voinko näin asua?

Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kun mies ei ole lasten isä niin seurustelusuhteena ja erillään asumisena voi huoletta jatkaa niin kauan kuin siltä tuntuu. Minusta tämä ei ole verrattavissa siihen muutaman päivän takaiseen juttuun, jossa aviopari vai oliko se lapsellinen avopari harkitsi muuttoa eri osoitteisiin.

miksi minun olisi asuttava lasten isän kanssa saman katon alla. voin kai seurustella hänen kanssaan, olen siis seurusteleva yh. en keplottele tukia(kun en saa muuta kuin tuon 36e/lapsi), meillä kaksi eri osoitetta, vaikka paljon myös yhdessä olemme. Minä en ymmärrä miksi olisi oikei elää näin jos ei olisi kyse lasten
isästä, mutta isä ei voi asua eri osoitteessa.

se jos mies muuttaa pois ja turhan paljon "yökyläilee" eli joka yö, niin siinä voi olla kikkailun makua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös ihan lakien mukaan toisen asunnossa saa asua yhteen putkeen kaksi viikkoa.

montako päivää sitten pois ennen kuin saa aloittaa uuden kahden viikon jakson? =) Sorry joskus en ymmärrä näitä tämän päivän juttuja, myönnän. Minä en lähtisi miehen kanssa leikkimään kahta kotia ellei olisi toisella työpaikka niin pitkän matkan päässä ettei illaksi kotiin olisi järkeä ajaa

Lumihiutale82...noin voi kyllä asua ja kun siltä tuntuu niin sitten mies muuttaa saman katon alle myös virallisesti. Asia olisi eri jos teillä olisi yhteisiä lapsia tai lapsi olisi tulossa niin sitten olisi fiksumpaa muuttaa samaan paikkaan kirjoille.

No siihen nähden, että mä satuin näkemään sen sun ketjun missä oli ukon kanssa jotain hämminkiä ja sua ehdoteltiin lähtemään turvakotiin turvaan niin kyllä mä ainakin vielä odottaisin ennenkuin saman katon alle virallisesti muuttaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:
kun mies ei ole lasten isä niin seurustelusuhteena ja erillään asumisena voi huoletta jatkaa niin kauan kuin siltä tuntuu. Minusta tämä ei ole verrattavissa siihen muutaman päivän takaiseen juttuun, jossa aviopari vai oliko se lapsellinen avopari harkitsi muuttoa eri osoitteisiin.

miksi minun olisi asuttava lasten isän kanssa saman katon alla. voin kai seurustella hänen kanssaan, olen siis seurusteleva yh. en keplottele tukia(kun en saa muuta kuin tuon 36e/lapsi), meillä kaksi eri osoitetta, vaikka paljon myös yhdessä olemme. Minä en ymmärrä miksi olisi oikei elää näin jos ei olisi kyse lasten
isästä, mutta isä ei voi asua eri osoitteessa.

se jos mies muuttaa pois ja turhan paljon "yökyläilee" eli joka yö, niin siinä voi olla kikkailun makua.

voi olla joo, jos siis oikeasti asuu yhdessä, mutta moni seurusteleva pari yökyläilee paljon toisillaan, eikä tuo edes ole täällä joka yö tai päivä. ja meillä kyllä olen antanut selvityksen kelaan ja sossussakin tietävät kuvion ja neuvolassa, muttei siinä ole mitään ongelmaa, koska minun taloudessa ja minun rahoilla elellään minä ja lapset ja kaikki tietävät että hoidan lapset ja raha asiat hyvin, miehen täällä asuessa oli rahan käytön kanssa ongelmia, miehellä on yhä samaa ongelmaa, mutta se ei enää vaikuta minun ja lasten elämään. ja minä en koskaan haluaisi asua toisen aikuisen kanssa vaikka seurustelisin jonkun muun kuin lasteni isän kanssa en muuttaisi yhteen, kyläillä saisi, niin paljon kun molemmat haluaisivat, mutta mun koti on mun koti.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
tuotahan minäkin olen ehdottanut, mutta ei saa kun minusta on kyse.
minähän en saa muuta kuin haukkuja. tuota minä ajoin takaa, mutta moni tartui pelkästään siihen poste restanteen. siinäkin voi asua.

On eriasia jos miehellä todella on oma asunto jonka kustantaa kuin jos mies asuu vain poste restanttena jossain mistä ei maksa kuluja ja nainen nostaa korotettuja tukia.

voihan se nainenki muuttaa lapsineen poste resanteen. on oikeasti ihmisiä jotka matkustelevat paojo ja heidän ei kanata asua missään , kun voivat postilaatikosta hakea postinsa, elävät matkalaukkuelämää.

ottakaa ne valeanpunaiset lasit pois silmiltänne :whistle:

oli joskus sellainen aika, muistelen, että oikea osoite piti olla jotta ei tullut syytettä irtolaisuudesta. Muistaakos joku muu?

en muista mutta olen kuulluut ja hyvä että on poistettu.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
tuotahan minäkin olen ehdottanut, mutta ei saa kun minusta on kyse.
minähän en saa muuta kuin haukkuja. tuota minä ajoin takaa, mutta moni tartui pelkästään siihen poste restanteen. siinäkin voi asua.

On eriasia jos miehellä todella on oma asunto jonka kustantaa kuin jos mies asuu vain poste restanttena jossain mistä ei maksa kuluja ja nainen nostaa korotettuja tukia.

voihan se nainenki muuttaa lapsineen poste resanteen. on oikeasti ihmisiä jotka matkustelevat paojo ja heidän ei kanata asua missään , kun voivat postilaatikosta hakea postinsa, elävät matkalaukkuelämää.

ottakaa ne valeanpunaiset lasit pois silmiltänne :whistle:

oli joskus sellainen aika, muistelen, että oikea osoite piti olla jotta ei tullut syytettä irtolaisuudesta. Muistaakos joku muu?

en muista mutta olen kuulluut ja hyvä että on poistettu.

miksi?? Perusteletko kiitos!

Yhteistyössä