H
"Harmaana"
Vieras
Siis tilanteeni on tämä: Olen itse toivonut työnantajalta reilusti vähemmän tunteja, kuin aiemmin olen tehnyt. Sopimuksissa on aina lukenut 20 tuntia, mutta käytännössä koko ajan olen tehnyt 25-30 tuntia viikossa. Nyt tietystä syystä haluaisin tehdä vähemmän tunteja ja työnantaja tähän suostui ja teimme sopimuksen 15 tunnista. Nyt kun katson näitä tulevia työvuorolistoja niin tunnit vähenivät kyllä ensimmäisellä viikolla, mutta jatkossa näyttää tahti ihan samalta kuin ennemminkin. Eli sitooko tuo tehty sopimus nyt millään tavalla kuitenkaan työnantajaa vai onko minun tehtävä nuo määrätyt tunnit, vaikka sopimuksessa lukisi mitä?
Joo tiedän, että pitäisi soittaa liittoon, mutta haluaisin lähinnä tietää, onko täällä kenelläkään tietoa tai kokemusta, miten tässä nyt kannattaisi edetä ennen kuin työnantajan kanssa lähden asiasta tappelemaan (ja kokemuksesta tiedän, että tappelu tästä tulee, normaali keskustelu ei toimi).
Joo tiedän, että pitäisi soittaa liittoon, mutta haluaisin lähinnä tietää, onko täällä kenelläkään tietoa tai kokemusta, miten tässä nyt kannattaisi edetä ennen kuin työnantajan kanssa lähden asiasta tappelemaan (ja kokemuksesta tiedän, että tappelu tästä tulee, normaali keskustelu ei toimi).