yh ja vuorotyö?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen siis 2 lapsen yh, 4- ja 6-vuotiaiden. Valmistun keväällä alalle, jolla vuorotyö oisi aika väistämätöntä, ja sitä tarvitsisinkin tulojen takia.

Mutta miten hoito? Alle kouluikäsillehän on vuoropäiväkoti, mutta mites sitten kun koulut alkaa?

Lasten idä asuu niin kaukana että hän ei voi osallistua, eikä koululaisia voi illoiksi ja öiksi keskenään jättää.

Miten muilla sujuu?
 
Ei asu isovanhemmat,eikä ketään sukulaista. En edes tunne täältä ketään sellaista joka voisi katsoa, ei siis kvareita.

Kamala, mä en millään haluaisi miettiä muuttoa takasin sinne missä suku on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei asu isovanhemmat,eikä ketään sukulaista. En edes tunne täältä ketään sellaista joka voisi katsoa, ei siis kvareita.

Kamala, mä en millään haluaisi miettiä muuttoa takasin sinne missä suku on.
Sitten jää tuo palkattu lapsenvahti.
 
Nii, se palkkauskin voi olla siitä ongelmallinen että sh:ksi valmistun ja palkka ei päätä huimaa.. On ehkäpä pakko sitten alkaa ettiä töitä kotikonnuilta jotta lasten isä voi auttaa, onneksi KYS:issä on aina töitä..

Nyt masentaa.
 
Heippa!! Käsittääkseni ekaluokkalaisen saa vielä vuorohoitoon viedä. Kannattaa ottaa yhteyttä kaupungin hoitopaikkoihin ja kysellä. Ehkä joku perhepäivähoitaja hoitaja? Tai ilmoa lehteen et hoitajaa kaipailtas. Tsemppiä kovasti! :heart: Itekkin 3-vuorotyössä alkuun yh:na nyttemmin uusi suhde ja miulla se onni et mummo hoitaa jos sattuu niin vuorot meillä et yöhoitoa tai iltavuoro samaan aikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nii, se palkkauskin voi olla siitä ongelmallinen että sh:ksi valmistun ja palkka ei päätä huimaa.. On ehkäpä pakko sitten alkaa ettiä töitä kotikonnuilta jotta lasten isä voi auttaa, onneksi KYS:issä on aina töitä..

Nyt masentaa.
Ymmärrän, että masentaa :hug: Itse tein vielä hoitovapaan aikana ilta- ja yövuoroihin keikkahommia, mutta mulla asuu vanhemmat lähellä. Kun palasin normiduuniin, tein vain päivävuoroja.

 
Mulla on tutulla sama homma,kun lapsi menee nyt syksyllä kouluun eikä pääse vuoropäiväkotiin enää.
Ei sillä oo muuta vaihtoehtoa kun alkaa tekeen päiväduunia.
Joskus voi keikkailla iltavuoroissa kun äitinsä käy täällä. Asuu siis eri paikkakunnalla. Samoin lapsen äiti asuu yli 100km päässä täältä joten ei pysty säännöllisesti auttamaan.
 
Mun poika on vuoropäiväkodissa missä on myös ekaluokkalaisia hoidossa vanhempien vuorotyön takia! Tokaluokkalaiset katsotaan jo sen verran isoiksi että pärjäävät yön yksin ja osaavat lähteä aamulla itsekseen kouluun. Voihan niille soittaa aamulla ja herätellä puhelimitse..
 

Yhteistyössä