Voiko suhde vielä toipua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies ilmoitti noin pari kk sitten haluavansa eron. Hänen tunteensa ovat kuolleet ja ei rakasta minua enää. Välittää kuitenkin tunteistani, kokee seksuaalisesti kiinnostavaksi, näkee joitain hyviä asioita minussa, mutta ei voi luottaa minuun eikä usko, että voisin muuttua hänen toiveidensa mukaan. Olen aiheuttanut perheellemme (meillä on 2 pientä lasta) taloudellista ahdinkoa, kun olen innoissani shoppaillut kotiin ja lapsille kaikenlaista ja siten kotiimme on myös tullut liikaa tavaraa. Mies inhoaa näitä asioita ja haluaa niiden syiden vuoksi eron. Mies kokee myös, että hän on joutunut hoitamaan kodin yksin. Miehellä on ollut työttömyyttä, jonka vuoksi olen itse tehnyt kahta (ajoittain kolmeakin) työtä jo heti lasten vauva-aikoina, vaikka raskaudet ja synnytykset ovat olleet vaikeita enkä ollut niistä vielä toipunut. Miehen mielestä minun olisi töiden ja lapsista huolehtimisen lisäksi pitänyt vain jaksaa enemmän tehdä kotitöitä. Mieheni mielestä se, että en yksinkertaisesti vain ole jaksanut edes nousta sängystä ylös tehdäkseni kotitöitä (öisin lasten nukahdettua) on valintani enkä hänen mielestään ole voinut olla väsynyt, koska olen aina nukkunut häntä enemmän. Mieheni ei toki esimerkiksi tiedä, kuinka valvon imettäessä jne. tai ei halua huomioida tätä. Mies kertoo olevansa pettynyt käytökseeni ja kokeneensa, että en ole välittänyt hänen väsymisestään. Tätä plus shoppailuani sekä sen seurauksia pyysin anteeksi ja kerroin, että olen itsekin ollut väsynyt ja voimieni äärirajoilla, minusta ei ole vain riittänyt enempään kuin työhön ja lapsille ja että olen käsittänyt nyt, etten voi käyttää lapsiin ja kotiin niin paljon rahaa, vaikka ne rakkaita ovatkin. Lapsista esikoinen on erittäin vaativa erityislapsi, joten arjessa on paljon lääkärikäyntejä ym. ja meillä ei oikein ole tukiverkostoa. Olen nyt luvannut järjestellä töitäni niin, että perheelle jäisi enemmän aikaa (työstin tätä jo ennen kun mieheni kertoi eropäätöksestä) ja shoppailu"addiktiostakin" olen päässyt eroon ja alkanut myymään kotiin kertyneitä sisustustavaroita, lasten pieniä vaatteita ym. jotta koti selkiytyisi. Miehen mukaan hän ei voi luottaa, että oikeasti muuttuisin ja siksi ei halua koettaa jatkaa suhdettamme. Mies kokee, ettei tällä hetkellä näe eikä edes halua yhteistä tulevaisuutta. Lapset kärsivät erosta kovasti ja eivät haluaisi isänsä lähtevän. Mies taas kokee, että on parempi isä, kun pääsee pois luotani ja kodistamme ja saa omaa rauhaa. Välimme ovat pääasiassa hyvät miehen kanssa (emme esim. riitele, ole mykkäkoulua tms.) ja esimerkiksi seksiä harrastamme taas pitkästä aikaa lähes päivittäin, puhumme tunteistamme ja ajatuksistamme ym. Olemme pystyneet monista asioista keskustelemaan ja sopimaan käytännön asioista, mutta menneet hiertävät miestä. Hänen mielestään minun olisi pitänyt tajuta tilanne ja hänen väsymyksensä jo aiemmin ja toimia niiden mukaan. Mies ajattelee, etten ole häntä rakastanut, kun en ole toiminut aiemmin. Itse ajattelen, että voimani on vaan olleet niin loppu enkä ole nähnyt tilannetta ja muutostarvetta selkeästi. Nyt kun sen näen, koen, että miehelle ei kelpaa muutokseni. Miksi? Mies siis haluaa erota. Kuulemma sitten, kun on muuttanut omilleen ja ollut hetken itsekseen, voi miettiä voiko parisuhteestamme tulla enää mitään. Mitä arvelette, onko mitään keinoa saavuttaa miehen luottamus? Miten hän voisi antaa anteeksi minulle? Voiko suhteemme vielä pelastua? Miten minun kannattaisi toimia? Parisuhdeneuvontaan mieheni ei halua lähteä, sillä hän kokee, että suhteesta, erosta, tunteista ym. on juteltu jo kylliksi keskenämme.

Itseäni alkoi väsyttämään jo tuon lukeminen. Kauhean vaikeaa tuo teidän elämä ja keskinäinen suhde. Ihan kun käynnissä olisi kilpailu, kuka on väsynein/loukatuin, ja imette toisistanne sen vähäisenkin energian, mitä jäljellä on

Olet itse toiminut tyhmästi, samoin miehesi vaikuttaa rasittavalta laamalta ja valittajalta. Mutta mahdoton tuohon on ulkopuolisen sanoa, onko mahdollista saada suhde toimimaan. Kyllähän se helpottaa, kun lapset kasvavat, jolloin jää aikaa muuhunkin, eikä ole niin väsynyt.

Mä antaisin tuon kitisijän mennä
Niin, koska uusfeministien maailmassahan mies on aina tarinan roisto, syypää kaikkeen ja nainen viaton uhri. Etenkin silloin, kun kommentoidaan nettifoorumeilla anonymiteetin suojassa. Naisen idioottimaisin käytöskin osataan aina perustella ja lakaista maton alle samalla kun lytätään miehen tunteet ja näkemys asioista maan rakoon.

Kun ottaa uusfeministilasit pois päästä ja lukee tarinan rivienvälit mukaanlukien, niin tajuaa että tuossa tilanteessa jokainen järkevä omilla jaloillaan seisova mies tekisi samoin ja lähtisi tuollaisesta suhteesta taakseen katsomatta. Naisen uhriutuminen ja sympatian hakeminen uusfeministien kansoittamalta nettifoorumilta on tässä vain piste iin päälle. Ihan itse on eronsa omalla käytöksellään tienannut.

Onko mies masentunut? Onko siis kotona lasten kanssa ja sinä tienaat?
Suhde voi toipua jos ulkopuoliset asiat saadaan hoidettua, esim masennus/sairaus, työt. Saisitteko kunnallisen perhetyöntekijän nyt prosessin ajaksi!

Niin, koska uusfeministien maailmassahan mies on aina tarinan roisto, syypää kaikkeen ja nainen viaton uhri. Etenkin silloin, kun kommentoidaan nettifoorumeilla anonymiteetin suojassa. Naisen idioottimaisin käytöskin osataan aina perustella ja lakaista maton alle samalla kun lytätään miehen tunteet ja näkemys asioista maan rakoon.

Kun ottaa uusfeministilasit pois päästä ja lukee tarinan rivienvälit mukaanlukien, niin tajuaa että tuossa tilanteessa jokainen järkevä omilla jaloillaan seisova mies tekisi samoin ja lähtisi tuollaisesta suhteesta taakseen katsomatta. Naisen uhriutuminen ja sympatian hakeminen uusfeministien kansoittamalta nettifoorumilta on tässä vain piste iin päälle. Ihan itse on eronsa omalla käytöksellään tienannut.
Enemmän tuossa ongelmana on se, että ihmiset eivät kestä pikkulapsiajan muutoksia, väsymystä ja ristiriitoja. Monelle miehelle varsinkin vaikeaa, koska elämä isolta osin jatkuu entisellään toisin kun kotiin jäävällä.

Eivät sitten osaa joustaa, ymmärtää ja ajatella, että kyse on ohimenevästä vaiheesta, joten hätäpäissään haluavat karata tilannetta.

Älä pyytele liikaa anteeksi sitä, mitä olet. Sinä olet elättänyt ja mies on hoitanut kotityöt. Olet ostellut liikaa, mutta ei se ole mikään syy erota :D Ellet sitten olw ihan todella sairaalloinen hamstraaja ja kodissa ei pysty enää liikkumaan ja elämään. Muelestäni sille kuuluu kotityöt enemmän, joka on kotona. Etenkin jos olet tehnyt useampaa työtä samanaikaisesti. Nämä asiat ovat tietty soittavissa. Suhde voisi ehkä parantua, jos mies menisi töihin. Kyllä suhteessa on aina kaksi puolta. Kaikki ei ole sinun vikaasi. Mies tekee mielestäni väärin kun ei halua käydä keskustelemassa ammattiauttajan kanssa.

Sitä varten on avioerossa se kuuluisa harkinta-aika ja yhteiskunnassa tunnetaan käsite asumusero toistaiseksi, että voi kokeilla elämää erilläänkin. Hankalaa ero tulee jokatapauksessa olemaan molemmille taloudellisesti ja sopuun pääseminen on neuvoteltavissa

Itseäni alkoi väsyttämään jo tuon lukeminen. Kauhean vaikeaa tuo teidän elämä ja keskinäinen suhde. Ihan kun käynnissä olisi kilpailu, kuka on väsynein/loukatuin, ja imette toisistanne sen vähäisenkin energian, mitä jäljellä on

Olet itse toiminut tyhmästi, samoin miehesi vaikuttaa rasittavalta laamalta ja valittajalta. Mutta mahdoton tuohon on ulkopuolisen sanoa, onko mahdollista saada suhde toimimaan. Kyllähän se helpottaa, kun lapset kasvavat, jolloin jää aikaa muuhunkin, eikä ole niin väsynyt.

Sinänsä oikea tulkinta, sillä itsellekin välillä tulee tunnelma, että jostain syystä miehelle on tärkeää, että hän on ollut se väsynein, rankimmilla tms.

Saako kysyä mikä saa sinut ajattelemaan, että haen sympatiaa? Neuvoja, kokemuksia, ajatuksia ennemminkin. Tunnistin ja tunnistan omat virheeni. Haluan korjata ne. Mitä olet lukevinasi rivien välistä?

Älä pyytele liikaa anteeksi sitä, mitä olet. Sinä olet elättänyt ja mies on hoitanut kotityöt. Olet ostellut liikaa, mutta ei se ole mikään syy erota :D Ellet sitten olw ihan todella sairaalloinen hamstraaja ja kodissa ei pysty enää liikkumaan ja elämään. Muelestäni sille kuuluu kotityöt enemmän, joka on kotona. Etenkin jos olet tehnyt useampaa työtä samanaikaisesti. Nämä asiat ovat tietty soittavissa. Suhde voisi ehkä parantua, jos mies menisi töihin. Kyllä suhteessa on aina kaksi puolta. Kaikki ei ole sinun vikaasi. Mies tekee mielestäni väärin kun ei halua käydä keskustelemassa ammattiauttajan kanssa.

Kiitos.

Ei kannata välittää tuon uusfeministi-fetissin omaavan horinoista.

Ymmärrän, että molemmat olette olleet väsyneitä, kumpikin omalla tavallanne. Yleensähän se menee niin päin, että töissä olevat miehet kokevat osansa niin raskaaksi, että oikeuttavat itsensä kokonaan kotitöistä luistamiseen, siitäkin huolimatta, että heillä on vain yksi työpaikka, eikä tarvitse imettä öisin.

Aikuiset ihmiset ymmärtäisivät, että tuo tilanne ja pikkulapsi aika on ohimenevää ja sen jälkeen helpottaa. Todella raukkamaista on jättää toinen yksin lapsikatraan kanssa selviytymään.

Väkisin et toista saa pidettyä, joten anna miehen vain mennä. Ehkä hän tulee toisiin ajatuksiin harkinta-ajan jälkeen tai sitten ei. Keskity sinä omaan elämääsi. Lopeta turha shoppailu ja ala käyttämään rahaa järkevästi. Keskity lapsiisi ja tee omasta elämästäsi sellaista, josta pidät. Unohda mies kokonaan kuviosta hetkeksi aikaa.

Päästä hänet lähtemään. Samalla saat itsekin tilaisuuden oikeasti elää, kun voitten aidosta jakaa vastuuta. Menette nyt ensimmäiseksi lastenvalvojan luo, ja sovitte yhteisuhuoltajuudesta (ainakin alkuajaksi) ja jaatte lasten hoitovuorot. Siitä se alkaa, Sinun helpompi elämä. Eivätkä lapset menetä vanhempiaan, vaan saavat enemmän aikaa myös isältä.

Ei kannata välittää tuon uusfeministi-fetissin omaavan horinoista.

Ymmärrän, että molemmat olette olleet väsyneitä, kumpikin omalla tavallanne. Yleensähän se menee niin päin, että töissä olevat miehet kokevat osansa niin raskaaksi, että oikeuttavat itsensä kokonaan kotitöistä luistamiseen, siitäkin huolimatta, että heillä on vain yksi työpaikka, eikä tarvitse imettä öisin.

Aikuiset ihmiset ymmärtäisivät, että tuo tilanne ja pikkulapsi aika on ohimenevää ja sen jälkeen helpottaa. Todella raukkamaista on jättää toinen yksin lapsikatraan kanssa selviytymään.

Väkisin et toista saa pidettyä, joten anna miehen vain mennä. Ehkä hän tulee toisiin ajatuksiin harkinta-ajan jälkeen tai sitten ei. Keskity sinä omaan elämääsi. Lopeta turha shoppailu ja ala käyttämään rahaa järkevästi. Keskity lapsiisi ja tee omasta elämästäsi sellaista, josta pidät. Unohda mies kokonaan kuviosta hetkeksi aikaa.
Sinun mielestäsi on fetissi, jos esittää eriävän mielipiteen joka ei kohdista syyllisyyttä mieheen vaan naiseen itseensä. Uusfeministit eivät suvaitse kritiikkiä, eivätkä ikinä myönnä naisen voivan olla väärässä. Mies sen sijaan osataan aina syyllistää, ihan kuten sinäkin tässä teet ja lyöt löylyä totuttuun palstatyyliin.

Päästä hänet lähtemään. Samalla saat itsekin tilaisuuden oikeasti elää, kun voitten aidosta jakaa vastuuta. Menette nyt ensimmäiseksi lastenvalvojan luo, ja sovitte yhteisuhuoltajuudesta (ainakin alkuajaksi) ja jaatte lasten hoitovuorot. Siitä se alkaa, Sinun helpompi elämä. Eivätkä lapset menetä vanhempiaan, vaan saavat enemmän aikaa myös isältä.

Miten ap:n lapset saa enemmän aikaa isältään? Isä on hoitanut lapsia. Aikahan vähenee tekivät miten vaan. Miten voit kirjoittaa, että ap saa oikeasti elää? Itse ainakin pienten lasten isänä tahdon elää perhe-elämää, oikeaa elämää lasteni ja vaimoni kanssa. Jos sen menettäisin, ei elämä tuntuisi hyvältä. Miksi automaattina ajatellaan että miehellä on toinen jos jättää vaimonsa?

Yhteistyössä