Yleissivistyksestä! Mä en tiedä esim. hallituksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jens
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jens

Vieras
tehtävistä tarkemmin, paitsi että se esittää eduskunnalle niitä ehdotuksia. Esim. tietämykseni kotimaan saati ulkomaan politiikasta on surkeaa. En osaa selittää, mitä tarkoittaa republikaani tms.. En myöskään tiedä mitkä maat tarkalleen kuuluu vaikkapa itä-eurooppaan. Ja olen muuten korkeakoulussa! Ne asiat joista tiedän on aika tarkkaan rajattu (mm. oma ala, harrastukset, kirjallisuus, eläimet) ja niistä tiedänkin paljon. Mutta yleissivistys on historian, politiikan ja maantiedon suhteen todella huono. Enkä osaa sitä hävetä, sanon suoraan etten tiedä, että kertokaa mitä tarkoittaa se ja se. Miksi se on niin kamalaa, ettei tiedä, että on joidenkin asioiden suhteen ihan tampio? Mä TIEDÄN että on noloa, kun ei tiedä noita asioita ja aina välillä opiskelenkin itse noita tietoja. Mutta minusta tuo ei ole kovin iso asia, oppia ikä kaikki.

laita googleen noita listaamiasi asioita, eiköhän sieltä tietoa löydy.
Eikö teillä ole koulussa kansalaistietoa? Mä luen merkonomiksi ja meillä oli just tentti BKT.stä sun muista mukavista ;)

Olen käynyt lukion, mutta en lukenut lainkaan esim. historian tai yhteiskuntaopin kokeisiin (panostin tyhmänä vain mieliaineisiin eli esim. psykologiaan ja biologiaan). Sitä tietoa OLISI ollut, mutta en käyttänyt sitä hyväksi. Tunneilla piirtelin vihkoon tai luin jotain mielenkiintoisempaa. Sääli sinänsä.

Tärkeintä ei ole se, että tietää tarkalleen mitä nuo jutut tarkoittaa ja mihin liittyy ja osaa sitten tarvittaessa hakea tietoa. On paljon huonompi juttu, jos ei esim. tiedä, mihin asiaan republikaani liittyy tai väittää Ranskaa itäeuroopan maaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Tärkeintä ei ole se, että tietää tarkalleen mitä nuo jutut tarkoittaa ja mihin liittyy ja osaa sitten tarvittaessa hakea tietoa. On paljon huonompi juttu, jos ei esim. tiedä, mihin asiaan republikaani liittyy tai väittää Ranskaa itäeuroopan maaksi.

Entäs Suomi, kuulummeko itään vai länteen?

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:

Tuohan on täysin päivänselvää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kerro minullekin:)

Kaipa se riippuu puhutaanko maantieteestä vai talousjärjestelmästä ja katsotaanko asioita 2000-luvun vai 1970-luvun näkövinkkelistä. Voitaiskos me kuulua pohjois-eurooppaan. (Mun yleissivistyksessä on aukko siinä, miten nuo pohjois-eurooppa ym. kirjoitetaan...)

mun yleissivistys on myös huono politiikan ja historian osalta ja näin aikuisiällä se kyllä harmittaa ja nolottaa. :/ biologia, maantieto, kirjallisuus, uskonto ym mua kiinnostavat asiat on paremmin hallussa, mutta joissain kahvipöytäkeskusteluissa tyydyn vain nyökyttelemään ja hymyilemään kun menee yli hilseen.

Miulla on todella todella huono yleissivistys joka alueella. Mutta se ei haittaa tippaakaan, olen ihan onnellinen tyhmänä :D Se viisaus mitä minulla on, sillä on pärjätty ihan hyvin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miulla on todella todella huono yleissivistys joka alueella. Mutta se ei haittaa tippaakaan, olen ihan onnellinen tyhmänä :D Se viisaus mitä minulla on, sillä on pärjätty ihan hyvin =)

Mistä tiedät, kuinka paljon rikkaampaa elämäsi olisi, jos tietäisit asioista enemmän?

Länteen.

mun mielestä jokaisella on täys lupa olla tietämättä, kunhan nyt tietää jostain jotain että pääsee edes joskus keskellä keskustelua briljeeraamaan... =) mut kuka nyt vois tietää kaiken?
enemmän mua ärsyttää kaikkitieteävät, jotka ei kertakaikkiaan pysty tunnustamaan tietämättömyyttään. tai kysymään.

Länteen.
Maantieteellisesti vai poliittisesti?

Yhteistyössä