voiko työhaastattelussa "aistia" että saa sen työn mitä hakee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti jo 2vuotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti jo 2vuotta

Vieras
minulla meni haastattelu hyvin mutta paikan hakijoita useita, ja nyt jahkailen ja mietin että sainkohan sen työn vai en...........

ilmottavat ensi viikon aikana miten käy, mutta sitä ennen se mielessä koko ajan:(

mitä tarkotat sanalla "aistia" jotain selvännäkemistä vai vaan tavallista omaa tunnetta mitenhän käy?

olen mä joskus ajatellut että tein hyvän vaikutuksen työnantajaan kun vähän vitsailin ja hän nauroi,että jäi varmaan mukava kuva minusta ja sainkin paikan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenny:
mitä tarkotat sanalla "aistia" jotain selvännäkemistä vai vaan tavallista omaa tunnetta mitenhän käy?

olen mä joskus ajatellut että tein hyvän vaikutuksen työnantajaan kun vähän vitsailin ja hän nauroi,että jäi varmaan mukava kuva minusta ja sainkin paikan.

heheh juu ihan sitä tunnetta että mitenköhän mahtaa käydä ei mitään selvännäkemiskykyjä minulla ole:)

Mistä sen muka vois tietää saako jonkun työn vai ei?Voihan sun jälkeen olla vaikka kuinka monta hakijaa,jotka tehneet vielä paremman vaikutuksen???

Millähän perusteella valinnat yleensä tehdään?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
kyl mä viimeks tiesin heti et se paikka on mun :saint:

mistä sä tiesit sen? olitko vakuuttunut että työ/koulutus kokemus vai persoonasi ratkasee?

kaikki yhdessä, jotenkin siitä vaan aisti sen, et ei tartte jännätä vaan tietää saavansa paikan, pe oli haastattelu ja ma sain soiton, et paikka on mun

mä olen ollut elämäni aikana 5 kertaa työhaastattelussa ja vain yksi niistä paikoista on jäänyt saamatta

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyl mä viimeks tiesin heti et se paikka on mun :saint:

mistä sä tiesit sen? olitko vakuuttunut että työ/koulutus kokemus vai persoonasi ratkasee?

kaikki yhdessä, jotenkin siitä vaan aisti sen, et ei tartte jännätä vaan tietää saavansa paikan, pe oli haastattelu ja ma sain soiton, et paikka on mun

mä olen ollut elämäni aikana 5 kertaa työhaastattelussa ja vain yksi niistä paikoista on jäänyt saamatta

aika mahtavasti sulla mennyt?ihanko samana päivänä ilmottivat että saat sen hakemasi työpaikan?Itsellä tässä viikonloppu jännitettävänä saanko erään hakemani työn:)Omasti mielestä työhaastattelu meni ihan ok, tosi se oli jatkohaastattelu ja oli tosi lyhyt haastattelu,vähän tuntuu että olis jotain veilä voinut sanoa,mutta jospa ne kaikki sitten tuli jo siinä ekassa sanottua:)

joissakin tapauksisa on mennyt aikaa kauemminkin mut viimeks sain perjantaisen haastattelun jälkeen heti maanantaina soiton et paikka on..

onhan noita hakemuksia tullut elämän aikana laitettua, jotka ei ole poikinu edes sitä haastattelua, vaan on jälkeenpäin tullut kirjettä tai meiliä, kiitos kiinnostuksestasi, mutta valintamme ei tällä kertaa osunut sinuun :xmas:

Toissakerralla ku hain töitä mä aistin sieltä lähtiessäni, että musta tykättiin, mutta et se joku toinen hakija menee vähän edelle.. noin kävi ja paikka jäi saamatta.

Nyt sit viimeks ku hain paikkaa jäi hyvä fiilis ja olin aika varma et saan sen paikan ja siellä mä olen tällä hetkellä töissä :)

Kyllä kai sen voi tuntea, onko haastattelu mennyt hyvin. Mutta se on sitten eri asia, jos on yksi paikka haettavana ja vaikka kymmenen yhtä vakuuttavaa ja hyvää hakijaa, että kelle niistä paikkaa lopulta tarjotaan. Mutta mun mielestä, jos susta tuntuu, että haastattelu meni "nappiin", niin odota soittoa ihan rauhallisin mielin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska:
Joo niin kuin monet vastanneista naisista ovat kertoneetkin että kyllä sen voi "aistia".

jos tietää että homma meni "nappiin" tai että sinusta "tykättiin".

Etenkin sen voi aistia jos muut hakijat ovat miehiä ja sinä ainoa nainen, ja haastattelija/pomo on mies.

Siinä vaiheessa kun Pomo parkaisee/ähkäisee ja tunnet kuinka kuuma lasti purkautuu suuhusi jonka nielet ahnaasti silmääkään räpäyttämättä, voit aistia kuinka mahdollisuutesi paranivat ainakin jos ei nyt muuta. Kai sitä voi "aistimiseksi " sanoa

- "piti" sinusta
- meni "nappiin"
- olit "vaikuttava"
- olit "vakuuttava"

näitä asioitahan sitä katsotaan yleensä :D

Jaska

:laugh:

Yhteistyössä