Yksityiselle lääkärille? KYSYMYKSIÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääliömenkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääliömenkka

Vieras
Mulla on kuukautiset alkanut muistaakseni ollessani 15-vuotias. Ja nyt olen parikymppinen. Ne on aina olleet ihan sekaisin, välillä ne on ollut 2-6kk pois, sitten välillä taas kierto onkin 24päivän pituinen... Ihan miten sattuu. Ainoastaan e-pillereitä syödessäni ne oli jotenkuten säännölliset. Nyt meillä on 9kk ikäinen tyttö jota yritimme yli vuoden. Haluaisimme aika pienen ikäeron emmekä nyt taas muutamaan kuukauteen ole käyttäneet mitään ehkäisyä, mutta vielä en ainakaan ole raskaana ja nyt on menossa kp 40.

Terveyskeskuksessa olen käynyt ennen raskautta. "Onhan se ikävä vaiva. Mutta eipä sille mitään voi". Jotain verikokeita otti, ei katsonut edes ultralla tai mitään.

Kysymyksiä:
1.Kävisittekö yksityisellä vai antaisitteko olla, jos olisi tällainen tilanne?
2.Paljonkohan maksaa ja mitä tutkimuksia tehdään?
3.Mitä veikkaisitte, mistä tämä voi johtua?

Mulla samanlaista, kannattaa mennä ultraan. Mulla todettiin pco-tyyppiset munasarjat. Avuksi sain keltarauhashormonit ja clomit, joilla ensimmäinen raskaus alkanut. Yksityiselle menisin, vähän kallista on, n.80e ultraus, mutta sen arvoista.

Joo, mee yksityiselle ekaksi. Siis gunelle ja kysy että ultraus onnistuu samalla. Jos jotain syytä löytyy, jatkotutkimuksia tms niin voit pyytää lähetteen julkišelle puolelle.

Yhteistyössä