Wish a Baby 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Outi, paljon onnea plussasta! Toivottavasti isäsikin vointi kohenee pian ja hänkin saa pitää vielä pikku-Dieteriä/Helgaa ;) sylissään.

Syysmarja, raskaus on sujunut vallan mainiosti sen alun hematooma-ongelman jälkeen. Tai siis, vaivoja on vaikka muille jakaa, mutta toisin kuin ekassa raskaudessa näihin on jotenkin tottunut. Kehon muutokset eivät tunnu niin mullistavilta tällä kertaa, vaan jotenkin tutuilta. Jalat turvoksissa, lonkkia särkee, väsyttää... Eli sitä samaa vanhaa. =)

Kävin tuolla uusia yrittäjiä huhuilemassa ja tänne ohjattiin ystävällisesti.. Kiitos siis kutsusta. :D

Meille tää on täällä vielä kovin uutta tämä "yritystouhu" kun vasta yhteisesti sovittiin että vauva on tervetullut jos niin mukavasti käy. En tiedä sitten että voiko sitä varsinaisesti vielä edes sanoa yrittämiseksi, ehkä ennemmin että "toivotaan että tärppää".

Ikää on siis 25, miehellä 27. Molemmille tulokas olisi ensimmäinen. Vauvakuume on ollut mahdoton jo kauan, molemmilla tahoillaan ja tätänykyä yhdessä. Yhdessä oltu "vasta" reilu puolivuotta. Kuitenkin tuntuu että tunteet ovat voittaneet järjen 6-0, kun kaikkien standardien mukaan pitäisi ensin olla monta vuotta yhdessä, naimisissa, omakotitalo (oma, ei pankin), farmarivolvo (oma, ei rahoitusyhtiön) ja kultainennoutaja, vakkariduuni, hyvä palkka jne.. Tuota kaikkea jos lähtisimme tavoittelemaan ennen kuin lasta saisi suunnitella niin ehtisimme täyttää 50 ja jäisi ne lapset tekemättä..

En kerennyt teidän muiden historiaan vielä kummemmin tutustumaan, mutta plussanneille onnea, jännääjille onnea ja yrittäjille.. no, onnea. :D

Huhhuh! Täällä sitä taas ollaan, pitkästä aikaa! Oma kone on edelleen pois pelistä, valtasin miehen työkoneen, kun teitä alkoi jo olla niiin ikävä! =) Lomaa on vielä tämä viikko.

Kiva! Uusia on taas liittynyt joukkoon! Tervetuloa siis Kissimissi, Peppi ja Sirppana!!

Outille hirrrrrmuisesti onnea plussasta!!! Peukutan tästä eteenpäin non-stoppina, että tämä raskaus sujuu hyvin!!! Uskotaan nyt vaan siihen että sujuu. *Ottaa päättäväisen asenteen yrittäen tartuttaa sen Outiinkin.* Hienoa, että pystyit menemään isän tueksi sinne ja hyvä että vointi on jo parempi! Voimia myös siihen tilanteeseen!

Helmiina!!! Jännältä kuulostaa!!! Peukut on pystyssä myös sinua varten!!! bd bd bd bd Taas kerran ihailen tuollaista luonteenlujuutta. Mulla ei hermo kestäisi odotella testauksen kanssa viikonloppuun!

Mä olen viimeaikoina ollut niin pahasti nettipimennossa, etten ole huomannut tuollaista häiriköintiä täällä sivustoilla, onneksi. Toivotaan nyt että tää meidän ketju saisi olla rauhassa tuollaisilta idiooteilta! Minttu, koita olla välittämättä, vaikka uskon kyllä että tuollaisesta tulee paha mieli. Meidän kaikkien mielestä sä olet kuitenkin tosi hyvä tyyppi, älä usko muita!!! =) Ja sitten vielä neuvolassakin oli joku Nuija vastassa. Toivottavasti sun ei tarvi käydä samalla tädillä koko raskausaikaa!! *hali*

Lopuksi täältäkin ).( Meille ei tullut baby made in USA. =( Lauantain olin polttareissa, joissa mukana oli muutama raskaana olevakin, ihastelin vatsoja ja kuuntelin juttuja haikeana "voi kunpa meillekin pian". Sunnuntaina täti sitten päräytti kylään melkein heti kun olin kotiutunut. Veti kyllä mielen matalaksi. =( Ensin olin päivän tosi huonolla tuulella ja illemmalla sitten en enää jaksanut, vaan repesin itkemään. Mies oli ihan hädissään, että mikä mulla nyt on. Kun sitten kerroin mitä mielessä liikkuu, lohdutti ihanasti, että pitää nyt vaan taas yrittää kovemmin, ja jos sitä omaa ei tule, niin onhan niitä keinoja saada lapsi kuitenkin!!! (niisk, vieläkin liikutun kun ajattelen asiaa) Tää oli eka kerta kun mies sanoo mitään tuon suuntaista!

Eipä tässä tämän kummempia, taidan lähteä nauttimaan viimeisistä lomapäivistä ulos aurinkoon!

Kp 4/26-27 (Tää kierto oli siis vaan 26, pientä tuhrua tuli jo kp 23 lähtien, ei hyvältä kuulosta...)

Moikkelis moi tytsyt!!!

Aquastakin oli kiva kuulla, itselläkin siis olisi rv 14 menossa, jos kaikki olisi hyvin....*huoh*

Eilen sain kuulla, että hyvä ystäväni oli myös kokenut keskenmenon, rv 9 ja nyt joutuu kaavintaan, sikiö kuollut ja vastasi rv 7...näin se elämä vain heittelee ja välillä vähän kovaakin vastatuulta on edessä, mutta yhdessä täältä selvitään ja potkitaan pahat olot ja tuulet pois, eiks jeh?!?!

Sirppana, tervetuloa joukkoon ihanaiseen!!! Hyvän ketjun valitsit, meitä on täällä niin sekalainen joukko, että sunkin elämäntarina kuulostaa jo "tutulta" sillä parilla muullakin oli suht tuore suhde, ja vauvaa silti jo yritellään/mietitään ainakin ;)
Laitathan itsesi tuohon listan jatkoksi :)

Eihän lapsen saantia/yritystä voi ajatella vain niin, että sitten kun KAIKKI asiat ovat kunnossa (auto, talo, työ, mahd elukat, naimisissa ollaan, suhde kestänyt väh. 10 vuotta....), olisi lapsen vuoro -NOT!!!!! Eihän elämää voi suunnitella aivan niin täydellisesti, ja tosiaan sitten jos yrittämistä ei palkitakaan mitenkään ihanasti -eli plussalla :) -niin mitäs sitten. Ensin olet odottanut kaiken tulevan täydelliseksi ja sitten kun yritetään, ei mitään kuulukaan. Hoitoihin pääset mahdollisesti ehkä vuoden päästä...

Nyt joku varmana sai herneen nenuun, sillä onhan myös totta, että lapsen on parempi elää ja kehittyä sellaisessa ympäristössä, missä vanhemmat itsekin haluavat/ovat onnellisia..eli raha tuo jotain turvallisuudentunnetta, samoin EHKÄ (!!!!) pitempi suhde, mutta lyhyessäkin suhteessa saattaa olla enemmän rakkautta/hellyyttä/iloa... kuin pitkään kestäneissä, vakiintuneissa suhteissa.
Jokainen tehköön niin kuin haluaa, itsellä ainoa periaate oli naimisiin meneminen, josta kohta jo vuosia ja yritys alkoi siltikin vasta kesäkuussa joka sittemmin päättyi keskenmenoon.

Jokainen siis taaplatkoon tyylillään, ja meidän oma ketju ei ainakaan missään nimessä tuomitse ketään, kaikki otetaan ilolla vastaan ja jokaista tuetaan ja kannustetaan yhtävertaisesti, oli sitten seurustelun alkuvaiheessa tai naimisissa, nuori taikka vanha, ikään ja sukupuoleen katsomatta, vai mitä tytöt!!!????? =)

ON: kp nyt.....*tarkastaa kalenterista...21/30?...niin tietty ku eilen oli 20...hölmö!!!* Mitään tuntemuksia ei siis mihinkään suuntaan ole, nyt on tuo alavatsa kipuillut/tuntunut ikävää "polttelua" vatsan sisuksissa, mutta olen senkin laittanut ruokavalion piikkiin ;) Tätä kiertoa siis takana kolmisen viikkoa, jos vielä pari viikkoa jaksais odotella, niin sitten jos tätiä ei ole kylään kuulunut, niin testaan. Ja hei, mulla on taasen alaselkä aavistuksen kipeä...kuten oli pari kk sitten samoin ennen plussan tekoa *hmmmmmmmm*

Ketäs me nyt sitten jännätään?? Judykö oli kierron loppuvaiheessa? Ja helmiina? Kp:t taasen näkyviin!

Missäs muuten Pp on??? Ja muut meidän jäsenet? Laittakaas edes jotain infoa, ettei tarvi vallan huolestua :)

Viivi: voimahalit tädin selättämiseen.... *halaa kamua tosissaan niin kovaa rutistaen, että melkein happi loppuu...*
Usko pois, kovalla sisulla ja pöllyttelyllä me kaikki saadaan se plussa vielä tikkuun!!!! Asennetta peliin nyt ja tohinalla kohti uutta kiertoa ja uutta yritystä ;) ja kohtahan se täti onkin jo selätetty, että voitte taasen aloittaa "harjoitukset" ;)

Halauksia Viivi!! Eipä voi kun vain sanoa, että tiedän tunteen. Tällekin kierrolle on jo yhdet itkut itketty ja toivottavasti ei toisia tulisi...

Kiva kun Sirppana löysit itsesi tähän ketjuun. Ei tarvinnut kauan houkutella... ;) Meillä oli myös vajaa vuosi seurustelua takana, kun "yritys" aloitettiin. Munkaan mielestä ketään ei saa mennä arvostelemaan näiden päätösten takia. Mulla esim. on yksi kaveripariskunta, jotka olivat olleet useamman vuoden yhdessä ja asiat eivät menneet kovin hyvin. Ja he päättivät sitten, että lapsi olisi suhteen pelastus. No, kuten arvata saattaa, päinvastoin kävi... Ja siitä rahasta ja vakkaripaikoista... Itsekin olen tälläinen epämääräinen yliopistotutkija, jolla on vain määräaikaisia työsuhteita (kymmenes määräyskirja eli työsuhde menossa...). Tälläkin hetkellä työsopimus on vain tämän vuoden loppuun. Mutta onni on se, että niin kauan kuin teen väitöskirjaa, pitävät minut mielellään täällä, joten en ole kovin huolissani.

Judylle peukkuja!! Mitenkähän meidän käy..? Mulla on nyt siis kp 33/27-30 (8. terojen jälkeinen päivä). Ja Viivi, asiahan on myös niin, etten uskalla tehdä sitä testiä. Pelkään koko ajan, että noi terot on vaan sotkenut mun elimistön...

Kiitos Helmiina! Jännittää kyllä hurjasti. Välillä toiveikkaampi ja välillä taas ei niin toiveikas olo. Syysmarja pyysi Kp:t näkyviin, eli mulla 35/26-32. Oon lukenu tuolta että monilla jopa 40 ja ylikin kiertoja pillereiden lopetuksen jälkeen, eli kärsivällisyyttä tarvittas :o)

Tää on siis meidän eka yrityskierto (laitoin siihen ekaan listaan tiedot, mut joku ei sit vissii päivittäny niitä enää) ja annoin kaksien luomujen tulla renkaan pois ottamisen jälkeen (otin pois 05/06). Toinen kierto oli 26 ja toinen 32..eli nytkin voi olla ihan mitä vaan. Mutta kiitos jos jaksatte pitää peukkuja :D <3

Judy, mulla on ollut tasaisesti 27-28 kaikki kierrot pillereiden lopettamisen jälkeen yhtä lukuunottamatta (35). Nyt syön siis toista kiertoa teroja, joten en tiedä, minne kierrot asettuvat. Viimeksi menkat alkoivat siis 5 päivää viimeisestä terosta. Olen yrittänut käydä lukemassa muiden kokemuksia, mutta ei niistä ole oikein mitään hyötyä. Oireita ei ole, paitsi edelleen arat nännit. Ainoa, mikä oikeasti nostaa toivoa on tuo la-su ollut aivan pienen pieni tuhruttelu, aivan niinkuin täti olisi yrittänyt tulla...

Heippa!!!

En muista koska olen viimeksi kirjoittanut ja että mitä silloin kirjoitin, mutta...

Tervetuloa uusille =)

Helmiinalle kiitos huomaamisesta ;) mukavaahan se on että saadaan jotain tuloksia lähiaikoina... *niitä odotellessa* Ja täällä kanssa jännätään sun puolesta,toivottavasti plussa pärähtäisi. Kuinka mones kierto sulla terojen kanssa? -Itse söin kaksi vai kolme kiertoa ja kierto tasaantui 27 päivään mutta olis vissiin pitäny syödä kauemminkin ku nyt on taas tää kierto venähtäny jo kp36 eikä menkoista vielä tietoakaan =(

Ompulle pahoittelut menkoista =(

Syysmarjalle tervetuloa takaisin kesälaitumilta, se on joulu ennen kuin huomataankaan ja joululoma siinä samassa ;)

Outille voimahali pohjoiseen. Hyvä että isäsi on jo paremmassa kunnossa. ~voimia~ Ja suurensuuri hali plussasta *ihanaa :)*

Tyrnille tsemppiä lääkäriin!

Viiville pahoittelut menkoista, tiedän vallan hyvin tuon tunteen. Että se sapettaa ja mullakin on nyt viime kierroissa tullut toi itku joka kp1 ilta. Onneksi on rakas mies ja isolämminturvallinen kainalo missä on hyvä kyynelehtiä. Tsemppiä teille ja tsemppiä meille->KYLLÄHÄN ME LAPSI VIELÄ "TEHDÄÄN"!!!! Eikö ;)?

Judylle plussatuulia*puuh, puuh*

(.) Kp36(heh, toistan itseäni) ja ihan ihme olo. Ei mitenkään menkkamainen olo mut ei kyl ihan normaalikaan... Mietin tossa et pitäiskö kuitenkin yks testi viä tehdä mut sit ajattelin et mitä niitä turhaan enää lisää haaskaamaan kun kp25,kp27 ja kp30 ollu negat niin miksikäs se olisi niistä muuttunut. Taitaa kroppa taas olla sekasin*ristiriitaistahan tämä taas on;fyysinen puoli kiusaa henkistä puolta, luulisi niiden menevän suurin piirtein samassa tahdissa kun samassa ihmisessä ovat mutta ei niin ei! Fysiikka antaa menkkojen odotuttaa ja mieli senkun vaan järkkyy* No heh, olipas taas oikein ajatus, taitaa tämä tietokonekamarin ilma olla vähän huonolaista kun ajatukset on tollasii ;) Mutta tässä nyt kun rehellisiä ollaan niin toivoisin kuitenkin ettei se täti tulisi tässä illan aikana kun on sellainen olo että haluais jotain kontaktia miehen kanssa ja hän kun sattuu olemaan iltavuorossa niin se kontaktoiminen tapahtuu vasta iltamyöhään ;))

Hei kaikki uudet ja vanhat!

Kirjoittelin tuolla tämän viikon jännäilijöiden ketjussa, mutta kun oma jännäily loppui jo eilen menkkojen alkamiseen, niin päätin tulla tänne kirjoittelemaan. Eilen menkkojen alettua tuntui siltä, että jätän hetkeksi nämä haaveilujen lukemisetkin kun otti niin päähän, mutta näitä juttuja on kuitenkin niin ihana lukea etten voinut tämän kauempaa pysyä poissa. Joten liityn seuraanne, jos sopii :)

Omista taustoista sen verran, että olen 25v ja esikoinen olisi haaveissa. Omat vauvahaaveet ovat kasvaneet vähitellen viimeisen vuoden aikana, ja nyt lopulta mieskin alkoi näyttää "hankkeelle" vihreää valoa. Joten aloitimme yrittämisen viime kierrossa sillä asenteella, että tulee jos on tullakseen. Eipä sitten heti tärpännnyt, mutta positiivisella asenteella yritetään eteenpäin. Itseni kyllä tunnen sen verran hyvin, että "tulee jos on tullakseen" -asenne ei kauaa toimi... Nyt jo mietin ovistikkujen ostamista tätä kiertoa varten, ihan vaan varmistaakseni että ylipäätään ovuloin... :/

Onnea jo plussan saaneille ja tsemppiä muille "yrittämiseen" ja jännäilyyn! En ihan vielä muista kuka oli kuka, mutta eiköhän tästä vähitellen tulla tutummiksi :)

Hei Keiju, kiva kun liityt seuraan! Riina1981 kiitos plussatuulista, toivottavasti löytäisivät perille ;D ja sinulle myös!!! toivotaan, että negat muuttuvat sinulla plussiksi, niinkun ne monesti kuulemma tuppaavat tekemään kun vähän odottelee..malttia nyt meille..

Helmiina, tuo pieni tuhrutteluhan kuulostaa lupaavalta! Mulla vähän sama juttu ku tuli viime viikon tiistaina (kp 27) valkovuodon mukana ihan pikkuriikkisen vaaleenpunaista.. se tosiaan antaa vähän lisää toivoa aina kun juoksee pakokauhussa vessaan tarkastamaan tilannetta :)

Mulla pisti silmään Helmiina myös toi sun tutkijanurasi kun sitä tässä myös punnitsen, mutta noi vuoden mittaset sopparit (ainakin meidän labralla) ei kauheesti innosta..aina kuitenki pieni stressi ja meillä ei tietenkään sit mitään äitiysrahoja makseta. Mut mielenkiintosta homaa sais tehä. Kuinka sä oot stressannu väikkärin kans? Täytys nyt vaan sitä tutkijakoulupaikkaa laittaa hakuun :o)

Huomenta tytsyt!

Keiju, teretulemast joukkoon! Laitapa itsesi tuon listan jatkoksi, niin olet messissä.

Judy, oletko sä jo testannut, kun kp on kuitenkin tuon verran jo?!?! Testaa tyttö äkkiä, että saadaan lisää plussauutisia. Helmiina se vissiin lupailikin viikonlopulla testailla, jos ei tätsy tule kylään, mitä ei varmana tapahdu!!! *uhoaa nyrkit pystyssä tädille että pysyisi poissa meidän ketjulaisten kodeista!*

ON: kp nyt 22/30?, vähän jo vatsanpohjassa tuntuu pientä jännityksen oloa, parisen viikkoa vielä odottelen josko sitten testaisi, siis mikäli täti ei ole tullut kylään....mitä tietysti kovasti toivon ja pidän peukkuja pystyssä, ettei. Oireita ei edelleenkään ole mihinkään suuntaan, limat on loppuneet lähestulkoon kokonaan sitten maanantain, vaikkakin eilen vielä mies houkutteli "varmistelemaan", "kun eihän sitä tiedä..." ;)

Meillähän on täällä sitten monta tutkijan/gradun/väitöksen laatijoita! hirveästi tsemppiä kaikille teille, jotka tuollaisten asioiden kanssa tappelette!

Jaahas, mulla ei mitään järkevää asiaa tällä hetkellä olekaan, joten estradi on teidän, hyvät naiset!!! =)

Tyrni 31 vuotta ei lapsia, yritystä 12/2005
Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Lilly 31 v. esikoinen haaveissa
Titi vm -83 esikoinen haaveissa
Helmiina vm -77 esikoinen haaveissa, yritystä 12/2005
Kk vm -84, toinen lapsi, yritystä 2/2006
Riina vm -81, esikoinen haaveissa, yritystä 11/05
Lumi vm -82, toinen haaveissa (miehelle esikoinen)
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Sara vm -79, esikoinen haaveissa, yritystä 1/2006
Meiram vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005
Omppu vm -75, toinen haaveissa
Syysmarja vm -80 esikoinen haaveissa (km 6/06) , yritystä 6/2006
Rinkeli vm-85, esikoinen haaveissa, yritystä 8/2005
Annemaria vm-83 esikoinen haaveissa
Peppi vm -80, yritystä 3/2006, esikoinen haaveissa
Judy vm -82, yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Sirppana vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Keiju vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Kissimissi ???

Päivitin listaa, laitatteko uudet korjauksia, jos on jotain väärin??

Huomenia!
Kp 4 ja eilen menin sitten tilaamaan ajan gynelle loppukuusta. Tuli niin vahva tunne, että pakko saada jotain apuja lyhyeen luteaalivaiheeseen ja/tai ovuloimattomuuteen.

Yritinkin viritellä erillistä ketjua, jossa olisin kartoittanut muiden tilannetta ovulaation ja vuodon välillä, mutta vastauksien puutteesta päätellen painin itsekseni tämän tilanteen kanssa :(.

Judya ja Helmiinaa siis ainakin jännitellään +++++++! Huomenna lähdetään viikonloppulomalle Eurooppaan, joten saan sitten maanantaina lukea toivottavasti hyviä uutisia!

Huomenta kaikille!

Syysmarja, sehän on hyvä että miehesi varmistelee ;) sitähän ei tosiaan koskaan voi tietää. Peukut pystyssä myös sinulle!!! Testasin tosiaan viikonloppuna ja näytti negaa (kp 32, apteekin oma testi), ja siksi nyt yritänki malttaa mieleni ja kattoa rauhassa josko ne menkat alkaa.. testaan varmaan uudestaan la aamulla, jos ei tätiä kuulu. Voi että ku sitä pientä toivos niin hurjan paljon..mut en oikeen uskalla uppoutua unelmiin vielä, suojelen itteäni. Mut toisaalta eihän tässä mikään muu ookkaan mielessä, varsinki ku epätietosuus yllä. On se kyllä harvinaisen julma se täti, jos antaa näin olettaa! Mies on kyl luvannu lohdutukseks ostaa sydämen muotosia suklaita jos menkat alkaa ;o)

Omppu75, mistäs toi lyhyt luteaalivaihe voi johtua ja mitä siitä voi olla seuraksena? Toivotaan, että gynellä saat selvyyden ja avun.

Judylle; voi mä olen niin huono selittämään / ymmärtämään näitä hormoniasioita, mutta mun on annettu ymmärtää, että liian lyhyt luteaalivaihe estää siis mahdollisesti hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen, tai jotain sinne päin. Ts vaikka sattuisi hedelmöittymään, niin kehitys ei voi jatkua, vaan limakalvo rapistuu liian aikaisin. Tähän kai auttais keltarauhashormonilääkitys?

Heissanhei kaikki!
Ketjunne on tosi suosittu, mutta sitäkin nöyrimmin mietin josko saisin vielä liittyä joukkoonne...? Olen taustaillut jo useampia kuukausia (viime vuoden puolelta asti) ennen kuin oma yritys edes alkoi, ja nyt kun yritys tuntuu venyvän ja venyvän niin kaipailisin vertaistukea;)

Eli, taustaa: itse 25v. ja avokki 24v., yritystä 12/05. Yhdessäeloa pari vuotta, josta saman katon alla yli puolitoista vuotta, häät suunnitteilla...
Vielä ei siis ole tärppiä tullut, ja joitakin alustavia tutkimuksia on jo tehtykin. Ensi viikolla pitäisi mennä vielä kertaalleen verikokeeseen, jos/kun kuukautiset tuttuun tapaansa saapuvat. Prkleen täti...! *irvistää ja yrittää näyttää tosi pelottavalta*

Ihanaa päivänjatkoa kaikille! Itsellä vapaapäivä joten taidan hilautua kahvinkeittimelle keittämään toisen kupin kahvia...
-Pikkutiikeri80-

Minä se täällä jännäilen vain muiden puolesta, kun oma kierto on vasta 16/28... Aloitan taas ensi viikolla opiskelut, mikä tekee varmasti hyvää kun saa keskittää ajatuksensa ihan muihin asioihin. Elämä tuntuu vähän "puolinaiselta" kun koko ajan sitä plussaa kuitenkin odottaa ja säännöllisesti joutuu pettymään... Hermoilu ja paha mieli ei varmasti auta raskaaksituloa yhtään =/ Eikä tietty ole hyväksi muutenkaan.

Tervehdys taas!!

Älä vielä Riina luovu toivosta! Mulla on siis vasta toinen kierto terojen kanssa. Kierron pituuden tai epäsäännöllisyyden kanssa ei ollut mitään ongelmia. Ja oviskin ilmeisesti tapahtui, mutta menkat alko liian pian oviksen jälkeen (8-10 päivää). Siis joko oviksessa tai keltarauhasessa jotain häikkää. Eli Ompulle tiedoksi, kyllä meitä kohtalotovereita löytyy... ;) Ja toi Judylle antama selitys on aivan oikein. Tuon takia mulle juuri keltarauhashormonia määrättiinkin. Voi kuulemma myös olla, että ovis on liian "heikko". Noi terot kun "opettaa" kropalle, miten elimistön täytyisi toimia eli kunnon ovulaatio ja riittävä luteaaliaika. Sori, jos on vaikeesti selitetty :)

Judy, juu siis väikkäriä nyt neljättä vuotta pakerran ja en ole mitään stressiä siitä ottanut. Mulla on niin hyvä tutkimusryhmä, että viihdyn erinomaisesti. Vähän kyllä pelottaa mitä ohjaajat sanoo, jos jään äippälomalle... Ja noista äitiysrahoista meillä ainakin ohjeissa lukee näin:

"Äitiysvapaa on aika, jolta suoritetaan äitiysrahaa. Oikeus äitiysrahaan alkaa viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Äitiysvapaan pituus on 105 arkipäivää. Poissaoloajan palkkaus maksetaan vähentämättömänä 72 arkipäivältä."

Eli normaali palkka maksetaan ensin noin kolmelta kuukaudelta, jonka jälkeen Kela maksaa sen n. 80 % palkasta loppuajan. Tuo siis, jos on sillä hetkellä työsuhteessa. Jos ei, niin Kela maksaa joka tapauksessa sitten sen 80 % tuloista. Ja jos uusi laki tulee voimaan, niin prosenttiosuus nousee 90:een ensimmäiseltä kolmelta kuukaudelta. Eli ei kannata olla huolissaan noitten takia. :)

Tervetuloa Keiju ja Pikkutiikeri80!! Meidän suosio senkun kasvaa! ;)

Kiitoksia kaikille tsemppauksesta!! Tätiä ei ole vieläkään näkynyt (kp34/28-30).

Se lyhyt luteaalivaihe on juuri niinkuin Omppu kertoikin, että vaikka munasolu hedelmöittyisi, ei sillä kuitenkaan olisi tarpeeksi kiinnittymistilaa ja -aikaa, jolloin taasen kuukautiset/keskenmeno tulee auttamatta. Samoinhan on tilanne, jos jollakulla on erittäin ohut limakalvo, on keskenmenon riski suuri ja hedelmöittyminen vaikeaa juuri tuon kiinnittymisen suhteen.
Limakalvoa voi itsekin "yrittää parantaa" juuri esim. foolihappoa syömällä, itse ainakin huomasin tärppikierrossa limojen olevan paaaaaaljon voimakkaammat kun söin niitä. Ja mulla ei kyllä limiksen suhteen ole ongelmia, on hyvä kuulemma ainakin gynen mukaan =)

Pikkutiikeri, tervetuloa joukkoon! Vaikka meitä paljon onkin, niin silti mukaan mahtuu aina! Laitathan itsesi tuohon listan jatkoksi, että pysyt mukana. Ja tsemppiä! :)

Peppi, ei mullakaan vielä jännättävää ole, kierto vasta juuri ja juuri yli puoleväli, varsinkin kun mulla on vähän pidempi, johonkin 35 kp:n asti ainakin ajattelin odotella ennen testausta. Ja sehän on sitten vasta noin kahden viikon päästä. Silloin lauantaina (eli elokuun lopulla) ajattelin testailla, jos jotain ei kuulu siis siihen mennessä. Eli samoihin aikoihin varmaankin testataan, kun olen kierrossa viikon edellä sua. Eli jännätään me sitten silloin!

Peukut edelleen pystyssä meidän jännääjiä varten!!!

Heips! Oli pakko tuolta taustalta tulla kysymään lisätietoja pikkutiikeriltä, että miten olet näin aikasessa vaiheessa päässyt tutkimuksiin? Yleensähän vasta vuoden yrityksen jälkeen pääsee.. Yksityiselläkin mulle sanottiin, että kannattaa ainakin vuosi odottaa ennen ku alottaa tutkimuksia. Ja mitä kokeita sulta/teiltä on otettu? Meillä on ollut yritystä jo 10 kk ja ajattelin ensi kuussa soittaa lääkäriin. Olis kiva tietää etukäteen millasia kokeita tällasessa tilanteessa tehdään, niin tietäis sitten itekkin niitä pyytää. Täällä kun joutuu ensin menemään ihan tavalliselle tk-lääkärille, siis jos ei ole varaa yksityiseen. Yksityisellä puolella ne tutkimukset taitaa olla niin kalliita, että ajateltiin ainakin aluksi koittaa julkisella puolella..
Kiitos, pikkutiikeri (tai muutkin), jos viitsit vastailla!

Enhän mä malta olla käymättä lukemassa teidän juttuja... Kiitokset tsemppuksesta Helmiina ja Minttu!

Hurjasti onnea Outille plussasta!! Toivon sulle kaikkea hyvää, ja että raskaus etenee ongelmitta!

Peukutukset Helmiinalle ja Judylle! +++ +++ +++

Ja vielä tervetulotoivotukset uusille.

Pikkutiikerin tilanne taitaa olla aika samanlainen kuin mulla, siis suurin piirtein yhtä kauan yritystä takana, vaikka ootkin vuoden nuorempi. Mäkin taustailin aika kauan ja sitten alkoi tuntua, että tarvitsee jotain vertaistukea, kun yritys venyy eikä ole kertonut siitä kenellekään läheisille. Tämä on kyllä ihana ketju, kaikkia tuetaan ja kannustetaan! Me ei olla vielä lähdetty tutkimuksiin, olen sen verran kärsivällinen, että yritetään nyt vuosi ja jollei sitten ole mitään tapahtunut, pitää mennä lääkärin juttusille. Mulla on kuitenkin suhteellisen säännöllinen kierto (27-29 pv) ja tavallisen runsaat menkat eikä siis mitään erityistä syytä olettaa ongelmia. Yritän suhtautua yritykseen tyynesti ja stressaamatta, mutta kyllä epätoivo välillä nostaa päätään... Mutta kerrohan Pikkutiikeri ihmeessä, miten teidän tutkimukset etenee, kiinnostaa!

Ensi viikolla alkaa mun parin viikon loma, tuun sen jälkeen taas teitä moikkaamaan ja toivottavasti lukemaan uusia hyviä uutisia! Kaikille +++!

Kiva kuulla Sarastakin piiiiitkästä aikaa!!!

Ethän kokonaan meitä tänne unhoita, vaan käyt moikkaamassa?!?! Ja eihän teillä vielä mitään taukoa ole kyseisessä asiassa, eihän? Niin että mihin sä täältä katoisit? Kyllä meitä saa käydä -ja pitääkin! -moikkaamassa ja kertomassa kuulumisia vähän useamminkin kuin vain välillä ;o)

On se muuten uskomatonta, miten tämä Suomen ihana kesä vaan jatkuu ja jatkuu...vieläkin on ihaaaanan lämmintä koko ajan ;o) ja mä nautin siitä täältä officen ikkunan takaa ;(

Peukutuksia!!!! +++++++++++++