Voisitko olla miehen kanssa, joka jo alussa ilmoittaa ettei koskaan mene naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei-ex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisin. En itsekään halua enää naimisiin, kerta riitti. En halua edes avoliittoon ennen kuin lapset ovat muuttaneet pois kotoa (n. 15 vuotta menee ehkä siihen aikaa).

Voisin kuvitella. Mutta ehkäpä sitten en, jos se itselleni olisi todella tärkeää.

Mutta ymmärrän miestä, jos hän on naimisissa ollut ja ero tuli, niin miksipä enää mennä naimisiin, kun sillä ei todistetusti hänen kohdallaan varsinaista merkitystä sitten ole. Itse olen sitä mieltä, että naimisiinmeno on once in a lifetime -juttuja.

[QUOTE="vieras";29173909]Voisin. En itsekään halua enää naimisiin, kerta riitti. En halua edes avoliittoon ennen kuin lapset ovat muuttaneet pois kotoa (n. 15 vuotta menee ehkä siihen aikaa).[/QUOTE]

Lisään ylläolevaan vielä, kun joku mainitsi tuolla tuon perimysasian. Itse ainakin haluan lasteni perivän minut eikä esim. mahdollinen tuleva mieheni. Oletan, että 4-kymppinen mies on saanut elämänsä siihen kuntoon, ettei tarvitse 40 vuoden kuluttua perintöäni turvakseen. Jos tästä joskus vielä parisuhteudun, niin taloudet pidetään isoilta linjoiltaan ehdottomasti erillään.

Vaikka itse en pidä avioliittoa sinänsä tärkeänä, tuo asenne ja sen julistaminen heti tutustumisen alussa viestittäisivät minulle, että mies ei ole pohjimmiltaan kovin kiinnostunut minusta. Kuka tosissaan rakastunut ihminen sanoisi tuollaista ihastuksensa kohteelle? Eli multa menisi kiinnostus tuossa vaiheessa.

Jos nyt eroaisin, ei minulla olisi mitään halua uuteen avioliittoon. Jonkunlaisen suhteen voisin kuitenkin haluta jossain vaiheessa ja tuollainen "sitoutumiskammoinen" sopisi minulle hyvin. En haluaisi edes saman katon alle muuttaa. Mutta lapsia en lähtisi tuolla asenteella varustetun miehen kanssa hankkimaan.

Voisin.Sormus on vain hely,joka ei merkkaa mitään oli sitä sormessa tai ei.

No oletpa hölmö. Ei naimisiinmeno pakota pitämään helyjä sormissa. Avioliitto on juridinen sopimus ja turvaa puolison tulevaisuuden mikäli jotain tulisi tapahtumaan (esim kuolema tai ero).

En koskaan suostuisi sitoutumaan ihmiseen, jolla ei ole selkärankaa allekirjoittaa virallista paperia suhteesta. Avioehto on minulle myös ehdoton (omaisuus jaetaan tasan, mutta perintöomaisuus pysyy saajalla).

Yhteistyössä