi joku toinen vanhempi jeesata..

[QUOTE="tipu";25135646]Olisiko ketään päiväkotikaveria, jonka vanhemmalta voisit pyytää hetkellisesti apua, ja vastavuoroisesti hoitaa tarvittaessa hänen lastaan tunnin/pari? Jos tilanne on (ja toivottavasti näin onkin)vain tämän toisen työntekijän loman tuuraamisen ajan tuollainen, niin voisi joku toinen vanhempi jeesata..[/QUOTE]

En ole vielä jutellut kenenkään lapsen vanhemman kanssa päiväkodissa, tosiaan aika uusi päiväkoti. Varmaan vasta kahta olen ohimennen nähnyt, minä kun vien ja haen lapsen aiemmin kuin suurin osa.

Joo, onneksi noita vuoroja käsittääkseni on vain työkaverin loman ajan, ja vain muutama. Ja muut saan kyllä järkättyä, tuo ensi maanantai vaan on mahdoton, kun vasta tänää sain työvuorolistan.

Se työntekijä on ihan vaan ihminen omine ongelmineen ja aikatauluineen, että en ihan ymmärrä tätäkään asennetta. Ihan kuin ap olisi jotenkin huono työntekijä, kun lapsensa päiväkoti menee kiinni viideltä.

Tämä maa on näissä asioissa ihan perseestä. Kukaan ei jousta ja toiset työntekijät vielä haukkuu yhden, jolla on vaikeuksia joustaa.
Näinpä. Ja se kun on vaan fakta että jos en saa ketään maanantaina hakemaan lasta puolestani, minun on pakko lähteä itse viimeistään klo 16.40. En minä voi lasta sinnekään jättää. Ja enhän minä ole voinut aiemmin millään varautua näihin, kun minä olen ollut siinä luulossa että minulla on vain 7-15 vuoroa. Mielestäni en siis ole tehnyt mitään väärin.

Tarkista työpaikkasi luottamusmieheltä tai itse tessistä jonka pitäisi olla sinunkin työpaikallasi kaikkien luettavissa. Esim. omalla alallani tes kertoo työvuoroluettelosta seuraavaa: työnantajan on laadittava työvuoroluettelo neljän kalenteriviikon pituiselle ajalle, työvuoroluettelon on oltava työntekijän nähtävillä vähintään viikkoa ennen työjakson alkamista. Lyhyemmällä varoitusajalla vuoroja saa muuttaa vain painavista tuotannollisista työaikalaissa määritellyistä syistä, tai työntekijän suostumuksella.

Tarkista työpaikkasi luottamusmieheltä tai itse tessistä jonka pitäisi olla sinunkin työpaikallasi kaikkien luettavissa. Esim. omalla alallani tes kertoo työvuoroluettelosta seuraavaa: työnantajan on laadittava työvuoroluettelo neljän kalenteriviikon pituiselle ajalle, työvuoroluettelon on oltava työntekijän nähtävillä vähintään viikkoa ennen työjakson alkamista. Lyhyemmällä varoitusajalla vuoroja saa muuttaa vain painavista tuotannollisista työaikalaissa määritellyistä syistä, tai työntekijän suostumuksella.
Täytyypä tarkistaa. Meillä on kolmen viikon listat, ja tulevat nähtäville yleensä vajaa viikon ennen seuraavan listan alkua. Joskus ovat tulleet jopa listan alkua edeltävänä perjantaina.

Yhteistyössä