Voisitko olla miehen kanssa, joka jo alussa ilmoittaa ettei koskaan mene naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei-ex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei-ex

Vieras
Tai kihloihin kanssasi. Hän siis kertaalleen ollut naimisissa noin 15 vuotta. Ero tuli kaksi vuotta sitten heille ja ymmärrän että on liian aikaista ajatella uutta sormusta sormeen, mutta silti. Minä joka en ole koskaan ollut naimisissa, haluan tämän kokea. En kuitenkaan painosta, vaan olen tuonut mielipiteeni esille. Vaan eipä asiasta ole keskusteltu sen jälkeen.

En, ainakaan en olisi voinut silloin kun olin vielä sinkku. Halusin mennä naimisiin. Jos nyt tulisi avioero, saattaisin suhtautua eri tavalla, enkä välttämättä haluaisikaan enää toista kertaa naimisiin.

Voisin, jos ollisin jo vanhempi. Mutta jos ikäeroa on paljon, niin olisi parempi valita joku, jolla on samantapainen elämänkokemus takanaan. Jos haluaisin lapsia, niin silloin jättäisin kyseisen miehen väliin.
Tai ainahan sitä voi yrittää, mutta vastoinkäymisiä ja hankaluuksia on odotettavissa suuremmalla todennäköisyydellä.

Ymmärrän että jos ero on tullut 2 vuott sitten niin ei vielä ole valmis uuteen niin vakavaan suhteeseen. Mutta riippuen omasta iästäni ja muista tilanteista, niin enpä välttämättä jäisi suhteeseen, jos siis itse tiedän että naimisiin joskus haluaisin.

En. Minusta tuo on miehen tapa kertoa ettei aio naimisiin juuri sinun kanssasi. Jotkut miehet on sellaisia, ne saattavat asua jonkun kanssa, tehdä lapsiakin, mutta naimisiin meno on suurin sitoumus, siihen mennään vain sen oikean kanssa.

En voisi. Mahdollisia lapsiakin ajatellen parempi olla naimisissa. Ja onhan se huomattavasti helpompaa olla naimisissa jos jommallekummalle sattuisi jotain, perintöasioitakin kun miettii.

En. Minusta tuo on miehen tapa kertoa ettei aio naimisiin juuri sinun kanssasi. Jotkut miehet on sellaisia, ne saattavat asua jonkun kanssa, tehdä lapsiakin, mutta naimisiin meno on suurin sitoumus, siihen mennään vain sen oikean kanssa.

Näin se on, kokemusta riittää. Ex-mies vastusti aviota koska se on hänen mielestä vanhoillinen instituutio eikä kerro mitään suhteen jatkuvuudesta, ja ettei ymmärrä miksei ihmiset voisi olla avoliitossa yhtä onnellisia, jos ei enemmänkin. Kas, kun erosimme niin kiireesti naimisiin uuden kanssa ja lapsi alulle. Erona tässä, että oli ensimmäistä kertaa tosissaan rakastunut.

Löysin minäkin sitten oman "tosirakkauteni" joka kosi minua puolen vuoden seurustelun jälkeen. Tuntuu hyvältä.

Kaikki on tietysti aina tapauskohtaista, mutta minulle aikanaan mies ilmoitti ettei a) koskaan mene naimisiin, b) hanki eläimiä tai lapsia ja c) osta ok-taloa. Nyt vuosia myöhemmin olen naimisissa samaisen miehen kanssa ja asumme rivitaloasunnossa (ei vielä sentään siis sitä ok-taloa;) koiran kanssa ja lapsi on kovasti toivottu. :) tässä tapauksessa mies oli toki vielä alle kolmikymppinen noita vannoessaan ja iän karttuessa mieli alkoi muuttua. Eri juttu voi olla miehillä, jotka ovat käyneet sen kaiken läpi jo kerran. Siinä tapauksessa miettisin varmaankin, onko mies sellainen, jonka vuoksi olen itse valmis luopumaan häähaaveistani.

Se olisi vain plussaa, sillä itse en ole ikinä haaveillut häistä enkä siis naimisiin erityisesti halua.

Jostain syystä vedän kuitenkin puoleeni niitä miehiä, joille se naimisiin meneminen on joku isokin juttu ja etappi elämässä. :headwall:

Hälytyskellot alkaisivat soida. Miettisin, että mitä mies haluaa minusta. Kenties pelkkää viihdykettä. Nämä ajatukset johtuvat siitä, että miehen kaveri erosi pitkästä yli 15 vuotta kestäneestä suhteesta. Tämän jälkeen kaveri on pyöritellyt naisia, joita on samaan aikaa useita kierroksessa. Naisparat luulevat olevansa ainoita ja varmaan säälivät miestä, jonka ex on niin hirmuisen kauhea.

Yhteistyössä