Yksinhuoltajuus vs. yhteishuoltajuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinikukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se poliisin käyntikerta on tapahtunut syksyllä 2008, mut tarvittaessa otan yhteyttä ja kysyn näkyykö tekstiä vielä jossain.. Toivon todella että mies ei lähde viemään käräjille huoltajuus asiaa, sillä se ois pitkä ja rankka koettelemus ite kullekkin. Ja kiusaks varmasti tätäkin nyt haluaa. Kaikki on lähtenyt tämän uuden naisen (jolla myös vähän nuorempi lapsi) myötä, on alettu haluamaankin lasta viikonlopuiksi, huoltajuutta ja minä en lapsen isälle saa soittaa/tekstata mutta mies saa minulle. Joten oma osuutensa on varmasti tällä naisella tai ehkä mies haluaa näyttää hänelle näin olevansa erinomainen isä.
Mut huoltajuudesta en noin vain suostu luopumaan. Lapsen isä on myöntänyt että olen lapsen ja lapsen asiat hoitanut hyvin, joten en näe mitään hyvää syytä lähteä yhteishuoltajuuteen kun yksinhuoltajuuskin toiminut tähän asti hyvin. Yhteishuoltajuuden vain näen sellaisena asiana, jolla mies voi tehdä kiusaa esim. ei kirjoita lapsen passiin nimeensä.

Ikävää että tälläiseen tilanteeseen joutuu, siitä kun kärsii ite ja rakkaat läheiset. Kunpa taas elämä olisi normaalia...

Kiitos kovasti kaikille viesteistä, neuvoista, tuesta ja tsempeistä :) Näillä eväin eteenpäin ja toivotaan että tästä ei tule kauheaa huoltajuusriitaa... sillä en todella halua ruveta riitelemään lapsesta tai lapsen asioista.

hienoa, jos koet saaneesi tukea <3

Älä säiky mahdollisia käräjiä. Jos mies vie asiansa sinne, niin se ei ole mikään pitkä ja kivinen tie. Päinvastoin lyhyt näillä taustoilla, trust me!!

Pidät nyt vain pintasi ja jäitä hattuun. Ei ole syytä provosoitua mihinkään suuntaan, miehellä on hyvin heikot asemat kaikin puolin. Haastajalla on kaikki vaikeus ja todistusvelvollisuus, ei haastettavalla. Antaa isän leikkiä ja ihmetellä lain kiemuroita.

Pahimman virheen voit tehdä vain silloin, kun et luota itseesi ja omiin tuntemuksiiso.