Yksinäisyys on tauti mihin ei saada apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paitsi jos ei ole tuollainen feikkiyksinäinen vaan oikeasti yksinäinen. Oikeasti yksinäisenä ärsyttää nuo "olen niin yksin kun on vaan puoliso, perhe, sukulaisia, lapsia, pari rakastajaa ja pari parasta ystävää, voi voi... Kokeilisivat sitä, ettei ole edes puolisoa saati lapsia tai yhtään ketään samassa kaupungissa jossa asuu... Sitten tulisivat urputtamaan, että tietävät mitä on olla yksin! Siihen ei terapia auta vaan se, että oikeasti saa niitä ystäviä joskus.
Joo, mutta ei ystäviä voi antaa kenellekään. Ei mikään taho voi ojentaa yksinäiselle toista ihmistä ja sanoa, että tuossapa sinulle ystävä, ole hyvä. Ap kaipasi yksinäisyydestä puhumista ja yksinäisten auttamista. Jos kerran yksinäisyys poistuu saamalla ystäviä, ei ulkopuolisilla ole mitään keinoa auttaa.

Joo, mutta ei ystäviä voi antaa kenellekään. Ei mikään taho voi ojentaa yksinäiselle toista ihmistä ja sanoa, että tuossapa sinulle ystävä, ole hyvä. Ap kaipasi yksinäisyydestä puhumista ja yksinäisten auttamista. Jos kerran yksinäisyys poistuu saamalla ystäviä, ei ulkopuolisilla ole mitään keinoa auttaa.
Jokainen voi ojentaa itsensä toiselle ystäväksi.

Kuulen linnun laulun syksyisen
alla pilvien harmaiden.
Niin myös laulaa ruska punainen
värien sinfoniaa läpi pimeyden.

Ne taikovat mun sisältäin
nuo aurinkoiset kesäpäiväin:
silmissäin loiske rannan aaltojen,
huulillain kesäyön maku iloinen,
sydämessäin loiste kaikkien tähtien.

Mitä sitten vaik' talvi tuloillaan on,
eessä suomalainen pimeys koruton?
On meillä kaikilla aihe ilohon,
se sisältämme löytyvä on,
pohjalta tuon murheen onkalon.

Rakkaus, muistot ja toivo sieltä nousevat
ja valaisevat mielesi maisemat.
Noista siemenistä sisäisen auringon
on itävä kaunein kukka sieluhun -
sen lehdistä löydät tään onnen ja riemun.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mä käsitin aloittajan kirjoituksesta, että terapian tms sijasta yksinäisille pitäisi tarjota apua ystävien muodossa. Siis esim neuvolassa terveydenhoitajan pitäisi voida järjestää yksinäisille äideille ystäviä. Tuskin terveydenhoitajalla on mahdollisuutta alkaa asiakkaidensa ystäviksikin.

Mutta tuossa olet ihan oikeassa eli jokainen voi ojentaa itsensä toiselle ystäväksi, jos ystävyyttä tai lisää ystäviä kokee tarvitsevansa. Esim SPR:llä on tällaista vapaaehtoistoimintaa. Minusta joku tuollainen voisi olla hyvä juttu yksinäisille. Siinä saisi sekä iloa itselleen että voisi tuottaa iloa toiselle yksinäiselle.

Mä käsitin aloittajan kirjoituksesta, että terapian tms sijasta yksinäisille pitäisi tarjota apua ystävien muodossa. Siis esim neuvolassa terveydenhoitajan pitäisi voida järjestää yksinäisille äideille ystäviä. Tuskin terveydenhoitajalla on mahdollisuutta alkaa asiakkaidensa ystäviksikin.

Mutta tuossa olet ihan oikeassa eli jokainen voi ojentaa itsensä toiselle ystäväksi, jos ystävyyttä tai lisää ystäviä kokee tarvitsevansa. Esim SPR:llä on tällaista vapaaehtoistoimintaa. Minusta joku tuollainen voisi olla hyvä juttu yksinäisille. Siinä saisi sekä iloa itselleen että voisi tuottaa iloa toiselle yksinäiselle.

Sellaiset vatipäät jotka ihmettelevät, miksi jollain ei ole ystäviä joutaisivat itse ryhtyä noiden yksinäisten ystäviksi. Noita vatipääihmettelijöitä palstalla riittää.... Järjestetty ystävyys on työtä. Ystävyyden pitäisi perustua siihen, että on aidosti kiinnostunut kyseisen ihmisen seurasta.

Sellaiset vatipäät jotka ihmettelevät, miksi jollain ei ole ystäviä joutaisivat itse ryhtyä noiden yksinäisten ystäviksi. Noita vatipääihmettelijöitä palstalla riittää.... Järjestetty ystävyys on työtä. Ystävyyden pitäisi perustua siihen, että on aidosti kiinnostunut kyseisen ihmisen seurasta.
Samaa mieltä. Sen vuoksi aloitus tuntuukin ihan hassulta, koska ei ole olemassa oikein mitään tapaa auttaa yksinäisiä. Paitsi terapia ja vapaaehtoistyö. Aloittaja voisi itsekin lähteä mukaan SPR:n ystävätoimintaan ja ryhtyä ystäväksi jollekin yksinäiselle nuorelle, yksinäiselle yh-äidille tai vaikka yksinäiselle vanhukselle. Yksinäisiä on vaikka kuinka paljon, heidän vaan pitää löytää toisensa.

Puhutte kuin yksinäinen olisi jotenkin sairas:mad:
Ei ole(y)
Vähän samaan tapaan kuin polut synytvät kävelemällä, syntyy ne ltkatkin, missä viihtyy. Ei niin, että täytyy takertua toiseen ja roikkua siinä, vaan --- Vaikea sanoa, mutta tässä yksi uusi systeemi, mikä saattaa toisille sopia aika hyvin:
https://blogit.kaleva.fi/taidon-aan...tietojenkasittelyn-opinnot-loytyyko-synergiaa
Ajokortti varmaan kannattaa olla, vaikka netissä tapahtuukin(y)
Kielikurssejakin voi suorittaa ja netissä on videoita. Kaikenlainen vertaistuki saattaa saada ihmisen tuntemaan itsensä jopa sairaaksi, jos kaikki valittavat kaiken aikaa vaivojaan;)

Puhutte kuin yksinäinen olisi jotenkin sairas:mad:
Ei ole(y)
Vähän samaan tapaan kuin polut synytvät kävelemällä, syntyy ne ltkatkin, missä viihtyy. Ei niin, että täytyy takertua toiseen ja roikkua siinä, vaan --- Vaikea sanoa, mutta tässä yksi uusi systeemi, mikä saattaa toisille sopia aika hyvin:
https://blogit.kaleva.fi/taidon-aan...tietojenkasittelyn-opinnot-loytyyko-synergiaa
Ajokortti varmaan kannattaa olla, vaikka netissä tapahtuukin(y)
Kielikurssejakin voi suorittaa ja netissä on videoita. Kaikenlainen vertaistuki saattaa saada ihmisen tuntemaan itsensä jopa sairaaksi, jos kaikki valittavat kaiken aikaa vaivojaan;)
Onhan päätönkin olemassa, sentään:-)
Luulin et Asiankannattaja vei sut mennessään:whistle:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000001105037.html
Ootkos tuon lukenut?

Onhan päätönkin olemassa, sentään:)
Luulin et Asiankannattaja vei sut mennessään:whistle:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000001105037.html
Ootkos tuon lukenut?
Ei siitä voi kukaan tykätä, mutta on hyvä katsoa se. Mutta kun ei voi linkkejä aukaista, tässä osa siitä:
"Jättiläinen ei esittele Talvivaaran ympäristövaikutuksia tai niistä kärsiviä ihmisiä. Sen huomio pysyy tiukasti siinä, miten taloudellis-poliittisia päätöksiä Suomessa tehdään. Se näyttää, miten hyvä veli -verkostot ajavat yli lakien ja säädösten. Avointa lahjontaa suomalainen korruptio ei edes tarvitse, sillä ”me kaikkihan olemme tässä samalla puolella”, kuten Franzénin elokuvassa toistama avainrepliikki kuuluu.

Jättiläisen käsikirjoitus on erinomaisesti jäsennelty. Sen byrokratian viidakoissa monipolvisesti puikkelehtiva tarina pysyy jäntevänä ja ymmärrettävänä."

Ei ole tauti kuten ei myöskään "hamstraaminen" sellaiselle, jolla on ikänsä ollut 150 neliötä käytettävissä ja jonakin päivänä täytyy mahtua 30 neliön huusholliin. Kaikkea ihmiset uskookin:devil:

Tautitehtailua:geek::cool:

Taistelukypärä? Mikä muu voi olla v a t i pää? Potta?

olen tavattoman yksinäinen. En ole parisuhteessa eikä minulla ole läheisiä kavereita. Olen 21 vuotias ja 20rv raskaana ja minulla on kamala yksinäisyyden tunne joka ei lähde.
Käyn töissä. Vapaat päiviäni vietän kotona mököttäen ja katsoen tv:tä .
Nykyään hiljaisuuskin ahdistaa minua kamalasti laitan jopa telkkarin päälle vaan sen takia että joku puhuisi taustalla.
Olen myös miettinyt että miksi juuri minulle piti käydä näin? Mitä olen tehnyh antsaikseni tälläistä kamaluutta?
Päivistä on tullut tuskallisia joka, päivä kun herään mietin että nyt taas tämmöne päivä pitää käydä läpi ja , nukkuessani mietin ihanaa että päivä on ohi. Ja joka helvetin päivä hoen samat lauseet mielessäni.
Olen jo kyllästynyt tähän pelkään eniten etten enään tunnista itseäni jos tämä jatkuu.
Miksi yksinäisyydestä ei puhuta enemmän miksi yksinäisiä ihmisiä ei auteta? Mielestäni terapia ja jollekkin ammattilaiselle puhumine ei ole hoito yksinäisyydelle.
Aika monen ihmisen masennus tai ahdistus alkaa yksinäisyydestä.
Yksinäisyys on hyvin yksilöllistä. Monet dementoituneet vanhukset palvelutaloissa ovat hyvin yksinäisia ja seuran puutteessa ja monet tervejärkiset nuoret joilla on elämä ihan normi rajoilla ovat hyvin yksinäisiä.
Yksinäisyydestä pitää puhua ja se on erittäin vakava tapaus. Ihmiset eivät valitse yksinäisyyttä.

Missä päin asut :)? Mä olen 20v 8kk tytön äiti :)

Minä olen tottunut olemaan yksin, tai haluan olla paljon yksin, rauhassa muilta, omine ajatuksini. Minulla on aina ollut vain muutama läheistä ihmistä, ystävää, jotka ovat samankaltaisia kuin minä: elämästä kiinnostuneita seikkailijoita ja ajattelijoita. Tuttavuuksia on tullut työelämän ja harrastusten kautta, mutta heihin pidän yhteyttä säännöllisen harvoin, ja puhelimitse. He ovat kiinnostavia, mutta eivät niin, että jaksaisimme viettää edes päivä yhdessä.
Sama täällä,nautin niistä hetkistä kun saa tehdä ja touhuta ihan rauhassa,tehdä sitä,mitä on ihan omilla aivoilla suunnitellu tehdä (y)

• Tykkää
Reactions: Zariza
Ei siitä voi kukaan tykätä, mutta on hyvä katsoa se. Mutta kun ei voi linkkejä aukaista, tässä osa siitä:
"Jättiläinen ei esittele Talvivaaran ympäristövaikutuksia tai niistä kärsiviä ihmisiä. Sen huomio pysyy tiukasti siinä, miten taloudellis-poliittisia päätöksiä Suomessa tehdään. Se näyttää, miten hyvä veli -verkostot ajavat yli lakien ja säädösten. Avointa lahjontaa suomalainen korruptio ei edes tarvitse, sillä ”me kaikkihan olemme tässä samalla puolella”, kuten Franzénin elokuvassa toistama avainrepliikki kuuluu.

Jättiläisen käsikirjoitus on erinomaisesti jäsennelty. Sen byrokratian viidakoissa monipolvisesti puikkelehtiva tarina pysyy jäntevänä ja ymmärrettävänä."
Eilen oli yhdellä tädillä pokkaa kertoa asiasta oma näkemyksensä.

Kuulen linnun laulun syksyisen
alla pilvien harmaiden.
Niin myös laulaa ruska punainen
värien sinfoniaa läpi pimeyden.

Ne taikovat mun sisältäin
nuo aurinkoiset kesäpäiväin:
silmissäin loiske rannan aaltojen,
huulillain kesäyön maku iloinen,
sydämessäin loiste kaikkien tähtien.

Mitä sitten vaik' talvi tuloillaan on,
eessä suomalainen pimeys koruton?
On meillä kaikilla aihe ilohon,
se sisältämme löytyvä on,
pohjalta tuon murheen onkalon.

Rakkaus, muistot ja toivo sieltä nousevat
ja valaisevat mielesi maisemat.
Noista siemenistä sisäisen auringon
on itävä kaunein kukka sieluhun -
sen lehdistä löydät tään onnen ja riemun.
Hieno runo, mut ei siihen ketään muuta tarvi. Laita ledvalot nyt kun elokuun kuu häipyy eikä pariin viikkon ole sitä valoa. Ei ne enää ole edes kalliita. Ikkunasta se valo tuplaantuu ja kun laitat peilin eteen, saat lisää valoja:-)

Yhteistyössä