Wish a Baby 36

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lauantaita kaikille!:)

Jes, tää kämppä alkaa näyttää ja tuntua pikkuhiljaa kodilta! :) Ollaan urakoitu sikana ja tosiaan on saatu jotain aikaankin. Eilen saunottiin eka kertaa omassa saunassa ja täytyy sanoa, et oli aika luksusta:) Huonekaluja on aika vähän eli pitää ottaa suunta kohti Ikeaa;) Onneksi se on tossa vajaan neljän kilsan päässä;) Tähän kämppään oli tehty lopputarkastus PUOLESSA VÄLISSÄ KUUTA! Elikä aivan idiootti systeemi sen kannalta, et eihän sillon voi tietää, mihin kuntoon tää asunto jää. No, nyt täällä on jo puhdasta ja aion todellakin olla tiukkana sen suhteen, et me halutaan kunnon korvaus sikolätin siivoamisesta...

HalloweenG: Hih, taidan olla ainoa, joka on osallistunut Halloween-juhliin. Olin nimittäin tutustumassa tulevaan työpaikkaani ja siellä pidettiin Halloween-pirskeet lapsille juuri sinä iltana. Join kammoboolia ja kauhistelin pelottaviksi naamioituneita tenavia. ;) Oli ihan hauskaa, vaikka eihän tollanen jenkkijuhla oikein istu suomalaiseen perinteeseen.

Thelma, toivottavasti saat selvyyttä sun ovisongelmiin. Se on tosiaan jännä, miten tunnollinen ennen oli ehkäisyn kanssa ja luuli, et suunnilleen samantien tulee raskaaksi, jos unohtaa yhden pillerin tai jotain. Mut vissiinkin naisen keho (ja mieli?) on sen verran monimutkanen, et kaikki ei ookaan niin yksinkertaista. Tuntuu, et melkein meillä kaikilla on joku ongelma? :/

ON: Kp3 menossa ja tuntuu, et nyt jo alkaa tuhruttelu. Mukavaa, jos menkat ei kestäis niin kauaa:) Greippimehua on juotu tunnollisesti ja alan jo tottua sen makuun;) Saapa nähdä, onko sillä mitään vaikutusta limatilanteeseen.

Tajusin muuten, et mehän aloitetaan ENSI KUUSSA yritys!!! Huimaa! :) Vaikka käytännössä eka yrityskierron ovis osuu todennäköisesti vasta ensi vuoden puolelle... No mut kuitenkin ens kuu on viimeinen, jolloin käytetään ehkäisyä:)

Taidanpa lähteä laittamaan ruokaa. Se onkin eka kerta täällä:) Tähän saakka ollaan suosiolla marssittu läheiseen Heseen... *myöntää nolona* Aurinkoista lauantaita kaikille!

Omppu, aivan mahtavaa että oot saanu kaksi viivaa tikkuun! Onnea hirmuisen paljon!!! *hyppii riemuissaan ja onnittelee ketjumme höpönassua* Ihanaa, et plussajuna löysi meidät pitkän tauon jälkeen!

Keiju, ymmärrän sua TÄYSIN tossa tupakanpolttojutussa. Itse inhoan kans yli kaiken tupakan hajua enkä varmaan vois ees elää sellasen miehen kans, joka polttais... Mun ex-poikakaveri (sitä ei voi kutsua edes mieheksi) poltti kans multa salaa, vaikka väitti lopettaneensa. Suutuin sitä samalla tavalla kuin Keiju... Eli olen kyllä hengessä mukana Keijuseni! :) Oletko puhunut miehellesi, et tupakointi heikentää siittiöitä ja vaikuttaa muutenkin hedelmällisyyteen negatiivisesti? Voisko se saada miehesi ajattelemaan asiaa eri tavalla? Tsemppiä käännytystyöhön, tupakointi ei tod rulaa!!!

Viivi, oon melkeinpä satavarma, et suakin onnistaa pian, kun pääset lekurin kanssa ongelmien kimppuun!:) Vaikuttaa siltä, et kiertohäiriöt on aika helppo hoitaa, kuten Helmiinan ja Ompun rohkaisevat esimerkit osoitti! :) Ettet nyt vain Viivi taas rehkisi liikaa puolikuntoisena?! *epäluuloisena* Otithan rennosti kaupungilla etkä juossut tarjousten perässä tuulispäänä? ;)

Palasin juuri tunteidenviilennyslenkiltä ja auttoi ainakin jonkin verran. Puuh. Mieskin on lähtenyt luultavasti salille, joten saan vielä olla hetken rauhassa miettimässä. Kiitos PP ymmärryksestä! Ihanaa, että joku muukin on samaa mieltä tupakanpoltosta, en tunne itseäni niin nipoksi enää :) Olen kyllä puhunut tuolle ukkelille tupakoinnin vaikutuksista hedelmällisyyteen myös miehen osalta, ja se oli kai yksi syy millä sain hänet lopettamaan silloin alkusyksystä. Mutta nyt kommentit on vain luokkaa "Kyllä tupakoivat ihmisetkin on lapsia saaneet" jne. eli ei enää korvaansa lotkauta sillekään pointille :´( Täytyy ottaa asia vielä uudelleen puheeksi, kunhan tilanne ensin vähän rauhoittuu.

Heh, kokeilin muuten just ovistestiä! Huomasin vessaan mennessäni, että phs:aan ei ollutkaan enää tullut verta, vaan ainoastaan pikkuisen rusehtavaa, niin tuli vaan semmoinen fiilis että nyt testaan. Mutta nega se oli, kuten arvata saattoikin. Tai ehkä sellainen haamujen haamu oli havaittavissa kun oikein tihrusti. Nyt osaan ehkä paremmin kuvitella, miltä Ompusta tuntui tihrustaa sitä r-testin haamua!! ;) Mutta täytyy nyt toivoa, että nämä tuhrut/ menkat olis tässä ja pääsisi pian tosissaan testaamaan.

PP:ltä piti vielä kysyä, että sovittekos te aloittavanne yrityksen heti joulun jälkeen? Vai jo joulukuun alussa? Hurjaa, se on joka tapauksessa pian!! Saatte alkaa suunnitella kämppänne sisustusta uusiksi, kun vaavi ilmoittaa tulostaan :)

Mutta nyt pitää munkin mennä laittamaan jotain syötävää, että jaksaa illalla juhlia. Moooiii!

Keiju, ulkoilu piristää aina! :) Toivottavasti saatte juteltua miehesi kanssa kunnolla asiasta! Muista kertoa, miltä asia susta tuntuu. Miehesi on osattava ottaa sutkin huomioon ja kuunneltava, mitä asiasta ajattelet!

Meillä yritys alkaa siis sananmukaisesti joulun JÄLKEEN. :( Mies on kuulemma henkisesti valmistautunut aloittamaan silloin eikä siksi suostu yhtään aikaistamaan sitä. Ja mulla kierrot menee just niin, et ovis on juuri ENNEN joulua. :( Eli käytännössä yritys alkaa meillä vasta tammikuussa, kun täti tulee kylään varmaankin uutenavuotena. Oon yrittäny puhua tosta miehelle, mut ei se tosiaan suostu aloittamaan aiemmin. Tuntuu jotenkin naurettavalta nyhrätä muutaman päivän takia, mut minkäs teet. :(

Pakko myöntää, et oon jo katellu tätä kämppää sillä silmällä, et mitä jos tänne tulisikin vielä yksi asukas lisää... Onhan se periaatteessa mahdollista, kun kaksi vuotta tässä asumme. Mutta kuten sanottua, yritys voi kestää kauankin. :/ Kyllä tänne nippanappa kaikki tarvittava mahtuisi, mutta aikalailla järjestelyjä saisi tehdä. Kyseessä on siis 53 neliön kaksio... (jossa pohjaratkaisu on erittäin toimiva ja huoneet tilavia)

Nyt syömään...

Keijulle unohtui toivottaa mukavia juhlia! Koitahan ottaa ilo irti äläkä murehdi liikaa miehesi tupakointia! Rauhallisuus varmasti auttaa asiaan paremmin kuin räksytys. :)

Iltaa siskot!

Ymmärrän täysin Keiju reaktion miehesi tupakanpoltosta. Yleensä se, että ei voi tuollasta asiaa myöntää on ärsyttävää ja just vauvan yrittämisen kannaltahan se kannattaiskin lopettaa! Toivottavasti saatte asian puhuttua!!! Siihen on tosiaa helppo vedota, että on muutkin tupakoitsija saanu perheelisäystä, mutta kun tupakkahan voi vaikuttaa kaikkiin erilailla. Ja askeissakin lukee, että heikentää hedelmällisyyttä, joten kyllä siinä aika hyvä pointti on lopettaa. Meillä sama homma miehen kanssa. Ei voi olla mukamas kahta tuntia polttamatta, eikä varmasti tuu koskaan lopettamaankaan. Sanoin kanssa, että en halua sen olevan lapsille huonona esimerkkinä. (siis jos niitä nyt joskus tulee) Hyvä muuten, että tuhrut on lopuillaan. Pitelen peukkuja, että kierto tasaantuis. Kuten tietty kaikille muillekin. Tosiaan niinkun PP totes:meillä taitaa melkein kaikilla olla joku ongelma kierron kanssa:( Toivotaan PP, että nyt kun teillä se yritys alkaa ihan pian niin tuot plussajunan heti ekasta yrityskierrosta mukanas meijän ketjuun ja kaikki muutkin sitte plussaa!!! *hymyilee tietävän näköisenä ja nyökyttelee; näin se tulee menemään*

Lämmöistä vielä, että kyllä ne mulla nyt pikkusen ainakin tuntuu olevan sidoksissa ovislimoihin. Heti kun limat loppu ni seuraavana päivänä lämmöt nousi, mutta tosiaan vaan kaks astetta, että en sit tiedä. Viimesenä limapäivänä (anteeks taas ällökuvaus) ei jaksattu kuksia ja nyt sitten harmittaa:( Seuraavana kyllä, eli eilen, mutta eipä taida auttaa enää. Ei siis ole toiveet korkeella.Niin ja sitten vielä se, että nyt l-vaiheeksi jää maks 10 päivää ja sekin on siis ihan maks, et jotain 7-10 päivän välillä tulee olee, kattoo nyt koska täti suvaitsee saapua paikalle. Tulee kuitenkin just samana päivänä ku lähetää etelään, hyvin mahdollista.

Kyllähän PP varmasti sinne pikkunen menis uuteen asuntoon ja sit ku kasvaa voi vaihtaa suurempaa, joten ei kun yritystä vaan:)

Hyviä juhlia Keijulle ja hyvää loppuviikonloppua myös muille:)

Ai niin! Mä oon vallan unohtanu onnitella PP:tä uuden asunnon johdosta, joten ONNEA UUTEEN ASUNTOON:)

Huomenta :) Siis että miten upee keli! -15 pakkasta ja aurinko nousemassa! Pakko päästä tänäänkin ulkoilemaan, vaikka onkin siivouspäivä.

Perhe nukkuu vielä, mutta satuin heräämään ja pakko oli taas testailla. No, edelleen aavistuksen edellistä tummempi viiva, siis näkeehän ton nyt jo varmaan miehenikin. Mut se tässä nyt hieman kyllä jännittää, että koska noi on niitä Advancen herkkiä testejä, niin luulis olevan jo ihan kirkuva viiva! TAI sitten, ovulaatio oli kuitenkin vasta vähän myöhemmin ts. ite epäilen, että hedelmöitys olis tapahtunut vasta viime viikon tiistaina / keskiviikkona (positiivinen o-testi siis toissa sunnuntaina, vikat pupuilut sit maanantaina. Mut vaik olis ollut se keskiviikko kun sai alkunsa, niin onhan siitäkin jo 11 päivää. Ja poikaa kun aloin odottamaan, niin testi näytti vahvaa plussaa 11 päivää oviskivuista... :/ ?? Mut oli kyl eri merkkinen testi, mut silti.... Varmaan tuulimuna tai jotain. (ihana olla näin positiivisella mielellä heti aamusta!) Tänään tuntuu sitte ihan niitä menkkakipujakin.. Vaikka niitähän kuuluukin tuntua alkuun.

Keiju se sitten pääsi kans tikkujen maailmaan perehtymään :) . Toivottavasti teillä on miehesi kanssa jo rauha maassa. Ite en kans polta ja mies polttaa, joten ymmärrän kyllä pointtisi. Varsinkaan autossa polttamista en voi sietää, ja onneks sitä tapahtuu äärimmäisen harvoin.

Meillä sattuu muuten olemaan greippimehua, kun jossain oli joku tarjous et kolme purkkia jollain hinnalla, niin otettiin yks sit sitä. Eilen ihan himona lipittelin sitä, vei hyvin janon mennessään.

Äkkiä se joulukuu menee, PP! Kun on joulut ja uudet vuodet ja kaikki! Pääsette tositoimiin :) bd jo valmiiksi!

Jokohan lähtis miehiä herättelemään..ai niin, eilen ei tullut enää vuotoa! Mutta kehittelin tossa yön aikana siis kohdun ulkopuolinen-tuulimuna-keskenmenon...No, tällainen mä oon, pitää aina ajatella pahinta heti joka asiasta..eipähän sitten putoa niin kovaa.

Hauskaa pakkaspäivää, tytöt :)

Sunnuntaita!
Oli kyllä tosiaan ihanan kaunis talvipäivä! Harmi kyllä, mä en päässyt ulkoilemaan. Päivä meni sukulaisten luona ja autossa istuen.

Voi Omppu, sulla on kyllä kaikkein huonoimmat vaihtoehdot nyt vaan mielessä! Toivotaan, että olet ihan täysin väärässä!!! Ja kun viiva kerran voimistuu koko ajan ja tuhrutkin loppuivat, niin...!!! -ONNEAAAA!!!! :) *Vakuuttaa hassulle kaverille, että kyllä se nyt vaan sitä itseään on!*

Keiju: toivottavasti teillä on päästy jo vähän parempaan perhesopuun. Mä ymmärrän sun pointin, vaikkei mun mies poltakaan. (Exä poltti, enkä voinut sietää sitä löyhkää. Yhh!) Ongelmallista varmaan on, että tupakoitsijat vähentävät yleensä paineita menemällä tupakalle. Mulle tuli mieleen, että jos sun miehellä on stressiä raskautumisesta tai töistä tms. niin helposti varmaan turvautuu syöpäkääryleeseen kun ahdistaa vaikka haluaisikin lopettaa...ja sitten ehkä alkaa ahdistaa vielä sekin, ettei pysty lopettamaan vaikka pitäisi. Inhottava noidankehä. Tää on siis ihan vaan arvailua, kun en itse ole koskaan polttanut kuin muutaman tupakan.
Toisaalta, hyvähän se välillä on riidelläkin oikein kunnolla, puhdistaa ilmaa taas joksikin aikaa, vaikkei kivaa olekaan. *Yrittää löytää positiivisiakin puolia.*

Pp: Usko vaan, niin joulu on käsillä ja ohi ennenkuin oikein huomaatkaan! Milloin ne sun työt nyt taas alkaakaan? (sori, olen lahopää!) Hyvältä näyttää sen puolesta, että sulla ei pitäis olla tuota meidän ketjun joukko-vaivaa, eli liian lyhyttä l-vaihetta! :) Kiva, että kämppä alkaa näyttää jo kodilta! ONNEA UUTEEN TUPAAN!! :) *Ojentaa värikkäästi paketoitua tuparilahjaa kaksin käsin*

Niin ja kiitos huolenppidosta! En ole rehkinyt liikaa kipeällä selällä. Perjantainakin kun olin kaupungilla, niin istuttiin rauhallisesti kahvilassa ja käytiin ihan vaan muutamassa kaupassa. :) Tämän päivän olen jo pärjännyt ilman särkylääkettä. Eihän se nyt ihan täysin kivuton vieläkään ole, mutta paaaaljon parempi jo.

Omasta navasta ei ole mitään kerrottavaa. Lääkäriä odotellessa.
Tänään tuli miehen vanhempien luona sellainen olo, että "anoppi" taitaisi jo toivoa lapsenlapsia, vaikkei mitään ole sanonutkaan. Esim edelliskerralla kun nähtiin, tuli jotain puhetta kasvamisesta ja hän kaivoi miehen neuvolakortin esiin ja tänään katsottiin miehen lapsuuskuvia albumista... Tuli vähän surkea olo, kun ei viitsi sanoa mitään yritysvaikeuksista... :/ No, voihan myös olla että mä olen vaan yliherkkä tän aiheen suhteen...

Rennot sunnuntaiterveiset kaikille! Pääsin lopultakin vääntäytymään sohvalta ylös ja koneen ääreen. On mennyt ihan makoillessa tämä päivä... Eilen oli tosi mukavat bileet ja tanssilattiallakin tuli pyörähdeltyä. Tosin se viimeinen drinksu olisi saanut jäädä ottamatta... Mutta mutta, eihän sitä koskaan tiedä milloin tämän "vapaan biletyksen" aika päättyy ;)

Kiitos kannustavista kommenteistanne tupakoinnin suhteen! Tuli heti paljon parempi mieli niitä lukiessa =) Eilen saatiin jonkinlainen välirauha aikaan miehen kanssa, joten ei pilattu iltaa riitelemällä. Tänään vielä otin asian puheeksi, ja mies taisi ymmärtää miten iso juttu se mulle on. Hän lupasi ottaa asian puheeksi ensi viikolla työpaikkalääkärin kanssa (on menossa sattumalta johonkin rutiinitarkastukseen!), jos vaikka voisi kokeilla sellaista reseptilääkettä, joka auttaa tupakoinnin lopettamisessa (tiedättekö?). Toivon todella, että sellainen lääke tepsisi!!

Koitahan jaksaa PP jouluun asti, kyllä se pian tulee! Sulla alkaa ne työtkin siinä välissä, niin siitä aika kuluu jouluun ihan hujauksessa. Harmillista kyllä, jos se ovis tosiaan osuu just ennen joulua. Jospa sun kierto vaikka vähän pidentyis ;) On kyllä hauskaa saada sut pian yrittäjien joukkoon ihan virallisestikin!

Ja Ompun tilanne alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta, jos tuhrutkin on väistyneet! Ihanaa =) Kyllä siellä varmasti on kyytiläinen mukana, usko vaan! Mites muuten sun mies suhtautuu tilanteeseen?

Oma ).( Tuhrut tosiaan näyttäis loppuneen! *tuulettaa villisti* Eilen tuli enää ministi ruskeaa. Ja - tättädädää - Tänä aamuna tuli sitten pyyhkiessä sellaista ovisliman kaltaista mönjää! (sorppa taas yksityiskohtainen tilannekuvaus!) En kuitenkaan siinä krapuloissani älynny tehdä ovistestiä, ja asia unohtui päivällä. Äsken kävin taas vessassa ja limaa tuli vielä reippaammin, ja joukossa oli pieni veriviirukin (selvä ovisliman merkki mulla). Nyt mietin, et voisko se ovis tosiaan tulla nyt jo?!? Hittolainen kun en testannut, mutta siinä pyyhkimisvaiheessa se oli vähän myöhäistä ;) Vieläköhän parin tunnin päästä viitsis? Onkos se ovis ohi siinä vaiheessa kun limat tulee? Mutta eilen testasin, niin olishan sen pitänyt näyttää vahvoja viivoja, jos ovis olis nyt! No, tänä iltana kyllä täytyy pistää lakanat pöllyämään oikein kunnolla! Oon nyt heti paremmalla mielellä kun tuhrut loppui ja pääsee taas tositoimiin =)

Voi Viivi, se on kyllä ahdistava tunne, jos tuntuu, että tulevat isovanhemmat kovasti odottavat lapsenlapsia! Minun äitini on kovasti toivonut lapsenlapsia jo monta vuotta, ja myös sanonut sen. Toivottavasti anoppi kuitenkin ymmärtää olla kyselemättä liikoja, ei varmaan olisi mukava selitellä jotain tyyliin "kyllähän niitä lapsia ehtii vielä saamaan". Vai kuinka avoimesti te yleensä juttelette? Itse en osaisi kuvitella selittäväni anopille asian oikeaa laitaa... :/ Mutta toivotaan, että teillä pian tärppäisi nyt kun pääset sinne lääkäriin =)

Ajattelin lämmitellä talven ensimmäiset glögit tänä iltana. Lämmin glögimuki käteen ja sohvalle kultin kainaloon :) Mukavaa illan jatkoa ja jaksamista taas uuteen viikkoon!!

Iltaa myös täältä Tiksistä!

Mukavaa, kun porukkaa on liikkeellä näin sunnuntai-iltanakin. :)

Omppu, kuulepas nyt rouvaseni. Ei ne tikut voi ihan väärässä olla, raskaana taitaa meidän Omppumme olla, IHANAA! :) Ymmärrän kyllä, että mielessä alkaa pyöriä kaikki pelottavat ajatukset ja epäilykset, jos oireet ei muistuta edellistä raskautta. Mutta kuten taisin jo aiemmin sanoa, raskaudethan on kai yksilöllisiä jokainen? :) Toivottavasti tulet vähitellen luottavaisemmalle mielelle ja uskallat reilusti siirtyä tuonne odottajien puolelle;) Vaikka ei me kyllä sua mielellään sinne päästettäis, kun sulla on niin hauskat jutut;) Lupaathan aina käydä hauskuuttamassa meitä tällä puolella??? *nykii hihasta ja katsoo anovasti, pliiiiiiiiiis* ;)

Thelma, kiitos ihanan kannustavista kommenteistasi! :) Ja samoin kiitokset myös muille tsempanneille! Ihanaa, kun jaksatte tätä mun valitusvirttä kuukaudesta toiseen! Thelmalle tsemppiä tädin vastustamiseen! Toivotaan kovasti, ettei se tulisi lainkaan paikalle! Tai älyäisi ainakin pysyä poissa riittävän kauan l-vaiheen pidentämiseksi! :)

Viivi, varmasti anopin innokkuus aiheuttaa paineita, vaikkei sitä ääneen myöntäisikään tai suoraan tajuaisi. Ilmeisesti anoppisi on kuitenkin aika hienotunteinen eikä ole suoraan alkanut mitään utelemaan? Entä miehesi? Miten hän suhtautuu äitinsä puuhiin? Toivottavasti voisitte pian esitellä anopille hänen tulevan lapsenlapsensa ultrakuvia ja sun neuvolakorttia! :) *toivoo oikein kovasti pientä nyyttiä Viiville*

Keiju, kiva kun sait juhlittua kunnolla eikä riita pilannut iltaanne! :) En ole kuullut tuosta reseptilääkkeestä, mutta varmasti kaikki nikotiinisysteemit sun muut auttaa vieroitusoireisiin. Limoista sen verran, että ilmeisesti ovis on jo tapahtunut, kun se tietty lima ilmaantuu. Mut mulle ei oo oikein vieläkään ihan selvää, et millasta se tietty lima sit on... Pitäs kai taas lukasta sitä ketjua nimeltä "Lukekaa tää". Siinä oli tosi hyvin esitelty kierron eri vaiheet sun muut.

Täällä on jo koti suht' kunnossa. :) Enää muutamia tavaroita ajelehtii ja pari laatikkoa purkamatta, kun ei ole vielä lipastoa, jonne tavarat laittaa. Koirillekin on jo löytynyt mukavat ulkoilupaikat!:) Koirapuistohommat on vielä aika uusia meille, kun ei siellä pohjoisessa tullut koskaan käytyä moisessa. Mutta jospa se pikkuhiljaa alkaisi sujua noilta meidän karvakuonoilta.

Mulla alkaa työt todennäköisesti joulukuun alussa. Kyseessä on siis äitiysloman sijaisuus, joten ehkä tulee kutsu töihin jo aiemmin, jos nykyisen open vointi huononee. Onhan se totta, et tässä on edessä vaikka mitä hässäkkää, joka nopeuttaa ajan kulumista ja tuo yrityksen aloittamisen kokoajan lähemmäs. Juttelin miehen kanssa tänään asiasta, et onko meidän pakko odottaa jouluun saakka. Vastaus oli, että "Katsotaan nyt..." Mieheni tuntien tuo kuitenkin tarkoittaa, että odotamme kiltisti jouluaattoa... *huokaus*

Täällä etelässä vauvoja ja pieniä lapsia näkyy paljon enemmän katukuvassa kuin pohjoisessa. Ja se taas ei tee yhtään hyvää tälle mun vauvakuumeelle. :/ Pitäis varmaan alkaa suunnittelemaan tämän vuoden joulukortteja, et sais ajatuksia muualle... Mulla on aina tapana tehdä kaikki kortit itse, tykkään askarrella ja värkätä niitä ajan kanssa. :) Joululahjojakin voisi jo alkaa miettimään, ettei sitten tule viime tingassa kiire.

Joo, taitaa olla parasta painua pehkuihin, ettei tää mene aivan päättömäksi jaaritteluksi. Hyvää yötä kaikille *heittää unihiekkaa Nukkumattia matkien ja puhaltaa plussatuulia kaikkien makuuhuoneisiin*

Heippa wab-sisaret!
Oli pakko tulla avautumaan... Olen siis syönyt niitä teroja jo monta kiertoa ja kierto on ollut 26-28pv. Tänään kp 31 eikä menkkoja näy. Maha on ollut menkkamaisen kipeä jo viime viikosta ja tissit tai oikeastaan nännit ihan kosketus arat... Arvatkaas kuinka kovin tekis mieli tehdä testi mut silti joku laittaa hanttiin, en halua kokea sitä pettymystä....

Nyt autoa harjaamaan ja töihin!

Ihanaa maanataita kaikille =)

Heippa wab-sisaret!
Oli pakko tulla avautumaan... Olen siis syönyt niitä teroja jo monta kiertoa ja kierto on ollut 26-28pv. Tänään kp 31 eikä menkkoja näy. Maha on ollut menkkamaisen kipeä jo viime viikosta ja tissit tai oikeastaan nännit ihan kosketus arat... Arvatkaas kuinka kovin tekis mieli tehdä testi mut silti joku laittaa hanttiin, en halua kokea sitä pettymystä....

Nyt autoa harjaamaan ja töihin!

Ihanaa maanataita kaikille =)

Terve taas pitkästä aikaa! Viimeksi taisin käydä täällä yk:n päivänä, ja nyt on ruotsalaisuuden päivä... Seuraava kerta lienee sitten isänpäivä (jostain syystä tulen tänne näköjään vain liputuspäivinä ;)).

Ompulle jättionnittelut! Mahtavaa, eiköhän se viivakin sieltä vielä vahvistu.

Riinalla taitaa olla jännät paikat! +++++!! bd bd

Uusi tulokaskin meillä taitaa olla. Thelmalle myöhästyneet tervetulotoivotukset! Pp:lle onnea uuteen kotiin! Mitähän muuta... Olette kirjoittaneet niin paljon etten millään muista kaikkea. Pahoittelut siitä.

Viime viikon olin siis aamuvuorossa, ja töiden jälkeen olin niin väsynyt että piti aina ottaa päikkärit. Sitten olikin vuorossa normaalit kotihommat jne. ja nukkumaan piti päästä klo 21, jotta jaksoi seuraavana aamuna taas herätä ennen kukonlaulua. Eipä siinä paljon aikaa jäänyt edes harrastuksille, netissä surffailusta puhumattakaan. Mutta nyt teen taas iltavuoroa, joten pääsen toivottavasti useammin linjoille.

Yhden gallupin sentään muistan, se koski autolla ajamista. Vihaan sitä. Ajoin kortin vasta reilusti yli 2-kymppisenä. Olen ajanut tosi vähän ja siksi olen epävarma kuljettaja. Talvella en ole ajanut kuin kaupungissa. Tuon asian suhteen pitäisi oikeasti ryhdistäytyä ja vaan ruveta ajamaan. Ei sitä muuten opi. Kolareissa en ole onneksi ollut.

Pp taisi (joskus ajat sitten) kysyä mikä koira meillä oli. Partacollie oli meidän ilonamme (tai siis vanhempieni luonahan se oli) peräti 14 vuotta. Viime kesänä jouduttiin tekemään sille viimeinen palvelus, ja päästämään se ikuiseen lepoon. ;(

ON: Kp 23. Tätiä odotellaan. Tässä kierrossa tuntui ihan siltä, kuin ovis olisi ollut kaksi kertaa. No, varmaksihan sitä ei voi tietää. Enkä kyllä luota noihin omiin diagnooseihini kovin paljoa. =)

Mukavaa viikkoa kaikille. ++++++ !

Huoh, maanantai taas... Täällä etelässä on taas aivan hirvittävä sää. Märkää lunta tulee taivaan täydeltä ja tiet on aivan sohjossa. Varmaan muuttuu rännäksi tai vesisateeksi vielä tuo lumi, yäk :/ Olenpas positiivinen heti aamusta...

Kiva kuulla Riikasta taas pitkästä aikaa! Sä ilmeisesti ehdit tänne nykyään niin harvoin, että on syytäkin liputtaa sen kunniaksi! :) Koitahan jaksella sitä työtä!

Riinan tilanne tosiaan kuulostaa jännältä! Mä varmaan menisin jo ostamaan testiä... Oireet ainakin kuulostaa lupaavilta. Peukkuja! Tuu kertomaan miten kävi jos ja kun testaat!

Kivaa kun PP:n koti alkaa olla jo kunnossa. Aika nopsaan te siitä urakasta kuitenkin selviydyitte, vaikka piti siivota ja kaikkea. Ehkä se miehen mieli vielä muuttuu ja kumit unohtuu ennen joulua. Eihän sitä ikinä tiedä, mun mielestä tuo "katsotaan nyt" kuulostaa aika lupaavalta :)

En kyllä käsitä niitä eilisiä limoja! En usko, että ovis olis vielä ollut, sillä lämmöt ei oo nousseet. Ei sit yhtään. Tikuttelin vielä eilen illalla, mutta haamun haamua näytti sekin. HÖH!! Olisin ollut 99% varma, että ne oli ovislimoja! No, siimahäntiä laitettiin matkaan kuitenkin ;) Niin PP, se ovislima on sellaista toooodella sitkeää, venyvää ja kirkasta, muistuttaa tosiaan kananmunanvalkuaista. Kun vaikka pyyhkii, niin se vain venyy ja venyy... Tai tuosta mä luulin ovisliman tunnistavani, mutta kai se eilinen oli sit jotain muuta... :/ ANTEEKS, taas mä innostuin kuvailemaan noita limajuttuja vähän liian tarkkaan! Kohta te varmaan heivaatte mut ulos tästä ketjusta jos ei jutut parane!

Juups, eipä tässä sen kummempaa asiaa tainnut olla. Jaksamista kaikille maanantaihin!!

Maanantaita! Ihan mahtava ilma, lunta pyryttää valkoisenaan! Olen ihan joulufiliksissä jo. Tai siis joulunodotusfiiliksissä. Odottaminen ja valmistelu onkin parasta näin aikuisena, kun itse aatto on usein pieni pettymys lapsuuden jouluihin verrattuna. Oletteko te muut jouluihmisiä?

Omppu, usko nyt jo hyvät uutiset! Onnittelut!!!

Riina ja riikka, kiva kuulla teistäkin! Riina, muistelen, että sulla oli epäsäännölliset/pitkät kierrot, siihenkö vaivaan syöt teroja? Toivotaan parasta, että lääkkeet olis tepsineet ja pääset kohta testaamaan plussaa!!

Pp, onnea uuteen kotiin! Hyvä että muutto sujui turvallisesti huonosta säästä huolimatta. Tepä olette tehokkaita, jos enää pari laatikkoa on purkamatta. Meillä kökötti muuton jälkeen kaks lootaa n. puoli vuotta (kröhöm), ennen kuin sain ne vihdoin järjesteltyä. Tosi tarpeellista tavaraa varmaan, kun ei puoleen vuoteen tarvittu...

Viiville kiitokset tsemppailuista! Myönnän, olin hieman epälooginen tuossa viime viestini angstailussa. Pointtini taisi olla se, että JOS raskautumiseni myöhäisestä ovulaation ajankohdasta huolimatta olisi mahdollista, niin jo tuon yritystä edeltäneen puolen vuoden aikana olisi voinut tapahtua vaikka mitä (koska emme osanneet varoa silloin kun ovis tod.näk. tapahtuikin). Mutta koska "vahinkoa" ei tuolloin sattunut, niin ehkä sitä voi pitää lisätodisteena siitä, että l-vaiheeni on tosiaan liian lyhyt kiinnittymiselle. Ja lääkäriin olen siis suunnitellut meneväni heti ensi vuoden puolella, kun yritystä tulee ihan oikeasti vuosi täyteen. Uusi vuosi, uusi toivo - toivottavasti!

Lämpöjen mittailua jatkoin edelleen, enkä nyt oikein tajua. Nyt on jo kp 19/27-28. Viimeisten neljän päivän lukemat on: 36,3 / 36,5 / 36,5 / 36,6.
Eli ei vieläkään mitään selkeää hyppäystä. Koko kierron on lämmöt pyörineet välillä 36,2-36,5. En ole mitannut ihan täsmällisesti samaan aikaan, mutta puolen tunnin heitolla.
Suurkiitos jos joku viisaampi jaksaa tiirailla näitä mun lukemia ja kommentoida jotain!!

Tuosta appivanhempien innokkuudesta piti vielä kommentoida. Sori nyt tulee paasausta!
Mua ärsyttää ihan kamalasti, kun vihjailevat aiheesta, ärsytti siis jo ennen yrityksen aloittamistakin. Tuossa puolisen vuotta sitten olivat käymässä, ja appi kysyi sitten ihan suoraan ruokapöydässä. Mun mielestä tosi kiusallista! No siinä sitten miehen kanssa oltiin, että eipä ole niitä lapsia vielä näkynyt, johon se vielä jatkoi jankkaamista. Suutahdin vähän ja oli kyllä vaikea hetki. Ihan oikeasti, lasten hankkiminen on mun mielestä jokaisen parin yksityisasia! Mun mielestä fiilis on sama kuin jos ruokapöydässä alkaisi udella toisten seksielämästä tai ehkäisystä. Ei mulla ole todellakaan sellainen suhde appivanhempiin, että keskustelisin heidän kanssaan avoimesti näistä asioista.
Suoraan uteluun verrattuna vauva-albumin ja neuvolakortin näyttäminen on vielä aika hienotunteista...

Upeeta Omppu, onnittelut plussasta!!! Olipa hieno juttu, että Luget auttoi vaikka lääkäri muuta väittikin! Toivotaan että pysyy kyytiläinen matkassa! :)

Katotaan miten mun käy niiden clomien kanssa, alotan ne siis ylihuomenna. Toivottavasti niiden avulla tärppäis!

Upeeta Omppu, onnittelut plussasta!!! Olipa hieno juttu, että Luget auttoi vaikka lääkäri muuta väittikin! Toivotaan että pysyy kyytiläinen matkassa! :)

Katotaan miten mun käy niiden clomien kanssa, alotan ne siis ylihuomenna. Toivottavasti niiden avulla tärppäis!

*Pitää kiinni ketjusta kynsin hampain* ! En uskalla vieläkään poistua täältä...

Alkuraskauden ultrausaika tilattu loppukuulle.. toivottavasti ei tuo huonoa onnea olla näin ajoissa liikenteessä. Koittakaa kestää, mut mä OLEN pessimisti!! Voi mitä kidutusta nämä seuraavat reilut 3 viikkoa tuleekaan olemaan, kun odotan kauhulla sitä ultraa! Kun ei vieläkään ole kunnon oiretta, siis niitä menkkakipujakaan kun ei ole ollut kuin ihan vähän, viimeks aamulla. Jos tarkkoja ollaan, niin nythän vasta normaalit ihmiset alkais miettimään, että voisinkohan olla raskaana, kun menkat on päivän myöhässä :) Ja mä oon tienny kohta viikon... Jos ei sitä vuotoa olis ollut, niin ei pelottais näin paljoo, mutta kun sitä oli ja siinä oli niitä klimppejäkin (nam..).

Keiju kysyi, että mitä mun mies on asiasta mieltä. Nooh, tuumas tossa eilen kun tuli vierashuoneen sohvasta puhetta, että pitäis varmaan joskus tuulettaa niitä tyynyjä, että sitte pitää seki hävittää, ei mahu enää mihinkään. Hih, mua rupes naurattamaan, että no juu, sehän tässä suurin huolenaihe onkin, joudutaan luopumaan vierassohvasta, eihän siinä ole montaa yötä kukaan nukkunut tähänkään mennessä (ite pari kertaa :) ) ja ehkei se nyt ihan heti jouda pellolle kuitenkaan..Mutta joo, kaiken kaikkiaan, ei se varmaan ole oikein sisäistänyt asiaa, tai siis jos onkin niin tapansa mukaan pitää ajatuksensa ominaan ja purkaa niitä sitten esim tolleen syyllistämällä jotain sohvaa. Mut kyllä se siitä.

Riinallakin on siis jännäiltävää! Olishan se kiva saada seuraa junamatkalle..! bd (joo, nyt mä sitten olen taas menossa kovaa vauhtia sen kyydissä..tuuliviiri oikein!)

Ihan varmasti satuttaa jokaista varsinkin appivanhempien suunnalta tuleva utelu/kehoittelu! Ite olen siitä onnekkaassa asemassa, että ei apet eikä omat vanhemmat kysele. Jossain vaiheessa olen omalle äidilleni sanonut, että jos toinen tehdään, toivotaan sen syntyvän vuonna 2007. Anopillekin kerran vaan sanoin, että haluaisin toisen, mutta poikansa ei, mutta tästä nyt on aikaa jo.. joskus on tehnyt mieli kertoa tilanteesta ihan siitä syystä, että eivät turhaan päitään vaivaisi tuijottelemalla mun mahan seutua, mutta onpa jäänyt sitten puheeksiottamatta. Kun eihän se loppupelissä niille juurikaan kuulu. Että voimia vaan, ja yritin sanoa, että ehkä jossain tapauksessa vois olla kaikille helpompaa kertoa rehellisesti tilanteesta ettei tulis mielipahoja tai kiusallisia tilanteinta kenellekään aiheesta johtuen.

Lunta tupruttaa joo ihan kiitettävästi. Ei toi niin kauan haittaa, kun saa olla sisällä, mutta sit kun pitää lähteä autoa putsaamaan lumen alta tms. niin &%?!@!! Ja taas on liikenne solmussa.

Missäs Meirami on ? Ai niin tais olla vapailla!

Huokaus, pissahätä. Kai se on taas mentävä. Peukkuja kaikille ja muistakaa hyödyntää talven liukkaita ;) ! Ja vielä kerran, koittakaa kestää mua vielä jonkin aikaa ;)

Lumista on täällä Vantaallakin, ihanaa! :) Vaikka kieltämättä meinasi välillä usko loppua, kun tänään kahlattiin miehen kanssa ympäri kaupunkia hoitamassa asioita Kelassa ja työkkärissä. Meillä ei siis ole autoa, joten sen suhteen tuo ilma on vain ihanan jouluinen:) Ja minä ainakin olen ehdottomasti jouluihminen! Pitäis jo suunnistaa Tiimariin joulukorttitarpeita ostamaan!

Kiva kuulla tosiaan pitkästä aikaa Riinasta ja Riikasta! Riina, tee jo ihmeessä testi tai me kuollaan jännityksestä täällä! ;) Miten maltat olla testaamatta? Toivottavasti ne terot olis auttanu ja oisit pieniinpäin... :) bd bd bd!

Riikka, varmasti rankkaa tehdä vuorotyötä. :/ Mut olikos sulla se kuukauden pesti vai? Eli sen suhteen ei kai ole enää kamalan montaa aamua jäljellä? Onko työrintamalla mitään uutta? Oman alan töitä näkyvissä? Olis se niin ihanaa, jos siekin pääsisit sit yrityksen makuun! :)

Keiju, ei mua ainakaan haittaa nuo sun limatiedotukset! :) Täällähän me ollaan sitä varten, et saa purkaa tuntojaan ja miettiä mieltä askarruttavia asioita yhdessä muiden kanssa. :) Mikäs koopee sulla olikaan menossa? Jospa sulla olis ovis vähän myöhässä tässä kierrossa?

Sara, harmi etten osaa auttaa sua noissa lämpöjutuissa. Mut luulis, et ne nousis tosiaan selkeästi. Tai voi kai se olla yksilöllistäkin, et onhan sulla lämmöt noussu 0,3 astetta kuitenkin neljässä päivässä:) Olikos tää sun eka mittauskierto eli onko edellisissä kierroissa ollut selkeämpi nousu?

Ompulle onnittelut ultra-ajan tilaamisesta:) Koeta nyt pysytellä nahoissasi siihen asti;) Ja ilman muuta saat olla täällä meidän kanssa niin kauan kuin vain haluat!!! En todellakaan eilen tarkoittanut, että sun pitäisi siirtyä tuonne toiselle puolelle siksi, ettet saisi olla täällä tai jotain! Toivottavasti et luullut mitään tollasta! *hali*

Omasta navasta ei mitään kerrottavaa. Tuhruttelu jatkuu.

Ostin tänään muuten uusia akvaariokaloja, kivaa!:) Se piristää heti mieltä ja mukava saada akvaarioonkin uutta säpinää. Täällä Tiksissä on ihan sika hieno akvaariokauppa, en oo nähny vastaavaa missään! *haltioituneena*

Lumista maanantain jatkoa kaikille ja tietysti +tuulia:)

Ei, en todellakaan lukenut rivien välistä mitään potkuista, Pp! :) Toivon vaan sydämestäni, että en loukkaa ketään täällä, kun marisen ongelmistani, vaikka olenkin (ehkä) raskaana. Tunnenpa taas itseni itsekkääksi, kun tätä näin "ääneen" alan ajattelemaan! *nolona anelee ymmärrystä*

Oi, akvaariokalat on kivoja, meilläkin on joskus ollut ja itseasiassa ei kauaakaan, kun puhuin, että pitäisköhän pojalle laittaa akvaario.. mies ei oikein lämmennyt ja onhan siinä tietysti kieltämättä aika moinen homma tällaselle hunsvotille pitää puhtaana..Mutta joo siellä Tiksin kaupassa on tullut joskus asioitua. Mitä kaloja teillä Pp on? Onko isokin akvaario?

Kohta alkaa tää maanantai olemaan lusittu, sitte kauppaan pyörimään, greit..

Pienen pieni ruskea lima ilmestyi puolelta päivin, ei muuta.. En ole vieläkään testannu ja luulen että ei tarvi testatakaan, on meinaan maha sattunut/kutitellut niin menkkamaisesti tänään...

Oli ihanaa lukea teidän viestejä kun luki että on mukava kuulla minusta =) Taustailen päivittäin mutta olen tullut tulokseen ettei minulla ole teille paljon kerrottavaa koska meillä valmistaudutaan hoitoihin menoon, odotetaan ensiksi että vuosi vaihtuu...

Ja saralle: Juu, juuri siksi olen nuita teroja syönyt kun kierrot huiski pitkälti yli kp50...

Nyt nettitilauksen pariin ja sit salkkareit kattomaan =)

Kuullaan!!!