Ylipainpainoiset: Mitä kaikkea te syötte päivän aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 90kg:
Ensinnäkin minulla on naiseksi suurehko lihasmassa.
Toiseks syön liikaa herkkuja. Kahvin kans on AIVAN pakko saada aina jotain ja olenkin koittanut siirtyä hedelmiin mössöjen sijaan, mut ei sitä ikuisesti niinkään jaksa.
Kotiruoka on pääsääntöisesti kevyttä ja harvoin otan lisää.
Leipää syön vain aamulla ja illalla, en koskaan ruuan kanssa.
Mies kantaa kotiin karkkeja ja sipsejä...sipseistä en perusta, mut joskus maistan...karkkeja syön liikaa, joskaan en kamalasti.
Luulen, etten loppujen lopuks syö ihan hirveästi edes, vaan vika on enemmän siinä, ETTEN LIIKU OLLENKAAN. Minulla on paniikkihäiriö ja en ikinä uskalla yksin lenkille tmv. Siinä sitä sitten ollaan.

Onnistuisiko jos sanoisit miehelle että ei herkkuja aina kotiin? Sovitte vaikka päivän koska se olisi?

Kun ne herkut ei oo siinä kotona niin ei tule syötyä. Poissa silmistä, poissa silmistä. Toimisiko sulla? :)

Kyllä varmaan toimis. Mut olen sit niin kärttyinen, jos en saa mitään herkkuja...:ashamed:

Olisiko hyvä korvike karkille vaikkapa viinirypäleet? Tummat viinirypäleet ovat makeita. Vesimelona, persikat?

Toimis varmaan noinkin. Vika on ihan kirkkaasti minun korvienvälissä, enkä ihan osaa selittää sitä, miten ajattelen...siis ajattelen jotenkin silleen, et jos syön vaikka kaksikin päivää peräkkäin vain kevyttä ja terveellistä, olen jotenkin "tyhjä" ja tarvii saada jotain "paksumpaa"...siis heh...on "liian kevyt olo"...:D AIVAN PÄHKÄHULLUA, tiedän! Kevyt olo on huomattavasti ihanampi kuin raskas olo, mutta se ei paljoa auta asiaa. Tulee jotenkin sellanen olo, et elimistö näkee nälkää tai jotain...siis kuvittelen vain, mut jotenkin niin kuitenkin tiedostamattanikin ajattelen!:whistle: Kumpa oppisin nauttimaan oikeasti siitä kevyestä olosta, joka tulee, kun syö kevyesti! Enkä kokisi sitä negatiivisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
[
Kun ne herkut ei oo siinä kotona niin ei tule syötyä. Poissa silmistä, poissa silmistä. Toimisiko sulla? :)

Mulla ei toiminut tuollainen :D Lähdin vaikka keskellä yötä 10km päähän huoltoasemalle ostamaan sitä suklaata jos mieli teki.

Tästä siis ap näet, ettei sun opetukset kaikkiin tepsi :D
Ravintoterapeuttiako leikit..... heheeee

Miks heti oletetaan et mä leikin jotain? Onko tosiaan niin et ylpeys ei anna periksi kuunnella "neuvoja" jotka jollain toisella toimii?

En mä täällä käske et nyt jokainen perkele jättää ne herkut kauppaan ja tulee sata raipan iskua jos ette tottele?

Ei tarvitse ottaa liian henkilökohtaisesta :) mä sanoin jo aluksi etten mö kysele tässä pahalla.

Mä vaan kerron sen mikä toimii jollain muulla ja kysyn TOIMISIKO se vaikkapa jollain muulla.

Niin juu ja mun ruokailut menee yleensä näin (tällä tavoin en laihdu ilman lääkettä vaan paino pysyy samana) :

Aamulla jogurtti, kurkkua/minitomaatteja ja 1 viipale ruisleipää becel olivella tai raejuusto+tonnikala+ananas

Lounaana n.2dl milloin mitäkin + kasviksia

Välipala (ei tosin joka päivä) jogurttia, kasviksia tms.

Päivällinen samaa rataa kuin lounas

lltapala samantyyppinen kuin aamupala, joskus ei ollenkaan.

Juon vain vettä ja mate-hauduketta. Herkut (makeat/suolaiset lisäainepommit) jätän rauhaan, ei maistu.

Kaloreita 800-1200.

muoks. Niin ja kiinnitän huomioita hiilareiden määrään/laatuun enemmän kuin siihen paljonko kaloreita joku sisältää.

Mulla ei ole paljon ylipainoa jos ollenkaan, mutta koitan silti saada ton läskimahan vähä sutjakkaammaksi, samaoin takapuolen.

Mut esim. eilen söin
viinirypäleitä, ruispuuro, sulatejuustoviipale 6%, kahvi maidolla, 2 tomaatin viip,. muutama kurkun viip,. Vaasan runsaskuituinen näkkäri

lounaalla jotain vihreetä salaattia(töissä), 0,3% raejuusto 1/2prk, tonnikalaa vedessä 1/2prk

välipalaks kahvi ja jokunen viinirypäle

päivälliseks 2x rasvaton piimä, lasillinen, ja hyvin pieni pala tofu-"makkaraa" Oli PAHAA!!!

Iltapalaks appelsiini, riisipuuroa n.2dl, vaasan täysjyvä leipä, 2x 6% sulatejuustoviip., Saarioisten kultakinkku 1 viip.

Ja tupakoinnin jälkeen aina xylitol sisu

Kiloklubin mukaan tossa on noin 950Kcal, joka on aivan liian vähä mulle, mutta ei sillai nälkäkään ole, ja sit pyrin vettä juomaan. Aikas hyvin oon saanut kiusaukset voitettua.

Toiseks syön liikaa herkkuja. Kahvin kans on AIVAN pakko saada aina jotain ja olenkin koittanut siirtyä hedelmiin mössöjen sijaan, mut ei sitä ikuisesti niinkään jaksa.
Mies kantaa kotiin karkkeja ja sipsejä...sipseistä en perusta, mut joskus maistan...karkkeja syön liikaa, joskaan en kamalasti.
Luulen, etten loppujen lopuks syö ihan hirveästi edes, vaan vika on enemmän siinä, ETTEN LIIKU OLLENKAAN. Minulla on paniikkihäiriö ja en ikinä uskalla yksin lenkille tmv. Siinä sitä sitten ollaan.

Onnistuisiko jos sanoisit miehelle että ei herkkuja aina kotiin? Sovitte vaikka päivän koska se olisi?

Kyllä varmaan toimis. Mut olen sit niin kärttyinen, jos en saa mitään herkkuja...:ashamed:

Olisiko hyvä korvike karkille vaikkapa viinirypäleet? Tummat viinirypäleet ovat makeita. Vesimelona, persikat?

Toimis varmaan noinkin. Vika on ihan kirkkaasti minun korvienvälissä, enkä ihan osaa selittää sitä, miten ajattelen...siis ajattelen jotenkin silleen, et jos syön vaikka kaksikin päivää peräkkäin vain kevyttä ja terveellistä, olen jotenkin "tyhjä" ja tarvii saada jotain "paksumpaa"...siis heh...on "liian kevyt olo"...:D AIVAN PÄHKÄHULLUA, tiedän! Kevyt olo on huomattavasti ihanampi kuin raskas olo, mutta se ei paljoa auta asiaa. Tulee jotenkin sellanen olo, et elimistö näkee nälkää tai jotain...siis kuvittelen vain, mut jotenkin niin kuitenkin tiedostamattanikin ajattelen!:whistle: Kumpa oppisin nauttimaan oikeasti siitä kevyestä olosta, joka tulee, kun syö kevyesti! Enkä kokisi sitä negatiivisesti.

Hmmm.. kinkkinen tilanne sulla :/

Sehän on aikalailla kiinnin siitä itsekurista ja nimenomaan pääkopasta lähtee niinkuin itse sanoitkin.

Toivottavasti sulla löytyisi se kipinä sieltä jostain mitä tarvitset ja osaat ruveta nauttimaan siitä kevyestä olosta ja terveellisestä hyvästä ruuasta.

Ne ensimmäiset herkuttomat viikot on ne vaikeimmat. Sitten sitö huomaa ettei sitä edes tarviste niitä. Sellaisen se 3viikkoa kun olisi täysin nolla herkuissa niin sit helpottas. Pitkä aika, mutta kannattaa. :)

Ja kaikkein paras kannustus laihdutukseenhan taitaa olla se kun näkee puntarista painon tippuneen.

ps. tää on niille jotka ottaa mun sanomiset pahalla. En sano et mun tapa on ainoa oikea mutta tiedän itseni lisäksi monia joilla toiminut.

Ja toivon ettei kukaan ota itseensä.

mistä sun lihasmassa on muodostunut jos et liiku ollenkaan? kysyn ihan mielenkiinnosta, en vittuillakseni.

liikaa herkkuja (varsinkin karkkia), liikaa alkoholia (ja krapulassa sitten kaikkea mahdollista mässyä) eikä lainkaan liikuntaa. siitä ne kilot koostui.

elämäntavat täysin remonttiin ja kohta on jo 25kg tiputettu.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

mistä sun lihasmassa on muodostunut jos et liiku ollenkaan? kysyn ihan mielenkiinnosta, en vittuillakseni.

No se, etten ole liikkunut viimeaikoina, ei tarkoita, etten ole liikkunut koskaan! Olen rakenteeltani enemmän maskuliininen ja lihakset kasvaa herkästi. Näin vaan on aina ollut.

Mun ongelma on se, että en vaan pysty sanomaan EI herkuille :( Kaikki menee hyvin niin kauan kun mitään hyvää en osta kotiin. Mut just esim jos tulee vieraita ja ostan jotain tarjottavaa niin mä syön niin kauan, että kaikki on loppu, vaikka kuinka huono olo tulisi/olisi. En voi koskaan pitää mitään hätävaraa kaapeissa tän takia.

Meillä syödään terveellisesti jo lastenkin takia ja liikutaan paljon. Nyt oonkin laihtunut hyvin, kun oon käynyt kerta per viikko kaupassa, välttänyt kaikkia "juhlia" ja en oo pyydelly ketään tänne silleen, että tarttis hommata jotain tarjottavaa.

Sitä en tiedä, pääsenkö tästä ongelmasta koskaan. Miestä vähän ketuttaa, kun se ei voi koskaan syödä mitään herkkuja, koska jos ostaa esim karkkipussin niin ennenku se pääsee pussille mä oon jo syönyt kaikki :D

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:
Miksi tässä ketjussa jotkut vetää herneet nenään siitä että ap kertoo mikä on toiminut jollain toisella ja miten voisi tehdä?

Mä en vedä hernettä nenään. Laihdutan nyt ja onnistuneesti. Mutta aiemmat laihdutukset ovat lopahtaneet, koska motivaatiota ei ole ollut tarpeeksi. Jos sitä motivaatiota laihdutukseen ei ole 110% niin tuskin siihen auttaa mikään konsti.

Alkuperäinen kirjoittaja ongelmainen nainen:
Mun ongelma on se, että en vaan pysty sanomaan EI herkuille :( Kaikki menee hyvin niin kauan kun mitään hyvää en osta kotiin. Mut just esim jos tulee vieraita ja ostan jotain tarjottavaa niin mä syön niin kauan, että kaikki on loppu, vaikka kuinka huono olo tulisi/olisi. En voi koskaan pitää mitään hätävaraa kaapeissa tän takia.

Meillä syödään terveellisesti jo lastenkin takia ja liikutaan paljon. Nyt oonkin laihtunut hyvin, kun oon käynyt kerta per viikko kaupassa, välttänyt kaikkia "juhlia" ja en oo pyydelly ketään tänne silleen, että tarttis hommata jotain tarjottavaa.

Sitä en tiedä, pääsenkö tästä ongelmasta koskaan. Miestä vähän ketuttaa, kun se ei voi koskaan syödä mitään herkkuja, koska jos ostaa esim karkkipussin niin ennenku se pääsee pussille mä oon jo syönyt kaikki :D

Ai juu ja leipä on mulle herkku. Siksipä meidän talossa on lopetettu leivän syönti. Korvattu puurolla... Mä saatoin ennen vetää iltapalaksi helposti 8 palaa leipää. Ja voin sanoa, että mun lihominen on tapahtunut puhtaasti leivällä.

Ja ylipainoa mulla on nyt n.5 kiloa. Pahimmillaan oli 15.

Ai juu ja leipä on mulle herkku. Siksipä meidän talossa on lopetettu leivän syönti. Korvattu puurolla... Mä saatoin ennen vetää iltapalaksi helposti 8 palaa leipää. Ja voin sanoa, että mun lihominen on tapahtunut puhtaasti leivällä.

Ja ylipainoa mulla on nyt n.5 kiloa. Pahimmillaan oli 15.

15 ja 5kg huima ero.. hyvä :)

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja näin minä:
Syön ihan normaalisti. 2 Lämmitä ateriaa ja aamupalan + iltapalan.
Herkkuja en syö.
Annoskoot ovat pieniä, syön pieneltä lautaselta, ruokaa laitan vähän.

Ja silti ylipainoinen, miten ihmeessä?

Tositeevee ohjelmissa ylipainoiset usein sanovat syövänsä vähän ja ihan terveellisesti. Mutta kun ne ruoat oikeasti laitetaan niiden eteen ne eivät olekkaan sitä sanottua.

Mutta voihan kyseessä olla esim. kilpirauhasen vajaatoiminta? Silloin ihminen pysyy lihavana vaikka söisi normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Herkkuja en syö.

Tositeevee ohjelmissa ylipainoiset usein sanovat syövänsä vähän ja ihan terveellisesti. Mutta kun ne ruoat oikeasti laitetaan niiden eteen ne eivät olekkaan sitä sanottua.

Mutta voihan kyseessä olla esim. kilpirauhasen vajaatoiminta? Silloin ihminen pysyy lihavana vaikka söisi normaalisti.

Ja on tässä sekin puoli, ettei ihmiset TIEDÄ, mikä oikeasti on terveellistä ja kevyttä ja mikä ei! Tämä on itselläkin jonkinlainen ongelma ja sitten tulee sellainen olo, et pitäis pureskella vaan porkkanaa, jos haluaa ottaa "varman päälle" ja eihän siitäkään mitään tule...
Mielestäni ei välttämättä ole lainkaan helppoa sisäistää, mitä on "kevyt ja terveellinen ruoka", mikäli haluaisi vielä syödä monipuolisesti.

Syön 1 - pari suklaapatukkaa, usein leivoksen tms. Laitan tuplasti rasvaa leivänpäälle kuin ollessani hoikka, syön paljon juustoa sekä syön kastikkeita ruoan kanssa usein kun ennen söin vain esim. tomaattikastikkeeseen tehtyä broileria ( kevyttä ) . Noi siis vain päivittäiset häröt. Tulee sitä repsahdettua muutenkin ruoan kanssa joka viikko.

Tarkoitus on silti alkaa laihduttaa kesällä. Mahdollinen alkava imetys maaliskuussa laihduttaa itsessään jo ilman että muutan ruokavaliota.

Ei mua vaan laihduta imetys. Tosin 6 kk vauvani pysyy pienenä ja kasvaa miinus 15 käyrällä. Mulla pysyy + 10 kg. Syön hyvin, siis sekä terveellisesti ruokaa että lisäksi herkkuja. Nyt olen aloittanut lenkkeilyn tavoitteena päästä eroon 10 kilosta ennen kesää niin, että imetys jatkuu enkä kovin paljoa muuta syömisiäni. Herkuista tosin yritän edes vähän luopua.

Mua kiinnostaisi enemmän, kuinka paljon normaalipainossaan pysyvät tai hoikat syövät?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syön 1 - pari suklaapatukkaa, usein leivoksen tms. Laitan tuplasti rasvaa leivänpäälle kuin ollessani hoikka, syön paljon juustoa sekä syön kastikkeita ruoan kanssa usein kun ennen söin vain esim. tomaattikastikkeeseen tehtyä broileria ( kevyttä ) . Noi siis vain päivittäiset häröt. Tulee sitä repsahdettua muutenkin ruoan kanssa joka viikko.

Tarkoitus on silti alkaa laihduttaa kesällä. Mahdollinen alkava imetys maaliskuussa laihduttaa itsessään jo ilman että muutan ruokavaliota.

Ei mua vaan laihduta imetys. Tosin 6 kk vauvani pysyy pienenä ja kasvaa miinus 15 käyrällä. Mulla pysyy + 10 kg. Syön hyvin, siis sekä terveellisesti ruokaa että lisäksi herkkuja. Nyt olen aloittanut lenkkeilyn tavoitteena päästä eroon 10 kilosta ennen kesää niin, että imetys jatkuu enkä kovin paljoa muuta syömisiäni. Herkuista tosin yritän edes vähän luopua.

Mua kiinnostaisi enemmän, kuinka paljon normaalipainossaan pysyvät tai hoikat syövät?

Tuollahan on jo ap:n linkittämä ruokalista yhdeltä päivältä.

Alkuperäinen kirjoittaja 172cm/90kg:
Mä syön ihan normaalia kotiruokaa, mutta liikaa koska se vaan on niin hyvää :( aina on salaattia, kasviksia lisukkeena mutta aina on "pakko" ottaa lisää...

Syön myös herkkuja liikaa. Kahvin kanssa varsinkin haluan napostella :( ja iltaisin :(

Aamupalan jätän usein väliin (vaikka tiedostan että se kannattaisi syödä) koska aamupäivisin ei maistu paljoa mikään.

Erittäin peesi.

Ja sen tyyppinen ihminen että lihoaa helposti, ollut ylipainoinen taaperoiästä asti.

Ap: On ihan sama mitä sä siihen 1000 kcal syöt, terveellistä tai epäterveellistä ruokaa, tuo kalorimäärä nyt vain kertakaikkiaan on aivan liian vähän. Se ei todellakaan ole terveellistä millään mittakaavalla mitattuna.

Herkkuja en syö.

Ja on tässä sekin puoli, ettei ihmiset TIEDÄ, mikä oikeasti on terveellistä ja kevyttä ja mikä ei! Tämä on itselläkin jonkinlainen ongelma ja sitten tulee sellainen olo, et pitäis pureskella vaan porkkanaa, jos haluaa ottaa "varman päälle" ja eihän siitäkään mitään tule...
Mielestäni ei välttämättä ole lainkaan helppoa sisäistää, mitä on "kevyt ja terveellinen ruoka", mikäli haluaisi vielä syödä monipuolisesti.

Ei se helppoa olekaan, siks kannattaakin suunnitella tarkkaan ruokaremonttinsa ja oikeasti perehtyä jonkin aikaa siihen mitä mikäkin sisältää ennen kuin alkaa toteuttamaan jotta ruokavalio olisi oikeasti monipuolinen, terveellinen ja kevyt eikä tulisi sitten repsahduksia entiseen niin helposti. Tai aloittaa pikku hiljaa muutoksen jota sitten laajentaa sitä mukaa kun tietoa karttuu.

Siis sä ihmettelet kuinka PALJON täytyy syödä johonkin 1500 kaloriin ja samalla toteat että onhan marsissa jo 400 kaloria. Ristiriitaista?

ap puhui varmati normaalista ruuasta ja karkithan ei kuulu siihen ;)
vai onks sun kuva ruuasta jotenkin vääristynyt?

Ap: On ihan sama mitä sä siihen 1000 kcal syöt, terveellistä tai epäterveellistä ruokaa, tuo kalorimäärä nyt vain kertakaikkiaan on aivan liian vähän. Se ei todellakaan ole terveellistä millään mittakaavalla mitattuna.

höpö höpö itsellesi! ihmiset on erilaisia ja piste.
ja kyllä voi olla vaikeaa ylipainoisena (katkera sellaisea) hyväksyä että toiset pärjää vähemmällä.

Alkuperäinen kirjoittaja viersa:
Siis sä ihmettelet kuinka PALJON täytyy syödä johonkin 1500 kaloriin ja samalla toteat että onhan marsissa jo 400 kaloria. Ristiriitaista?

ap puhui varmati normaalista ruuasta ja karkithan ei kuulu siihen ;)
vai onks sun kuva ruuasta jotenkin vääristynyt?

Luepa kuule ap:n aloitus.

Yhteistyössä