Ä
ärsytys
Vieras
Meillä on lapsen isän kanssa yhteihuoltajuus ja lapsi on kirjoillaan isällä. Lapsi on sopimuksen mukaan molemmilla yhtä paljon ja käytänössä minulla enemmän. Kirjat on isällä siksi että molemmat saavat enemmän rahaa, kuinka kylmältä se nyt kuulostaakin. Olemme molemmat opiskelijoita, lapsen isällä ei olisi rahaa asua isommassa asunnon yksinään. Minä taas en saisi asumistukea ollenkaa jos lapsi oisi minulla kirjoilla koska yleiseen asumistukeen lasketan avopuolisoni tulot. Lapsilisän puolitamme ja kumpikaan ei maksa elareita toiselle. Vaikka järjestely on suht toimiva niin silti minua ärsyttää. Päiväkodissa, neuvolassa ja kaikissa virallisissa asioissa lapseni isä on yh ja minä en ole mitään. Tänäänkin soitti kunnalta täti lapsen hoitosopimuksen muutoksesta ja kyseli lapsen isää puhelimeen, kun sanoin etten ole samassa paikassä hänen kanssaan mutta voin vastata virkailijan kysymykseen niin tämä ilmoitti ettei asia kuulu että en ole lapsen huoltaja. ja ei auttanut vaikka mitä yritin yhteishuoltajuudesta tälle tädille selittää. Tuntuu niin tyhmältä, tekisi mieli yrittää muuttaa sopimusta. Opiskelua on jäljellä enää 2 vuotta molemmilla ja huoltosopimus kestää saman aikaa, pitää varmaan vaa kärsiä..