Wish A Baby 89

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jestas, joko se senorakin on noin pitkällä!? Kyllä aika menee nopeesti (paitsi meidän ivf-jonotus, aargh).. Kiitos tsempeistä! :) Oletko ajatellut jäädä kotiin 3 vuodeksi? Kyllä mun mielestä kannattaa jäädä ainakin joksikin aikaa hoitovapaalle, jos vaan talous antaa myöden. Se n.300,-/kk -verot on kyllä niin surkee, että mun mielestä valtio voisi pikkasen enemmän tukea pienten lasten kotihoitoa! Ja tulisihan se valtiolle halvemmaksikin. Heh, tulipa paasattua ;)

Tikrullakin ollut taas pelottava tilanne, mutta onneksi äitisi leikkaus onnistui. Jaksamisia teille!

Nyt on ihan pakko jatkaa töitä. Viikonloppuja kaikille! :)

Mahtavaa, että Tikrun äiti jaksoi leikkauksen hyvin ja että operaatio onnistui. :)

Voi hitto, että se perhanan kääkkä onnistui taas ujuttautumaan Annukan ovelle, äh!

Mulla on tiedossa työn täyteinen viikonoppu, joten toivotan tässä vaiheessa iloista viikonvaihdetta kaikille! Valoa ja pakkasaurinkoa!

Annukalle pahoittelut tädistä *halit* hitto että se osaakin kiusata! mä niin kovasti toivoin että jättäis sut väliin! mutta parempi onni ens kerralla. :)

Senoraki tosi pitkällä jo, jee, kohta saatte nyytin syliin :) kyllä mä oon ja ajatellut että jos joskus se nyytti tulee niin kyllä oon mahollisimman pitkään sen kanssa kotona :) ois se niin kurjaa laittaa vaavi pikkasena jo hoitoon...onhan se taloudellinen kysymys mutta eiköhän sitä aina pärjää jotenkin :)

Mä jakselen ihan suht hyvin tän asian kanssa. Ehkä just siks että tää koko sairaus tuntuu niin epätodelliselta. En tiiä kuin sitten käyttäydyn kun äidistä aika jättää. Kuun lopussa on vielä pään kuvaus niin tidetään että onko levinnyt ym. Tää on semmonen aivosyöpä kuin glioblastooma ja se on tosi ärhäkkä tauti. Mutta sitkeä ja kova taistelija äiti on. Lääkäreiden mukaan äidin "pitäs" olla jo kuollut, mutta niin vaan sinnittelee. Mutta kiitos himusti kaikille teille myötätunnosta, nyt vaan porhalletaan taas eteenpäin niin kauan kun aikaa on! :)

tikru ja koopee 18/28-32

Voi Tikru, onneksi asiat menivät parhain päin. En eilen edes uskaltanut kirjoitella, kun jännitin niin paljon puolestasi. Nyt toivotaan, että tässä kierrossa tärppäisi ja saisit positiivisia uutisia+++ bdbd

Annukalle pahoittelut. Eikö se hemmetin täti tajua, että ei ole tervetullut;-)

Olin aamulla siellä gynellä ja "johtava follikkeli" näkyi selvästi. Gyneni on aivan kultainen tapaus. Sanoi, että nyt äkkiä lakanoita pöllyyttelemään. Rakkula puhkeaa tänään tai huomenna; toivottavasti.

Miehellekin kerroin ja alkoi nauramaan. Onhan nyt sentään lääkärin käsky touhuta:-D Täytyy tänään vielä tikuttaa, että tuleeko niitä tasapaksuja viivoja vai ei. Gyne kyllä sanoi, että kaikki ei todellakaan niitä saa näkyviin, vaikka ovuloisivatkin.

Sanoi, että kesään asti kannattaa yrittää luomusti, jos hermo kestää:-) Mulla kun on kanssa joskus diagnosoitu PCO-tyyppisyyttä ja pieni endoepäilykin. Mutta nyt kaikki näytti hyvältä; gynekin ihmetteli:-O

Viikonloppuja kaikille ja plussatuulia!

Ihanaa Tikru että leikkaus meni hyvin ja äitisi jaksoi sen! Hän on todellakin vahva ihminen ja on mahtavaa että jaksaa taistella syöpää vastaan =) Toivotaan että saisitte viedä hänelle hyviä uutisia pienestä nyytistä =)

Senorakin jo kohta saa nyytin kainaloon! Aika kuluu kuin siivillä. =) Saat varmasti hyvän sijaisen itsellesi. Kannattaa todellakin olla kotona jos vain talous antaa periksi, se aika on loppujen lopuksi lyhyt pienen lapsen elämässä, saapahan viettää sen kotona =)

Kukkis: Olen samaa mieltä siitä että valtion pitäisi hiukka enempi panostaa tohon kotihoidontukeen. Jos kerta itse pääministerikin on sanonut että naiset hoitakaa lapsianne kotona,niin mä sanon että päättäjät nostakaa tuet kunnolla niin ehkä useampi jäisi kotiin hoitamaan niitä pienokaisia!!!! Varsinkin kun yhden lapsen päivähoito tulee kunnalle maksamaan (muistaakseni) n. 800e/kk, niin toi korvaus kotihoidosta on siihen nähden naurettavan pieni! Heh, nyt mäkin innostuin paasaamaan täsät.. =P

Annukka: Miksi se ilkeä eukko ei voinut jättää sua rauhaa!!?? *halitx100*
Oonakin saanut hyviä uutisia gynellä, nyt vain peittoja heiluttelemaan oikein urakalla! =)
Soniakin saanut hyviä uutisia ultrassa, toivotaan että np näyttäisi yhtä positiivisia uutisia! =) bdbdb

Heh, seikkailin eilen illalla netissä ja bongasin sitten sen Your Days ovulaatiolaskurin. Pikkasen huvittava, kun siihen pystyi laittamaan että koittaako: raskautta, raskautta (tyttö) ja vielä raskautta(poika). Se antoi kaikille sopivat pöllyttelyajat kuukautisista katsottuna. Pikkasen nauroin, että jo menee hulluksi kun voi itse päättää että kumpaahan sukupuolta sitä koittaisi. Ymmärrettäväähän se siinä mielessä on kun x: sisältämät siittiöthän elävät pidempään mutta y:n sisältämät ovat nopeampia. Mutta kuitenkin.. =D

Yh! Mullaki ois hammaslääkäriin meno loppu kuusta! Ja mä inhoan hammaslääkäreitä..

Mari: mä en noihin nettilaskureihin usko... Ei mikään tietokone voi tuntea naisen hormoonitoimintaa... Ihan testeillä ja omaa kehoa kuuntelemalla se ovis pitää löytää...

Annukalle lohtuhali, se pirskatin täti kyl kerkiää joka paikkaan.. hus!!

Kiitokset vaan ihmettelyistä. Itsekki pitää välillä katella kalenterista, että kuinkas pitkällä sitä ollaankaan... Kukkisko se kysyi, että aionko jäädä kotiin... Juu - aion. Ollaan ukon kans kumpiki oltu töissä vuosikymmenet, ja on saatu kerättyä rahaa pankkiinkin... Eíköhän sitä tulla pienemmilläkin tuloilla toimeen. Eihän ne mitään ne pienet tulot vaan ne pienet menot. Ja jos mä ton sijaisen saan hyväksi opetettua, niin voin olla ihan rauhassa kotona... Kun mun työ on sitä mitä se on, niin vuodessa näkee sen vuodenkierron... Eka vuosi menee opetellessa ja toisena vuonna voi sit tehdä töitä ihan oikeesti ja kolmas vuosi menee sitte jo rutiinilla... Sitä paitsi suunnittelevat joitaki muutoksia ja mun sijainen saa ne muutokset sitte sisäistää ja panna toimimaan... Yritän sitte joskus päästä kärryille... (tässä kohti en ny puhu mitää pikkukakkossuunnitelmista, kun niitä ei oo). Jospa tuo työpaikka pysyis, eikä mitään kuntaliitoksia tuu eikä työpaikkoja yhdistetä...

hih... Oonalla heilutellaan täkkejä lääkärin määräyksestä... Ilmankos tuolla ulkona tuuleekin niin kovasti... :) Toivotaan, että simpat olis virkeitä ja munis vastaanottavainen db bd

Mä olen joskus käynyt tiirailemassa sitä Your Days laskuria. Onhan sieltä kiva seurata, mitä teoriassa pitäis tapahtua. Käytäntö onkin ihan eri juttu.

Vai meinaa se Senora olla useamman vuoden kotiäitinä. No, jos on mahdollisuus niin ilman muuta kai se joka kannalta on se paras vaihtoehto. Meillä tilanne olis kyllä varmaan se, että heti vaan töihin, kun mahdollista tai muuten tulee konkurssi.

Nyt laitan masinan kiinni ja lähden sapuskan tekoon.

Niin, eihän niihin laskureihin sokeesti tietenkään voi luottaa. Jos nyt yhtään olen alkanu ovista tunnistaan, niin silloin luteaalivaihe oli viime kierrossa 16pv. Voiko se muuten pitää paikkansa???

Mari_: luteaalivaihe voi olla 10-16 päivää joten hyvinkin olit voinut tunnistaa oviksen oikein.

tikruliininen84: mun gyne sanoi että tuollaiset menkkajomotukset eivät kerro onko tärpännyt vai ei, mulla kun alkaa aina samat oireet viikkoa ennen menkkoja. Eli kannattaa pitää toivoa yllä menkkoihin saakka.

niin ja tikruliini!! ei vielä luovuta toivosta! mä luulin tosiaan että menkat alkaa kun jomotteli niin paljon ja odottelin muutaman päivän, eikä ne tosiaan alkanut..
toivotaan että eivät ala!! eikös se niin sanota että silloin kun sitä vähiten odottaa...
:)

Oonalle tosiaan tsemppejä, toivotaan että lääkärin määräys tehoa ;)

Tänne ei mitään ihmeellistä, potkuja ja potkuja.. eilen oltiin kaverin häissä ja kun kunnon musisointi alkoi( musiikki oli aika tosi kovalla, vaikka vikassa penkeissä istuttiin bändistä katsottuna) niin potkuja rupes tulee oikein urakalla :)
Hirveä jano tuntuu olevan koko ajan ja vaikka kuinka juo niin tuntuu ettei auta.. mutta jee, mä oon siis oppinu juomaan tarpeeksi verrattuna mitä aikasemmin join..

Semmosta..

Mi-iu 19+5

Totta turiset mi-iu :) ehkä se luovuttaminen hyvissä ajoin on itsensä suojelua, vaikka kuin on jo hellittäny tän vaavi asian kans et ei oo niin vauhko kuyrityksen alussa niin on se aina pettymys kun ne menkat tulee...

Tuleekohan mi-iu teitin vaavista oikee muusikko :) kiva kuulla että olet voinut hyvin :) Joko masu näkyy selkeesti? :)

Elähän tikruliini vielä luovuta, nyt vasta jännätään. Noi raskausoireet tuntuvat ihmisillä vaihtelevan niin laidasta laitaan, että ei sun peli vielä oo menenetty bdbdb!

Voih, ihana lukea noita "vauva potkii masussa" juttuja:-) Jospa se meillä muillakin pian potkisi. Eilen pitelin pitkään sylissä reilu 6kk tyttöä ja kyllä oli mainio tapaus:-D

Ja täällä on tosiaan lääkärin käskyä noudatettu. Lakanat pöllynny pe, la ja su. Tänään oli jo vähän pakkopullatouhua, mutta tulipahan varmistettua. Nyt olemme kaikkemme antaneet ja luonto saa vastuun tästä eteen päin:-D

Noi nettilaskurit on tosiaan aika... Jos yhtään tunnen kehoani, niin ei se ovis todellakaan tapahdu silloin, kun nettilaskuri väittää. Joten en kyllä niiden varaan pelkästään laskisi.

Peukutukset Tikrulle, että ne kipuilut oliskin ihan muuta kuin tätin aiheuttamaa...

MÄ oon kans huomannu, että musiikki pistää mahat jalassa liikkeeseen... Humppa ei tehoa, mutta ootas kun tulee jotain diskomusaa tai muuta nopeampirytmistä... Aika tanssaaja...

Oona on nyt sitten noudattanut lääkärin määräystä... Toivottavasti kylvöt tuottavat tulosta..

Kiva kuulla Mi-iustakin ... ei ollakaa oltu pitkiin aikoihin linjoilla yhtä aikaa... Sullakin alkaa puoliväli olla aika lähellä...

Hienoa, että Oona on saanut ovikset hyödynnettyä! Toivon, että myös luonto hoitaa hommansa! bd bd

Tikrulle kauheasti tsemppiä ja voimia. Kyllä noin paha sairaus tuntuu varmasti epätodelliselta. Kovasti toivon, että äitisi jaksaa taistella ja kaikki kääntyy hyväksi.
Niin ja bd bd :)

Annukalle iso hali :( Kurja täti *halaa*

Mulla vuoto loppui torstaina eli ihan tasan viikon kesti. Nyt pitää soittaa jollekin yksityiselle gynelle, että saa vielä loppu varmistuksen. Puhuttiin miehen kanssa, että ei pidetä taukoa, vaan yritetään edelleen. Eilen olimme katsomassa Deliriumin ja oli se kyllä kertakaikkiaan upea esitys!

Joo, nuo nettilaskurit on parhaimmillaankin suuntaa antavia ;)

Totta turiset, Mari, noista kotihoidontuista. Ei ole itselläkään mahdollisuutta (sitten joskus) jäädä hoitovapaalle, vaan töihin on mentävä. Vaikka kuinka muuta tahtoisikin

tikru, kyllä masu näkyy selkeästi joo... näkynyt jo pitkän aikaa.. alussa turvotusmaha, ja nyt ihan tämmönen oikea potkupallo..:) eli enää ei oo epäilystäkään..

senora, joo puoliväli lähenee... tiistaita odotellessa :)
ainoa haittapuoli raskaudessa on nää tissit... pari-kolme kuppikokoa isommat ja ku alkukoko ollu siinä e:n ja f:n välillä, niin voitte kuvitella kuinka ärsyttävää on ettiä kunnon liiviliikkeistä bikinejä!! mä nimittäin etin vast ku ollaan lähössä kylpylään viikon päästä.. kyllä meinas oikeesti hermo mennä... sanoin miehelleki et mä meen kohta johonki leikkauksee ku nää on ihan yli-isot vaikka muuten oon ihan normikokonen.. :P *suuret ongelmat mulla..*

Nyt meni hermo sit taas mun kaverii... asuu tuolla muutaman tunnin matkan päässä ja puhe oli jos perjantain ehdittäis poikkeemaa matkan varrella siinä... no sille ei sitten käykään se perjantai ja nyt se suuttu sitten siitä kun ei todella ehditä la-su välillä sielä enää poikkeamaan... Mulla pulssi nous varmaan taas sataan, sanoin että nyt ollaan ainakin yritetty ja että oon tosi pahoillani mut meille ei todellakaan käy muu päivä... nyt ei sitten varmaan taas olla aikoihin puheväleissä, eikä kyllä tarvitsekaan... mä en jaksa olla aina se joka miettii et miten puhuu edelleen toiselle kauniisti kun toinen ei ajattele mitään muuta ku itteäsä.. pitää varmaa ottaa viikon loma töistä jotta varta vasten voi mennä sinne kylään ja tää kaveri olis tyytyväinen... tämä ku ei osaa ajatella yhtään että minkälainen matka on täältä lähtä sinne ajelemaan varta vasten ja varsinkin kun nyt joutuu pysähtelemään paljon useammin mitä kun ei ollut raskaana.. ja meille he eivät voi tulla käymään ennenkuin me ollaan käyty siellä... mä en käsitä... siis muuten ne tulee näille main kattomaa sukulaisia ym, mutta meillä eivät voi kyseisestä syystä poiketa... mä en tajua tätä, mun mielestä tää ei oo mitään kaveruutta!! mun mielestä kaverille voi puhua niin että ei tarvi ajatella että tuomitseeko se nyt mut tai että suuttuuko jos sanon näin jne.. mutta ei tälle kaverille onnistu puhua paljon mistää muusta enää ku säästä...
argh!
Ja anteeks tää tunteiden purku!! tietää nyt taas sitten että kaveri laittaa vauvan piikkiin kaiken miks meidän kaveruus loppuu... mutta kun tosiaan on nää viikonloput ollu kortilla, ja nytkin yritettiin sinne lähteä niin heti meidän vika ku ei nyt käykään... mä en kestä!

Rauhoittelee pulssiaan... huoh! kyllä voi maailmassa olla sikavaikeita ihmisiä!

ohisohis: Kiitos tietopläjäyksestä! =)

Oonalle bdbdbdb että simpat ois nyt läytäny perille =)
Tikru: vielä ei saa luovuttaa!!! Siellähän voi olla vaikka minkälainen pulla uunissa ja sä et siitä välttämättä vielä tiedä yhtään mitään =) bdbdbd

Hilma, toivotaan että kaikki raskausmateria (???) olis nyt tullu kerralla ulos. Eikös ne monet sano että heti km:n jälkeen on aikas hyvät mahdollisuudet raskautua uudelleen. Eli bdbdb =) Ja voimia vielä kerran!

No ompas eriskummalista käytöstä sun kaverilta, mi-iu! Luulisi et vois sitten sopia esim. jonki toisen v-lopun sitten näkemistä varten jos ei kummallekkaan käy...eikä tehä sit kärpäsestä härkästä tolleen suuttumalla...ja on kyllä tosi outoo et jos käyvät teillä päin ni eivät sitten voi samalla poiketa...Olipa tyhmä kysymys minulta muutes, kyllähän se maha varmast nuilla viikoilla jo näkyy selvästi :D

Oonalle hirmusesti peukkui että simpat pääsevät perille asti!!! :)

Mitenkäs Hilma jakselee? Toivotaan että teillä tärppäis piakkoin! :)

Kipuilut vaihteeksi ohi taas...en tiiä mitä taas pitäs täst ajatella, joten yritän olla ajattelematta laisinkaan ;D

Tikru ja koopee 21/28-32

Moimoi kaikille!

Käyn vain kertomassa, että mulla on tulossa mieletön kolmen viikon rutistus työrintamalla, eli ehdin hyvin harvakseen käydä lukemassa ja kirjoittelemassa juttuja tänne. Toisena hetkenä taas enemmän. Mutta plussapeukkuja pidän kaikille ja itselleni myös. Kuullaan!

Helinä, kp 8/26-28 (eli ensi viikonloppuna lienee rakkauden työt täydessä käynnissä täällä päin! ;) )

tikru, niimpä... voitte kuvitella onko mulla hirveästi fiiliksiä mennä käymään siellä ikinä kun tuntuu joka kerta että nyt on pakko mennä sinne että se ei suutu.. ja hyvällä säkällä on jo suuttunut kun liian pitkä aika mennyt ennenkuin sinne ehditään.. :/ mutta en stressaa siitä enää... en vaan jaksa! mulla on nyt muutakin mietittävää.. esim. meijän ihana vauva :)

tänään on pieni taas potkinut hullunlailla :) mieskin tunsi vaihteeksi potkuja... aamulla kun kävelin töihin hieman lujempaa niin vauva heitti kuperkeikkoja koko matkan... (se ei muuten niinkään tosi ihanalta tunnu.. vaan jotenkin vaivalloiselta).. mutta potkut on kyllä ihania :) vaikka välillä tämä meinaakin kiljahdella kun potkasee niin yllättäen.. :)

Mulla on muuten kamala jano koko ajan.. ja huomenna täytyis ostaa rautakuuri itelle... jos vaikka vähä piristyis ja tietenkin jos hemoglobiini nousis niin olis hyvä..

Sori tuli omaa napaa taas paljon!

Mi-iu rv 19+6 (huomenna puolivälissä <3 )

Mi-iu, on sulla tosiaanki aika mielenkiintoinen kaveri. Itsellänikin on ollut noita tollaisia "kavereita" joihin itse on aina joutunut pitämään yhteyttä. Nyt olen sellaisten antanut olla omassa arvossaan ja unohtanut sellaiset kaverit. Eräs hyvin läheinenkin ystävä on jäänyt takavasemmalle, sillä en vain jaksanut sitä että meidän piti aina kyläillä heillä ja he eivät koskaan voineet tulla käymään täällä, vaikka asumme vielä samassa kaupungissa.. Mun mielestä tollainen käytös että käydään teillä vasta ku ootte käyny meillä, kielii ihmisen jääneen hiukka ala-aste tasolle.. (anteeksi mielipiteeni) Hih, ihanaa kun olet jo noin pitkällä. Siitä ne kuperkeikat vain paranee, ja kohta sulla hyllyy koko maha puolelta toiselle ku vaavi päättääpi vaihtaa asentoa =D

Helinälläki alkaa töissä kova paiskiminen, voimia siihen!
Tikrulle bdbddb että nuo on-off kipuilut ois nyt sitä itseään!!! :D

Tänne ei ihmeempiä. Ovista odotellessa.
Mari kp 7/26-28

Hoomenia kaikille!

Tikrulle peukkuja. Ehkäpä se nyt on sitä eikä tädin muistutuksia. Kovasti toivon, että saisit plussan ja pääsisit odottelemaan omaa nyyttiä.

Oonalle myös peukkuja. Luulisin, kun on nyt oikein lääkärin määräyksellä hyödynnetty niin plussa pamahtaa.

Joko Hilma tilasit ajan yksityiselle? Kyllä minäkin luulen, vaikken mistään mitään tiedä, että paras on jatkaa yritystä samantien.

Mi-iu lähdössä kylpylään. Mä olen kerran ollut työporukan kanssa Tampereen kylpylässä. Oli kyllä ihanaa! Meillä oli muistaakseni jotain vesirentoutusta (tai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan) ja kyllä tuntui mukavalta. Toivottavasti löytyy kivat ja sopivat bikinit nykyisillekin muodoille.. :-) Juotko muuten kuinka paljon vettä? Sanotaan, että silloin kun on jano niin olisi jo pitänyt juoda.

Helinälle jaksamista työhön. Tuttuja nuo "rutistukset". Mulla samaa tiedossa keveemmällä, jos kaikki menee niin kuin on ajateltu, huoh! Ja onnea niihin toisenlaisiinkin töihin, rakkauden töihin.. :-)

Marin kanssa mennään lähes samoissa. Täällä odotellaan myös ovista, kun tätikin jo pakkasi kamansa ja häipyi, luultavasti ensi viikoksi. Ensi viikko onkin tapahtumarikas viikko: mulla on loma, täytetään miehen kanssa molemmat vuosia (tietää molempien vanhempia vierailulle) ja, teoriassa ainakin, oviksen pitäisi sattui loppuviikolle.

Annukka kp 5/28-34

Kyllä on niin selkeet tätijomotukset...tää ku on tälläst jomotusta, voisin elää viel toivossa jos tää olis edes jonkinäköstä kouristelua mutta...

kp 22/28-32

Sain muutes tänää parkkisakonki, vähä kirpasee....40egee kuiteski...:S