[/quote]
Olen samaa mieltä tästä - jos rakkautta ja "suuria tunteita" olisi jäljellä, niin silloin varmasti kaikenmoinen yhteydenpito olisi ellei jopa mahdotonta, niin ainakin tuskallista, uskoisin! Kun 15-vuotinen suhteemme veteli viimeisiään, niin viimeisen parin vuoden ajan olimme ex-mieheni kanssa enemmän kuin sisko ja veli kuin aviopari. Olimme muuttuneet ihmisiä, rakkaus oli kuollut.
Alkuperäinen kirjoittaja no:
No niinhän tässä on yritetty sanoa, että jos on suuria tunteita mukana, niin tuskin eron jälkeen ihminen kestää olla tekemisissä entisensä kanssa. Mutta rakkaussuhde on MUUTTUNUT ystävyydeksi, niin ei ole mitään estettä olla tekemissä ja ystävänä. Sehän on ihan selvä asia. Mitä sitä tässä jankkaamaan. Rakkaus voi muuttua ystävyydeksi, ei siinä sen kummallisempaa.
En usko ystävyyteen ennen tai jälkeen rakkauden tai silloin tosirakkautta ei ole ollutkaan.
Meilläkin pitkä suhde tuntui lopulta lähes sisaruussuhteelta, ero kuitenkin antoi uusia mietteitä.
Miksi itse jätettynä miehenä haluan tavata eksääni, vieläpä varsin usein vaikka toinen
loikkasikin suoraan seuraavaan suhteeseen ? Varmaan osin siksi, että haluan näyttää, että edelleen
rakastan, jopa enemmän kuin koskaan kun olen saanut etäisyyttä asioihin. Myös siksi, että saan oikeasti näyttää rakkautta teoin enkä vain ajatuksissani, jääköön toisen arvioitavaksi miten suhtautuu, takaisin en ole pyytänyt kertaakaan. En myöskään itse juurikaan ehdota tapaamisia.
Tapaaminen ei ole tuskallista, kaikkea muuta, eron hetki kylläkin kuten ajatus rakkaasta toisen vierellä. Odotan päivää jolloin toisen tapaaminen ei olekaan enää sydäntä riipaiseva, siihen asti olen onnellisempi näin, ainoat hetket jolloin tunnen olevani elossa. Saattaahan se ulkopuolisista näyttää omituiselta pitää eksää kädestä kiinni, katsoa silmiin ja suudella erotessa mutta antaahan
se meille molemmille vastauksen, tunteeko vielä sähköiskun kulkevan lävitseen.
Tänään vietimme päivän yhdessä, huomenna jälleen. Ystävyyttä, rakkautta vai mitä, toisen ajatuksista en tiedä. Tulevaisuutta en ajattele, sitähän ei enää ole, onnellinen silti näistä pienistä hetkistä joita en osannut aiemmin arvostaa tarpeeksi.