Wish a Baby 38

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Meirami-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

-Meirami-

Vieras
Uusi ketju ja paljon plussia!!
-Eiks jooh ;)

LISTA

Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritys alkaa 12/2006
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Meirami vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Tikru vm -84, yritystä 8/06, esikoinen haaveissa
Sara vm -79, yritystä 1/06, esikoinen haaveissa
Thelma vm -82, yritystä 5/06, esikoinen haaveissa

LISTA

Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"

Poistin itseni tuolta listalta.

Saralle ja Keijulle pahoittelut tädistä. Toivotaan parempaa onnea seuraavalle kierrolle!!

Meiramille tsempitykset lääkäri käynnille. Toivottavasti sulla sattuu mukava lääkäri ja saat jotain apua jo tällä käynnillä!!

Apua. Tuli oikosulku mitä kaikkea tänne olittekaan kirjoiteleet, kun kaikki tekstit on tuolla vanhassa ketjussa. Minä olen taas täällä kotona saikulla. Eilen yritin olla töissä, mutta ilta oli ihan karmea. Neuvola täti oli oikein reilulla päällä ja kirjoitti saikkua koko loppuviikoksi, tuntui että se otti myös huomioon mun tämän hetkisen olo tilan. Ekan neuvola-ajankin sain samalla varatuksi joulukuulle.

Onnea Limeelle ekasta neuvola-ajasta :) Sulla onkin nyt sitten pitkä saikku, saat lepäiltyä oikeen kunnolla, pikaista parantumista nyt sitten vain toivottelen.

Tänään on kyllä ehkä maailman pisin päivä... tuntuu että tämä ei lopu ikinä!! *huoh* tahtois jo kotiin, vaikka siellä kyllä odottaa siivous urakka. Huomenna on illalla sitten meillä tyttöjen ilta, siihen sisältyy joku leffa, glögiä pipareita ja auraa :) Kiva kiva!

Olen vuosimallia -77, naimisissa, mutta lapseton - toistaiseksi. Eli haaveillaan jälkikasvusta. Ehkä parin kuukauden kuluttua aloitetaan...

Eikö tämä ketju ollut ihan haaveillijoillekin? Etten rupea läpisemään väärässä ketjussa.

Tervetuloa Hilma!
Ihanaa kun saadaan vähän lisa vahvistusta :)
Meitä on tosiaan aika monessa vaiheessa haaveilevia, osa yrittänyt jo pidempään ja osa ei vielä aloittanutkaan, joten hyvin sovit joukkoon!
Lisää vain itsesikin listaan!

Kiitos, tulen mielelläni vaihtelemaan (sekavia) ajatuksia lapsista :)

LISTA

Hilma vm-77, esikoinen haaveissa

Kun en tiedä näiden palstojen toiminnasta mitään, niin en tiedä meneekö oikein. Mutta, mutta.

Meillä aloittamiseen tosiaa menee vielä hetki, koska kävin tuossa kesällä silmäleikkauksessa ja sen jälkeen on suositeltavaa odottaa puoli vuotta ennen raskaaksi tuloa. Kai tuo raskaana olo voi muuttaa silmänpainetta tms., jolloin paraneminen leikkauksesta heikkenee/hidastuu. Mutta eipä oo silmälaseja enää!

Jipii, uusi ketju avattu, hienoa! :)

Ja tervetuloa mukaan Hilma! :) Kiva saada joukkoon lisää meitä "vasta-haaveilun-tasolla-olevia". Itse kuulun siis myös niihin ja välillä on nolottanu, kun oon roikkunu täällä varmaan puol vuotta eikä vieläkään ole yritys alkanu. Mutta jospa jo ennen joulua... Nimittäin mies on alkanut lämpenemään ajatukselle, et alotettais jo ensi kierrossa!!!! WUHUU! :) Puhuttiin taas eilen asiasta ja itseasiassa se jo melkein lupasikin, et alotetaan ens kierrossa. Se on huolissaan siitä, et jos alotetaan vasta joulun jälkeen, niin sen simpat on tosi laiskoja ja rasvasia joulun jälkeen eikä ne jaksa uida! ;) Mieheni on kova syömään kinkkua ja muuta hyvää eli siksi moinen huoli;) Oon tosi innoissani, jos tää nyt on sit vika kierto ennen yritystä! IIIIIIIK! :) Nyt mennään jo kp20 eli ehkäpä jo 10 päivän sisällä alkaa meidän eka yrityskierto:) :) :)

Sorppa, et tuli heti alkuun omanapaista. Mutta siis asiaan...

Keiju, järkytyin kans noista yksityisten hinnoista, kun eilen soittelin pariin paikkaan. Siis käsittämätöntä, et pelkkä papan otto voi maksaa 35€! Siihen päälle kaikki muut palkkiot ja toimistokulut... Huh huh! Taidan kysellä, pääseekö työterveyshuollon kautta gynelle. Jos ei, niin ei kai se sit auta kun varata aika yksityiselle. Olis kuitenkin kiva käydä tutkituttamassa paikat tässä yrityksen alun tienoilla.

Meiramille peukkuja lääkäriin! Toivottavasti saat parempaa palvelua kuin mitä muut ketjulaiset ovat tähän asti saaneet. :)

Thelman sylkitesti kuulostaa tosiaan nerokkaalta;) Hauska kuulla sit ihan oikeita käyttäjän kommentteja.

Voi Sara, pahoittelut tädin tulosta!!! :( :( *rutistus ja onnenpotku takamukseen* Kyllä se siitä taas lähtee, kunhan muistat lohduttautua kunnolla. :)

Limeelle onnittelut ekasta neuvola-ajasta! Oi, varmasti tosi jännä mennä sinne ekaa kertaa! Lähteekö miehesikin mukaan vai onko sielläpäin käytäntönä, et ekalle kerralle ei tarvita miestä mukaan. Musta se on jotenkin outoa, et mies suljetaan heti aluksi raskauden ulkopuolelle... Siis onhan se ymmärrettävää, et ei miestä varmaan hirveesti tarvita siinä, kun mitataan painoa ja pituutta yms. Mut ois musta silti tärkeetä, että mies olis alusta asti mukana odotuksessa tasavertaisena.

Vai on Viivillä pian jännäilyt edessä? Missä koopeessa mennään? *pomppii innoissaan* Kiva päästä taas peukuttamaan:)

JoululahjaG: Mulla ei oo mitään erityisempiä toivomuksia vielä. Astiat on täälläkin aina toivottuja lahjoja ja nyt olis kiva saada jotain opettamiseen liittyvääkin lahjaksi, kun alkaa kohta työt. Eli joku leikkikirja tai askarteluopas olis ihana:)

Täällä kun tuntuu olevan muitakin astiafriikkejä kuin minä, niin pistetäänpä pystyyn seuraava galluppi. Eli mitä astioita sulta löytyy kotoa? Keräätkö tiettyä sarjaa vai onko sekalainen seurakunta mieluisampi? :) Mulla on perusastiastona valkoinen Teema, valkoiset Kermansaven syvät lautaset ja laseissa Iittalan Kartiot ja Vernat eli tosi perussettiä. Mut ne on niin ajattomia ja kestäviä... :) Sit oon keränny jonkun verran Primaveraa ja niitä uusia HotCool-laseja. Pentikiltä on niitä läpinäkyviä neliö-lautasia ja olikohan vielä jotain... Sellanen Iittalan vesikarahvi olis aivan ihana, kuten joku taisi mainitakin lahjatoiveissaan!

Jeps, mut nyt lähden laittamaan ruokaa, jota voi sit tarjoilla niistä lukuisista astioista;) Hauskaa iltaa kaikille!

Helou-helou-helou! :)

Heti ensimmäiseksi Hilmalle tervetuloa porukkaan! Hyvän porukan kyllä valitsitkin! :) Äläkä kuuntele tuota PP:tä, ei täällä tarvi yhtään nolostella vaikkei yritys alkaisi vielä aikoihinkaan! :)

Ja heti samaan hengenvetoon Saralle pahoittelut tädistä! Kyllä se nyt jaksaa sinnikkäästi vierailla sun luona! >:( Uskomatonta, miten sä jaksat ottaa asian noin tyynesti, mä täällä olen jo ihan varma, että mulla on jotain pahasti pielessä, vaikka meillä yritystä on 1 kierto vähemmän kuin teillä... *nostaa hattuaan*

Jippii, PP!!! Ihanaa, että sun mies on alkanu taipua siihen ens kierrossa alottamiseen!!! :) Hihiii!!!

Kiitti, tytöt, mutta älkää turhaan mulle peukuttako tai minua jännätkö. Tai no, saattehan te jännätä jos se virkistää! ;) Mutta siis ite olen ihan sillä mielialalla ja asenteella, että meille ei sitä omaa nyyttiä ilman lääketieteen apua saada ja että täti kurvaa paikalle torstaina tai perjantaina! Kp nyt siis 25/ 26-30, eikä edelleenkään mitään outoja fiiliksiä. Tai no, ehkä pari juttua vois olla, mutta en suostu herättelemään toivoa enää, kun en jaksa pettyä.

Kiva, kun Omppu ja Lime ette ihan kokonaan ole unohtaneet meitä! ;) Kiva kuulla välillä teidän kuulumiset, ihanalta kuulosti tuo Limen ekan neuvola-ajan varaaminen! Syysmarjakin voisi välillä pistää muutaman rivin johonkin väliin! :)

Thelmako oli tilannut sen sylki-ovistestin? Kuulostaa tosi mielenkiintoselta ja hankkimisen arvoiseltakin! Tuohan on tosi kätevä, jos vaan näytteen tulkitseminen on helppoa ja selkeää! Kerro sitten heti meille, että onko se hyvä, niin hyökätään joukolla hankkimaan samanlaiset!! :)

JoululahjaG: Mulla ei ole mielessä mitään oikein erityistä. Joku pikkkuylläri olis kiva. Hmm...miksei se sormuskin...-mitään toivoa sen suhteen ei kyllä ole.
Me lähdetään joulukuun 30. päivä reissuun, niin että sinne saa kyllä rahaa tuhlattua ihan tarpeeksi... Vähän on kyllä ollut puhe uusista astioista, niitähän vois toivoo nyt samalla sukulaisilta niin sais uutta sarjaa heti kivasti kasaan! *Alkaa suunnitella astia-lahjalistaa*

AstiaG: Meillä on tällä hetkellä keltaista Teemaa kaapit pullollaan ja seassa vähän valkoista Arcticaa. (Mä en tajua, miks mä joskus 5 vuotta sitten niin tykkäsin siitä keltaisesta! Nyt en enää tykkää yhtään. Anoppi sanoi kyllä, että voisi ottaa ne, jos me halutaan kerätä jotain uutta. Mulla olis ajatuksena jotkut valkoiset, ehkä sitten sitä Teemaa taas, ne on jotenkin niin mun makuun.) Ja meillä on jokunen valkoinen Teeman tarjoiluastiakin! Laseina meilläkin on ne Kartiot, vaaleansiniset, sekä pienet lasit, että mehu- ja viinilasit. Kahvimukeina meillä on Marimekon unikkomukit, harmaita ja mustia unikkoja. Aterimina Elegiat.

Meiramille tsemppiä lääkäriin, toivon tosi kovasti että sulla on parempi kokemus kun mulla! :)

Kuullaan taas! :)

Keskiviikkoa!

Pitkästä aikaa ehdin taas minäkin linjoille. Hilmalle tere tulemast! Meilläkään ei ole vielä yritys käynnissä (eikä sen aloittamisesta edes ole tarkkaa tietoa), mutta silti olen kirjoitellut tähän ketjuun jo... en edes muista miten kauan. =D

Olette kirjoittaneet niin paljon, etten ehdi ja muista kommentoida läheskään kaikkea. Pahoittelut tädin hyökkäyksen kohteeksi joutuneille. Leuka pystyyn ja tsemppiä uuteen kiertoon. :)

JoululahjaG: En toivo mitään erityistä. No, se sormus olisi toiveissa täälläkin. Ja saapa nähdä tuleeko sellaista... Noh, yhden toiveen sentään keksin. Haluaisin Olipa kerran elämä -dvd-boxin. Muistatteko sen piirretyn sarjan, jossa seikkailtiin ihmisen sisällä?

AstiaG: Meillä on valkoista Teemaa. Mitään juhla-astiastoa ei ole eikä varmaan tulekaan vähään aikaan. Valkoisen valitsin siksi, että se on ajaton, ja kattaukseen saa halutessaan väriä laseilla, pöytäliinoilla, serveteillä, tarjoiluastioilla yms. jutuilla. Laseina meillä on tumman- ja vaaleansinistä Kartiota sekä kirkasta Vernaa. Haluaisin Origo-sarjan kulhoja, värillisiä Teema- tarjoiluastioita sekä isoja Kartio-juomalaseja. Ja lisää Vernaa. Ja muumimukeja. Ja ja ja... Jonkinasteinen astiafriikki siis minäkin. :) Aterimina meillä on Careliaa. Mitenkäs teillä muilla Teeman käyttäjillä, pysyykö veitsi ruokalautasella? Meillä on isot (26 cm) matalat lautaset, ja veitsi valuu aina lautaselle ja sotkeentuu jos sen laskee kädestään niin, että toinen pää on lautasen reunan ulkopuolella ja toinen sisäpuolella. Tajuaakohan kukaan mitä tarkoitan?

ON: Kp 10. Leukaan on taas tullut inhottavia finnejä. Meinaa mennä hermot niiden kanssa. Muuta raportoitavaa ei ole. :) Paitsi että masentaa tämä sää. Viimeisetkin lumet sulaa kovaa vauhtia. Minne se talvi oikein hävisi?

Päivänjatkoja!

Syysmarja tekee työtä käskettyä, Viivin kehoitukseta =)

En ole "uskaltanut" tänne tulla hehkuttamaan omaa onnellista olotilaani, kun niiiiin monella se tädin perskules on tullut kylään *heristää nyrkkiä voimakkaasti samalla muristen tädille* vaikka kovasti mieli on kyllä tehnyt kirjoitellakin :) te kun olette kuitenkin niin läheisiä.
Lukemassa käyn kyllä joka ikinen päivä, kun näillä sivuilla vaan käyn!!!
Joten mielessä kyllä olette, koko ajan =)

Niin, tervetuloa Hilma joukkoon vaan, hyvän porukan valitsit!!!
Äläkä tosiaan usko tuota Pp:tä, itsekin roikuin mukana aikast kauan ennen kuin sen pysyvän plussan tikkuun sain -viitaten tällä siihen km:n.
Ja Pp, kukaan ei ole sua mihinkään paiskomassa, ja hui sentään, vai on se mies lämmennyt ensi kiertoon *hyppii innoissaan, mutta kuitenkin varovasti tasajalkaa iloisena toisen puolesta* ajatteles, eihän siihen enää kauaa ole!!!!!

ON: raskaus etenee, nyt on rv 14+2 =)eli riskiviikot on jo takanapäin ja np-ultrassa on jo käyty, kaikki hyvin!!! Ja alavatsa jo mukavasti pömpöttää, mutta ei mitenkään "näkyvästi" =) Muita oireita mulla ei edelleenkään ole, eli edelleen mennään oireettomalla raskaudella =)

Hirveän monella teistä on näköjään tota Teemaa, valkoisena =) mä itse en tykkää Arabian astioista, vaikka ajattomia onkin. Itselläni/meillä on Kermansaven (olikohan se sen) Oliivi -sarjaa, vihreänä =) ja noita Verna -laseja himoitsen minäkin, mutta mies ei ole vielä "antanut lupaa" ostaa lisää astioita, kaapit kun on ennestäänkin jo täynnä :/ *tunnustaa nolona olevansa astiafriikki*

Viiville täällä kuitenkin salassa peukutan, vaikka itse et uskokaan =) bd

Samoin tietty kaikille teille ihanaisille naisille, toivoisin niiiiin, että kaikki pääsisitte tuonne toiselle puolelle meidän kanssamme turisemaan =)

Syysmarja rv 14+2

Piparminttu-Pipsalle onnea! On varmasti hienoa, kun pääsee haaveilusta eteenpäin.

Pahoittelut tädeistä kaikille niistä kärsiville :/

Riikka: Finnit on todella ärsyttäviä. Mulla kävi niin, että edellisellä pillerimerkillä sain niitä oikein urakalla. Ja todella isoja ja kipeitä kappaleita. Miten muuten mahtaa olla, jos on taipumusta finneihin, saako niitä raskaana ollessa enemmän vai miten on?

AstiaG: Meillä on keltaista Teemaa, vaaleaa soikeaa Oliivia ja mustia mitä-lie kulmikkaita lautasia. Olen hieman haaveillut, että pääsisin noista soikeista Oliiveista ja mustista lautasista eroon. Tilalle ostaisin valkoisia Teemoja tai 24h lautasia ja ehkä jopa Villeroy&Bochia. No jaa, kunhan haaveilen. Pitäisi varmaan myydä nuo astiat ensin pois, notta kaappiin mahtuisi uusia :)

Sateista keskiviikon jatkoa!

Hiphei!Ihan ekana pitää oikaista mun tekstiä elikä en todellakaan tarkoittanut, että täällä pitäisi nolostella tai tuntea olonsa epämukavaksi, jos yritys ei ole käynnissä. Toivottavasti kukaan (varsinkin Hilma) ei saanut sellaista käsitystä. Mut on otettu ihanasti tänne joukkoon eikä kukaan oo koskaan vihjaillu, et voisin vaihtaa maisemaa tai jotain. Itse olen ollut pari kertaa vetäytymässä taka-alalle, mut niin vain mut on raahattu aina takas mukaan, kiitos siitä. :) Pointtini oli se, että ITSE olen omassa päässäni joskus kuvitellut, etten muka sopisi tähän ketjuun, kun melkein kaikki muut jo yrittävät. Kukaan muu ei siis todellakaan oo vihjannu mitään tuohon suuntaan. Ah, olipas sekava pläjäys heti alkuun...

Hih, hauskaa kun täällä on muitakin astiafriikkejä:) Mulla on kans tota Oliivi-sarjaa, en vain eilen muistanut sen nimeä. Haaveilen siitä Arabian ihanasta vanhanaikaisesta vihreästä sarjasta, olikohan se Apila? Musta olis ihana joskus asua "maalla" ja tarjoilla sellaisista astioista päivällinen isolle porukalle suuren keittiönpöydän ääressä... *haaveilee* :)

Syysmarja, olipa mukava kun kävit moikkaamassa meitä:) Olen silloin tällöin seuraillut wab+-palstaa ja jännännyt sun neuvolakäyntejä ja muita:) Ihanaa, kun sulla on kaikki hyvin ja raskaus etenee mukavasti. On taatusti helpottava tunne, kun pääsee riskiviikkojen yli eikä ihan joka hetki enää murehdi, onko kaikki varmasti kunnossa. Kovasti haleja ja hyviä vointeja!!

Riikka, itseasiassa minäkin toivon sitä Olipa kerran elämä-dvd-boksia!!!:) Unohdin senkin, kun lahjatoiveita listasin... *potee varhaisiän dementiaa?* Ne oli aivan huippuja ja opettavaisia ohjelmia ja haluaisin näyttää niitä koulussa oppilaillekin. Harmi vain kun se boksi on aika kallis. Miksiköhän niitä ei myydä yksitellen?

Viivi, minäkin liityn Syysmarjan kanssa samaan rintamaan peukuttamaan sua! *ottaa Syysmarjaa käsikynkästä ja nostaa peukut pystyyn* Toivottavasti sulla tärppäisi tässä kierrossa:) Ymmärrän kyllä, ettet halua alkaa selostamaan niitä oireita... Mulla on kans sellanen taikauskoinen olo aina kierron lopussa, ettei halua hiiskuakaan mistään oireista (jotka mun kohdalla on täyttä kuvitelmaa). Mut jospa ne oireet sun kohdalla oliskin nyt SITÄ...:) bd bd bd!

Mulla hajoaa pää. Kävin eilen tutustumassa siihen mun tulevaan luokkaan ja olihan ne kyllä tosi suloisia. Tänään kävin shoppailemassa Tiimarista tarroja ja ties mitä krääsää luokkaan mm. joulua varten. Äsken askartelin kirjaintalon ja sellasia hippuja, joita ne lapset kerää purkkiin hyvällä käytöksellään. Ja yritän tässä samalla surffailla netistä lisää askarteluvinkkejä ja ties mitä. Ei oo helppoa olla alkuopettaja! ;)

Täällä mennään kp21 ja mies halusi aamulla pupuilla ilman kumia. Se jankkaa edelleen sitä yrityksen aloittamista, kun se sen koulu on tosi tiivistahtinen ja vaatimukset kovat. Aloin jo miettiä, et pitäskö meidän yritystä siirtää vaan eteenpäin. :( :( Mut näillä näkymin aloitetaan ensi kuussa... :)

Auringonpilkahduksia sadepäivään!

Riikka, unohdin tuon sun veitsi-kysymyksen. Joo, olen huomannut samaa, et veitsi luisuu helposti lautaselle. Meillä on vielä Savonian aterimet, jotka on jotenkin liukumisalttiit pyöreähkön muotonsa ja keveytensä takia.

Heips!

Uusi ketju aloitettu ja uusi jäsen on löytänyt mukaan :) Joten tervetuloa vaan minunkin puolestani Hilma! Mukava saada välillä vahvistuksia kun tuota porukkaa siirtyy plussapuolelle tasaiseen tahtiin. Eikä haittaa vaikka yritys ei vielä olekaan käynnissä, jutellaan me täällä muustakin!

Aivan ihanaa PP, jos miehesi suostuisi sittenkin aloittamaan jo ensi kuussa!! bd bd Toivottavasti ei nyt tule takapakkia niiden opiskelujen takia... Olishan se varmasti rankkaa opiskella, jos on pieni vaavi talossa. Mutta sit jos siirrätte aloitusta eikä sitten heti tärppääkään, voi tulla mieleen, että olisi sittenkin kannattanut aloittaa yritys aiemmin. Toivotaan parasta!

Riikka ja PP, mulla on se Olipa kerran elämä dvd-boksi ja se on kyllä huippu hauska :) Ja ihan opettavainen vielä itsellekin... Nyt se on muistaakseni alennuksessa jossain Anttilassa, jotain vähän päälle 40€, että kannattaa hankkia tai vinkata joulupukille.

Viivi, mä kyllä peukutan sua sormet ja varpaat krampissa, vaikka sanoisit mitä!! Ainakin sulle tulee riittävän pitkä l-vaihe, jos se ovis oli jo silloin kp 13 tienoilla. Vitsit, olispa seuraava paikka plussajunasta varattuna sulle! bd bd

AstiaG: Meillä on sellaista Pentikin astiastoa, missä on jotain sinistä kuviota (en kuollaksenikaan muista nyt sen nimeä...). Saatiin niitä häälahjaksi. Ja sitten on vähän vihreää Teemaa (haluaisin kyllä mieluummin valkoista...). Laseina on sinisiä ja kirkkaita Kartioita sekä Vernoja, aterimina Savoniat. Tunnustaudun myös astiafriikiksi, ja olisi niiiin ihana hankkia enemmän vaikka tuota Pentikiä, mutta tämän asunnon kaappeihin ei kyllä mahdu yhtään enempää... Nytkin on osa säilössä anoppilassa ja mun vanhemmilla :/ Täytyis varmaan rikkoa halvimmasta päästä, että voisi ostaa uusia ja hienoja tilalle :D

Juu, ja mä sain uuden lahjatoiveen itselleni, kun PP kirjoitti toivovansa jotain askartelu- tai leikkikirjaa. Joku semmoinen oliskin tosi hauska ja hyödyllinen! Kuulosti muuten ihanilta ne sun tarrahankinnat yms. :) Ekaluokkalaisten kanssa on niin hauskaa, kun siinä tarvii sitä kaikenlaista oheistavaraa. Tai eihän se pakollista olisi, mutta ihan kivaa, ja kun ne pienet on niin innoissaan :D

Eilen juteltiin miehen kanssa taas siitä lääkärijutusta, ja sekin oli nyt sitä mieltä että voisin mennä yksityiselle edes kerran. Jos menee hankalaksi tai pitäis ottaa kauheesti jotain kokeita, niin sitten odotellaan että pääsen uudelleen sinne YTHS:lle. Joten nyt vaan lääkäriä valkkaamaan! Se onkin muuten vähän hankalaa, kun tuota tarjontaa on enemmän kuin tarpeeksi... :O Miten ihmeessä sitä voi tietää kuka olisi hyvä? Arpapeliksi menee...

Nyt oonkin sitten saikulla loppuviikon. Tämä yskä äityi niin pahaksi, että kävin lääkärissä, joka totesi keuhkoputkentulehduksen. Ja antibioottikuuri päälle. Toivottavasti ei vaikuta raskautumiseen... ;)

Palaillaan!

Tervetuloa vaan munkin puolesta, Hilma!

Syysmarjasta oli myös kiva kuulla pitkästä aikaa, ihanaa että raskaus on sujunut hyvin!

Astiagallup: Tunnustan! Auttamaton astia- (ja myös sisustus-) friikki täälläkin! Oon aika värikkään ja monimuotoisen tyylin ystävä. Kaapista löytyy tusina muumimukeja, iittalan Essence-viinilasit, isoja ja pieniä kartiolaseja monessa eri värissä, arabian Forte-ruokalautasia (liian perus, en tykkää niistä erityisesti), tusina murokulhoja sateenkaaren väreissä, vanhoja kirppareilta ostettuja arabian leipä- ja syviä lautasia + muita kirpparilöytöjä, ja ulkomaanmatkoiltakin tarttuu yleensä aina mukaan jotain astioita. Viime muutossa karsin aika raskaalla kädellä ja lahjoittelin astioita pois, eli kaapeissa on suhteellisen hyvin tilaa. Etsinässä on "täydelliset" ruokalautaset, en ole vielä löytänyt mieleisiä. Ja vielä PP:lle piti sanoa, että se arabian Apila-astiasarja on munkin unelma, jos joskus saan kesämökin!

Meirami, mitäs lääkäri tiesi kertoa?

Huomenia!

Lasten kanssa työskentelevä, tässä joitakin sivustoja ja linkkejä, joista löytyy eri tasoisia askartelujuttuja:

- Tiimarin sivut
- http://www.peda.net/veraja/mantsala/ohkola/linkit/oppiaineet/kuvaamataito
- TOSI kattavat joulusivut, muutakin kuin askartelua: http://www.kolumbus.fi/mm.salo/OsoitteetJoulu.htm
- Fiskarsin sivut: http://www.fiskars.com/FI/fi/Askartelu/Askarteluohjeet
- http://haka.iki.fi/askartelu/

Siinäpä oli joitakin, googlettamalla löytyy varmasti lisää. Toivottavasti oli apua! :)

Keiju, mahtavaa, että miehesikin kannattaa yksityiselle menoa! :) Tuntuu varmasti mukavalta, että hänkin on tosissaan yrityksessänne mukana ja haluaa sinulle/ teille parhaan mahdollisen hoidon ja tutkimuksen. Tuo oli hyvä kysymys, että mistä löytää juuri sen hyvän lääkärin. Mutta uskoisin, että yksityisellä puolella lääkärit ovat jotenkin sitoutuneempia ja enemmän asiakaspalveluhenkisiä kuin kunnallisella puolella...? Keijulle iso kiitos kannustuksesta ensi kuun suhteen. Olen pyöritellyt asiaa päässäni ja aatellut samaa kuin mitä sanoit, eli että varmasti alkaisi harmittaa myöhemmin, jos lasta ei kuuluisikaan ja olisimme vain siirtäneet yritystä. Uskon, että opiskelun ja vauva-arjen yhdistäminen onnistuu, jos vain itse on valmis siihen. Mieheni koulu kestää vain kaksi vuotta eli JOS kävisi niin hyvä mäihä, että heti tärppäisi, niin ei opiskelua olisi jäljellä kuin vuosi vauvan synnyttyä. Mutta itse en todellakaan jaksa uskoa siihen, että heti tärppäisi. Olen jo asennoitunut pitkäänkin yritykseen ja jotenkin sen valossa tuntuu aivan tyhmältä siirtää yritystä.

Meirami, laitahan tosiaan raporttia lääkärikäynnistä! :)

Nyt tämä tyttö suunnistaa Huuto.netin sivuille katsastamaan, olisko siellä myytävänä sähköurkuja. Meikäläisen soittotaidot on vähän niin ja näin eikä kotona tapahtuva treenaus olis yhtään pahitteeksi...

Iloista päivää kaikille!:)

Mikä ihme tälle palstalle on tullut, kun herjaa koko ajan ilman kirjautumista, että nimimerkki on jo käytössä. Onko ne tehnyt taas jotain päivityksiä tänne. Murrrr..

Tervetulo toivotukset Hilmalle!!

Pp:lle. Olen kans sitä mieltä, että yritystä ei kannata siirtää. Luulen, että koskaan ei ole täysin valmis aloittamaan. Meillä minä olen potenut vauvakuumetta monta vuotta, joka kuitenkin hiipunut aika lailla vuosien varrella. Alkuvuodesta sanoinkin hyvälle ystävälleni, että ei ole oikeastaan yhtään sellainen olo että haluaisi nyt lapsia. Toukokuulla sitten mieheni pudotti pommin ja pyysi jättämään ehkäisyn pois. Uutinen oli toki iloinen, mutta silti epäilys valtasi mielen, pitäisikö kuitenkin odottaa vielä vähän. Itse, kun asiaa ajattelin niin tulin siihen tulokseen, että kai sitä peitteli omia pelkojaan sillä, että eihän mulla tässä mitään vauvakuumetta olekaan. Syvällä sisimmässäni en kuitenkaan toivonut mitään muuta niin hartaasti kuin sitä omaa pientä nyyttiä. Pitkään yritykseen olin myös varautunut ja todella lyhyellä yrtyksellä loppu viimeksi selvittiin. Pp, onnea yritykseean!!! Kyllä se plussa sieltä tulee!!

Kiitos kaikista tervetulotoivotuksista, tässähän tulee ihan hämmentynyt olo! Ja PP:lle: ymmärsin kyllä ensimmäisestä viestistä pointin, enkä siis ole hiukkaakaan loukkaantunut.

Limee: Olipa helpottavaa lukea, että jopa sulla, joka on noin pitkällä (onnea!), oli hieman epäilyksiä asian suhteen. Itse pähkäilen, että pitäisikö sitä aloittaa yritys vai ei. Toisaalta tahtoisin lapsen, toisaalta sen myötä tuleva muutos pelottaa ihan kamalasti. Tosin menee vielä pari kuukautta, ennenkuin voi aloittaa..Asiaa ei varmaan auta se, että olen monta vuotta (naimisiin menomme jälkeen) hokenut kaikille kysyjille, että "ei lapsia". Nyt jo (!!) uskallan anonyymisti netissä kertoa, että olishan ne ihan kivoja.. :) Mies on tosin joutunut kuuntelemaan mun vauva pähkäilyjä jo kauan.

Mikä ihme juttu tossa "Käyttäjätunnus on varattu" oikein on? En ole kirjautunut, joten miksi se herjaa?!?

Huomenta!

Jihaa, gyneaika varattu :) :) :) Sain ajan jo ensi viikolle! Vai olisikohan pitänyt valita lääkäri, joka on varattu vähintään kuukaudeksi eteenpäin, niin olisi ainakin suosittu... Toivottavasti olisi asiallinen käynti. Vaikka luulisin kyllä samoin mitä PP sanoikin, että yksityisellä puolella lääkärit ovat enemmän asiakaspalveluhenkisiä ja auttavaisempia. Ei heillä varmaan ole varaa olla törkeitä :) Huvikseni googletin sitä kammo-gyneä kenen vastaanotolla kävin YTHS:llä, ja hänelläkin on yksityisvastaanotto... :/

Meiramin lääkärikuulumisia odottelen minäkin!

Ja missäs Tikru luuraa? Oletko tätiä paossa vai plussatestiä ihmettelemässä? :)

Mikäs on Viivin tilanne? Olen tooodella utelias!! bd bd

PP: Oot kyllä oikeassa siinä, että miehesi koulu on niin lyhyt, että vauvan aikainen opiskeluaika jäisi melko lyhyeksi. Että eiköhän sen ajan jaksa puristaa suomalaisella sisulla :) Itseäni hieman harmittaa ettei uskallettu aloittaa yritystä aiemmin, vaikka sen tiesikin, että siihen saattaa mennä aikaa. Vauvakuume oli monta vuotta, mutta ajatus tositoimista hirvitti. Oli vähän samat tuntemukset kuin Limeellä. Ihana kuulla, että muillakin on samanlaisia mietteitä ja pelkoja tässä asiassa, vaikka niin vauvakuumeen kourissa ollaankin :)

Aika kumma juttu näillä sivuilla, kun ei voi käyttää omaa nimimerkkiä kirjautumatta. Mut kaipa ne haluaa, että porukka kirjautuu...

).( kp 5/26-36 ja täti lähdössä..

Ja nyt mars mars gradun kimppuun! See you :)

Hilma: Jos joku on jo rekisteröitynyt Hilma-nimimerkillä, etkä siksi voi käyttää sitä kirjautumatta? En muuta syytä keksi... Kokeile vaikka jotain Hilma77 tms.
Tsemppiä pähkäilyihin, kuulostaa tutulta :) Mitä mieltä miehesi on tulevista lapsista?

Kokeillaanpa onnistuuko tämä, kun en ole rekisteröitynyt tälle palstalle lainkaan. Toisaalta kiva että voi varata jonkun nimimerkin kokonaan itselleen (eikä siis kukaan kirjautumatta voi sillä nimimerkillä kirjoittaa). Mutta toisaalta alkaa olla näitä kaikenmaailman käyttäjätunnuksia ja salasanoja jo sen verran, että hyvä jos muistissa enää pysyy. (se nuoruusiän dementia taas)

Mutta asiaan. Myös mulla on ollut sellaisia ajatuksia, että apua haluanko ihan varmasti lapsia ja milloin haluan niitä ja miten lasten saaminen vaikuttaa parisuhteeseen, osaammeko kasvattaa lapsesta ns. normaalin ihmisen jne. Varmuus siitä, että haluan lapsia on tullut vasta viime vuosina. Jossain vaiheessa olin vakaasti sitä mieltä että haluan elää lapsettomana. Edelleen tosin vähän arveluttaa se, miten sen vauvavaiheen jälkeen käy, kun pitäisi oikeasti alkaa lasta kasvattamaan. Maalaisjärki kai auttaa melko pitkälle, mutta mieleen tulee nämä telkkarin Lapsityrannit yms. ohjelmat. Asiaa ei ainakaan helpota yhtään se, etten ole ollut lasten kanssa juuri lainkaan tekemisissä. (Näistä ajatuksista olen muistaakseni kirjoittanut jo aiemmin? *yrittää epätoivoisesti muistella*)

Pp, myös minä olen sitä mieltä, että yrityksen aloittamista ei kannata lykätä. Täysin sopivaa aikaa tuskin koskaan tuleekaan. Ei sillä että teidän tilanteenne olisi mitenkään epäsopiva.

ON: Kp 11. Eilen illalla luulen havainneeni ovislimaa. Mutta kuten jo sanottu, luottamus näihin omiin diagnooseihin ei ole mitenkään suuri. Finnejä puskee edelleen. Kohta joudun liikkumaan tuolla paperipussi päässä. Jospa sitä pian saisi varattua ajan sinne kosmetologille.

Vielä tuosta "Käyttäjätunnus on varattu" -jutusta. Jos joku on rekisteröinyt kyseisen nimimerkin, ei kukaan voi kirjoittaa sillä nimimerkillä enää. Ainoastaan nimimerkin rekisteröinyt ja hänkin vain silloin kun on kirjautunut sisään. Ennenhän rekisteröidyllä nimimerkillä pystyi kai kirjoittamaan kuka vaan jos ei olllut kirjautunut sisään (jolloin nimimerkin perään tuli suluissa vierailija).

Minusta tuli siis riikkaa koska joku oli jo rekisteröinyt nimimerkin riikka. =) Ja oltiin näköjään Keijun kanssa samaan aikaan linjoilla. Mutta tulipa tuo kirjautumisjuttu ainakin selvitettyä oikein pohjia myöten. =D