Yhteishuoltajuudesta, miten teillä toimitaan sairastapauksissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo

Vieras
Jos etävanhemmalla ei ole töitä tai muuta velvoitetta toisen työaikana ja lapsi on sairas. Hoitaako tämä etävanhempi lasta/lapsia, toisen ollessa työssä. Vai onko se pelkän lähivanhemman homma?

Haluan hoitaa sairaat lapseni itse, vaikka nyt vielä hoitovapaalla olen, niin myös jatkossa. Eivätpä tosin ole juurikaan sairastelleet. Ja käytännössä siksikin, että toisesta lapsesta minulla on päätäntävalta terveydenhuollollisista asioista joten tarpeen tullen todellakin haluan itse olla paikalla jos lapsi joutuu lääkäriin. Toisesta lapsesta yksinhuoltajuus eli taitaa päteä sama laita siihenkin.

Ok. Eli näiden vastaajien mukaan jos ajatellaan, niin on ihan normaalia etteivät vanhemmat auta toisiaan tarpeen tullen. Tämäkään tapaus josta puhun, ei anna lasta isän hoidettavaksi, vaan teettää työnsä muilla. Kun mä nyt vaan osaisin sanoa jyrkän ein, vituttaa mennä vapaapäivänä töihin.

jos sulla on vapaat, niin onko sun pakko mennä töihin?
Kyl sä oot vapaas ansainnut ja pidät ne kanssa. Eikö ne työt voi odottaa et ne tehdään kun joku töihin takas tulee?

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
jos sulla on vapaat, niin onko sun pakko mennä töihin?
Kyl sä oot vapaas ansainnut ja pidät ne kanssa. Eikö ne työt voi odottaa et ne tehdään kun joku töihin takas tulee?

Meidän työ on sellaista että vaatii jonkun paikallaoloa (asiakaspalvelua) ja tehdään yleensä yksin. Joten jos joku on poissa, työt tekee joku muu. Nyt näyttäisi lankeavan mulle. Tää henkilö joka on nyt poissa, on esimiesasemassa muhun nähden. Se tekee kieltäytymisestä vielä hieman vaikeampaa. En osaa sanoa ei.

Yhteistyössä