Yksin bussilla..mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitipien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitipien

Vieras
Voinko laittaa 11vuotiaan yksin kulkemaan 15min matkan bussille ja bussilla tunnin matka kotiin Turun keskusta perjantai-iltana noin klo 19.30? Mitä mieltä olette? Laittaisitko? Etkö laittaisi? Perustelut.
Anopin kanssa täällä keskustelua.

Jos bussimatkustaminen on lapselle tuttua, niin pitäisi onnistua helposti. Jos on eka kertaa matkassa, niin olis hyvä, että joku saattaisi bussille ja katsoisi, että pääsee oikean auton kyytiin. Jos kotinne on jossain pimeällä, harvaan asutulla taipaleella, niin bussista pois jääminen oikeassa paikassa on hankalaa. Silloin en laittaisi lasta yksin, jos ei ole tottunut kulkemaan. Jos on valaistu tie ja bussipysäkin tunnistaa helposti -> osaa jäädä oikeassa kohdassa pois, niin sitten ei ole ongelmaa.

Laittaisin varmaan, on tuo tuolla Turun keskustassa joutunut jo monta vuotta bussia vaihtamaan koulumatkoilla päivittäin.

Kunhan tietää miltä pysäkilltä lähtee ja millä bussilla, niin ei ole ongelma, tosin perjantaisin on vähän rauhattomampaa, mutta kyllä tuohon aikaan on ihan tavallisetkin ihmiset vielä liikkeellä.

Mä en omaa hiljasta varovaista tyttöä laittaisi. Mut mä olenki äiti joka pelkää kaikenmaailman hörhöjä. Hakisin itse autolla ihan oman mielenterveyteni tähden.

Jos bussimatkustaminen on lapselle tuttua, niin pitäisi onnistua helposti. Jos on eka kertaa matkassa, niin olis hyvä, että joku saattaisi bussille ja katsoisi, että pääsee oikean auton kyytiin. Jos kotinne on jossain pimeällä, harvaan asutulla taipaleella, niin bussista pois jääminen oikeassa paikassa on hankalaa. Silloin en laittaisi lasta yksin, jos ei ole tottunut kulkemaan. Jos on valaistu tie ja bussipysäkin tunnistaa helposti -> osaa jäädä oikeassa kohdassa pois, niin sitten ei ole ongelmaa.

Just näin. Ekaa kertaa menisin itse mukana tai joku muu menisi. Bussikuskille myös (jos saattelee bussiin) voi sanoa missä lapsen tulee jäädä pois. Myös lähiliikenteessä.

Yhteistyössä