[QUOTE="alma";27218309]Helsingin keskustassa on ihan yleisesti toi tilanne, että vähänkin isompien asuntojen vuokrat on "liian" halpoja. Eli monella on varaa asua siellä vuokralla, muttei välttämättä ostaa omaa. Varmaan olisi tavallaan järkevämpää ostaa asunto jostain lähiöstä, mutta ymmärrän hyvin, että kaikki ei halua niin tehdä. Ei se raha mene mihinkään kankkulan kaivoon, jos kaupunkiasumisesta nauttii.[/QUOTE]
Eli tämän maan laskutaidottomat vuokraisännät ovat keskittyneet omistamaan Helsingin ydinkeskustan luukkuja? Tiedätkö, tämä on todella vaikea uskoa. Niitä luukkujahan omistavat yksityishenkilöiden lisäksi suuremmissa määrin mm. vakuutusyhtiöt ja erilaiset säätiöt. Näissä molemmissa on vuokraustoiminnan osaamista runsaastikin. Ja perikunnissakin yleensä ainakin joku on perillä normaaleista markkinavuokrista.
Jos nauttii kaupunkiasumisesta, mutta vuokraaminen on todellakin ainoa tapa tyydyttää tämä tarve, niin eipä sille kai sitten mitään voi. Todella kalliiksihan tuollainen rahan haaskaaminen tulee vähänkään pidemmällä aikajänteellä, mutta eihän se tietenkään välttämättä kaikkia puristele. Paitsi sitten vanhana, kun se asuminen pitääkin maksaa työtulojen sijaan eläkkeellä tai työajan säästöillä...