Yhteiskunta kaipaa äitejä jotka pysyvät kotona lasten kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

XX

Vieras
mahd. pitkään,varsinkin naisia joilla huono koulutus ja palkkaa. Lapsen hoito kotona on edullisempaa yhteiskunnalle kuin tarha paikka. Ja huonosti tienaavat äidit eivät kunnalle tuota palkasta verorahoja tarpeeksi suhteessa päivähoito paikan kustannukseen.joten olkaa kotona.
 
Ja huom.tämä ei koske hyvin koulutettuja ja suurta palkkatuloa saavia naisia-heidän tulee mennä mahd.pian töihin,koska kunnan hyöty verotuloissa näiden kohdalla on suurempi kuin päivähoidon kustannus ,koska nämä naiset tuottavat verorahoja ja myös kuluttavat enenmmän.eli hyvin tienaavat menkää ajoissa töihin.
 
Mulla on amk-tutkinto, lisäksi yo-opintoja (tutkinto vielä uupuu), ei tietoakaan työpaikasta ja ikääkin 30v! No, tottapuhuen, mua tarvitaan nyt kotona eniten. Ehkä joskus jotain muuta sitten...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs minä?:
Mulla on amk-tutkinto, lisäksi yo-opintoja (tutkinto vielä uupuu), ei tietoakaan työpaikasta ja ikääkin 30v! No, tottapuhuen, mua tarvitaan nyt kotona eniten. Ehkä joskus jotain muuta sitten...

Siis koulutuksesta huolimatta mulla aika heikot työllistymismahdollisuudet tällä hetkellä, mutta eipä haittaa! :D
 
Näinhän se käytännössä meneekin;hyvätuloiset naiset palaa aikaisin työhön ja huonotuloiset pysyvtä kotona lasten kanssa. Hyvätuloisilla vaan raha ei yleinsä ratkaise työhön paluuta ,vaan mielekäs työ ja itse saa palkan ´lisäksi muita etuja (auto/kännykkä/tietokone/matkat/koulutukset)sekä usein he saavat määrittää työaikaansa.Huonotuloisilla naisilla usein tyytymätön työ jossa ainoa palkinto on palkka kerran kuussa,työajat myös joku muu määrittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs minä?:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs minä?:
Mulla on amk-tutkinto, lisäksi yo-opintoja (tutkinto vielä uupuu), ei tietoakaan työpaikasta ja ikääkin 30v! No, tottapuhuen, mua tarvitaan nyt kotona eniten. Ehkä joskus jotain muuta sitten...

Siis koulutuksesta huolimatta mulla aika heikot työllistymismahdollisuudet tällä hetkellä, mutta eipä haittaa! :D

Amk-kouluts ei ole korkeakoulutus,sehän vastaa vanhaa opistotasoa.Joten tuolla koulutuksella en kutsuisi itseäni akateemiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs minä?:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs minä?:
Mulla on amk-tutkinto, lisäksi yo-opintoja (tutkinto vielä uupuu), ei tietoakaan työpaikasta ja ikääkin 30v! No, tottapuhuen, mua tarvitaan nyt kotona eniten. Ehkä joskus jotain muuta sitten...

Siis koulutuksesta huolimatta mulla aika heikot työllistymismahdollisuudet tällä hetkellä, mutta eipä haittaa! :D

Amk-kouluts ei ole korkeakoulutus,sehän vastaa vanhaa opistotasoa.Joten tuolla koulutuksella en kutsuisi itseäni akateemiseksi.

Siitä voidaan olla montaa mieltä onko amk korkeakoulutusta (on). Akateemisesta ei "Entäs minä" sanonut mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs minä?:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs minä?:
Mulla on amk-tutkinto, lisäksi yo-opintoja (tutkinto vielä uupuu), ei tietoakaan työpaikasta ja ikääkin 30v! No, tottapuhuen, mua tarvitaan nyt kotona eniten. Ehkä joskus jotain muuta sitten...

Siis koulutuksesta huolimatta mulla aika heikot työllistymismahdollisuudet tällä hetkellä, mutta eipä haittaa! :D

Amk-kouluts ei ole korkeakoulutus,sehän vastaa vanhaa opistotasoa.Joten tuolla koulutuksella en kutsuisi itseäni akateemiseksi.

Hmm.. AMK-koulutus luetaan kyllä korkeakoulutasoisiin. Eikä kaikilla perinteisistä yliopistoista tutkintonsa saaneillakaan ole sen korkeammat palkat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja XX:
Ja huom.tämä ei koske hyvin koulutettuja ja suurta palkkatuloa saavia naisia-heidän tulee mennä mahd.pian töihin,koska kunnan hyöty verotuloissa näiden kohdalla on suurempi kuin päivähoidon kustannus ,koska nämä naiset tuottavat verorahoja ja myös kuluttavat enenmmän.eli hyvin tienaavat menkää ajoissa töihin.

palkka olisi 2160 e, miinus 3 lapsen päivähoitomaksu ja 1 lapsen iltapäiväkerhomaksu. Laskin, ettei kannata töihin mennä, laskinko oikein? lastenhoitomaksut menis korkeimman mukaan. Kyllä, akateeminen oon, mutta ei se palkkaan mulla juuri vaikuta, duunarit useinmiten saa parempaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs minä?:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs minä?:
Mulla on amk-tutkinto, lisäksi yo-opintoja (tutkinto vielä uupuu), ei tietoakaan työpaikasta ja ikääkin 30v! No, tottapuhuen, mua tarvitaan nyt kotona eniten. Ehkä joskus jotain muuta sitten...

Siis koulutuksesta huolimatta mulla aika heikot työllistymismahdollisuudet tällä hetkellä, mutta eipä haittaa! :D

Amk-kouluts ei ole korkeakoulutus,sehän vastaa vanhaa opistotasoa.Joten tuolla koulutuksella en kutsuisi itseäni akateemiseksi.

Olenko kutsunut itseäni akateemiseksi? Missä? Mielestäsi minulla ei ole koulutusta, kun on amk-tutkinto ja gradu + pari kurssia puuttuu maisterin papereista? LOL :D
 
Pitää olla sitten todella hyvä palkka, jos meinaa kuitata yhteiskunnalle "päivähoitovelkansa". Eikö jokainen muksu maksa n.700-1000 euroa kuukaudessa, siis jos hoidetaan päiväkodissa? Tarkottais munkin tapauksessa sitä, että kulut olis 4000 euroo (4 lasta) ja silloin palkka pitäin olla reippaasti yli 10 000 euroa kuukaudessa, että se maksamillani veroilla kuittaantuis. Eli siis mun tapauksessa ammattina pitäs olla tyyliin "kansanedustaja" tai joku "huippukirurgi". Eli ihan turha on kenenkään tavallisen amk. äiskän kuvitella, että on muka työllään kuitannut päivähoidon kustannukset....eli kannattaisko lopettaa se ainainen oman koulutuksensa korostaminen kun meidän yhteiskunnassa tosi harva on sitä tasoa, että on lähes korvaamaton ja huippuosaaja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla tärkeintä on lapsen paras.
Ja lapsen paras on äiti 24h?
Itselläni on neljä lasta ,teen töitä klo 10-15 ma-pe ,eli vien koululaiset kouluun ja yhden pväkotiin. Iltaisin olen lasten käytettävissä ja harrastekuskailussa. Mies hoitaa yleensä kuskailut harrasteisiin. Viikonloput vapaat. Matkat joita teen noin kerran kahdessa kuussa(olen 2-3pvää ) mies hoitaa huushollin ja vähentää tuolloin omaa työntekoa. Voin viettää vuodessa 46 lomapäivää sekä nauttia maksuttomasta tietokoneesta,puhelimesta,lounaasta ,,,,saan myös autolla ajosta kilometrikorvaukset ja voi käyttää yrityksemme usieta yhteistyökumppaneita "hyväkseni"(ilmaisia hotelleja/edullisia mökkejä,edullisia lentolippuja jne)Olen voinut myös palkata siivoojan,joten aikani ei mene siihenkään. Olen onnellinen.Teen mukavaa työtä hyvällä palkalla ja silti voin olla perheeni kanssa enemmän kuin moni muu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja menenkö töihin?:
Alkuperäinen kirjoittaja XX:
Ja huom.tämä ei koske hyvin koulutettuja ja suurta palkkatuloa saavia naisia-heidän tulee mennä mahd.pian töihin,koska kunnan hyöty verotuloissa näiden kohdalla on suurempi kuin päivähoidon kustannus ,koska nämä naiset tuottavat verorahoja ja myös kuluttavat enenmmän.eli hyvin tienaavat menkää ajoissa töihin.

palkka olisi 2160 e, miinus 3 lapsen päivähoitomaksu ja 1 lapsen iltapäiväkerhomaksu. Laskin, ettei kannata töihin mennä, laskinko oikein? lastenhoitomaksut menis korkeimman mukaan. Kyllä, akateeminen oon, mutta ei se palkkaan mulla juuri vaikuta, duunarit useinmiten saa parempaa.

Usein ihmiset käyt ösissä mukavan ja haasteellisen työn takia.Palkka tulee extrana. Sinulla taitaa olla tylsä työ joka palkitsee sinut vain kun saat palkan tilillesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja XX:
Usein ihmiset käyt ösissä mukavan ja haasteellisen työn takia.Palkka tulee extrana. Sinulla taitaa olla tylsä työ joka palkitsee sinut vain kun saat palkan tilillesi.

:laugh: Eivätköhän useimmat käy ihan sen palkan vuoksi. Mukava ja haasteellinen työ tulee siihen päälle jos on tullakseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työtä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla tärkeintä on lapsen paras.
Ja lapsen paras on äiti 24h?
Itselläni on neljä lasta ,teen töitä klo 10-15 ma-pe ,eli vien koululaiset kouluun ja yhden pväkotiin. Iltaisin olen lasten käytettävissä ja harrastekuskailussa. Mies hoitaa yleensä kuskailut harrasteisiin. Viikonloput vapaat. Matkat joita teen noin kerran kahdessa kuussa(olen 2-3pvää ) mies hoitaa huushollin ja vähentää tuolloin omaa työntekoa. Voin viettää vuodessa 46 lomapäivää sekä nauttia maksuttomasta tietokoneesta,puhelimesta,lounaasta ,,,,saan myös autolla ajosta kilometrikorvaukset ja voi käyttää yrityksemme usieta yhteistyökumppaneita "hyväkseni"(ilmaisia hotelleja/edullisia mökkejä,edullisia lentolippuja jne)Olen voinut myös palkata siivoojan,joten aikani ei mene siihenkään. Olen onnellinen.Teen mukavaa työtä hyvällä palkalla ja silti voin olla perheeni kanssa enemmän kuin moni muu.

Lapsen parasta on varmasti se mitä enemmän vanhemmilla on aikaa olla lastensa kanssa. Kävivät aikuiset sitten töissä tai eivät mutta en usko että yksikään lapsi vaihtaa vanhempiensa seuraa materiaan jos saa valita, tai sitten kasvatus on mennyt kyllä ihan pieleen. Mutta hyvä jos tuo toimii teillä, omassa työpaikassani olen kiinni 10 tuntia päivässä eli käytännössä ehdin olla lasten kanssa joka päivä vain 2 tuntia ja tunnen siitä hirveää syyllisyyttä. Tiedän että minun täytyy löytää jotain osa-aikaista. Viikonloput ja lomat ei ainakaan mulle riitä.
 

Yhteistyössä