Voisitko antaa anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisin antaa anteeksi vaikka saattaisin ko. toiminnan pettämikseksi katsoakin. Voisin antaa jopa panemisen anteeksi, kyllä meidän liitto on oltava tärkeämpi kuin yksi pano.

Taitaa kovasti riippua tuo pettämisen raja suhteesta. Me ollaan jo alussa puhuttu siitä, että mikä toiselle on pettämistä. Meillä molemmat oltiin sitä mieltä, että suutelu on jo pettämistä. Eipähän ole tästä erimielisyyksiä =)
Mie oon miettiny, että vaikka olen kamalan jyrkkä pettämisen suhteen, en ole ikinä itse pettänyt ja olen aina ajatellut, että en voisi sitä antaa anteeksi. Mutta toisaalta luulen, että jos mieheni jostain syystä minua pettäisi, niin antaisin anteeksi kuitenkin.. Onneksi ei kuitenkaan (ainakaan vielä) ole tullut tällaista eteen, että pitäisi asiaa tosissaan miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Taitaa kovasti riippua tuo pettämisen raja suhteesta. Me ollaan jo alussa puhuttu siitä, että mikä toiselle on pettämistä. Meillä molemmat oltiin sitä mieltä, että suutelu on jo pettämistä. Eipähän ole tästä erimielisyyksiä =)
Mie oon miettiny, että vaikka olen kamalan jyrkkä pettämisen suhteen, en ole ikinä itse pettänyt ja olen aina ajatellut, että en voisi sitä antaa anteeksi. Mutta toisaalta luulen, että jos mieheni jostain syystä minua pettäisi, niin antaisin anteeksi kuitenkin.. Onneksi ei kuitenkaan (ainakaan vielä) ole tullut tällaista eteen, että pitäisi asiaa tosissaan miettiä.

Meillä ollaan samoilla linjoilla myös, aina oltu. Ja tässä viime aikoina olen usein miettinyt että voisin varmaan antaa anteeksi pettämisen. Mutta nyt kun tämä tapahtui oikeasti, en voi sitä uskoa todeksi ja olo on tosi paska! Suututtaa!

Koska en itse suostuisi missään tilanteessa suutelemaan vierasta miestä, en sitä myöskään toiselta suvaitse. Se on kuitenkin kahden toisesta välittävän ihmisen oma juttu, puhumattakaan pidemmälle menevästä jutusta, historiaa voi olla takana mutta, vain yksi kerrallaan jonka kanssa jakaa kahdenkeskiset jutut.
Halaan kyllä lohtuhalin ja onnitteluhalin, ne ovat ihan eri juttu kuin suuteleminen.

En voisi antaa anteeksi. En varmaan pääsisi asian yli ikinä, vaan miettisin sitä aina. Ja jos toinen ei edes katuisi, niin kyllä se kertoisi mulle ettei se toinen musta enää välitä.

Ilman muuta voisin! Suutelu ei oo pettämistä mun mielestä. Ei toki tavaksi pidä kaikkien suutelemista ottaa. Mutta jos joskus jonkun kanssa suutelee, se ei haittaa. Pelkät pusutkaan ei haittaa. Kunhan niitäkäään ei ota tavaksi. Eikä niistä tarvi mun mielestä huonoa omaatuntoa potea. Asiasta on hyvä keskustella kumppaninsa kanssa etukäteen, missä kummankin raja menee. SMACK!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En voisi antaa anteeksi. En varmaan pääsisi asian yli ikinä, vaan miettisin sitä aina. Ja jos toinen ei edes katuisi, niin kyllä se kertoisi mulle ettei se toinen musta enää välitä.

Mies ei moneen päivään sanonut mitää siihen viittaavaa, että olisi pahoillaan. ja sanoikin että ei tuntunut hirveän väärältä... Sitten kun asiaa tivasin, niin sanoi että olen minä pahoillani.. tosi uskottavaa. ja kun kysyin, että poistaisitko teon jos voisit, niin mutisi vaan jotain ei sitä voi niin ajatella.. ja sitten hiljaa että joo. voi prkl!

En edes usko, että enempää ei ole tapahtunut. Tai en minä tiedä. Jokatapauksessan jos tässä jatkettais niin luottamus on kyllä mennyt ja asia vaivaisi aina :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:

Samaa mieltä olen minäkin, riippuen tietenkin tilanteesta.. kyllä mä uskon et jos oikeasti "vahinko/erehdys" niin ehkäpä sitä tulisi anteeksi annettua jos on katuvainen ja vannoo erehtyneensä ja rakastaa vain minua jne..kukaanhan meistä ei ole täydellinen. toista kertaa en voisi antaa anteeksi. se ei voi mennä enää vahingon piikkiin.

on sanonut, ettei lopettanut suutelua rakkauden vuoksi.. mies siis kuulemma lopetti tuon hommailun. ja tämä jos mikä mua loukkaa kaikkein eniten! ei rakkauden vuoksi, vaan jonkun velvollisuuden tunnon takia...

Katsoisin pettämiseksi. Ehkä antaisin anteeksi, mutta luottamus toisen uskollisuus menisi. Avioliittoa en päättäisi ehkä edes pettämiseen. En vain jaksaisi toista eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mies ei moneen päivään sanonut mitää siihen viittaavaa, että olisi pahoillaan. ja sanoikin että ei tuntunut hirveän väärältä... Sitten kun asiaa tivasin, niin sanoi että olen minä pahoillani.. tosi uskottavaa. ja kun kysyin, että poistaisitko teon jos voisit, niin mutisi vaan jotain ei sitä voi niin ajatella.. ja sitten hiljaa että joo. voi prkl!

En edes usko, että enempää ei ole tapahtunut. Tai en minä tiedä. Jokatapauksessan jos tässä jatkettais niin luottamus on kyllä mennyt ja asia vaivaisi aina :(

no voi höh. vaikuttaa siltä ettei tosiaan kadu, vaan ns. painostuksen alaisena sanoi

En antaisi anteeksi jos mies ei ymmärtäisi että on tehnyt väärin. Jos jälkikäteen katuisi, ymmärtäisi reagointini ja olisi aidosti pahoillaan niin saisi anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on sanonut, ettei lopettanut suutelua rakkauden vuoksi.. mies siis kuulemma lopetti tuon hommailun. ja tämä jos mikä mua loukkaa kaikkein eniten! ei rakkauden vuoksi, vaan jonkun velvollisuuden tunnon takia...

Aika pahalta tuntuu! Sun puolesta... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
En antaisi anteeksi jos mies ei ymmärtäisi että on tehnyt väärin. Jos jälkikäteen katuisi, ymmärtäisi reagointini ja olisi aidosti pahoillaan niin saisi anteeksi.

joo ja mun reagointia mies ihmettelee. ei muka voi ymmärtää, että näin hermostuin asiasta. olenhan monta kertaa sanonut, että vihaan miestä jne. mut ei se tainnut ymmärtää et olen sanonut noin vain sen takia, että olen ollut vihainen, en oikeasti vihaa.... heh, kuulostaa oudolta. kaikenlaista olen siis suutuspäissäni sanonut aikanaan.

miksi muuten mies kertoi koko tapahtumasta, ilman sitä kaikki ois ennallaan. toivooko sitten eroa? kun sanoi myös niin kummallisen lauseen, että mietin että valehtelen että pahampaa on tapahtunut, jotta lähtisit menemään ja olisit onnellisempi.. en ymmärrä tuota?

Yhteistyössä