Wish a Baby 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heip!

Pikkutiikerille tervetuloa :)

Helmiina: Täällä on kyl toivo menny ihan kokonaan, testasin taas tänään negan ja nyt on jo kp37 eli täti vaan tykkää tullaa myöhässä *v*~un täti* Sulle SUURET peukut bdbdbdbdbdbd, toivottavasti plussaat ;))

Taustailijalle: Aika hassua että yksityiseltäkin puolelta on sanottu tuo vuosi rajaksi. Meillä täällä varsinais-suomessa ei yksityisellä kysytty mitään sen enempää... Kerroin vaan että ollaan tässä jo jonkun aikaa yritetty ja luulen etten ovuloi niin lääkäri kirjoitti lähetteen lisätutkimuksiin ja mikä hienointa, mies ei ollu edes vastaanotolla mukana mut lääkäri kirjoitti silti hänelle lähetteen sperma-analyysiin...
Mun verikokeita, missä mitataan hormonipitoisuuksia ja joitain sokeriarvoja ei ole päästy vielä ottamaan kun kp täytyy olla 3-5 ja tässä tuskallisesti odottelen menkkoja että pääsis labraan. Miehen sperma-analyysi maksoi muutaman euron yli satasen ja kela korvaa siitä osan(se otettiin yksityisellä). Tulokset tulee noin kahdessa viikossa kotiin. Ja kun tulokset ovat tulleet niin sitten mietitään että mitä tehdään mutta jos ei mitään oikein hälyttävää niin clomit aloitetaan sitten...

Saralle mukavaa lomaa, jos ei "nähdä" sitä ennen =)

Iltoja kaikille ja kiitos kovasti paljon tervetulo-toivotuksista! Tunnutte kaikki niin tosi mukavilta, että oon todella tyytyväinen kun sain vihdoinkin aikaiseksi "anoa jäsenyyttä" WAB:iin =)

Taustailijalle ja muillekin kiinnostuneille:
Siis, kärsimättömän luonteeni takia, mies antoi jo tossa toukokuulla simppanäytteen (yksityiselle klinikalle, omavastuu oli muistaakseni 53e) josta diagnoosina teratozoospermia. Määrä ja liikkuvuus todella hyvä, mutta 92% kavereista "epämuodostuneita". Tästä kylläkin ristiriitaisia mielipiteitä; meidän lääkäri oli sitä mieltä ettei vaikuta mitenkään mahdolliseen raskautumiseen ja toisaalta jostain (lue: netistä!) taas olen lukenut että saattaa vaikeuttaa siittiön pääsyä munasoluun. Mene ja tiedä... Ikävintä tossa on se, että ainoastaan "rankimmista" lapsettomuushoidoista (IVF, ICSI?) on apua jos raskaudettomuus johtuu siittiöiden epämuodostuneisuudesta.
Mulla ongelmana epäsäännölliset kierrot (ei pahasti, mut vaihtelee 26-37 päivän välillä) ja tiputteluvuoto ennen varsinaisia kuukautisia. Nyt siis ihan tk-lääkärin määräämänä otettiin papa, progesteroni-verinäyte ovulaation varmistamiseksi ja seuraavan kierron alussa FSH, Lh ja prolaktiini-arvot. Jos siis kuukautiset on alkaakseen ensi viikolla... Tulosten läpikäynnin jälkeen lääkäri lupasi lähetteen naistentautien polille lisätutkimuksiin. Ja syy miksei siis haluttu lykätä hoitojonoon menemistä, on se että armas siippani asustelee ensi kuusta lähtien vuoden loppuun eri paikkakunnalla kuin minä opiskeluiden takia. Yritys siis saattaa jäädä vähemmälle, niin ei haittaa vaikka tarkempiin tutkimuksiin pääsy kestäisi tovin:)

Huh, tulipa teoreettista tarinaa;) Toivottavasti selvensi asiaa kiinnostuneille.

Viimeisen kahdeksan kuukauden aikana on kyllä koettu jos jonkimmoista tunteiden vuoristorataa, mun kun tosiaan pitäis saada kaikki aina-heti-ja-nyt!!! Hassua sinänsä, että oon kehittänyt hyvin aikuismaista kärsivällisyyttä tän vauva-projektin suhteen. Mua henkilökohtaisesti helpottaa ajatus, että kohtalolla on sormensa pelissä, ja että kyllä me se vauva saadaan sit kun tarkoitus on... Mut se ei tietenkään tarkoita, ettenkö tekis kaikkeni asian nopeuttamiseksi! Täälläkin on siis kokeiltu multitabs 2+-vitamiinia, greippimehua epäsäännöllisen säännöllisesti, punaviiniä oviksen jälkeen lasi päivässä ja mieskin on saanut oman osuutensa ilosta sinkkitablettien muodossa jne. jne. Eli aika hurjaa on meno välillä ollut;) Nyt siis jo olotila rauhoittumaan päin ja käytössä enää toisinaan ovistestit ja lämpöjen mittailut enempi vähempi oviksen aikoihin ja siitä-->

Täällä menossa nyt 28/~33(keskiarvo kaikista kierroista viimeisen 1,5 vuoden ajalta ...) ja olotila HYVIN normaali. Tuhruvuotoa odotellessa siis, joka alkaa yleensä 3-5 pv ennen varsinaisia menkkoja. Mut en nyt jaksa turhan aikaisin alkaa murehtimaan mahdollisia tulevia menkkoja... Tänään oli siltikin kiva päivä; ostettiin mun pitkään kuolaama huippuihana keittiönpöytä ja tuolit!!! Jospa sais pitkästä aikaa oikein kunnon sisustuskärpäsen pureman?!

Illanjatkoja kaikille!
P.S. sorry en jaksanut kirjautua...

Alkuperäinen kirjoittaja Syysmarja:
Tyrni 31 vuotta ei lapsia, yritystä 12/2005
Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Lilly 31 v. esikoinen haaveissa
Titi vm -83 esikoinen haaveissa
Helmiina vm -77 esikoinen haaveissa, yritystä 12/2005
Kk vm -84, toinen lapsi, yritystä 2/2006
Riina vm -81, esikoinen haaveissa, yritystä 11/05
Lumi vm -82, toinen haaveissa (miehelle esikoinen)
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Sara vm -79, esikoinen haaveissa, yritystä 1/2006
Meiram vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005
Omppu vm -75, toinen haaveissa
Syysmarja vm -80 esikoinen haaveissa (km 6/06) , yritystä 6/2006
Rinkeli vm-85, esikoinen haaveissa, yritystä 8/2005
Annemaria vm-83 esikoinen haaveissa
Peppi vm -80, yritystä 3/2006, esikoinen haaveissa
Judy vm -82, yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Sirppana vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Keiju vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Kissimissi ???
Pikkutiikeri vm -80, esikoinen haaveissa, yritystä 12/05

Melkein unhoitin tämän...

Heip,

Omppu75, syysmarja & helmiina kiitos luteaalivaiheen täydentävästä selityksestä :) nyt olen taas hieman tietävämpi näissä asioissa.

Pikkutiikerille tervetuloa minunkin puolestani!!!

Riina1981, voihan harmi, haleja! ja mulla on ihan samanlainen tunne, et nega se sieltä tulee.. vitsin täti tosiaan kiusii tahallaan.

Mulla nyt kp 37/26-32 ja tää oikeesti on hermoja raastavaa tää jännitys. Testaan kait huomenna aamulla ja voi että toivon niiiin kovasti... Oireista ei kannata puhua, koska kaikki voi ihan yhtä hyvin olla kuviteltua :D

Helmiinaa täältä tulee ota vastaan: +++++++++++++++++++++++++++++++++++++ *tuuli perään*

Ja Pikkutiikeri80; netistä kyllä löytyy kaikenlaista tietoa, eli toivotaan että lääkärinne on oikeassa ja nuo epämuodostuneetkin pikkuvintiöt pääsevät munasoluun saakka =) Tietysti tollasta aina miettii ja punnitsee..mutta hyvä jos olet pystynyt kehittämään kärsivällisyyttä projektin suhteen. Vauva kun ei valitettavasti oo mikään tuote, jonka voi ostaa kaupasta. Mä oon kanssa AINa ollut sellanen, et ku jonku päähänpiston saa, ni se pitää saada sitte heti tai viimeistään nyt. Mutta peukut pystyyn että kaikki sun noi veriarvot ym. on ok, eikä tarvi oottaa enää kovin kauaa!!

Jihaa, eka perjantai töihinpaluun jälkeen, nyt tanssitaan ja kunnolla!!! *laittaa hameenhelmat heilumaan ja korvissa vaan soi, jes*

Judy, tulet sitten tänne kertomaan, miten kävi!! Peukut on aivan krampissa, mutta toivotaan että niistä on apua!!!!
Nyt tarvis tulla meidänkin ketjuun noita plussia, vaikka Hena, MInttu ja Outi ovatkin lähiaikoina plussanneet.
Eikös tytöt oteta sellainen asenne nyt, että kaikki plussaa omasta meneillään olevasta kierrosta?!?!?!!! Niin, ettei tänne puolelle jää meistä kukaan, jopa nuo meidän "ei yrittäjät vielä" tulevat plussajunaan mukaan, eiks jeh?!?! Positiivista ajattelua kehiin nyt!

RIinalle tsempityksen niiden negojen selättämiseen, on se nyt kumma ettei se täti voi sitten tulla jos on tullakseen, ei tarvis hirveästi odotella sunkaan...* uhoo tädille että se tulisi, tai sitten jättäisi kokonaan tulematta ja ensi viikolla Riina testaa plussan!* *murisee vielä perään mrrrrrrrrrrrrr*

Helmiina, koskas testaat? Huomenna aamulla vai? Voi jee, mua jännittää kyllä teidän kaikkien puolesta niiiiiin paljon, huh huh! Mutta säkin sitten heti kertomaan tänne, miten kävi! Peukut on myös sulle pystyssä!!!

ON: ei muutoksia, kp 23/30?, alavatsa oireilee tänä aamuna hassusti, ihan outo painontunne taasen siellä, kuten viime tärppikierrossakin...toivottavasti tämä olisi kuitenkin parempi lopputuloksen kannalta :( mutta vielä ei siis mua kannata MISSÄÄN NIMESSÄ jännätä, mulla menee testauskin ainakin ensi viikonloppuun, jos sittenkään uskallan testata vaan jätän suosiolla kahden viikon päähän.. *miettii kovasti päätä raapien, kestääkö omat hermot sinne asti*
Mua on muuten närästänyt nyt sitten kolmena iltana, ja nyt tänä aamuna tisut on vähän kipeät tuosta sivulta painettaessa... voi kun tää olis sitä aitoa oikeeta eikä vain kuvittelua *laittaa kaikki peukut ja sormet ristiin ja toivoo oikein kovasti!*

Mutta mutta, perjantai, perjantai, perjantai!!!!

Kiitos, pikkutiikeri, tietoiskusta! Mulla on ihan kellontarkka kierto, eikä muutenkaan siltä osin pitäis olla ongelmia, joten siks se gynekin varmaan suositteli odottamaan sen vuoden.. Jotenkin vaan epäilyttää mennä "tavalliselle" terveyskeskuslääkärille puhelemaan näistä asioista, mutta kai sellanenkin sentään ymmärtää laittaa lähetteen noihin kaikenlaisiin verikokeisiin, hope so!
Plussasäteitä kaikille!! :)

Tosiaan, PERjantai, jee!! Tuolta voi vaikka tarkastaa: http://isitfriday.net/ ;D

Jep Syysmarja, tulen tänne heti kertomaan, kiitos peukutuksista!! Saan tänään mun kampaajalta siltä ylimääräiseks jääneen testin, ni sillä sit huomen tai su testailen.

Ajattelin nyt kuitenkin, etten pidä teitä jännityksessä viikonlopun yli (omalla piinailullahan ei ole mitään väliä)... ;) Kyllä sillä Kreikan ilmastolla, ruokavaliolla tai jollain muulla oli vaikutus: kaksi viivaa ilmestyi!! Eikä edes haamuillut vaan kunnon viiva pärähti heti.

Ennen kuin aamulla testasin piti ensin mitata lämmöt, ja kun näytti 36.9 astetta, niin pakkohan se oli testata. Miehen menin herättämään ja sanoin, että jos hyvin menee, niin meille tulee jälkikasvua huhtikuussa. Ensimmäinen kysymys oli, mistä sinä sen tiedät. Ja kun selitin, että oli pakko testata, kun on niin omituinen olo. Seuraava kysymys olikin, onko se nyt aivan varmaa ja miten sen oikeasti pystyy tietämään. Kehotin käymään katsomassa kylpyhuoneessa testiä, kaksi viivaa siinä näkyy. No, seuraava kommentti olikin, miten tämä testi on näin pieni (Acon 25, liuskatesti). Toinen meni aivan sekaisin ja tuli kauhea kyselyikä... :)

Ihmettelinkin muutaman päivän ajan, kun on ollut kauhea jano. Töissä olen varmaan pari litraa juonut vettä. Työkaveri on varmaan ihmetellyt, kun koko ajan olen käynyt täyttämässä pulloa. Ja sitten nuo nännit on arat. Se, mikä minua vähän mietityttää, on tämä melkein pari viikkoa jatkunut närästys ja palan tunne kurkussa. Onkohan se myös johtunut masuasukista..? Sehän alkoi jo joskus kp 19-20. Tuon selittäisi vain tosi aikainen ovis... No, se selviää joskus sitten tulevaisuudessa. Mutta Syysmarjalle ainakin peukkuja erittäin hyvästä oireesta!!

Kaikille teille lähettelen runsaasti vauvapölyä!! Ja kiitokset tuesta! Meillähän tämä onni tuli vasta 8. kierrossa, joten tsemppiä kaikille! Ja tulen vierailemaan täällä aivan varmasti jatkossakin.

Voi että!!!!!

Helmiinakin sitten otti ja testasi plussan!!!! Onnea aivan hirmuisesti!!!!! Kyllä varmana mies meni ihan sekaisin, onnesta tietysti =)
8 kiertoa siihen meni, mutta onneksi nyt sitten onnasi oikein toden teolla!

Onpas meillä sitten monta made in xxx =ulkomailla -babya tulossa ensi keväänä, ihanaa!!!

Hyvältä siis kuulostaa myös mun oireeni Helmiinan oireisiin verrattuna ;) mutta hiljaa hyvä tulee, ei tässä vielä mitään kiirettä ole. *yrittää puhaltaa kalenteriin vauhtia, että menisi seuraavat pari viikkoa vauhdilla...puuuhhh*

Juu, älä meitä kokonaan heitä -heh -Helmiina mielestäsi, vaan tulethan tänne kertomaan kuulumisia! Ja missä muuten meidän plussaketju luuraa, kun en ole tuolla puolen paljoa käynyt?!?!

Mites meidän plussaajat voi?? Aurora ja Aqua ovatkin meitä käyneet moikkaamassa, mutta missäs muut ovat?? Nyt jotain infoa itsestänne, miten raskaus on sujunut?

Ja missäs kaikki haaveilijat on? laittakaa edes jotain pientä tietoa, ettei tarvi ihan kokonaan huolestua. Meidän tuo ketjulista on ainakin armottoman pitkä, mutta meitä täällä aktiivisia on vain muutama!!!

Edellinen vastaukseni on tainnut hävitä bittiavaruuteen, mutta ihan alkujaan ONNEA kaikille plussanneille! Pakko myöntää, kateeksi käy, varsinkin kun itsellä alkoi kelaaminen alusta kun kp34 vaihtui tietenkin kp1:seksi! Hetken jo olin ihan varma että nyt tärppäs, mutta eikös sitä jo seitsämättä kiertoa paukutella. Ostin vitamiineja. Katotaan onko vaikutusta!? Niin nyt siis joku kp8 tai jotain...en jaksa laskea päiviä. Pakko alkaa ajatella että meidän perheen lapsiluku jää siihen yhteen, josta pitää ja osaa olla tositosi onnellinen.

Tsemppiä odottajille, toivottavasti kaikki menee hyvin, ja Henalle extra-voimia, toivottavasti osaat nauttia myös alkuraskaudesta km-peloista huolimatta!

Terveisinä täältä odottajista ja super hyper onnittelut Helmiinalle!!!! Taidettiin Mintun ja Outin kanssa aloittaa oikea plussarysäys! Peukutukset kaikille muille jännääjille (myös syysmarjalle!!).
Olen kirjoitellut mintun kanssa tuolla maalismammoissa. On ollut aika rankkaa tämä alkuraskaus, olen voinut todella pahoin. Tälläkin hetkellä etoo aika voimakkaasti. Eilen oli vähän parempi päivä. Jotenkin kun olen vaan joutunut keskittymään niin paljon omaan olooni ja jaksamiseen niin ei ole edes ehtinyt iloita tästä ihmeestä. Yksi ilta meni ihan itkeskellessä kun olin niin väsynyt tähän pahoinvointiin. Kokoajan täytyy vaan muistaa syödä. Tiedän, että tämä tämänhetkinen pahoinvointi johtuu siitä, etten aamupäivästä syönyt tarpeeksi (olin katsastuttamassa autoa ja siellä meni odotettua pidempään, joten välipala jäi väliin). Ja nyt vaikka söin kunnon lounaan, ei tilanne kovin helpolla korjaudu.. Toivottavasti pian helpottaa ja saisin nauttia tästä tilasta!
No joo, tulipas taas valitettua. Siis onnellinen minä olen, ihan oikeesti!

Hena 7+2

Onneksi olkoon vaan onnistuneille minunkin puolestani. Taidan olla aika tietämätön, kun en ole kuullutkaan, että raskaaksituloa voisi edesauttaa esimerkiksi vitamiineilla =o Ja joku mainitsi greippimehunkin. Viitsisittekö ystävällisesti valistaa minua, että mitä vitamiineja ja minkälaisia ruoka-aineita kannattaisi suosia? Ja kuinka ne oikein auttavat?

Moikkis moi ja iltoja kaikille!!!

Ihan ensimmäiseksi jätti-isot onnittelut Helmiinalle!!! Arvaa antaako toivoa meikäläiselle, jolla saman mittainen yritys takana?! No, ehkäpä meitäkin onni potkaisee "jo" tällä kierroksella..

Judylle kiitos kovasti tsempityksestä, kyllä se tästä;) Jännä miten sitä aina jaksaa nousta "epäonnistuneen" kierron jälkeen uskomaan kahteen viivaan testitikussa. Miten ihmeessä sä oot malttanut odottaa näinkin pitkään testaamatta?! Täällä pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä huomisen testin puolesta, eiköhän siihen kaksi viivaa ilmesty;)

Taustailijalle vielä: Kyllä muakin jännitti ihan törkeänä kun menin sille terveyskeskuslääkärille tästä meidän epäonnisesta yrityksestä puhelemaan, mun tuurilla kun se lääkäri oli kaiken lisäks jotakuinkin samanikäinen nuorimies kuin mä itse... Hetken siinä taidettiin molemmat punastella, varsinkin kun tämä kyseinen nuorimies protokollan mukaan suoritti sisätutkimuksen joka oli 'au!' erittäin epämukava kokemus... Mut hengissä selvittiin ja nyt hyvä mieli että tuli mentyä ja asioita aletaan selvittää:)

Tsemppiä Kk:lle:) Tiedän tosiaan miltä tuntuu kun haluaa heittää hanskat naulaan ja "antaa p***an olla".(anteeksi kielenkäyttöni) Mut onneks teillä tosiaan on jo yksi kullanmuru, vaikka onhan sekundaari-lapsettomuus ihan yhtä epäoikeudenmukaista kuin varsinainen lapsettomuus.

Huu... Hei mites teillä muilla, jo onnistuneilla tai vielä haaveilevilla, kuinka olette "taistelleet" katkeruuden ja kateuden tunteita vastaan, kun on kyseessä ystävät ja tutut jotka tuntuvat poksahtelevan tuon tuostakin raskaaksi? Vai oletteko edes tunteneet mitään negatiivisia tunteita 'iloisen uutisen' kuullessanne? Itsellä tämän varsinaisen yrityksen aikana kaksi läheistä ystävää on tullut raskaaksi, toinen ekasta yrittämästä, toinen toisesta kierroksesta. Alkuun uutiset kuultuani tuntui hiukan pahalta, mutta sen ohi mentyä oon itse asiassa yrittänyt pitää tosi tiivistä yhetyttä näihin ihmisiin. Tuntuu että ainoa keino omalla kohdalla taistella tuota kateuden peikkoa vastaan on olla läheisissä tekemisissä näiden ihmisten kanssa, päästen näin osaksi heidän onneaan & iloaan. Ymmärtääköhän kukaan...? Tarkoitan, että näin toimimalla oon ymmärtänyt ettei toisten ihmisten onni ole pois omastani. Ja on ihana nähdä läheltä toisen odotus ja jännitys uutta tulokasta kohtaan;)

ON: kp 29/~33. Täällä vaivannut myös kova vesijano jo muutaman päivän, niin kuin Helmiinallakin ennen plussatestiä;) Mutta maan pinnalle palanneena realistina (kärsin muutaman kierron ihan alyttömistä kuvitelluista raskausoireista..), olen päättänyt sen johtuvan tästä helteestä ja työpaikan lämpötilasta joka lähentelee neljääkymmentä. Mahaa nippailee tasaisesti, niin kuin AINA ennen menkkoja, muutaman päivän ajan -olen huomannut. Eli jatketaan NORMAALI-linjalla. Testauksen aion urhoollisesti jättää ensi viikon loppuun. Henk.koht. oon huomannut että itse tädin saapuminen harmittaa vähemmän kuin nega-testi.

Illanjatkoja! Tää menee nyt nauttimaan perjantain kunniaksi chileläistä punaviiniä...

Hei vaan kaikki,

En ehtinyt aiemmin tulla ilmoittelemaan testituloksesta, kun olen kestinnyt vieraita aamusta tähän saakka, huh. Mutta kivaa oli.

Negahan sieltä tulla turahti ja arvaatte varmaan kuinka harmittaa. Varsinkin ku näin anto olettaa, nytkin kp38 eikä menkoista tietoakaan. Mua on alkanu jo huolestuttamaan, että onkohan joku vialla (endometrioosi tms.)..mut koskaan aiemmin ei oo jääny välistä tai pitkittyny näin pitkälle. Stressaankohan mä liikaa? Sehän voi kanssa pitkittää. Täytys yrittää jotenki rentoutua, mikä kyl tuntuu pakon eessä mahottomalta.

Voi että nyt toivon niitä menkkoja niin hartaasti, ku koko viime viikon pelkäsin niitä, hahhaa. Jos menkat tulis ni ois toivoa uudesta yrityksestä. Aina jotain stressattavaa, niin ne ei ainakaan ala. Kyllä mua vähän pelottaa..

Pikkutiikeri80, se menee just noin, että kun on läheisissä tekemisissä noiden ihmisten kanssa, jotka nyt on saanu sen mitä ite eniten maailmassa haluais, pitää jotenki sen kateuden poissa. Sitä on mukana toisten ilossa..tänääki meil oli kylässä perhe, jossa oli 3 ja 0.5v lapset ja tietty hoivasin niitä ihan kympillä :) Sillon näkee toisten arjen (kakkavaipat ja ainaisen rääkymisen, hehee) ja toivoo niille vaan kaikkea hyvää. Ja tietää, että nekin tukee ja toivoo meille parasta.

Unia - vauvakuvia!!

Sunnuntai-aamuja kaikille!

Ihmiset taitaa kylläkin olla viikonlopun vietossa vielä, mut rustailen silti muutaman rivin... Pahoittelut ekana Judylle nega-testistä, se kirpaisee aina vaikka kuinka olis asennoitunut valmiiksi negaan. Joka yrityskierron lopulla on itsekin tullut tehtyä ainakin yksi testi, malttamaton kun olen, mut kesän aikana se on tosiaan jäänyt siihen yhteen ja sen jälkeen oon maltillisesti jäänyt odottamaan menkkoja. Uskon että stressi pystyy siirtämään menkkoja, mut niissä kierroissa kun oon lämpöjä mittaillut ja kierto on venynyt pitkäksi, oon voinut todeta että (oletettu) ovis on itse asiassa ollut myöhemmin kuin alunperin oletin. Kuluvassa kierrossa kokeilin clearbluen digitaalista ovistestiä (himokallis!!!), mut se tavallaan todisti mun epäilykset siitä, että noi kotitestit.comista tilattavat aconin ovistestit on "liian herkkiä" mulle, eli näyttää plussaa jo kolmea-neljääkin päivää ennen varsinaista ovista. Epäilen että on sitten välistä mennyt yritykset ihan harakoille :( Toi Clearbluen testi näytti plussaa yhtenä aamuna, ja "ylihuomenna" se oli jo selvä nega, ja digitaalisen näytön ansiosta ei tarvi arvailla tulosta, vaan se on joko tai. Mulla kun noi aconit näyttää viikonkin VAHVAA plussaa. Mukava puoli oli kans se, että sen saa tehdä aamupissasta, toisin kuin aconin testin. Ihan infoksi vaan kaikille, jotka epäilee testien olevan "yliherkkiä" omalla kohdalla. Mut itse testin TÄYDELLINEN toimivuushan tiedetään sit loppuviikosta, eli että tuleeko se täti-kulta visiitille vaiko pysyisikö pois ihan reilun vuoden verran!!?
On tää vauvakuumeilu NIIN ihanaa ja kamalaa -samanaikaisesti =)

Edelliseen galluppiin vielä lisäten, että mullakin kaveripiirissä alkaa olemaan jo aika monta tenavaa ikävälillä 5kk-5vuotta, joten oon myös saanut jo tovin seurata näiden perheiden arkea. Muistan, kun ensimmäinen lapsi kaveriporukkaan syntyi, ajattelin että "ei ikinä mulle"... Niin raadolliselta ja raskaalta se koko homma näytti (kys. ihminen oli vieläpä yksinhuoltaja, ikää 20v. kuten itsellänikin silloin). Mut kummasti se mieli muuttuu vuosien varrella, varsinkin kun löytyy pari kaveria joilta se lapsiperheen arjen pyöritys näyttää niin helpolta (painotus sanalla NÄYTTÄÄ). Vähitellen ajatus omasta lapsesta onkin tuntunut ihan luonnolliselta asialta. Hyvä & toimiva parisuhde (jossa kommunikaatio pelaa!) auttaa varmasti siinä jaksamisessa sitten. Parannettavaa tietty löytyy omastakin suhteesta, mut onneks sit kun vauva ilmoittaa tulostaan, on vielä 9kk aikaa tehdä muutoksia...

Ikävää kun ikkunasta tunkee palaneen haju, joka ilmeisesti kantautuu Venäjän metsäpaloista asti. Asustellaan Varsinais-Suomessa joten aika pitkän matkaa noi katkut on tuulen mukana leijeilleet. Ihan pieni pelko hiipii mieleen, josko ne palot voi levitä Suomenkin puolelle? Mut ei kai... Ja meillä on sentään sit koulutettuja ihmisiä jotka kykenee taistelemaan sitä tulta vastaan, toisin kuin tuolla rajan toisella puolen.

ON: pikapikaa... Kp 31/~33, eli jännäpäivät lähestyy. Aamulla lämpö oli 37,1 joka on ihan huippulukema mulle, mut tais olla eilisillan punaviinilasillisen aiheuttama..;) *yrittää pysyä pöksyissään ja vannoo testaavansa VASTA loppuviikosta* No, katotaan...

Sunnuntaipäivän jatkoja kaikille!

Kukaan ei varmaan enää muista mua... :) meillä oli semmoinen tilanne että valmistuin toukokuussa ja luulin/toivoin että yhteisestä päätöksestä jätettäis ehkäisy tuolloin pois. Ukko sitten käänsi kelkkansa ja sanoi että "katsotaan vuoden/puolentoista vuoden päästä" ja mulla romahti kaikki unelmat. No, jätin sitten nämäkin keskustelut ku niin pahalta tuntui.. olen kuitenkin välillä käynyt taustailemassa täällä ja lukenut teidän kuulumisia. Onnea vaan kaikille plussanneille! ja pahoitteluni keskenmenon kokeneille.
Noh, välillä olen kesän aikana miehelle puhunut näistä haaveista ja kaverille syntyi vauva ja ollaan sitä käyty katsomassa... sanoin sitten yhtenä iltana oltiin vähän riidelty miehen kanssa..ja se yritti mua lepytellä. Sanoin sille että "nyt minä kyllä jätän ne ehkäisylaastarit pois" niin mies sanoi vaan että "no jätä". En ois ikinä uskonut että kuulen nuo sanat sen suusta!! Kolme vuotta tätä hirveetä vauvakuumetta on kestänytkin! Vihdoin!
Oli se kuitenkin vähän varuillaan ja sanoi ettei ainakaan kortsuja ala käyttämään..sitten sanoi että "sitten et saa seksiä" johon minä vaan naureskelin että "en kyllä haluaiskaan" ...no, menkat alkoi maanantaina ja eilen olisi pitänyt aloittaa uus laastarijakso, mutta enpäs aloittanut. Ja harrastettiin eilen jopa ihan oikeaa seksiä eikä tuntunut ukkoa häiritsevän ehkäisyn puute. En sitten tiiä mitä se miettii....saa nyt nähdä kun ovis lähestyy että pidättäytyykö se vai jatketaanko samaa rataa.
On tää kyllä jännää!! :D Nyt minäkin kyllä alan vähän ahkerammin kirjoitella tänne. Tuntui niin yksinäiseltä ku kaikki muut yrittää ja laskee kiertopäiviä ja minä vaan täällä olin romuttuneitten pilvilinnojen keskellä.
Jos vaan huolitte vielä minut mukaan niin täällä olen!
Hei, ja voisko joku vaihtaa tohon listaan mun kohdalle vihdoinkin sen vm.81. ja nimimerkiksi Lumi81.

Onnea todella isosti Helmiinalle!!! Ja näyttäähän tällä olevan muutama muukin, joilla vaikuttaa todella lupaavalta ++++++++!!

Kotipesästä sen verran, että ei mitään kerrottavaa, koska vasta kp 8/jotain. Ja tossa ens viikon lopulla aika siis varattuna gynelle.

Oltiin viikonloppu Saksassa, ja täytyy sanoa, että mahtava reissu, siinäkin mielessä, että unohtu totaalisesti nämä haaveiluasiat. Alkoi tuntumaan jossain vaiheessa, että nyt kierretään pikkusen liian pientä kehää...No, mut nythän on sit taas eri juttu, kun on töissä ja "aikaa miettiä" kaikenlaista.. :)

Lumi81, sun miehen käytös vaikuttaa vähän samanlaiselta kuin munkin miehen tossa vielä jonkun aikaa sitte..mutta kummasti se vaan omalla hiljaisella tavallaan antoi suostumuksensa. Mun mies kun sattuu olemaan sitä laatua, että sen pitää tavallaan itse saada keksiä jutun pointti; jos mä alan sitä vähänkin painostamaan tai ohjailemaan, niin se lyö liinat kiinni. Ihmeellisiä olentoja noi vastakkaisen sukupuolen edustajat.

Mukavaa viikkoa kaikille ja plussaSATEITA (sais meinaan sataa varsinkin nyt kun toi savunhaju on ihan karsee täällä Uudellamaallakin..)

Moi likat!

Vastasin tähän kun ajattelin teiltä kysäistä, että mites olis jos jatkettais samaan ketjuun kirjoittelua niin kauan kuin 100 viestiä on täynnä?!? Eli ei aloitettaisi joka maanantai uutta, vaan vasta sitten kun 100 on täynnä?
Jos tämä ei käy, niin aloittakaa uusi ketju, mä en nyt tällä kertaa ehdi.

Lumi, tervetuloa joukkoon vaan, en mä ainakaan ole sua unohtanut!! hyvä että mies on innostunut (??) uudestaan ja että ehkäisy on jätetty pois. Tsemppiä yritykseen!!

peppi, ainakin foolihappoa kannattaa syödä kierron alusta alkaen, sama vaikutus siis myös greippimehulla eli limakalvojen paksuus lisääntyy, jolloin alkiolla paremmat mahdollisuudet kiinnittyä kohtuun :) Itse nappailen niitä Multivita 2+ special -tabuja, joita siis suositellaan raskaana oleville ja raskautta yrittäville...aloitin tärppikierrosta (joka siis päättyi km:n) ja minulla ainakin vuodoista päätellen tehosivat nuo pilsut, ovislimat ainakin oli jotain ihan käsittämätöntä!!! ;)

Nyt töihin!

Kiitoksia kaikille onnitteluista! :) Olo on onnellinen, mutta erittäin epävarma... Oireet ei ole lisääntyneet. Mitä nyt todella "miellyttävästi" valkkaria välillä lorahtelee... Odottelen tässä, että jäisin yksin työhuoneeseen, niin saisin varattua alkuraskauden ultran. Olen lähdössä ulkomaille työmatkalle viikolla 8+ ja haluaisin varmistaa ennen sitä, että kaikki on kunnossa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja plussapölyä! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Helmiina + Kreikan "tuliainen" 5+2

Huomenta!
Se menee sillai että jotain vitamiinipillereitä joissa on foolihappoa niin päivittäin vaan popsimaan ja greippimehua tulee juoda kp 1 ---> aina ovikseen asti. Mutta ei saa samaan aikaan näitä ottaa ku se greippi laimentaa pillereiden tehoa. En vielä itse viitsi alkaa nuita kokeileen. pitäs ensin se kunnon yrittäminen alottaa :D.
Omppu!! Mun mies on IHAN samanlainen!!! jos sitä painostaa niin se kääntää kelkkansa! Sen pitää antaa rauhassa miettiä asioita ja sitte se on valmis.
Joten, en oo puhunu sille mitään mistään vauvoista enkä kierroista enkä oviksista... Jännää että olin niin kateellinen teille kenen miehet on suostuneet ehkäisyn poisjättöön ja vauvan yrittämiseen...nyt se on kohta omalla kohdallanikin totta!! uskomatonta!! Ajattelin että en laske nyt mitään kiertopäiviä enkä oviksia. Että katotaan alkaako se ukko ees hommiin vai pidättäytyykö. ...mutta kummasti on mielessä kiertopäivät, tänään siis kp 8/28
:).
tänään on vapaapäivä...joten alanpas siivoomaan kun on keittiöremontti menossa.
Tsemppiä kaikille maanantaipäivään!!

Pikkutiikerille:
Siks mäkään en haluis mennä terveyskeskuslääkärille, kun mun oma lääkäri on todellinen vitsin aihe tässä kaupungissa :/ Eli siks kyselin niistä eri testeistäkin, kun tälle lääkärille täytyy itse osata kertoa mikä vaivaa ja mitä hoitoa/lääkkeitä haluais! Gynellä kävin alkukesällä, joten tämän "vitsin" ei tarvii tehdä sisätutkimusta, tai ainakaan en halua että se tekee, on meinaan todella hirvee tapaus tämä lääkäri.
Kiitos kuitenkin kannustuksesta! Ehkä mä vielä uskaltaudun varaamaan sen lääkäriajan ;)

Huomenta kaikille!

Ensinnäkin Helmiina Onneksi Olkoon ja Ihanaa Odotusta! Vau! Meillä on kyllä kansainväliset vauvat tässä ketjussa, johtuiskohan ketjun nimestä?!!
Mulla on mede in Italy ja Outilla tais olla Made in Germany ja mitäs muuta? Huh huh! Nyt kaikki haaveilijat varaamaan äkkilähtöjä! =).
PUhaltaa kaikille hirmusti plussatuulia! =).

Mulla odotus on sujunut ihan ok. Etovaa oloa ja hirmuista väsymystä, muttei muuta. Viikonloppuna kerrottiin appivanhemmille. Ne oli ihan innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan! Siis aivan onnesta sekaisin!
Koko viikonloppua kuitenkin varjosti sama asia kun muutamalla muullakin tässä ketjussa; saatiin kuulla että anopilla on vakava sairaus, mutta ennustetta ei ole vielä annettu. Anoppi oli jo ehtinyt pelätä, ettei nää lapsenlapsia ollenkaan. Joten ajoitus osui meillä oikeaan. Nyt vaan ei pysty nauttimaan odotuksesta niin paljon kuin olisi voinut. Mies on aika alamaissa, mutta kuitenkin avoin surussaa, ei sulkeutunut.
Kai tämä tästä.

Kerrottiin myös mun vanhemmille. Olivat innoissaan, mutta ei niin sekaisin kun toiset isovanhemmat - heillähän jo lapsenlapsia on..
Hormoonit tosiaa jyllää kun melkein itkin onnesta kun heille uutisesta kerrottiin!

Muutenkin tunteet on koko ajan pinnassa ja finnit kanssa!

Helmiina ja Hena ja Outi(?) jokohan me saatais toi WAB+ toimimaan? Kun se tuntuis ehkä kotosammalta ketjulta kun noi muut, vaikka niissäkin on kivä olla mukana? Saako idea kannatusta? Haaveilijoilta pyytäisin myös apua, että kävisitte meitä sielä moikkaamassa, niin pysyis ketju ylhäällä.. =).

Nyt tsemppiä kaikille haaveilijoille. Syksy on tunnetusti romanttista aikaa, joten rakkautta kehiin sisarukset!!! <3<3<3<3<3

Koittakaahan kestää tätä venäjältä tulevaa käryä!

Minttu 7+2