Yksi lapsi vaan..muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teija

Vieras
Minulla on maailman ihanin lapsi jota rakastan yli kaiken mutta en enää halua yhtään lasta.. vauva-aika on niin rankkaa että ei kiitos.. onko muita joilla lapsi jää todennäköisesti vaan yhteen omasta halusta?

:wave: Raskausaika ja synnytys oli ihan jees, mutta vauva aika ei kiitos enään.
Ja oon sen verran itsekäskin että näin saa joskus sentään sitä omaakin aikaa ja helpompaa reissata, käydä kaupoilla yms kun ei tarvi vahtia kuin yhtä.

no mulla on kaksi lasta, mutta sen verran vaan sanon että ajattelin, etten jaksa toista lasta/vauva-aikaa, mutta toinen lapsemme oli vauvana paljon helppohoitoisempi kuin esikoinen eikä vauva-aika ollut kovinkaan raskas. mutta eihän se aina näin ole, eikä sitä voi mitenkään etukäteen tietää, joten anteeksi kun kommentoin. :/

Meillä on puolivuotias ihana poika, mutta tosiaan tuntuu, että taaperolle ei jäisi aikaa eikä energiaa, jos vauvan kanssa on tällaista. Meidän vauva suunnilleen asui rinnalla pienenä, ja vieläkin imee kahden kolmen tunnin välein, myös yöllä. Päiväunia poika ei 2-4 kuukauden iässä nukkunut kuin liikkuvissa vaunuissa, ja edelleen vauva herää joka pienimpäänkin ääneen eikä osaa nukahtaa uudestaan. Lisäksi vauva tarvitsee todella intensiivistä huomiota. Toista tekisi toisaalta mieli, mutta en taida uskaltaa... Millä tavalla teidän vauva-aika oli rankkaa? Milloin helpotti?

Minä vasta odotan ensimmäistä lastani, mutta olen varma että tämä jää ainoaksi. En ole koskaan erityisemmin lapsista pitänyt, toki omaani varmasti rakastan... mies taas haluaa ehdottomasti lapsen, joten ollaan tehty kompromissi että hankitaan tämä yksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no mulla on kaksi lasta, mutta sen verran vaan sanon että ajattelin, etten jaksa toista lasta/vauva-aikaa, mutta toinen lapsemme oli vauvana paljon helppohoitoisempi kuin esikoinen eikä vauva-aika ollut kovinkaan raskas. mutta eihän se aina näin ole, eikä sitä voi mitenkään etukäteen tietää, joten anteeksi kun kommentoin. :/

:) kaikki saa kommentoida:) ihanaa että sinulla oli onnistu ratkaisu. Itse en vaan oikein näe itseäni kun vaan tämän yhden lapsen äitinä. Mutta eihän sitä tiedä jos vaikka vauvakuume iskee kymmenen vuoden päästä:D

Yhteistyössä