Yksinäinen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma88

Vieras
onko kellään muulla yksinäistä miestä?
minun miehelläni ei ole sellaista omaa tärkeää läheistä ystävää, meillä on pari yhteistä mutta minulla on tyttökavereita joiden kanssa tehdä tyttöjuttuja mutta hänellä ei.
Nuoresta asti mieheni on ollyt yksinäinen, syrjitty kun muutti toiselta paikkakunnalta ja joutui vaihtamaan koulua.
Ei koe oloaan yksinäiseksi kun hänellä on minut :)

Onneksi hällä on sinut.
Miehelläni ei myöskään ole vinoa pinoa ystäviä koska on muuttanut aika kaukaa. Asia on kuitenkin ratkennut työ- ja opiskelukavereiden myötä .
Kaikki eivät kaipaa laajaa tuttavapiiriä ympärilleen.

Hei.

Eksyin tälle sivulle vahingossa, mutta havahduin mamma88:n kysymykseen yksinäisestä miehestä ja ajettelin vastata. Neuvominen on aina hankalaa, kun jokainen parisuhde on ainutlaatuinen ja jokainen ihminen on yksilöllinen, mutta varoittavana esimerkkinä kenties...

Minulla on hieman vastaava tausta kuin miehelläsi kun lapsena ja nuorena muutimme paikkakunnalta toiselle eikä ystäväpiirin juurtumiselle ollut sijaa. Asetuin aloilleni vasta parikymppisenä paikkakunnalle, jossa en tuntenut ketään. Enkä tunne työkavereiden lisäksi vieläkään, ja heidän kanssaan en ole koskaan ollut tekemisissä työn ulkopuolella.

Juuri 50 täyttäneenä ja jälkiviisaana voin kertoa sen, että olisi pitänyt tarttua asiaan ajoissa. Onneksi 23-vuotiaana solmittu avioliitto on pysynyt kasassa, ja itse olen pysynyt koossa työnteon, perhe-elämän velvollisuuksien ja autotallin avulla.

Aina tähän asti olen vakuutellut ja itsekin uskonut että yksinoloni on oma valintani ja että se sopii minulle, ja että puolisoni riittää kaveriksi. En huomannut kuinka yksinäisyys on vaaninut selän takana. Ja nyt se mokoma on saanut kiinni, ja tarrannut niin että pelottaa. Nyt olen, yhtäkkiä n. puolen vuoden sisällä alkanut kaipaamaan sitä parasta kaveria, jota minulla ei ole koskaan ollut. Istun autotallissa ja itken. Kulissi on vielä pystyssä, mutta kuinka kauan?

Eipä muuta. Yksinäisyys voi siis saada kiinni vuosien päästä. Minulle se voi olla jo myöhäistä, mutta tarttukaa te ajoissa asiaan, keskustelkaa.

Yhteistyössä