Voisitko sinä hoitaa mummona 4 lastenlasta kerralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettymysssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettymysssss

Vieras
Mietin vaan kun meidän lapsia ei oteta koskaan kerralla hoitoon, edes yhdeks yöks..

Ikää lapsilla kuitenkin jo 12, 11, kohta 5 ja kohta 3

Eli ei noita isompia tarvitsisi varsinaisesti hoitaa... JA oikeesti ovat tosi helppoja lapsia kaikki, syövät hyvin, käyttäytyvät hyvin jne..

Eli me ei oikeastaan olla miehen kanssa koskaan kahdestaan, ku ei viitti nähdä sitä vaivaa et vei yhden tonne toisen tonne, kolmannen tonne jne..
Liikaa hommaa....

Nytkin olen odottanut et anoppi kun on luvannut viedä jokaisen kerrallaan mökille, et koska vie ton nuorimman... ku viime keväänä ei viennyt, kun oli vielä vaipat..... nyt nuorin on ollut vuoden ilman vaippoja, mut eipä ole päässyt hoitoon...

Mä oon niin kateellinen niille joiden isovanhemmat haluaa lapsia hoitoon......... :(

JA kyllä, ite oon kolme nuorinta tehnyt, ite valinnut tän elämän, mut jotenkin sitä toivoi, kun itsekin on ollut usein isovanhemmilla, et omat vanhemmat olis ees jotenkin ollut samanlaisia kuin omat vanhempansa.. mut ei ei..

SEn mä oon päättänyt, et jos terveenä pysyn, ja lapsenlapsia saan, ni kyllä niitä pyydän hoitoon, useemmine kuin kerran vuodessa...

No mut eikös ne isovanhemmat kuitenkin hoida niitä lapsia, vaikka eivät kaikkia kerrallaan hoitoon ottaisikaan.

Sorry, mutta mielestäni tässä tilanteessa vingut ihan turhasta!!

Meiän äiti hoitaa omaa 4 veetä ja samassa syssyssä siskon 4kk, 1,5v ja 3veetä :) Mutta on kuulemma aika rankkaa.

En mä ymmärrä miks tuon ikäisiä ei voi ottaa kaikkia kerralla, eihän noissa ole mitään ns hoitamista. Kattaa pöydän vähän isommalle porukalle.

Mutta jokaisella on oikeus myös kieltäytyä ja tehdä omat päätöksensä oman jaksamisensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
En mä ymmärrä miks tuon ikäisiä ei voi ottaa kaikkia kerralla, eihän noissa ole mitään ns hoitamista. Kattaa pöydän vähän isommalle porukalle.
.
Mulla ihan se syy, että olen suunnitellut muuttavani kaksioon, kunhan tuo kuopus muuttaa omilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Meillä ei ota kahtakaan kerralla hoitoon. Eli harvassa on miehen kanssa ihan kahenkeskinen aika meilläkin..

Meillä sama. Tulee kuulemma liikaa melua. Vähempi olis tekemistä jos olis useampi lapsi samaan aikaan hoidossa, kun olis lapsista seuraa toisilleen.

Mun ja siskon lapset on usein meidän äitillä ja isällä samalla kertaa, öitäkin yleensä. Niille on siellä jokaiselle oma sänky ja ne saa mennä sinne ihan millon vaan.
Siskon lapset on 16 ja 14 ja mun 9 ja 4.

Oikeesti, ehkä ihanin juttu ikinä, että mulla on semmonen äiti. :heart: Ja että serkut on keskenään aika läheisiä sen takia.

Mun äiti ja isä on yli 60 molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
.
Mulla ihan se syy, että olen suunnitellut muuttavani kaksioon, kunhan tuo kuopus muuttaa omilleen.

No juu :) Siinä on hyvä syy!

JA kuten sanoin, itse olen valintani tehnyt, itse hoidan lapset. :)

JA ei ole pakko ottaa yhtään hoitoon, jos ei taho :)

Mutta sanotaan siis näin selvennykseksi, nuorin on ollut hoidossa viime kesänä yhden yön, mun äidillä. Ei koskaan missään muualla. Ja tuo toiseksi nuorin on ollut hoidossa anopilla yhden yön, viime keväänä viimeks.. isommat sitten syksyllä viimeks.

Eli eivät nyt siis kovin usein pääse hoitoon..

Mä oon vaan pettynyt, ei sen kummempaa...... ei täs muuta.......

riippu paljon siitä missä sillo mummona asun ja minkä ikäinen/kuntoinen olen ja minkä ikäisiä hoidettavat lapset ovat.

Meillä lasten mummo, alle 60 sairaseläkkeellä, hoitaa yhdessä pappan kanssa lapsiamme tarviattaessa. Tosin niitä on vain kolme, 5v, 4v ja 9kk.

mä oon joskus hoitanu6 lasta.. ikäjakauma 6kk, 4v,5v,7v ja 2x 8v.. mun duunin jälkeen tuli isovanhemmat hoitaa osaa ku lähdin oman kanssa pois ni päivitteli kuinka mä sain ne ees 10m säteelle pysymään:D

Ja siis kotiin mielelläni ottaisinkin ne hoitajat, ni ei tarvii raahata kaikkia tavaroita mukaan ;)

Mutta eihän tässä mitään, kohtahan nuo isommat on niin isoja, et ne voi hoitaa pienempiä yhden yön, et päästään tuulettumaan :)

minun äitini ottaa minun pojan ja veljeni kolme tyttöä kaikki aina yhdessä "hoitoon". Poikani on 2v9kk ja veljeni tytöt 12v, 11v ja 10v. Äitini ei kertomansa mukaan joudu tekeen muuta kuin ruokkimaan lapseni/lapset. Olivat nukkuneet kaikki yhdessä lattialla ja kikattaneet kunnes nukahtivat.

Kesäksi on tilannut kaikki lapset yhdessä viikoksi saareen juhannuksen jälkeen telttailemaan mummin ja vaarin kanssa. Äitini on huippu mummi ja vaari yhtä huippu vaarina!!

Yhteistyössä