VVV vauvojen vessaviestintä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuukkoSuulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvin toimi siihen asti kun tyttö ei enää malttanut istuskella potalla, oppi pomppaamaan pystyyn joten nyt täällä on 1v 4kk pottaa pyörittelevä pikkuneiti :D Ehkä kohta alkaa onnistua muukin kuin suihkun lattialle lorottaminen :D

:D oliks vessaviestinnän aikaan sit aina tapana sulla käyttää pottaa? kui sitä osaa sihdata ellei sit anna tulla siin vaiks lavuaarin päällä? Mites kakan laita sit? ja onks vain et pisss pisss sanotaan silloinkin sit? :D oon vähä ulalla mut kovasti kiinnostais toi et jos täs joskus raskautuis ni sit jos tollast koittais :)

Juu potalla kannattelin tyttöä ja aloitettiin 4kk iässä. Sujui hyvin kun osasi ennakoida millon pissa tulee ja kakankin teki usein samalla. Nykyäänkin kyllä osaan ennakoida milloin pissahätä on (arvio, esim. aamulla, ennen päiväunia jne) mutta tyttö ei malta potalla istua toimituksen aikaa :D

Mua harmitti kun en aloittanut heti vastasyntyneen kanssa, tyttö kun lorotteli ja kakkaili lähes aina vaipanvaihdon yhteydessä eli ilman vaippaa ollessaan, eikä tää hoksannut että sehän on ihan luonnollista kun neiti ymmärtää sen tehdä :)

juu mäki miettiny et tota ois iha kannattavaa yrittää jo vastasyntyneellä.. huimat säästöt tulis rahallisestikin sit. Kuis usein tuli lattialle tms. et sit piti siivota? Ja entäs kauppareissut sun muut?

Ja sitäki mietin et jaksaisko sitä vahdata sit ku ois muutenki väsyny.. et rupeisko sitä sit vain vaippoja käyttään lapsella ku ite jaksais enää kahtella et millo tulee ja varsinki jos usein ei sit kerkee viedä potalle tms.

Kestovaippojen kanssa oli helpompi seurata ja pitää harsoa varmuussuojana.. parhaimpina päivinä kastui vaan yksi vaippa ja joskus ei yhtään :o Kauppareissuilla yms tyttö ei nykyäänkään oikeastaan pissaile. Ei se niin hirveästi sitä vahtaamista tarvitse mitä vois luulla. Nyt yritetään aktiivisesti jaksaa pyöriä ton potan kanssa että saa nähdä mitä tuleman pitää :D

Ai niin ja tyttö oli yökuiva pienempänä kuukausitolkulla, sitten alkoi heräillä pissaamaan vaippaan ja nyt taas on alkanut olla yökuiva, mutta useinkaan ei kerkeä viedä aamulla potalle kun neiti herää huutamaan märkää vaippaa.

mun mielestä toi on turhaa. kun vaipan vaihtaa usein ni se on siinä. turhaa hommaa itelleen. mutta jokainen toki tyylillään,itse en tuohon rupea. itse rupeen laittaan lasta potalle kun se on halukas ja valmis.

jos haluaa nähdä vaivaa niin mikäs siinä. me ollaan niin meneviä et saatas muuten jäädä kotiin pissattaan ja kakattaan vauvaa. ja mun mielestä ihan vauva ei oikein tiedä olla valmis. jos sen vaipan vaihtaa usein ja heti kun kake on tullu ni ei se kerkee siitä kärsiin. meillä ei poika pissaa eikä kakkaa ilman vaippaa vaikka pitkäänkin on vaipatta saamassa ilmakylpyjä.

juu eiköhän se lähde siittä itestään jos on vaippa johon voi antaa tulla mut sit mieluummin potalle tekee.. mietin vain tuota iha pikkuvauvojen vessaviestintää etenkin. Ja mun mielest se kyl on ihan järkevää ja siin säästää rahaakin. Oppis lapsi hyvinki pian kuivaks ja se ois vaa positiivista mu mielest :)

Sehän ei ole mielipidekysymys, Suomessakin on aikoinaan pissateltu vauvoja ja yhä pissatellaan niissä maissa joissa kertakäyttövaippa-kulttuuria ei ole iskostettu ihmisten mieleen ja luonnolliset asiat sivuutettu täysin :whistle:

ja siinähä se idea on et sitä vauvaa tarkkailtais ja sit pisss pisss sanottas sillo ku tulis ni siittähä se oppis :) mu mielest iha mielenkiintonen vaihtoehto tuokin, siis vessaviestintä kaikkien kestovaippojenkin rinnalle.

se on edelleenkin jokaisen oma asia miten toimii vauvojensa kanssa. mun mielestä se on turhaa ja teidän mielestä vaippojen pito on turhaa. näistä ei voi kiistellä. se mikä on joillekin hyvä ei oo toisille hyvä. eikä kaikki vaipattomat vauvat opi aikasin kuivaksi ja jotkut vaipalliset taas oppivat tosi nopeesti kuivaksi. serkkuni oli vaipallinen ja oppi kuivaksi vuoden ikäisenä. mikä sit on luonnollista ja mikä ei. eiköhän esiisämmekin jonkinlaista kääröä laittanu vauvojen alapäänsuojaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja haavekuva:
ja siinähä se idea on et sitä vauvaa tarkkailtais ja sit pisss pisss sanottas sillo ku tulis ni siittähä se oppis :) mu mielest iha mielenkiintonen vaihtoehto tuokin, siis vessaviestintä kaikkien kestovaippojenkin rinnalle.

mielenkiintoinen se kyllä on. mun hoitohevonen pisaa kun sille viheltää. erittäin hyvä homma =)

toki on mielipideasioita :) Itselleni on kaikki ihan ok, eli siis kukin tekee miten tykkää lastensa kanssa mutta alkanut vain kiinnostaa tuo enemmän kun siitä olen jotain lukenut. Ja voihan se olla et sit ku sais lapsen ni ei sellaista enää yrittäiskään ja olis vain kestovaipoilla.. saa nähdä. Jos ny sais ees semmosen pikkusen täs joskus :heart:

Meillä kokeiltu vastasyntyneestä asti, ja lapsi oli päiväkuiva 1v2kk ikäisenä. Yhtään vahinkoa ei sattunut 1v4kk iän jälkeen päivällä. Ja 2v yökuiva.

Kaikkien lasten kanssa on pissitetty aina vaipanvaihdoilla lavuaariin jo ihan pienestä, ja myöhemmin pönttöön/pottaan. Usein on sitten vaippa ollut kuiva kun on menty vaihdolle, ja lapsi on pissinyt vasta kun vaippa on otettu pois. Tietty jos tunteja pitää käymättä vessassa, niin kastuuhan se vaippa.Ja tämä siksi, että on mukavampi pitää lasta kuivissa kuin märissä vaipoissa ja vaatteissa. En itsekään haluaisi olla tavara housussa, vaikka vaippa imisi miten hyvin ja pitäisi sisällään isojakin määriä.
Aikasin ovat aina oppineet kuivaksi, yhtä lukuunottamatta , jolla on ilmeisesti hormonaalinen ongelma yökastelun kanssa.

kuka helvetti ny lasta pitää märissä vaipoissa??
kai ny kaikki tietää miten usein vaippa pitää vaihtaa. ei ne niin kalliita ole että voi vaihtaa vaan 3 kertaa päivässä ja muuten antaa lla märissä. ei ei ei.

juu mäki uskon tuohon et se olis hyvinkin normaalia ja luonnonmukaista.. iha samal taval ku mun mielest kuukautiskuppi on paljo parempi vaihtoehto kuin siteet tai tamponit. Tällein aiheesta poiketen mut silti :) paljo mukavampi olla puhas ja kuiva koko ajan :) :D

Tässä on hyvä linkki vauvojen vessähätäviestinnästä http://www.voima.fi/content/view/full/611

Olemme ajatelleet kohta syntyvän esikoisen kanssa kokeilla miten toimii. Se vain vähän huolettaa, että jos on tilanteita (esim matkalla), jossa ei ole mahdollista päästä pissalle lapsen viesteistä huolimatta, niin "kärsiikö" vauva normaali vaippaanpissaajaa enemmän märistä vaipoista?

kiintoisa linkki.. jatkanpa sen lukemista :) lisää vain kommentteja ja ajatuksia vessaviestinnästä ja etenkin ihan pikkuvauvojen kans et miten on toiminu :) lähinnä kokemuksia, ei niinkään niitä pelkkiä uskomuksia ja ennakkoluuloja kiitos..

Yhteistyössä